Minulla on nyt lopullisesti palannut hermot suomalaisiin.
Itse olen näin yhteiskunnan mielestä eristäytynyt ja syrjäytynyt koska paloi hermot ihmisiin, Suomessa lytätään niin paljon alas ettei ole todellista. Laiskuutta, katkeruutta ja vaikka mitä. Minulla nyt vain paloi hermot tähän negatiiviseen ilmapiiriin.
Syrjäydyin niin että viimeisistä palkoistani sain isoja säästöjä tilille, sit irtisanouduin. Tulin siihen tulokseen että en ole sen arvoinen, ansaitsen parempaa.
Nyt olen niin onnellinen! Saan elää rauhassa, tämän lisäksi teen vapaaehtoistyötä ja olen saanut itseäni kivoihin kansainvälisin piireihin jossa minä itse riitän, saan olla oma itseäni ja kun puhun niin kukaan ei lyttää, näihin tapamisiin saan tulla lakatuissa kynsissä ja hienoissa vaatteissa jotka kehutaan.
Oikeasti jos muut suomalaiset aiheuttavat masennusta ja huonoa oloa sillä että jatkuvasti kritisoidaan, lytätään, kilpaillaan, arvostellaan niin suosittelen lämpimästi etsiä piirejä jossa liikkuu ulkomaalaisia.
Minun ryhmässä on paljon menestyneitä ihmisiä eri puolilla Eurooppa ja Amerikoista. Vannon tuntuu että heidän seurassa olen herännyt jostain painajaisesta, liikutuin kyyneliin kun kerran saan olla kilttien ja mukavien ihmisten kanssa.
Heräsin siihen todellisuuteen että Suomessa henkiset kyvyt, arvot ja mielenterveys ovat rapakunnossa. Minusta on hälyttävää jos ei halu enää olla tekemisissä omien ihmisten kanssa vain koska ovat ylipääsemättömän hankalia ja katellisia.
Kommentit (93)
Ap, niin kuin huomaat kommenteista, teit oikein. Uskomatonta mikä määrä tälläkin palstalla on kateutta ja ilkeyttä. Suoranaista tyhmyyttä.
Mitä enemmän reissaan, sitä enemmän arvostan Suomea. Niin se klisee pitää omalla kohdalla paikkansa.
Viimeksi Australiassa pari kk. Kiva käydä, vielä kivempi lähteä pois ja palata Europpaan ja Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ethän tule enää ikinä takaisin, ethän? Tee ISO palvelus kaikille suomalaisille, ja jää sinne!
:-)
Ai että kun olet hauska 😀
Vierailija kirjoitti:
Itse olen näin yhteiskunnan mielestä eristäytynyt ja syrjäytynyt koska paloi hermot ihmisiin, Suomessa lytätään niin paljon alas ettei ole todellista. Laiskuutta, katkeruutta ja vaikka mitä. Minulla nyt vain paloi hermot tähän negatiiviseen ilmapiiriin.
Syrjäydyin niin että viimeisistä palkoistani sain isoja säästöjä tilille, sit irtisanouduin. Tulin siihen tulokseen että en ole sen arvoinen, ansaitsen parempaa.
Nyt olen niin onnellinen! Saan elää rauhassa, tämän lisäksi teen vapaaehtoistyötä ja olen saanut itseäni kivoihin kansainvälisin piireihin jossa minä itse riitän, saan olla oma itseäni ja kun puhun niin kukaan ei lyttää, näihin tapamisiin saan tulla lakatuissa kynsissä ja hienoissa vaatteissa jotka kehutaan.
Oikeasti jos muut suomalaiset aiheuttavat masennusta ja huonoa oloa sillä että jatkuvasti kritisoidaan, lytätään, kilpaillaan, arvostellaan niin suosittelen lämpimästi etsiä piirejä jossa liikkuu ulkomaalaisia.
Minun ryhmässä on paljon menestyneitä ihmisiä eri puolilla Eurooppa ja Amerikoista. Vannon tuntuu että heidän seurassa olen herännyt jostain painajaisesta, liikutuin kyyneliin kun kerran saan olla kilttien ja mukavien ihmisten kanssa.
Heräsin siihen todellisuuteen että Suomessa henkiset kyvyt, arvot ja mielenterveys ovat rapakunnossa. Minusta on hälyttävää jos ei halu enää olla tekemisissä omien ihmisten kanssa vain koska ovat ylipääsemättömän hankalia ja katellisia.
Et taida edes olla suomalainen
Kyllä mä käytän kynsilakkaa ihan säännöllisesti ja myös kivoja vaatteita. Ei mua ole kukaan siitä kritisoinut tai lytännyt. Ja ihan suomalaisessa kaveripiirissä elän. Työkavereina on paljonkin muualta tulleita. Ajattelen heitä samanvertaisina työkavereina kuin suomalaisiakin. Kummallinen pohdinta ap:llä.
Kun 80- ja 90-luvun alussa kasvoin nuoreksi aikuiseksi, sain mielestäni elää ja pukeutua niin kuin halusin. Ilmapiiri menee koko ajan ahdasmielisempään ja hyökkäävämpään suuntaan.
Mutta varmaan maailman tilanne ahdistaa. Hulluja valtion päämiehiä ja ilmaston sekoileminen yms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän reissaan, sitä enemmän arvostan Suomea. Niin se klisee pitää omalla kohdalla paikkansa.
Viimeksi Australiassa pari kk. Kiva käydä, vielä kivempi lähteä pois ja palata Europpaan ja Suomeen.
Samaa mieltä. Pitemmältä reissulta on aina kiva tulla kotiin Suomeen. Ja mulle siis 2 viikkoa on jo pitkä reissu.
Ap, minäkin olen eristäytynyt ja itseni syrjäyttänyt. Olen jopa muuttanut pois Suomesta.
En ole kumminkaan löytänyt semmoisia piirejä, missä viihtyisin. Yrityksen puutetta ei ole ollut. Omaikäiseni ovat ennalta-arvattavia tylsimyksiä. Nuoremmat tuskin huolisivat minua juttuihinsa, vaikka haluaisin. Olen eksentrinen outolintu, minne menenkin. Ulkonäöstä sitä ei huomaa, enkä halua ruveta sillä tavalla erottautumaankaan. Minua harmittaa ainainen jako miehiin ja naisiin, ja sen perusteella tehtävät automaattiset oletukset. Miksei voitaisi olla yhdessä vain ihmisiä? Olen nainen, mutta ei sillä pitäisi olla merkitystä kuin (olemattomalle) kumppanilleni.
Suomessa on tiettyjä ongelmia. Negatiivisuus ja ilon puuttuminen arjesta on surullista. En osaa sanoa ovatko ulkomaalaiset kuitenkaan paljon positiivisempia, monet vain esittävät. Tykkään suomalaisesta suoruudesta. Mielestäni liian vakava ei kuitenkaan kannata olla. Ilmapiiri on mennyt tosiaan jotenkin ikäväksi.. siihen toki vaikuttaa huono ilmastokin ja kalliit hinnat/kallis asuminen. Suomi kaipaa rennompaa otetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Pitemmältä reissulta on aina kiva tulla kotiin Suomeen. Ja mulle siis 2 viikkoa on jo pitkä reissu.
Heh. Tiedän kyllä mistä tuo kumpuaa: Suomi on kuin lapsen äiti, riippuvuussuhde.
Sitten kun olet kasvanut itsenäiseksi ja henkisestikin aikuiseksi, olet aina kotonasi missä oletkin.
Mitä pidempään olen pois Suomesta, sitä vähemmän sinne suuntaan on kiinnostusta.
Maa muiden joukossa, omine omituisuuksineen.
Muuta pois. Yksinkertaista. Pääset meistä suomalaisista eroon. Heippa.
Suomalaisille paskoille merkitsee vain raha.
äänestä PS
Olen tuollainen kauhea viisikymppinen suomalainen. En ole huomannut lyttäämistä, enkä lyttää muita. Liikun niin suomenkielisten kuin suomenruotsalaistenkin kanssa ja olen hyvin tyytyväinen elämääni ja olooni.
Enöö vastaamatta miksi ulkomaat ei pärjää ihmisoikeusvertailuissa jos ihmiset on siellä parempia
Ap ei ole kantasuomalainen. Tuntee olonsa poikkeavaksi heidän joukossaan, vaikka mielellään samastuisi. Uskon, että tämän kokevat monet kahden kulttuurin lapset. Tai täällä syntyneet ja kasvaneet ma mujen jälkeläiset.
Erilaisten olisi hyvä kehittää omaa sietokykyään ja suvaitsevaisuuttaan. Kaksisuuntainen tie.
Pyykkinaru toimii, ohje solmuun netistä ja riittävästi korkeutta. Tee se jo tänään, paskiainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tiedän kyllä mistä tuo kumpuaa: Suomi on kuin lapsen äiti, riippuvuussuhde.
Sitten kun olet kasvanut itsenäiseksi ja henkisestikin aikuiseksi, olet aina kotonasi missä oletkin.
Mitä pidempään olen pois Suomesta, sitä vähemmän sinne suuntaan on kiinnostusta.
Maa muiden joukossa, omine omituisuuksineen.
Samalla tavoin myös ap.n kielteiset tunteet Suomea kohtaan kumpuavat hänen omista ongelmistaan ja kypsymättömyydestään ja epäitsenäisyydestään - sitähä sinä tarkoitit? Ja sinulla toki on myös yhtä vähän tai paljon kiinnostusta Suomeen kuin muihinkin maihin, jos aidosti olet kotonasi missä vain.
Kyllä maissa eli yhteiskunnissa on eroja, ja vain sellainen, joka ei ole kokenut uhkaa ja syrjjintää itse, voi väittää toisin.
Musu tirisee. Musu helvettiin Suomesta!
Asun ulkomailla mutta minulla on edelleen perhettä, ystäviä ja liikekumppaneita Suomessa enkä kyllä tunnista heitä ap:n kuvauksesta.
Minulla suomalainen verkostoni on suurimmaksi osin kannustavaa, reilua ja kivaa porukkaa, hyvin pukeutuneita ja tyylitietoisia ihmisiä ja ammattitaitoisia osaajia. Kyllä lyttääjiä kusipäitä on täällä maailmallakin ihan kaiken maalaisten joukossa, ei suomalaisilla ole siinä monopoliasemaa. Ja sanoisin että kyllä kilpailu tyoelämässä on paljon raaempaa muualla ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun olen parinkymmenen vuoden aikana joutunut kaivaamaan puukkoa selästä, tai niellyt kiukkua kun kollega esittää minun tekemän projektin omanaan... mutta siitäkin on selvitty ja otettu opiksi.
Ethän tule enää ikinä takaisin, ethän? Tee ISO palvelus kaikille suomalaisille, ja jää sinne!
:-)