4 tarinaa siitä, kun kumppania ei löydy: Naiset perääntyvät, kun Henri kertoo salaisuutensa
Kumppanin löytyminen ei ole aina helppoa, vaikka kuinka yrittäisi ja kävisi treffeilläkin. Neljä suomalaista kertovat nyt, miksi se on niin vaikeaa.
”Näin terveyttä arvostavana ja urheilullisena miehenä joka osaa arvostaa hyvää yleissivistystä, olen tavannut useitakin urheilullisia hyvin koulutettuja naisia jotka ovat tuntuneet jakavan samat arvot.
Suomalaiseksi mieheksi minulla on tosin ilmeisen anteeksiantamaton salaisuus eli vika mitä yksikään tapaamistani naisista ei ole ollut valmis tosissaan pidemmän päälle katsomaan läpi sormien.
En nimittäin koskaan ole käyttänyt ollenkaan alkoholia tai yleensä minkäänlaisia päihteitä, enkä aio niitä alkaa käyttämään kenenkään painostuksesta
Kommentit (187)
Simppeli vastaus:
Miehen absolutismi ei olisi minulle mikään ongelma, jos
- häntä ei häiritsisi se että minä otan joskus
- hän lähtisi kanssani silloin tällöin paikkoihin, jossa alkoholia yleensä käytetään (baari tms)
- hän ei tuomitsisi muitakaan kuin minua, esim. ystäviäni jos he ottavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne kolme muuta tarinaa ovat?
Ja Henrin kokemus on outo. Päihteettömyys on vain plussaa. Lapsellisimmat ajattelee toki, että taustalla on aina aiempaa päihteiden väärinkäyttöä. Henri valitsee vääriä naisia :)
No niinpä. Henri menee baariin, ja ihmettelee, miksi baareissa viihtyvät eivöt ymmärrä absolutistia. Henri voisi mennä kirjastoon, partioon tai seurakuntaan, tai vaikka kansalaisopiston kielikurssille, eikä kukaan olisi kiinnostunut alkoholista.
Mutta jostain syystä pitää ängetä sinne baariin.
Kansalaisopiston kielikurssilla kävijät ja kirjastonkäyttäjät ovat absolutisteja? En ole tiennytkään.
Ei kukaan ole väittänyt, että he olisivat. Mutta he ovat ympäristössä, joka ei pyöri täysin alkoholin ympärillä, kuten baari, joten heitä luultavasti kiinnostaa myös muut asiat alkoholin lisäksi.
Varmin paikka löytää ihmisiä, joille alkoholi on tärkeää, on baari. Kannattaa keskittyä siihen enemmistöön, jolle alkoholi ei ole niin iso juttu.
Voidaan kyllä pitää aika omituisena sellaista, joka änkeää randomia naista vonkaamaan jossakin kirjastossa tai kansalaisopiston kursseilla.
Baarissa kun on sellainen ero, että on oletettavampaa että baarissa ollaan seuranhakumielessä kuin kirjastossa tai kansalaisopiston kurssilla, jonne mennään lainaamaan kirjoja tai opiskelemaan jotakin. Voihan baarissakin olla parisuhteessa oleva iltaa viettämässä, mutta oletuksena baarissa lähestyminen on "normaalimpaa" kuin tyyliin ratikassa, kirjastossa, ruokakaupassa ja baarissa olija on siellä tustumassa ihmisiin. Itsekin varmaan ymmärrät eron siinä jos joku menee baaritiskille juttelemaan tai änkeää kirjastossa tai kaupanhyllyllä jotakin selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi työkaveri, joka ei juo yhtään alkoholia. Hän kuitenkin lähtee ihan mielellään meidän muiden kanssa illanviettoihin ja laivallekin, mutta ei hän tee asiasta mitään ongelmaa ja me muutkaan emme asiaa meuhaa. Hän käy itse juomansa ostamassa ja juo esimerkiksi alkoholitonta kuoharia tai olutta hyvillä mielin siinä missä me muut otamme samat juomat alkoholina. Kaikilla on kivaa, juttua riittää älyttömästi ja tanssimme aamuyöhön saakka.
Jos nyt joku pyytäisi minua olemaan ilman alkoholia, niin se olisi ihan ok minulle kun olen kahden kesken hänen kanssaan. Kavereiden kanssa saan sen lasillisen tai pari juoda ja siitä en raportoi kenellekään tai syyllisyyttä tunne. Olen ihan aikuinen ihminen ja jos seurani ei kelpaa, niin miksi minun pitäisi muuttua?
Ei sinänsä liity varsinaiseen aiheeseen, mutta olen usein ihmetellyt, miksi alkottomien pitäisi juoda nimenomaan alkottomia versioita alkojuomista; alkottomia drinksuja, alkotonta olutta, alkotonta siideriä? Siis ikäänkuin teeskennellä, että tässä otan olutta ja siideriä minäkin. Miksi? Ketä varten? Toki jos jostakin ihmeen syystä erityisesti pitää alkottoman oluen tai siiderin mausta niin ok, mutta jotenkin tulee vaikutelma että juurikin juhlissa sen alkottoman on yritettävä salata se, ettei ota alkoa ja siksi näitä alkollisen näköisiä juomia juo.
Miksiköhän alkoholi on monille niin kauhean tärkeä asia ja nimenomaan sen ottaminen? Sitten kun joku ottaa kunnolla, paheksutaan ja kun ei ota lainkaan, paheksutaan mahdollisesti vieläkin enemmän.
Huokaus... Turha sinulle on mitään selittää, et edes yritä muuta kuin provota.
Olen löytänyt ihan ruokakaupasta alkoholittoman kuoharin, joka on hyvää. Pullo on kaunis, juoma on kauniin väristä ja se on ihana poksauttaa juhlavasti auki vniin kuin vaikka uutena vuotena tein alaikäisten lasteni kanssa. Alkoholia en juonut silloin, mutta muuten kyllä saatan vaikka juodakin. Viime perjantaina viimeksi join puolen litran lonkeron saunan jälkeen ja oli hyvää. N44Sivusta ihmettelen, että jos haluaa juoda jotakin alkoholijuomaa, miksei osta kyseistä alkoholijuomaa vaan jonkun ihme alkoholittoman version siitä? Jos on ex-alkoholisti tai niitä joilla yksi sidukka johtaa ryyppämiseen, ymmärrän, mutta muuten vähän erikoista alko-ongelmattomalla.
Varmaan siksi, että pitää viinan mausta ja kun ei voi aitoa juoda, on juotava jotakin joka edes maistuu viinalle kun viina on omasta mielestä niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N47 ja alkoholi on niiin nähty! (huumeita ei paljon ole nähty, ei vaan ole koskaan kiinnostanut). Kyllä alkoholittomuus on suuri haitta nykysuomen aikuisten deittimarkkinoilla.
Mutta raivoraittiit tuomitsevat minut siksi, että olen dokaillut nuorena reippaasti ja otan vieläkin sen saunakaljan tai viinilasillisen silloin tällöin. Mutta enempää en ota. Koska en ole ollut varsinaisesti alkoholisti, osaan käyttää kohtuudella täysin ongelmitta. Se on varmaan sitten monelle ongelma. Ja toisaalta, jos treffaan niitä 50+ sinkkumiehiä jotka edelleen dokaavat, niin aika heikko on mieskunto ja turhauttavaa katseltavaakin se tissuttelu.
Aina heillä tuuppaa se yksi viinilasillinen pe-su illallisena karata vähintään pulloksi per ilta. Ja kun kaverit dokaa enemmän, niin treffipartnerikin dokaa kunnolla sitten. Ihan uus tuttavuus minulle, 50+ ukkojen kalsarikännit.
Pitäisi valehdella raittiiden seurassa, että ihan lapsena jo tiesin, että alkoholiin en koske. Ja juomareiden seurassa pitäisi imeä sitä yhtä lasia tuntikaudet, sekoittaa veteen tms ja olla ns mukana. Eihän ne ukot huomaa että ei tosiasiassa juo, mutta kuinka hauskaa tuollainen nyt on. Omana itseään ei kuitenkaan voi olla.
Olen päälle kolmikymppinen sinkkumies. Lopetin alkoholin käyttämisen vähän yli kolme ja puoli vuotta sitten. Tuntui, että tuhlasin viikonloput kännätessä ja krapulassa. Viikot olin aika väsynyt ja odotti vain viikonlopun biletystä. Väsyin tähän. Päätin kokeilla muutaman kuukauden alkoholittomuutta ja aloin kuntoilemaan (pyöräily, juoksu ja kuntosali). Sillä tiellä olen edelleen. Ruokatottumukset muuttuivat myös parempaan suuntaan. Olen virkeä, nukun paremmin ja näytä paremmalta ehkä kuin koskaan. Lähden edelleen työporukan tai kavereiden kanssa muutaman kerran vuodessa viihteelle, mutta olen aina autolla enkä ota kuin max yhden oluen.
Arvatkaa mikä vaikutus on ollut sinkkuuteen? En ole saanut elämäntapamuutoksen jälkeen kertaakaan naista. Kännätessä oli toisin. Treffeillä olen käynyt tänä aikana ehkä kymmenen kertaa. En nipota enkä tarjoa elämäntapaani tai edes juurikaan puhu siitä. Tämä on oma valintani ja muut tekevät omansa. Välillä mietinkin, että pitäisikö sitä kokeilla pari kuukautta baarielämää, jos saisi vaikka vähän kosketusta toiselta ihmiseltä.
Varmaan siellä baarissa alkon vaikutuksen alaisena teit myös rohkeammin ja enemmän iskuyrityksiä naisten suuntaan kuin tällä hetkellä. Ehkä myös niillekin, jotka eivät ihan olleet makuasi.
Olet siis alkosta ja baareista luopumisen lisäksi muuttanut käyttäytymistäsi.
Jospa tekisit yhtä rohkeasti tuttavuutta nyt selvinpäin, niin luuletko ettei flaksi kävisi?
Kännissä naiset oli paljon kauniimpia, nyt kun näkee millaisia ne oikeasti on kun ei niitä juo kauniiksi, hyvännäköisiä joita viitsisi lähestyä on paljon vähemmän. Voisiko tässä olla (osa)syy?
Joo, aika vähiin on jäänyt mitkään naiskokemukset kun ei juo. Tosin omalla kohdalla syitä on monia muitakin miksi naista ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen juovat selittelivät, ettei pari kaljaa haittaa kai ketään.
Nyt joutuvat juomattomat selittelemään alkottomuuttaan. Viina kun näyttää olevan trendikästä ja luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Absolutisti näyttää saavan osakseen muukalaisvihan tapaista kohtelua.
Eikä saa, liikut väärien ihmisten kanssa.
Jos tämän topikin perusteella päätelmiä tekee, niin todellakin saa.
Yhdessäkään viestissä ei ole sanottu että alkottomuus olisi ongelma. Sen sijaan on sanottu että tuomitseva ja nipottava asenne on ongelma, johon absolutistit ovat vastanneet tuomitsevasti ja nipottavasti ja tahallisella väärinymmärtämisellä.
Jos olette nipottavia besserwissereitä niin senkun, mutta ei se teidän ongelma ole alkoholittomuus, vaan v*ttumaisuus.
Lässyn lässyn, itse en ole koskaan löytänyt miestä, joka ei käyttäisi alkoholia. Itse en juo enkä juoppoa halua.
Taitaa deittailla vain alimpien sosiaaliluokkien edustajia. No toiset tykkää someprinsessoista ja toiset vähän ylemmän tasoluokan edustajista.
Tunnen ilmiön. Kyse ei ole suoraan absolutismista vaan piirteiden yhdistelmästä. Kuvitelkaa Danny Trejon näköinen mies. Osa naisista vaihtaa kadun toiselle puolelle miehen nähdessään ja osa taas tykkää. No tykkääjät ovat tietyn tyylisiä naisia, jotka yhdistävät ulkonäköön tiettyjä piirteitä.
Danny Trejon ulkonäkö ei ole este. Lastentarhanopettajana toimiminen ei ole este. Mutta jos mies on näitä molempia, voi olla hieman hankalaa
Vitsi nää on itelle niin vieraita ajattelutapoja nämä "on kyllä outoa jos ei edes yhtä voi ottaa" 😅. Siis miten niin outoa? Miten ihmeessä se voi jollekkin olla outoa, että joku ihminen ei käytä alkoholia. Joku ei saa siitä mitään, ei nautintoa tai "fiilistelyä". Se ei sovi kaikille.
Sehän on päihde, miten jollekkin on outoa, että joku ei saunan jälkeen ota päihteitä, yhtään. Ei huvita päihtyä. Äläkä sano, ettei se vaikuta suhun mitenkään - jos ei vaikuta niin säkin voit ottaa smoothien, eiks vaan?
Ihmettelettekö niitäkin jotka ei polta tupakkaa? Ette..
Jotkut viihtyy, nauraa, puhuu ilmankin alkoholia. Tämä on ihmettelyn aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen juovat selittelivät, ettei pari kaljaa haittaa kai ketään.
Nyt joutuvat juomattomat selittelemään alkottomuuttaan. Viina kun näyttää olevan trendikästä ja luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Absolutisti näyttää saavan osakseen muukalaisvihan tapaista kohtelua.
Eikä saa, liikut väärien ihmisten kanssa.
Jos tämän topikin perusteella päätelmiä tekee, niin todellakin saa.
Yhdessäkään viestissä ei ole sanottu että alkottomuus olisi ongelma. Sen sijaan on sanottu että tuomitseva ja nipottava asenne on ongelma, johon absolutistit ovat vastanneet tuomitsevasti ja nipottavasti ja tahallisella väärinymmärtämisellä.
Jos olette nipottavia besserwissereitä niin senkun, mutta ei se teidän ongelma ole alkoholittomuus, vaan v*ttumaisuus.
Viesteistä on myös voinut huomata, että nipottavaksi asenteeksi riittää vain se, ettei juo alkoa. Vaikka ei sanoisi mitään, ainakin ajattelee ja ilmeetkin on outoja ja etenkin v-tumaisuus ilmenee siinä, kun lasissa ei ole alkoa. Olisi edes alkon näköistä ja nimistä holitonta niin edes esittäisi olevansa niinkuin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi nää on itelle niin vieraita ajattelutapoja nämä "on kyllä outoa jos ei edes yhtä voi ottaa" 😅. Siis miten niin outoa? Miten ihmeessä se voi jollekkin olla outoa, että joku ihminen ei käytä alkoholia. Joku ei saa siitä mitään, ei nautintoa tai "fiilistelyä". Se ei sovi kaikille.
Sehän on päihde, miten jollekkin on outoa, että joku ei saunan jälkeen ota päihteitä, yhtään. Ei huvita päihtyä. Äläkä sano, ettei se vaikuta suhun mitenkään - jos ei vaikuta niin säkin voit ottaa smoothien, eiks vaan?
Ihmettelettekö niitäkin jotka ei polta tupakkaa? Ette..
Jotkut viihtyy, nauraa, puhuu ilmankin alkoholia. Tämä on ihmettelyn aihe?
Olin aikeissa kirjoittaa, mutta tuossa se jo tulikin.
Jos viinilasillisesta tai yhdestä oluesta ei tule miksikään, miksi sitten pitää ottaa se lasillinen tai olut? Ja miksi on jotenkin outoa jos joku toinen ottaa lasillisen vettä? Eihän siitäkään tule miksikään. Miksi juoda alkoholia jos siitä ei tule miksikään? Jos haluaa tulla känniin, ymmärrän että otetaan alkoholia, mutta jos ei haluta alkoholin vaikutuksia, miksi otetaan se yksi lasillinen kun samahan se silloin olisi ottaa lasillinen mitä tahansa alkoholitontakin. Siinä sitten ollaan, toinen yhden viinilasillisen ottaneena eikä ole tullut miksikään ja toinen vesilasillisen eikä ole tullut miksikään, mutta vesilasillisen ottaja on outo nipo??????
Mamu tietenkin saa olla absolutisti
Usein nämä baari-alko-naiset on tietyntyyppisiä ja ulkoisesta tyylistä (tai tyylittömyydestä) voi päätellä kiinnostuksen, joten jos tällainen tietynlainen ulkonäkö kiinnostaa, mutta siihen usein liittyvä alkoholinkäyttö ei, voi olla että oma absolutismi on ongelma.
Se nyt on ihan tunnettu juttu että naiset saa vaatia miehiltä mitä vaan, mut miesten pitäisi aina tyytyä vaikka mihin suomursuun. Jokainen miehen vaatimus on aina "merkki jostain syvemmästä ongelmasta" :DDDD
On kyllä niin hemmetin surkeeta ajatustoimintaa tuollainen "päättely" että eihän tuolle voi kuin nauraa typeränä. Ihmekään ettei uusia suomalaisia synny kun jokainen asia on merkki jostain ongelmasta. "Ai sillä oli päällä keltainen paita, no hyi varmaan joku salasinappirakastaja joka rakentelee sinappipyramideja kellariinsa".
Get real.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N47 ja alkoholi on niiin nähty! (huumeita ei paljon ole nähty, ei vaan ole koskaan kiinnostanut). Kyllä alkoholittomuus on suuri haitta nykysuomen aikuisten deittimarkkinoilla.
Mutta raivoraittiit tuomitsevat minut siksi, että olen dokaillut nuorena reippaasti ja otan vieläkin sen saunakaljan tai viinilasillisen silloin tällöin. Mutta enempää en ota. Koska en ole ollut varsinaisesti alkoholisti, osaan käyttää kohtuudella täysin ongelmitta. Se on varmaan sitten monelle ongelma. Ja toisaalta, jos treffaan niitä 50+ sinkkumiehiä jotka edelleen dokaavat, niin aika heikko on mieskunto ja turhauttavaa katseltavaakin se tissuttelu.
Aina heillä tuuppaa se yksi viinilasillinen pe-su illallisena karata vähintään pulloksi per ilta. Ja kun kaverit dokaa enemmän, niin treffipartnerikin dokaa kunnolla sitten. Ihan uus tuttavuus minulle, 50+ ukkojen kalsarikännit.
Pitäisi valehdella raittiiden seurassa, että ihan lapsena jo tiesin, että alkoholiin en koske. Ja juomareiden seurassa pitäisi imeä sitä yhtä lasia tuntikaudet, sekoittaa veteen tms ja olla ns mukana. Eihän ne ukot huomaa että ei tosiasiassa juo, mutta kuinka hauskaa tuollainen nyt on. Omana itseään ei kuitenkaan voi olla.
Olen päälle kolmikymppinen sinkkumies. Lopetin alkoholin käyttämisen vähän yli kolme ja puoli vuotta sitten. Tuntui, että tuhlasin viikonloput kännätessä ja krapulassa. Viikot olin aika väsynyt ja odotti vain viikonlopun biletystä. Väsyin tähän. Päätin kokeilla muutaman kuukauden alkoholittomuutta ja aloin kuntoilemaan (pyöräily, juoksu ja kuntosali). Sillä tiellä olen edelleen. Ruokatottumukset muuttuivat myös parempaan suuntaan. Olen virkeä, nukun paremmin ja näytä paremmalta ehkä kuin koskaan. Lähden edelleen työporukan tai kavereiden kanssa muutaman kerran vuodessa viihteelle, mutta olen aina autolla enkä ota kuin max yhden oluen.
Arvatkaa mikä vaikutus on ollut sinkkuuteen? En ole saanut elämäntapamuutoksen jälkeen kertaakaan naista. Kännätessä oli toisin. Treffeillä olen käynyt tänä aikana ehkä kymmenen kertaa. En nipota enkä tarjoa elämäntapaani tai edes juurikaan puhu siitä. Tämä on oma valintani ja muut tekevät omansa. Välillä mietinkin, että pitäisikö sitä kokeilla pari kuukautta baarielämää, jos saisi vaikka vähän kosketusta toiselta ihmiseltä.
Varmaan siellä baarissa alkon vaikutuksen alaisena teit myös rohkeammin ja enemmän iskuyrityksiä naisten suuntaan kuin tällä hetkellä. Ehkä myös niillekin, jotka eivät ihan olleet makuasi.
Jospa tekisit yhtä rohkeasti tuttavuutta nyt selvinpäin, niin luuletko ettei flaksi kävisi?
Kännissä naiset oli paljon kauniimpia, nyt kun näkee millaisia ne oikeasti on kun ei niitä juo kauniiksi, hyvännäköisiä joita viitsisi lähestyä on paljon vähemmän. Voisiko tässä olla (osa)syy?
Naiset myös laittautuvat kauniimmiksi lähtiessään baariin kuin lenkille/kirjastoon/partioon/työväenopiston kurssille.
Mä en juo lähes ollenkaan, oon teininä ja parikymppisenä juonut vielä melko useinkin, mutta nykyään max. kerran vuodessa jos sitäkään.
En ole alkoholisti, mutta elämä vaan on jotenki niin paljon siistimpää selvin päin. On hyvä olla, ihana koti, piha, harrastukset, mukava työ, ystävät, lapsi, talous...
Kaikki niin reilassa, ettei huvita pilata fiilistä alkolla. Kyllä, pilata. On pääosin niin hyvä olo, että alko jopa haittaisi asiaa. Yleensähän ihmiset piristyy kun juo, mutta kun oon jo valmiiksi niin hyvissä vesissä.
Mua ei haittaisi jos mieheni joisi joskus harvoin vähän. Mutta en lähtisi baariin istumaan. Voisin lähteä kyllä sellaiseen raflaan missä ruokaa tarjolla.
Sillein oon varmaan nipo, että en haluaisi mihkään sellasiin illanistujaisiin jatkuvasti osallistua missä pääasiana olisi se juominen. Joskus pari krt vuodessa joo, mutta ei kuukausittain.
Juttu kun on niin, että kun valtaosa sanoo, että "juon vaan pari, en ole kännissä". No okei, sama nimittääkö känniksi vai hiprakaksi, olet silti päihteiden vaikutuksen alaisena ja se näkyy. Ja "vaan pari" tarkoittaa käytännössä yleensä vähintään muutamaa.
Ei siinä, juokoon kukin miten haluaa, mutta on se usein vähän tylsää/kiusallista hengailla aikuisen ihmisen kanssa, joka on enemmän tai vähemmän kännissä.
Mä tykkään puuhata pihahommia, käydä uimassa, saunoa, käydä lenkillä, käydä salilla, käydä teatterissa (näytelmät), käydä Hartwall areenalla katsomassa eri showta, käydä syömässä, laittaa ruokaa kaveriperheille, istua pihakeinussa ja lukea... ihan tavallinen tyyppi, paitsi etten juurikaan juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset myös laittautuvat kauniimmiksi lähtiessään baariin kuin lenkille/kirjastoon/partioon/työväenopiston kurssille.
Tämähän taas on täysin subjektiivinen näkemys. Kaikki miehet eivät pidä paksua pakkelia, laattaripsiä ja ylirajattuja ankkahuulia kauniina siinä missä joillekin miehille meikitön tai lähes meikitön nainen on kammotus. On myös naisia, jotka pakkeloivat itsensä suttumeikkiin lähtevät sitten töihin, lähikauppaan tai baariin. Kaikki miehet eivät myöskään pidä kaikki-vaot-näkyy ja kaikki-makkarat-tursuaa tyylistä pukeutumisessa siinä missä toiset miehet kammoksuvat tuulipukuja.