4 tarinaa siitä, kun kumppania ei löydy: Naiset perääntyvät, kun Henri kertoo salaisuutensa
Kumppanin löytyminen ei ole aina helppoa, vaikka kuinka yrittäisi ja kävisi treffeilläkin. Neljä suomalaista kertovat nyt, miksi se on niin vaikeaa.
”Näin terveyttä arvostavana ja urheilullisena miehenä joka osaa arvostaa hyvää yleissivistystä, olen tavannut useitakin urheilullisia hyvin koulutettuja naisia jotka ovat tuntuneet jakavan samat arvot.
Suomalaiseksi mieheksi minulla on tosin ilmeisen anteeksiantamaton salaisuus eli vika mitä yksikään tapaamistani naisista ei ole ollut valmis tosissaan pidemmän päälle katsomaan läpi sormien.
En nimittäin koskaan ole käyttänyt ollenkaan alkoholia tai yleensä minkäänlaisia päihteitä, enkä aio niitä alkaa käyttämään kenenkään painostuksesta
Kommentit (187)
Sama juttu. Sängyssä sitten mielipiteet muuttuu kun kaivan halonkokoisen aseeni. Paikat ei vaan kestä suhdetta. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne kolme muuta tarinaa ovat?
Ja Henrin kokemus on outo. Päihteettömyys on vain plussaa. Lapsellisimmat ajattelee toki, että taustalla on aina aiempaa päihteiden väärinkäyttöä. Henri valitsee vääriä naisia :)
No niinpä. Henri menee baariin, ja ihmettelee, miksi baareissa viihtyvät eivöt ymmärrä absolutistia. Henri voisi mennä kirjastoon, partioon tai seurakuntaan, tai vaikka kansalaisopiston kielikurssille, eikä kukaan olisi kiinnostunut alkoholista.
Mutta jostain syystä pitää ängetä sinne baariin.
Kansalaisopiston kielikurssilla kävijät ja kirjastonkäyttäjät ovat absolutisteja? En ole tiennytkään.
Ei kukaan ole väittänyt, että he olisivat. Mutta he ovat ympäristössä, joka ei pyöri täysin alkoholin ympärillä, kuten baari, joten heitä luultavasti kiinnostaa myös muut asiat alkoholin lisäksi.
Varmin paikka löytää ihmisiä, joille alkoholi on tärkeää, on baari. Kannattaa keskittyä siihen enemmistöön, jolle alkoholi ei ole niin iso juttu.
Voidaan kyllä pitää aika omituisena sellaista, joka änkeää randomia naista vonkaamaan jossakin kirjastossa tai kansalaisopiston kursseilla.
Baarissa kun on sellainen ero, että on oletettavampaa että baarissa ollaan seuranhakumielessä kuin kirjastossa tai kansalaisopiston kurssilla, jonne mennään lainaamaan kirjoja tai opiskelemaan jotakin. Voihan baarissakin olla parisuhteessa oleva iltaa viettämässä, mutta oletuksena baarissa lähestyminen on "normaalimpaa" kuin tyyliin ratikassa, kirjastossa, ruokakaupassa ja baarissa olija on siellä tustumassa ihmisiin. Itsekin varmaan ymmärrät eron siinä jos joku menee baaritiskille juttelemaan tai änkeää kirjastossa tai kaupanhyllyllä jotakin selittämään.
No minua on tultu iskemään kirjastossa, bussipysäkillä, ruokakaupassa, kesätöissä sairaalassa ja yliopiston luennolla. Pyydetty kahville/kävelemään/juttelemaan. Olen kyllä iloinen ja nauravainen, ehkä on uskallettu tulla, kun ei tartte pelätä saavansa käsilaukusta. Kunnioitan tuollaista rohkeutta enemmän kuin kännistä kuolaamista baaritiskillä. Ihan kantaväestöä ovat olleet, ja yhden kanssa nyt olen naimisissakin. Ei muuten juo kuin onnittelusampanjat tms. Ei tartte, meillä on kivaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Hyvään yleissivistykseen kuuluu se, että ymmärtää kohtuullisen alkoholinkäytön yms. olevan harmitonta kuten vaikka karkkipussi kerran viikossa. Ihminen, joka kammoksuu kaljatölkkiä kuin radioaktiivista jätettä ei ole sivistynyt, vaan tietämätön.
Toki vanhuksilla pienikin (nuoren kriteereillä pieni) alkoholinkäyttö voi olla jo riski ja nuorillakin esim.lääkitys tai tietty sairaus voi muuttaa asioita, mutta nämä ovat poikkeustapauksia.
Hyvään yleissivistykseen kuuluu että jotkut eivät voi juoda YHTÄÄN alkoholiannosta.
Ja se ei tee heistä automaattisesti huonoja puolisoita, ihmisiä , seksikumppaneita.
mutta tekeekö se heistä tylsää kyyläävää baariseuraa?
Kyllä, mikäli tulevat "baariin" paheksumaan muiden juomista. Tuskin monikaan absolutisti tuollaista harjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Hyvään yleissivistykseen kuuluu se, että ymmärtää kohtuullisen alkoholinkäytön yms. olevan harmitonta kuten vaikka karkkipussi kerran viikossa. Ihminen, joka kammoksuu kaljatölkkiä kuin radioaktiivista jätettä ei ole sivistynyt, vaan tietämätön.
Toki vanhuksilla pienikin (nuoren kriteereillä pieni) alkoholinkäyttö voi olla jo riski ja nuorillakin esim.lääkitys tai tietty sairaus voi muuttaa asioita, mutta nämä ovat poikkeustapauksia.
Hyvään yleissivistykseen kuuluu että jotkut eivät voi juoda YHTÄÄN alkoholiannosta.
Ja se ei tee heistä automaattisesti huonoja puolisoita, ihmisiä , seksikumppaneita.
Minähän sanoin, että poikkeuksia on. Mutta miten se liittyy aloitukseen? Onko tämä mies allerginen alkoholille kuten jotkut pähkinöille?
Jotenkin ymmärrän sitä jos uskonto kieltää, mutta jos kyseessä on Tiinan tai Pekan oma Tiina-Pekka-uskonto, niin ei ole sitä historian gloriaakaan siinä taustalla.
Eikä sekään tee 'huonoa ihmistä', mutta omaa oksaahan siinä lopulta sahaa ja minun mielestä varsinkin miesten kohdalla ihannoidaan jo liikaakin 'hiljaisia ja vahvoja' jurottajajuntteja, jotka levittävät negatiivista energiaa ympärilleen. En itsekään yleensä juo alkoholia baarissa, mutta omaan sellaiset sosiaaliset taidot, ettei huomio kiinnity siihen ja jos kiinnittyisi, en laskisi omaa sosiaalista asemaani jurotusjutuilla.
Jos on fitness-atleetti ja pyörii silti baareissa harva se päivä, niin fiksu ihminen kehittää toisia varten jonkun tarinan, jotta päästään sen aiheen ohi ja johonkin muuhun. Itsekin olen aika tarkka syömisten ja juomisten suhteen kuusi päivää viikosta ja käyn baareissa viikollakin usein, mutta kuten yllä sanottua, olen ottanut nämä asiat huomioon.
Minuakin on tultu iskemään monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.
Suomessa vain tuntuu olevan hurjasti sairaalloisen ujoja miehiä, jotka eivät vaan uskalla puhua naisille, he ajattelevat kummallsiesti, että ensin pitää selvittää onko toinen sinkku vai ei ja jos ei ole, niin sitten pitää lähteä etsimään toista puhelukumppania. Ihankuin se papin aamen kieltäisi myös puhumisen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ja jos sitten on sinkku, aletaan kyselemään etsiikö seurustelukumppania vai onko etsimässä vain panoseuraa vai täällä ihan muuten vain. Jos nainen sanoo, että ihan muuten vain, mies siirtyy pois, ikäänkuin jätetään tuossakin tilaisuus käyttämättä (ja jos joku ei vielä tiennyt, niin: naiset hyvin usein lähtevät baariin ihan muuten vain tai "ihan vaan kavereiden kesken", ei suinkaan etsimään ketään, ellei sitten panoseuraa).
...Olen vain huomannut tällaisia juttuja pikkuhilljaa ja juuri nuo miehet tuntuvat olevan niitä, joilla on vaikeuksia löytää itselleen kumppani.
Eilen minut toi kaupasta autollaan kotiin eräs Ranskalainen mies, jolle lainasin spontaanisti euron, kun häneltä puuttui juuri sen verran kassalla. Hän kysyi saako tarjota vastineeksi autokyydin kotiin ja tottakai se sopi minulle. Automatkan aikana juteltiin niitä näitä, lähinnä kulttuurieroja ranskan ja suomen välillä ja nyt viikonloppuna nähdään uudelleen. Että ei se oikeasti ole niin vaikeaa: meilläkin tutustuminen johti siihen, että todettiin, että olisi kiva jutella vielä lisääkin, että nähdäänkö viikonloppuna. Ei sovittu edes, että ne ovat treffit, enkä sellaista odota; ei meillä vielä ainakaan mitään romanttista ole välillämme. ja jos se siihen johtaa, niin ei sillä ole mitään väliä onko siinä ystäviä lähellä vai ei: aina voi poistua takavasemmalle jos alkaa pöksyissä tutista. : opetus on se, että ei kannata tehdä asioista liian vaikeita ja kankeita, vaan antaa tilanteiden edetä omalla painollaan.
Se ei oikeasti ole tuon vaikeampaa, täytyy vain itse muuttaa omaa asennoitumista siten, että kumppanin/naisen etsimisen sijaan lähteekin etsimään kohtaamisia ihmisten kanssa.
Minä tunnen kyllä useita perheellisiä absolutisteja. Itseasiassa tarkalleen ottaen tunnen vain perheellisiä absolutisteja. Kumppani lähes poikkeuksetta toinen absolutisti tai linjalla yksi siideri vuodessa. Minä ihmettelen tuota jankkausta siitä, että absolutismi olisi joku kauhea salaisuus jota täytyy piilotella. Siinähän on menty jo kättelyssä pieleen. Ei absolutistin kannata etsiä kumppania mainstreamista hakuammunnalla, se on ihan pöljää. Päinvastoin alkoholittomuus pitäisi tuoda jo kättelyssä esiin ja rajata haku niihin samankaltaisiin naisiin.
Lisäksi halveksuva ja tuomitseva asenne muihin ihmisiin on aika universaali turn off naisten keskuudessa. Myös niiden naisten, jotka eivät itse tuohon halveksuttuun ryhmään kuulu. Vrt. kiltitkään tytöt eivät yleensä halua miestä joka h*orittelee niitä kevytkenkäisempiä tyttöjä. Samalla tavalla monet absolutistitkaan eivät jaksa kuunnella iänikuista marmatusta muiden ryyppäämisestä.
kyllä se on ongelma.
siitä tulee ongelma