Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4 tarinaa siitä, kun kumppania ei löydy: Naiset perääntyvät, kun Henri kertoo salaisuutensa

Vierailija
06.02.2019 |

Kumppanin löytyminen ei ole aina helppoa, vaikka kuinka yrittäisi ja kävisi treffeilläkin. Neljä suomalaista kertovat nyt, miksi se on niin vaikeaa.

”Näin terveyttä arvostavana ja urheilullisena miehenä joka osaa arvostaa hyvää yleissivistystä, olen tavannut useitakin urheilullisia hyvin koulutettuja naisia jotka ovat tuntuneet jakavan samat arvot.

Suomalaiseksi mieheksi minulla on tosin ilmeisen anteeksiantamaton salaisuus eli vika mitä yksikään tapaamistani naisista ei ole ollut valmis tosissaan pidemmän päälle katsomaan läpi sormien.

En nimittäin koskaan ole käyttänyt ollenkaan alkoholia tai yleensä minkäänlaisia päihteitä, enkä aio niitä alkaa käyttämään kenenkään painostuksesta

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kaunis on usein täysin eri kuin miesten kaunis. Naisten kaunis = mahdollisimman paljon ja paksulti pakkelia niin että näkyy eikä haittaa vaikka huulipuna ulottuisi nenän alle ja tekoripset roikkuisivat alaviistossa. Miesten kaunis = mahdollisimman vähän meikkiä että tunnistaa kun on meikit pois.

Vierailija
142/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut alkoholistin kanssa ja se oli kyllä yhtä helvettiä. Absolutismi on vain plussaa (paitsi tietysti jos kyseessä on neuroottinen toitottaja, joka ei voi edes oleskella samassa tilassa oluttuopin kanssa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä naiset oli paljon kauniimpia, nyt kun näkee millaisia ne oikeasti on kun ei niitä juo kauniiksi, hyvännäköisiä joita viitsisi lähestyä on paljon vähemmän. Voisiko tässä olla (osa)syy?

Naiset myös laittautuvat kauniimmiksi lähtiessään baariin kuin lenkille/kirjastoon/partioon/työväenopiston kurssille.

Niin ja jos he ovat baarissa laittautuneena "meh", niin mitä he ovat suihkun jälkeen ilman meikkiä krapula-aamuna?

Arkipäivänä nainen näyttää -2 pistettä ulkonäöltänsä mitä baarissa. Baarin 7 muuttuu arjen vitoseksi siis.

Selvänä baarissa tämän ymmärtää.

Vierailija
144/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on aina vaan menossa yhdelle tai ottaneet vaan pari vaikka örveltäisivät kuinka. Että jos se absolutisti ottaisi oikeasti vain sen yhden, ei sekään olisi hyvä koska siitä ei tule känniin.

Vierailija
145/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, jos ei voi edes ruoan kanssa juoda ruokaan sopivaa viiniä. Mutta kai tuollainenkin mies kelpaisi, jos ei paheksuisi muiden juomista. Enkä siis tarkoita mitään jatkuvaa kännäämistä.

Lopetin kaiken alkoholin käytön parisen vuotta sitten. Taustalla ei ollut mitään juomaongelmaa; itse asiassa join todella vähän. Jotenkin ajattelin että juon niin vähän että yhtä hyvin voin olla kokonaan ilman.

Sen sijaan en ole lopettanut hyvästä ruoasta nauttimista. Useimmista ravintoloista saa nykyään alkoholitonta viiniä. Esim. tietty alkoholiton punaviini on todella hyvää pihvin kanssa.

Muutenkin ravintoloissa ja baareissa panostetaan nykyään paljon enemmän alkoholittomiin juomiin. On olutta, siideriä yms. tarjolla ilman alkoholia, ja useitakin laatuja. Myöskään missään ravintolassa henkilökunta ei ole koskaan suhtautunut oudoksuen kun olen pyytänyt alkoholittoman alkudrinkin.

Muiden alkoholinkäyttö ei voisi minua vähempää kiinnostaa enkä todellakaan ole mikään nipo valittaja joka mulkoilee tuomitsevasti niitä, jotka juovat.

Vierailija
146/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä naiset oli paljon kauniimpia, nyt kun näkee millaisia ne oikeasti on kun ei niitä juo kauniiksi, hyvännäköisiä joita viitsisi lähestyä on paljon vähemmän. Voisiko tässä olla (osa)syy?

Naiset myös laittautuvat kauniimmiksi lähtiessään baariin kuin lenkille/kirjastoon/partioon/työväenopiston kurssille.

Niin ja jos he ovat baarissa laittautuneena "meh", niin mitä he ovat suihkun jälkeen ilman meikkiä krapula-aamuna?

Arkipäivänä nainen näyttää -2 pistettä ulkonäöltänsä mitä baarissa. Baarin 7 muuttuu arjen vitoseksi siis.

Mutta kun kaikki miehet ei ole sen pakkelin perään vaan valitsevat mieluummin suoraan se seiskan esim. niin ettei tarvitse pohtia pisteiden vähenemistä.

Vierailija
147/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka valitsee jonkun ekstreme-elämäntavan ja sitten suuttuu muille ihmisille jos näitä ei kiinnosta se elämäntapa. Oman kokemuksen mukaan absolutisteja yhdistää alkoholismi kasvuperheessä ja sekin voi olla aika huono juttu.

Vierailija
148/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen N47 ja alkoholi on niiin nähty! (huumeita ei paljon ole nähty, ei vaan ole koskaan kiinnostanut). Kyllä alkoholittomuus on suuri haitta nykysuomen  aikuisten deittimarkkinoilla.

Mutta raivoraittiit tuomitsevat minut siksi, että olen dokaillut nuorena reippaasti ja otan vieläkin sen saunakaljan tai viinilasillisen silloin tällöin. Mutta enempää en ota. Koska en ole ollut varsinaisesti alkoholisti, osaan käyttää kohtuudella täysin ongelmitta. Se on varmaan sitten monelle ongelma. Ja toisaalta, jos treffaan niitä 50+ sinkkumiehiä jotka edelleen dokaavat, niin aika heikko on mieskunto  ja turhauttavaa katseltavaakin se tissuttelu.

Aina heillä tuuppaa se yksi viinilasillinen  pe-su illallisena karata vähintään pulloksi per ilta. Ja kun kaverit dokaa enemmän, niin treffipartnerikin dokaa kunnolla sitten. Ihan uus tuttavuus minulle, 50+ ukkojen kalsarikännit.

Pitäisi valehdella raittiiden seurassa, että ihan lapsena jo tiesin, että alkoholiin en koske. Ja juomareiden seurassa pitäisi imeä sitä yhtä lasia tuntikaudet, sekoittaa veteen tms ja olla ns mukana. Eihän ne ukot huomaa että ei tosiasiassa juo, mutta kuinka hauskaa tuollainen nyt on. Omana itseään ei kuitenkaan voi olla. 

Olen päälle kolmikymppinen sinkkumies. Lopetin alkoholin käyttämisen vähän yli kolme ja puoli vuotta sitten. Tuntui, että tuhlasin viikonloput kännätessä ja krapulassa. Viikot olin aika väsynyt ja odotti vain viikonlopun biletystä. Väsyin tähän. Päätin kokeilla muutaman kuukauden alkoholittomuutta ja aloin kuntoilemaan (pyöräily, juoksu ja kuntosali). Sillä tiellä olen edelleen. Ruokatottumukset muuttuivat myös parempaan suuntaan. Olen virkeä, nukun paremmin ja näytä paremmalta ehkä kuin koskaan. Lähden edelleen työporukan tai kavereiden kanssa muutaman kerran vuodessa viihteelle, mutta olen aina autolla enkä ota kuin max yhden oluen.

Arvatkaa mikä vaikutus on ollut sinkkuuteen? En ole saanut elämäntapamuutoksen jälkeen kertaakaan naista. Kännätessä oli toisin. Treffeillä olen käynyt tänä aikana ehkä kymmenen kertaa. En nipota enkä tarjoa elämäntapaani tai edes juurikaan puhu siitä. Tämä on oma valintani ja muut tekevät omansa. Välillä mietinkin, että pitäisikö sitä kokeilla pari kuukautta baarielämää, jos saisi vaikka vähän kosketusta toiselta ihmiseltä.

Olet epänormaali..et kuulu joukkoon

Vierailija
149/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun kaikki miehet ei ole sen pakkelin perään vaan valitsevat mieluummin suoraan se seiskan esim. niin ettei tarvitse pohtia pisteiden vähenemistä.

Minä olen meikeillä täysi 10...ja ilmankin 8,5:)

Vierailija
150/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on ihan tunnettu juttu että naiset saa vaatia miehiltä mitä vaan, mut miesten pitäisi aina tyytyä vaikka mihin suomursuun. Jokainen miehen vaatimus on aina "merkki jostain syvemmästä ongelmasta" :DDDD

On kyllä niin hemmetin surkeeta ajatustoimintaa tuollainen "päättely" että eihän tuolle voi kuin nauraa typeränä. Ihmekään ettei uusia suomalaisia synny kun jokainen asia on merkki jostain ongelmasta. "Ai sillä oli päällä keltainen paita, no hyi varmaan joku salasinappirakastaja joka rakentelee sinappipyramideja kellariinsa".

Get real.

Salasinappirakastaja 😁

Vierailija
151/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on sitten miesten suhteen eri asia miten naiset tilanteen näkevät, en tiedä. Itse olen keski-ikäinen nainen, joka ei ole koskaan humalaa kokenut. Siihen ei ollut minkäänlaista vetoa, vaikka kuljin porukoissa, joissa juotiin paljonkin ja aina, kun oltiin viihteellä. Minä otin vettä tai ehkä lasillisen, jota join koko illan. Ostin itse mieluummin jotain muuta, kuten vaatteita,  ja ihmettelin, miten paljon jotkut malttoivat laittaa pelkkiin juominkeihin. Kenenkään pisteitä ei humalatila mielestäni nostanut, yleensä päinvastoin, joten siksikään ei juominen kiinnostanut. Kerran olen tavannut miehen, jolla oli sama periaate, taisi olla täys-absolutisti kun itse en silti ole. Oli kiva huomata ajatusmaailmassa yhteneväisyydet! Lapsuudessani ihan lähipiirissä oli sekä juomista että juomattomuutta, se ei vaikuttanut omaan valintaani mitenkään.

En muista, että seurusteluvuosina juomattomuuteni olisi koskaan ollut kiusallista, ehkä ennemminkin kunnioitusta herättävää. En myöskään tehnyt toisten juomisesta numeroa, jokaisen oma asiahan se on mihin rahansa laittavat. Nuorena seurustelin miehen kanssa jolle alko maistui todella hyvin, silloin kyllä sain niin tarpeekseni liikakäytön lieveilmiöistä, etten vastaavaan ajautunut uudelleen. Nykyinen mieheni on juonut nuorena aika paljon ja sanoi, että jossain vaiheessa siihenkin kyllästyi. Monien yhdessäolovuosien aikana hän on ottanut vuosittain ehkä kerran tai pari enemmän, juhlissa tms. Joskus aniharvoin ostaa saunakaljan (ostakoon vaikka joka vkl, ei haittaa minua, kun ei kuitenkaan humalaan itseään juo) tai saatamme ostaa pienen pullon (ja suklaata :D ) jos olemme kaksin reissussa. Joskus sanoi vähän siihen tyyliin, että seura tekee kaltaisekseen eikä ole aktiivijuomisen perään haikaillut.

Ikäisilläni naisilla naamasta näkyy jo aika hyvin kuka on juonut / polttanut ja kuka ei.  En kadehdi lainkaan enkä myöskään silloin, kun heitä viihteellä näen humalatiloissaan. Olen edelleen tosi tyytyväinen valitsemaani tiehen. Sille saattaisin maljan nostaakin joku ilta näin vuoden tauon jälkeen - kaapeissa odottaa ehkä kymmenkunta erilaista viinipulloa sopivaa ajankohtaa ;).

Vierailija
152/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä koe päihteettömyyttä mitenkään pahana asiana. Jäin miettimään mistä se raitis mies naisiaan etsii, jos muka päihteettömyys on este saada naista. Minä olen aina valinnut mieheni jostain muualta kuin viinamäestä. Alkoholista saa nauttia, mutta juomisen on pysyttävä hanskassa. En kiihotu enkä innostu yhtään miehistä, jotka juovat itselleen kännit. Se on totaalinen turn off.

Vierailija
153/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kaunis on usein täysin eri kuin miesten kaunis. Naisten kaunis = mahdollisimman paljon ja paksulti pakkelia niin että näkyy eikä haittaa vaikka huulipuna ulottuisi nenän alle ja tekoripset roikkuisivat alaviistossa. Miesten kaunis = mahdollisimman vähän meikkiä että tunnistaa kun on meikit pois.

Miehet ei vaan näe sitä meikkiä, kun se on jotain muuta kuin kirkkaanpunaista huulipunaa ja pandasilmät. Aina kun miehet näyttää esimerkki kuvan kauniista naisesta ilman meikkiä, naisella on ihan överisti meikkiä.

Vierailija
154/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisestä absolutismista tulee ensimmäisenä mieleen tiukkapipoinen uskonnollisuus ja tämä saattaa karkottaa naiset. Muutenkaan toisten paheksunta ja tuomitseminen - mitä monet absolutistit harrastavat - on luotaantyöntävää. Kirjoituksen perusteella apllä on muitakin ongelmia, jotka karkottavat naiset luotaan.

Vierailija
155/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Itse olen muuten samassa asemassa kuin tämä Henri, mutta viinaa tulee kiskottua kaksin käsin ja kovaa vauhtia kokonaan holisoitumassa :D Normaalisti kykenen kuitenkin kanssakäymiseen selvinpäin. Eli ei varmasti ole tuosta kiinni, tai sitten tulee törmättyä täysin erilaisiin naisiin.

Vierailija
156/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en huolisi absolutistimiestä. Kaksi syytä. Ensinnäkin tuollainen ehdottomuus tuntuu kummalliselta. Toiseksi: olen seurustellut absolutistin kanssa eikä hänen kanssaan voinut käydä missään, missä alkoholia oli tarjolla (esim. risteilyt). Tai saattoi käydä, mutta ei sitä jurputusta ja paheksuntaa jaksanut kuunnella.

Ei ikinä enää sellaista miestä. Nykyinen juo siiderin 2-3 kertaa viikossa ja viikonloppuna lisäksi ruoan kanssa viiniä. Joskus tehdään perjantaina drinkit jo ruokaa laittaessa. Kännissä olen nähnyt hänet vuosien varrella kerran, kun hän jostain syystä vetäisi nopeasti jotain boolia tms ja se menikin päähän.

Ei kaikki absolutistit ole jurputtavia tiukkapipoja. Minä ja mieheni ollaan eri syistä alkottomia ja hoidetaan asia huomaamattomasti juomalla alkotonta juomaa. Yleensä kukaan ei edes huomaa jos ei tiedä. Baarissa käynti meiltä on kyllä jäänyt, mutta alkoahan käytetään muissakin sosiaalisissa tilanteissa, esim. bileissä.

Enää en haluaisi juovaa miestä. Kohtuukäyttö ok mut raitis ois paras. En tarvitse itsekään alkoholia mihinkään.

Vierailija
157/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen juovat selittelivät, ettei pari kaljaa haittaa kai ketään.

Nyt joutuvat juomattomat selittelemään alkottomuuttaan. Viina kun näyttää olevan trendikästä ja luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Absolutisti näyttää saavan osakseen muukalaisvihan tapaista kohtelua.

Eikä saa, liikut väärien ihmisten kanssa.

Jos tämän topikin perusteella päätelmiä tekee, niin todellakin saa.

Yhdessäkään viestissä ei ole sanottu että alkottomuus olisi ongelma. Sen sijaan on sanottu että tuomitseva ja nipottava asenne on ongelma, johon absolutistit ovat vastanneet tuomitsevasti ja nipottavasti ja tahallisella väärinymmärtämisellä.

Jos olette nipottavia besserwissereitä niin senkun, mutta ei se teidän ongelma ole alkoholittomuus, vaan v*ttumaisuus.

Viesteistä on myös voinut huomata, että nipottavaksi asenteeksi riittää vain se, ettei juo alkoa. Vaikka ei sanoisi mitään, ainakin ajattelee ja ilmeetkin on outoja ja etenkin v-tumaisuus ilmenee siinä, kun lasissa ei ole alkoa. Olisi edes alkon näköistä ja nimistä holitonta niin edes esittäisi olevansa niinkuin kuuluu.

Kyllä se asenne tuolla illanvietossakin on yleensä niillä alkoa käyttävillä sinne käyttämättömän suuntaan sellainen, että mikäs ihme hiippari sinä nyt olet kun et alkoa ota. Taitaa myös olla joku pelko persiissä, että selväpäinen muistaa toisten kännitoilailut liian hyvin joten mielellään juottaisi senkin filmit poikki, ettei jää todistajia.

Vierailija
158/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisti nainen olisi paras. Itse juon paljon niin jäisi rahaa ryyppäämiseen enemmän.

M47

Vierailija
159/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, jos ei voi edes ruoan kanssa juoda ruokaan sopivaa viiniä. Mutta kai tuollainenkin mies kelpaisi, jos ei paheksuisi muiden juomista. Enkä siis tarkoita mitään jatkuvaa kännäämistä.

Siksi kun alkoholin maku on ihan pirun pahaa.  Miksi pitäisi pilata hyvä ruoan maku jollain teollisella liuottimella.

Vierailija
160/187 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi oikeasti ihanaa jos mies olisi rento silloinkin kun toiset ottaa, vaikka ei itse käyttäisi alkoholia. Selvinpäin on parempi sängyssä, ei tarvi taksia ja se viimeinen viinitippa olisi aina minun. Mutta onko tuollaista? Minusta se on aika yleistä että aletaan paheksumaan toistenkin alkoholin käyttöä, nimitellään yhtä lasillista ryyppäämiseksi ja muutenkaan ei todellisuudessa olla kovin rentoja.

Minulla ei ole mitään ongelmaa vaikka muut dokaisivat kohtuullisesti.  Siinä vaiheessa kun alkaa iskemään fiilis, että "ei hemmetti, olenkohan mä jotenkin vastuussa noista kun ne yrittää saada turpiinsa vittuilemalla toiselle kännäysporukalle tai kaataa vahingossa baarissa pöydän tms..." pyrin hankkiutumaan kaveriporukasta eroon.  (Se on ihan hyvä kikka että aaria vaihtaessa menee ite ekana sisään, niin voi portsarille sanoa, että älä päästä tota kaveria sisään, niin sitten mulla on hyvä tekosyy ehdotella sille taksimatkaa himaan :)