4 tarinaa siitä, kun kumppania ei löydy: Naiset perääntyvät, kun Henri kertoo salaisuutensa
Kumppanin löytyminen ei ole aina helppoa, vaikka kuinka yrittäisi ja kävisi treffeilläkin. Neljä suomalaista kertovat nyt, miksi se on niin vaikeaa.
”Näin terveyttä arvostavana ja urheilullisena miehenä joka osaa arvostaa hyvää yleissivistystä, olen tavannut useitakin urheilullisia hyvin koulutettuja naisia jotka ovat tuntuneet jakavan samat arvot.
Suomalaiseksi mieheksi minulla on tosin ilmeisen anteeksiantamaton salaisuus eli vika mitä yksikään tapaamistani naisista ei ole ollut valmis tosissaan pidemmän päälle katsomaan läpi sormien.
En nimittäin koskaan ole käyttänyt ollenkaan alkoholia tai yleensä minkäänlaisia päihteitä, enkä aio niitä alkaa käyttämään kenenkään painostuksesta
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne kolme muuta tarinaa ovat?
Ja Henrin kokemus on outo. Päihteettömyys on vain plussaa. Lapsellisimmat ajattelee toki, että taustalla on aina aiempaa päihteiden väärinkäyttöä. Henri valitsee vääriä naisia :)
No niinpä. Henri menee baariin, ja ihmettelee, miksi baareissa viihtyvät eivöt ymmärrä absolutistia. Henri voisi mennä kirjastoon, partioon tai seurakuntaan, tai vaikka kansalaisopiston kielikurssille, eikä kukaan olisi kiinnostunut alkoholista.
Mutta jostain syystä pitää ängetä sinne baariin.
Kansalaisopiston kielikurssilla kävijät ja kirjastonkäyttäjät ovat absolutisteja? En ole tiennytkään.
Ei kukaan ole väittänyt, että he olisivat. Mutta he ovat ympäristössä, joka ei pyöri täysin alkoholin ympärillä, kuten baari, joten heitä luultavasti kiinnostaa myös muut asiat alkoholin lisäksi.
Varmin paikka löytää ihmisiä, joille alkoholi on tärkeää, on baari. Kannattaa keskittyä siihen enemmistöön, jolle alkoholi ei ole niin iso juttu.
Voidaan kyllä pitää aika omituisena sellaista, joka änkeää randomia naista vonkaamaan jossakin kirjastossa tai kansalaisopiston kursseilla.
Baarissa kun on sellainen ero, että on oletettavampaa että baarissa ollaan seuranhakumielessä kuin kirjastossa tai kansalaisopiston kurssilla, jonne mennään lainaamaan kirjoja tai opiskelemaan jotakin. Voihan baarissakin olla parisuhteessa oleva iltaa viettämässä, mutta oletuksena baarissa lähestyminen on "normaalimpaa" kuin tyyliin ratikassa, kirjastossa, ruokakaupassa ja baarissa olija on siellä tustumassa ihmisiin. Itsekin varmaan ymmärrät eron siinä jos joku menee baaritiskille juttelemaan tai änkeää kirjastossa tai kaupanhyllyllä jotakin selittämään.
Juuri näin. Tuo toimii ma mulla mutta ei suomalaisella
Vierailija kirjoitti:
Simppeli vastaus:
Miehen absolutismi ei olisi minulle mikään ongelma, jos
- häntä ei häiritsisi se että minä otan joskus
- hän lähtisi kanssani silloin tällöin paikkoihin, jossa alkoholia yleensä käytetään (baari tms)
- hän ei tuomitsisi muitakaan kuin minua, esim. ystäviäni jos he ottavat
Ihan OK vaatimukset kunhan saan edes pikkuisen kettuilla sinulle aamulla krapulasta ja vähän häiritä krapulan potemista ;)
Mä ainakin vedän ihan rehelliset kännit noin 3 x kuukaudessa. Se on pirun kivaa puuhaa. Absolutistimiestä en huolisi ikipäivänä, mutta tuskin hänkään minua. Onneksi avopuolisollani on samanlaiset juomatavat.
Tunnen muutamia absolutisteja, mutta en ainuttakaan sellaista joka ei näkisi alkoholista vaivaa esim. illanistujaisissa. Todella rasittavaa porukkaa, vaikka varmasti täyspäisiäkin on olemassa.
Ps. Alapeukuttavat abso-mammat, osaan pitää hauskaa ja rentoutua myös ilman alkoholia.
En usko, että Henrin absolutismi on yksin syynä. Henri kertoo arvostavansa terveyttä ja haluavansa liikunnallisen naisen - nämä vaatimukset yhdistettynä absolutismiin antavat kuvan melkoisesta nipottajasta: kovaa liikuntaa, ei alkoholia ja todennäköisesti ei herkkujakaan, etteivät terveys tai liikuminen vain häiriinny! Luulenpa siis, että suhteet kaatuvat (tai niitä ei synny) siihen ilottomuuteen ja kireyteen, joka Henrin elämästä suorastaan huutaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Henrin absolutismi on yksin syynä. Henri kertoo arvostavansa terveyttä ja haluavansa liikunnallisen naisen - nämä vaatimukset yhdistettynä absolutismiin antavat kuvan melkoisesta nipottajasta: kovaa liikuntaa, ei alkoholia ja todennäköisesti ei herkkujakaan, etteivät terveys tai liikuminen vain häiriinny! Luulenpa siis, että suhteet kaatuvat (tai niitä ei synny) siihen ilottomuuteen ja kireyteen, joka Henrin elämästä suorastaan huutaa.
Henrin sanavalinnat kertovat juurikin, että hän tekee itse raittiudestaan suuren numeron. Ei ole minkään valtakunnan tarvetta alleviivata suhteen alussa juomattomuutta, ellei se jossain yhteydessä tule puheenaiheeksi.
No joo, ei se juomattomuudesta johdu, vaan Henri on kenties muutenkin rasittava terveyskiihkoilija. Koska hän on ollut jyrkästi absolutisti nuoresta asti, niin ehkä löytyy hankalammin samaistumispintaa ja ymmärtämystä toisten elämänhistorioihin jne. Itse lopetin 30+ iässä alkoholin juomisen, koska ei enää tuntunut, että saisin siitä mitään erityisemmin irti. En nyt silti meuhkaa kaikille olevani absolutisti, otan illanvietoissa ihan luontevasti holittoman oluen tai siiderin. Käteväähän tämä on. On aina ajokuntoinen, välttyy heikoilta oloilta ja morkkikselta ja mahdollisesti myös rupsahdustahti hidastuu. En nyt silti koe tarvetta vauhkoilla terveistä elämäntavoistani.
Kaikenlainen hölmö ehdottomuus on turniff. Mitä ihmeellistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin Suomesta ei löytyisi absolutistinaisia.
Sanopa muuta. Itse olen lähes absolutisti. Alkoholia käyttämätön mies olisi ihan unelma.
Kyllä minua naispuolistakin karsastetaan, kun en juurikaan juo. Että johtopäätös on, että Suomessa ei suvaita ihmisiä, jotka ei tykkää juoda alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henrin sanavalinnat kertovat juurikin, että hän tekee itse raittiudestaan suuren numeron. Ei ole minkään valtakunnan tarvetta alleviivata suhteen alussa juomattomuutta, ellei se jossain yhteydessä tule puheenaiheeksi.
Samoja fiboja tuli itselleni. Ei tuossa ole kyseessä se etteikö alkoholittomuus kelpaa vain juurikin siitä asenteesta muiden juomiseen. Kuka "normaalijuoja" jaksaa katsella jotain nipottavaa terveysnatsia.
Vierailija kirjoitti:
Ilo ilman brenkkua on teeskentelyä, eikö?
Kyllä tässä Henrillä on nyt jokin muu omituisuus käytöksessä, tai jotain epämiellyttävää ulkoisessa habituksessa, mikä ajaa naiset pois.
Mukavampaa itselle syyttää ns. rehtiä, mutta ei niin yleistä syytä.
Hyvään yleissivistykseen kuuluu se, että ymmärtää kohtuullisen alkoholinkäytön yms. olevan harmitonta kuten vaikka karkkipussi kerran viikossa. Ihminen, joka kammoksuu kaljatölkkiä kuin radioaktiivista jätettä ei ole sivistynyt, vaan tietämätön.
Toki vanhuksilla pienikin (nuoren kriteereillä pieni) alkoholinkäyttö voi olla jo riski ja nuorillakin esim.lääkitys tai tietty sairaus voi muuttaa asioita, mutta nämä ovat poikkeustapauksia.
Onkohan Henkalla nyt joku puolustusmekanismi päällä, kun uskoo naisten kaikkoavan mainitsemastaan syystä... Kovasti uskon, että hänen käytöksessään on jokin muu pielessä.
Voisin kuvitella absolutismista kertomisen soittavan hälytyskelloja ehkä silloin, jos mies vaikuttaisi selkeästi päihtyneeltä ja väittäisi olevansa selvinpäin.
Mammoille täällä maistuu viini. Täällähän keskustellaan siitäkin paljonko laseja voi ottaa raskaana!!!
Alkoholisteja täys.
Vierailija kirjoitti:
Minä en huolisi absolutistimiestä. Kaksi syytä. Ensinnäkin tuollainen ehdottomuus tuntuu kummalliselta. Toiseksi: olen seurustellut absolutistin kanssa eikä hänen kanssaan voinut käydä missään, missä alkoholia oli tarjolla (esim. risteilyt). Tai saattoi käydä, mutta ei sitä jurputusta ja paheksuntaa jaksanut kuunnella.
Ei ikinä enää sellaista miestä. Nykyinen juo siiderin 2-3 kertaa viikossa ja viikonloppuna lisäksi ruoan kanssa viiniä. Joskus tehdään perjantaina drinkit jo ruokaa laittaessa. Kännissä olen nähnyt hänet vuosien varrella kerran, kun hän jostain syystä vetäisi nopeasti jotain boolia tms ja se menikin päähän.
Et siis pitänyt jurputuksesta. Vai viinattomuusko oli se ongelma? Mitä väliä, mitä toisen lasissa on, mehua tai alkoholia, en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riemusta kiljuisin, jos tuollaisen miehen tapaisin. Olen itsekin absolutisti.
Kyllä siinä kaveripiiri väistämättä kapenee, kun ei itse käytä alkoholia. Mutta en toki paheksu muiden ottamista.
Se on vaan nii tympeää juhlissa katsella muiden örveltämistä loppuillasta. Joten en juuri käy muiden kanssa juhlimassa. Jossain vaiheessa iltaa alkaa jonkin sortin pyttyily absolutistia kohtaan. Olen ilmeisesti ilonpilaaja. arempi välttää pikkujouluja ja vappuja, sekä juhannuksia heidän seurassaan.
Toki monelta ikävältä episodiltakin olen välttynyt.
Tsemppiä alkottomat!
Jos oisit rikas ja tarjoisit loppuillasta kuoharit kaikille naisille?
Mitä..eikö työkkärillä osteta?
Voi sen toki!
Vuodesta 1978 olen tehnyt töitä ja edelleen tuonne 68-vuotiaaksi. Jotain on jäänyt sukan varteenkin. Mutta jaan iltani mieluummin vaimoni kanssa. Ja jos tarjoan jotain, niin Hänelle ja uskollisesti.
vanha pappa täällä palstailee????
Tuo mikään vanha ole. Tv Mummo 88v
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Hyvään yleissivistykseen kuuluu se, että ymmärtää kohtuullisen alkoholinkäytön yms. olevan harmitonta kuten vaikka karkkipussi kerran viikossa. Ihminen, joka kammoksuu kaljatölkkiä kuin radioaktiivista jätettä ei ole sivistynyt, vaan tietämätön.
Toki vanhuksilla pienikin (nuoren kriteereillä pieni) alkoholinkäyttö voi olla jo riski ja nuorillakin esim.lääkitys tai tietty sairaus voi muuttaa asioita, mutta nämä ovat poikkeustapauksia.
Hyvään yleissivistykseen kuuluu että jotkut eivät voi juoda YHTÄÄN alkoholiannosta.
Ja se ei tee heistä automaattisesti huonoja puolisoita, ihmisiä , seksikumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Hyvään yleissivistykseen kuuluu että jotkut eivät voi juoda YHTÄÄN alkoholiannosta.
Ja se ei tee heistä automaattisesti huonoja puolisoita, ihmisiä , seksikumppaneita.
mutta tekeekö se heistä tylsää kyyläävää baariseuraa?
Jos nainen viinilasillisen haluaa niin voin kyllä välillä tarjotakin (Koko illan dokaamista en kyllä maksa)