Ai kamala näitä kotikokkien "kehuttuja" reseptejä
Ruokiin tulee lähinnä valmiita pakasteita ja säilykkeitä purkista. Ei mitään tuoretta.
Näitä reseptejä lukiessa tuntee itsensä innovatiiviseksi gourmet-kokiksi.
Kommentit (544)
Onhan niitä tunnetusti paljon ihmisiä joiden mielestä se yksi peruna/syöjä on riittävästi. (nälässä kyläpaikassa -ketju) Ehkä he jaksavat pestä, kuoria, ja pilkkoa aina kiusauspottunsa.
Minä en. Teinit ovat kyllä pieniruokaisia, mutta silti meni jo hermot tänäänkin kun kuorin ja pesin nuo saamarin "pestyt ja mullatut" potut.
Kiusausta tekisi vielä mielellään jonkun annoksen lämmitettäväksikin, eikä vain niin että just ja just leivän avulla selviää seuraavaan ateriaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Kerran kun teki mieli kinkkukiusausta niin oikein etsimällä sai etsiä netistä reseptiä, johion EI TULE pakasteita. Suomalaiset ovat niin tottuneita käyttämään puolieineksiä ettei edes osata ajatella tuoretta...
Nyt nyt.. se että tuoreen vihanneksen pilkkoo ja laittaa pakkaseen ei tee siitä yhtään tuoretta huonompaa. Vai onko heinäkuussa pakastetut kotimaiset mansikat näin tammikuussa muuttuneet einekseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resepti pasta carbonaraan kasvissyöjille. Pastakeon päälle on laitettu raaka kananmuna. Aika kamala resepti noin muutenkin. Kyllä innovointia riittää.
se raaka keltuainen kuuluu oikeasti siihen. Googlailepas ulkomaalaisia sivuja.
Niin kuuluu, mutta huomasitko tuon maininnan kasvisruoasta? Kananmuna ei ole kasvis. Oliko sun resepti, kun noin otti kritiikki koville?
Minä olen ymmärtänyt että kasvisruokaa syövät käyttävät usein munia ja maitotuotteita?
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resepti pasta carbonaraan kasvissyöjille. Pastakeon päälle on laitettu raaka kananmuna. Aika kamala resepti noin muutenkin. Kyllä innovointia riittää.
Niin kuuluu, mutta huomasitko tuon maininnan kasvisruoasta? Kananmuna ei ole kasvis. Oliko sun resepti, kun noin otti kritiikki koville?
Kananmuna ei myöskään ole lihaa, kasvisruoka on ruokaa jossa ei käytetä lihaa.
Vegaaniruoka on taas asia erikseen, siinä ei käutetä mitään eläinkunnan tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, pitää nyt vissiin mennä nurkkan häpeämään, kun teen useinkin ruokaa puolivalmisteista ja käytän myös maustettuja kermoja. Ja silloin harvoin kun käytän tonnikalaa, se on kyllä ihan sitä säilykettä. Onneksi ei ole jälkikasvua, jonka elämän olisin noilla ruoilla pilannut.
Sinä voit syödä ihan mistä itse pidät. Jos saat näillä puolivalmisteilla ja kaiken tuoreen välttämisellä mielestäsi hyvää ruokaa tehtyä, niin good for you. Minusta ne ovat järkyttävän makuisia ja epäterveellistäkin toki.
Mitä epäterveellistä on tomaattimurskassa? Mitä epäterveellistä on pakasteporkkanoissa?
Siis oikeasti kyllä huvittavaa, että nämä hyviä ja laadukkaita reseptejä etsivät nillittävät jostain kinkkukiusauksesta, jonka lapsikin osaa tehdä ilman ohjetta.
Olisipa mukavaa tietää, millaisia ruokia nämä puolivalmisteiden halveksijat tekevät.
Minä en käytä juuri missään ruuanlaitossa reseptejä. En enää edes leivonnassa. Kinkkukiusauksen nyt osaa kuka tahansa tehdä ilman reseptiäkin. Valitettavasti en voi antaa reseptiä, kun katson silmämääräisesti, mitä tarvitaan. Yksi ainesosa on sitten kunnon kinkku, ei mikään pizzakuutiopussissa myytävä makkarasuikale.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee tietää kuinka monta perunaa tulee kinkkukiusaukseen? Laittaa sen verran mikä tuntuu itsestä hyvältä. Jos näyttää ensin että tuli liian vähän, niin ottaa sitten yhden perunan lisää vielä.
Niin mistä ottaa? Ei kaikilla ole perunamaata käden ulottuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee tietää kuinka monta perunaa tulee kinkkukiusaukseen? Laittaa sen verran mikä tuntuu itsestä hyvältä. Jos näyttää ensin että tuli liian vähän, niin ottaa sitten yhden perunan lisää vielä.
Voi hyvä luoja! Tällä älykkyydellä ei ehkä kannata tehdä ruokaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä juuri missään ruuanlaitossa reseptejä. En enää edes leivonnassa. Kinkkukiusauksen nyt osaa kuka tahansa tehdä ilman reseptiäkin. Valitettavasti en voi antaa reseptiä, kun katson silmämääräisesti, mitä tarvitaan. Yksi ainesosa on sitten kunnon kinkku, ei mikään pizzakuutiopussissa myytävä makkarasuikale.
Se on kiva että sinulta käy noin. Minulta ja monelta muulta valitettavasti ei. En ole edes erityisen yksinkertainen, on DI:n koulutus ja vaativa työ it-alalla, mutta ei vaan onnistu yksinkertaisimmankaan ruoan laittaminen ilman että on tarkka resepti miten se kuuluu valmistaa. No, muutaman perusreseptin sentään näin nelikymppisenä muistan jo ulkoa, mutta tosiaan ihan muutaman. Muuten joudun aina käyttämään reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuolla perunamaalla on lunta yli puoli metriä, niinpä ihan Prismasta ostin jääkaappiin ja sieltähän niitä lisää löytyy
Vierailija kirjoitti:
Olet kaavoihin kangistunut, jos et käytä ruoanlaitossa juuri lainkaan reseptejä. Vai miten kokeilet uusia juttuja?
Osa pakasteista ja puolivalmisteita ovat pahoja, mutta löytyy monia valmisteita, jotka ovat ihan hyviä ja terveellisiäkin. Ihan joka päivä ei jaksa alkaa laittaa ruokaa eikä aina ehdikään. Silloin on ihan ok kaivaa ne puolivalmisteet ja pakasteet esiin. Ei se nopeasti tehtävä kotiruoka aina ole sen terveellisempää.
Tiesitkö että pakasteiden vitamiinit ovat tallella, jopa ehkä paremmin kuin tuoreissa?
Siinä teille ihmettelemistä.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/pakastevihannekset_sailyttav…
Mameha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/560/Miähen%20iltapala/ :'D
Tämä oli ihan kamala. Miten jotkut viitsii laittaa tällaista nettiin, mukamas hyvänäkin reseptinä? Eihän tuo oikeastaan edes ollut mikään resepti, eineksiä vaan ladottiin päällekkäin. Phyh!
Siis mitkä tuossa on mielestäsi eineksiä?
Pitää kuitenkin ymmärtää että suurin osa näistä resepteistä on tehty vähätuloisille, kyllähän niidenkin pitää syödä ja kokata ja omien mahdollisuuksien/lompakon varassa pyrkiä tekemään siitä syötävän makuista.
Gourmet reseptit ovat sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kermaa käyttää osaamattomat kokit.
Oikeaa kermaa käyttävät huippukokit ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi yök, ei todellakaan kuulu siihen annoksen päälle! Se keltainen sekoitetaan kuumaan pastaan ja se kypsyy siinä sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Perunasipulisekoitus on ihan hyvä aines. Miksi nähdä vaivaa perunoiden ja sipulin silppuamiseen ja kenellä on siihen edes aikaa? Ja mikä vika ylipäänsä pakasteissa?
Ihanko oikeasti perunoiden ja sipuleiden silppuaminen on vaivalloista ja siihenkö ei todellakaan ole aikaa? Uskomatonta touhua. En liene ainoa jolla on aikaa ja mielenkiintoa kuoria ja pilkkoa ainekset ihan itse, ei siihen kauaa mene. Olen työssäkäyvä mies ja ehdin kyllä tehdä ruokaa, tosin eroan monesta muusta siinä suhteessa että pidän ruuanlaittamisesta ja minua ei haittaa nuo oheistoimenpiteet.
Mitä vikaa juustoraasteessa on? Kyllä se moneen ruokaan sopii ja valmiiksi ostettuna se on edelleen pelkkää juustoa. Vai valmistatteko juustonkin itse?