mitä mieltä: nainen saa ekan lapsen 42 vuotiaana, kun ei ole aiemmin edes halunnut
on aina ollut hyvin työkeskeinen.
lapsen isä on jo 50v.
kuulostaako normaalille??
Kommentit (36)
syöpään, joka ei kysy ikää.
Vierailija:
Pointtini oli, että koska äitini sai minut suhteellisen vanhana, 42-vuotiaana, ja hän kuoli 72-vuotiaana sydänkohtaukseen niin minä olin kuitenkin vasta 30-vuotias. Jos hän olisi ollut nuorempi niin tuskin olisi vielä kuollut vanhuuden aiheuttamaan sydänkohtaukseen ja minulla olisi vielä äiti ja pienillä lapsillani mummo! Ymmärsitkö nyt?
Vierailija:
Pointtini oli, että koska äitini sai minut suhteellisen vanhana, 42-vuotiaana, ja hän kuoli 72-vuotiaana sydänkohtaukseen niin minä olin kuitenkin vasta 30-vuotias. Jos hän olisi ollut nuorempi niin tuskin olisi vielä kuollut vanhuuden aiheuttamaan sydänkohtaukseen ja minulla olisi vielä äiti ja pienillä lapsillani mummo! Ymmärsitkö nyt?
Että 30-vuotiaana et haluaisi olla olemassa, koska äitisi on kuollut. No järjestäpä asia... Siis SINÄ et voisi olla muun ikäisen äidin lapsi, nuorempana äitisi olisi saanut sinun sisaruksiasi, ei sinua.
Munkin mummo kuoli, jos olisi ollut nuorempi niin vielä eläisi ja mulla olisi mummo......
Mieti nyt vähän. Mitä tekemistä sillä on tämän ketjun kanssa?
Sä olet jo kuitenkin lähempänä keski-ikää kun sun äiti kuoli, etkä mikäään lapsi.
Aika monet kuolee jo 50-vuotiaana sydänkohtaukseen.
että käyttää viimeistä mahdollisuutta.
Ei välttämättä niin kovasti haluakaan lasta. Vaan kun tietää, että nyt jos milloinkaan, niin päätti yrittää.
" nyt on hieno ura, hieno talo, kaikkee hienoo... pitäis varmaan lapsikin olla, niin olisin vielä hienompi ja parempi ihminen!"
ihan niin kuin lapsi olisi vaan joku " juttu" mikä kuuluu hankkia!
luulisin, että kyllä se sitten on ihan tavallisella tavalla rakas, kun se syntyy.
Ja 38, kielenkäyttösi paljastaa sinut itsesi umpi-idiootiksi, anteeksi nyt vain, en viitsi kommetoida enempää. Ja en nyt jaksa tässä enempää enää selitellä muuta kuin sen että on vain biologinen fakta että todennäköisyys sairastua ja kuolla vanhalla iällä on suurempi kuin nuorempana. Jos teet lapsesi vanhalla iällä niin todennäköisesti he menettävät äitinsä kolme-nelikymppisinä.
Totesinkin kirjoituksessani vain että itseäni surettaa että vanhuudenheikko äitini kuoli ollessani 30-vuotias, ikävä on kova :-( Monilla ystävilläni on vielä todella nuorekkaita viisikymppisiä äitejä, joiden seurasta he todennäköisesti saavat nauttia vielä pitkään.
Vierailija:
Ja 38, kielenkäyttösi paljastaa sinut itsesi umpi-idiootiksi, anteeksi nyt vain, en viitsi kommetoida enempää. Ja en nyt jaksa tässä enempää enää selitellä muuta kuin sen että on vain biologinen fakta että todennäköisyys sairastua ja kuolla vanhalla iällä on suurempi kuin nuorempana. Jos teet lapsesi vanhalla iällä niin todennäköisesti he menettävät äitinsä kolme-nelikymppisinä.
Totesinkin kirjoituksessani vain että itseäni surettaa että vanhuudenheikko äitini kuoli ollessani 30-vuotias, ikävä on kova :-( Monilla ystävilläni on vielä todella nuorekkaita viisikymppisiä äitejä, joiden seurasta he todennäköisesti saavat nauttia vielä pitkään.
Kuitenkaan äitisi ei voinut saada SINUA kuin juuri siitä kierrosta, mistä sai. Joten toiveesi on järjetön, ja vaihtoehtoja oli vain saada lapsi (sinut) tai olla saamatta. Ei sitä vaihtoehtoa, että saisi juuri SINUT aikaisemmin. Joten _sinun_ ei kannata harmitella äitisi ikää, vaikka äitisi saattoi harmitella omaa ikäänsä mene ja tiedä. Sinä voit olla iloinen, että kaikesta huolimatta synnyit taikka harmitella sitä. Ymmärrätkö?
Surullista. Äiti jo eläkeiässä melkein kun lapsi täysi-ikäinen. Ei sen ikäinen enää jaksa samanlailla yövalvomisia tai riuhua ja leikki lapsen kanssa.. Tuleenhan siinä jo fysiikka vastaan!
itse kyllä epäilen tuota että nykyaikana lapset hoitaisivat ikääntyneitä vanhempiaan. Eiköhän niillä lapsilla ole jo omat perheet ja oma elämä elettävänään. Osalla vieläpä ihan toisella puolen Suomea. Harva on valmis muuttamaan takaisin kotiin omaishoitajaksi. Ainakin itse olen henkisesti varautunut siihen, että eivät lapset pidä minusta huolta kun vanhenen, vaan itse se on tehtävä. Ja kun en enää kykene, palkataan kunnan kodinhoitaja avuksi tai vanhainkotiin...
että vanhetessaan ihminen muuttuu lapsenomaisemmaksi. Eli mitä pitemmälle eläkeikää eletään sen lähempänä lapsi ja vanhempi ovat henkisesti toisiaan :)
se kanssa mitään tekemistä. Hyvin jaksoi hoitaa ja rakasti paljon vaikka olikin jo iäkkäämpi. Hyvät muistot jäivät..
saavat lapset myöhemmin, mutta myös elävät kauemmin ja terveempinä.
yhtään liian vanha ole koskaan ollut. aivan normaali äiti
kauemmin!