mitä mieltä: nainen saa ekan lapsen 42 vuotiaana, kun ei ole aiemmin edes halunnut
on aina ollut hyvin työkeskeinen.
lapsen isä on jo 50v.
kuulostaako normaalille??
Kommentit (36)
vanhemmat lataa kauheet paineet ja odotukset lapsen harteille.
ja sit tosiaan myöhemmin lapsi joutuu hoitamaan huonokuntoiset ikäihmiset.
Vierailija:
yksin kantamaan vastuun vanhenevista vanhemmistaan :(
Nythän Britanniassa kohutaan siitä lainamunasoluilla 4. lastaan odottavasta 62- vuotiaasta naisesta (muut lapset jo aikuisia). Isä on ekaa kertaa asialla ja hänkin yli 60- vuotias. Ovat kuulemma kypsiä ja tasapainoisia vanhempia. Mun mielestä kuulostavat lähinnä ylikypsiltä, mutta mikäpä siinä, kun löytyy lääkäreitä, joiden mielestä on ok istutella nuorempien munasoluja ikäloppujen kohtuun.
Eli tohon nähden 42 ja 50 on vielä nuoria. Itteäni kyllä tökkis olla 50- vuotiaana koulua alottelevan lapsen äiti, mutta nykyäänhän monet ihan hinkuamalla hinkuaa siihen tilanteeseen - käyvät siis läpi hoidot jne. Kukin tyylillään.
Ihanaa kun tuli vielä raskaaksi !
Kiva juttu.
VAIN, koska se on 42, VAIKKA haluaisi lapsen ja on parisuhde ja mieskin haluaisi lapsen. Niin ihan vaan iän takia pitäisi käyttää EHKÄISYÄ?
Kuoli muutama vuosi sitten sairauteen johon ei olisi luultavasti kuollut jos olisi ollut nuorempi. Jotenkin tuntuu että näin kolmekymppisenä olisi mukava että olisi vielä äiti elossa :-(
Vierailija:
Kuoli muutama vuosi sitten sairauteen johon ei olisi luultavasti kuollut jos olisi ollut nuorempi. Jotenkin tuntuu että näin kolmekymppisenä olisi mukava että olisi vielä äiti elossa :-(
sun vaihtoehdot tässä elämässä on olla olemassa just sen ikäisen äidin lapsena kuin äitisi oli, tai sitten olisit mennyt munasoluna tamponissa vessanpönttöön, etkä olisi tässä kärsimässä av:lla. Noh, kumpi parempi?
Äitini oli 39 minut saadessaan ja kyllä se ikä näkyi ja tuntui. Minua kiusattiin koulussa harmaantuneista vanhemmistani, äiti ei ymmärtänyt lasten tai nuorten elämästä hölkäsen pöläystä eikä edes jaksanut yrittää, vihjaili vaan kuinka " saa vihdoin olla rauhassa" kun lapset on muuttaneet omilleen (minulla melkein monon kuva persuuksissa 17-vuotiaana, samoin siskollani, ei puhettakaan mistään haikeudesta kun lapset lentää pesästä).
No, nuo edellämainitut eivät johdu pelkästään äitini iästä, mutta kyllä jotkut asiat olisi helpottaneet huomattavasti, kun äitini olisi ollut pirteä kolmekymppinen, ei väsynyt viisikymppinen, kun itse olin ala-asteella.
ei voi olla lapselle kivaa kasvaa yksin " vanhojen" vanhempien kanssa!
voiko lapsi olla oikeasi jokaisen subjektiivinen oikeus? että pääasia, että aikuisella on kivaa ja vähän vaihtelua elämään?
Kuoli muutama vuosi sitten sairauteen johon ei olisi luultavasti kuollut jos olisi ollut nuorempi. ???????????????????????????????????
Siis lue nyt itse mitä kirjoitit...... vähän sä olet muutenkin täys idiootti.
Äitini menehtyi vähän päälle seitsemänkymppisenä sydänkohtaukseen. Kyllä todennäköisyys saada kuolettava sydänkohtaus seitsemänkymppisellä on aika helvatun paljon suurempi kuin esim. viisikymppisellä!
onneksi se nainen tajusi nyt haluavansa lasta eikä vasta 5vuoden päästä. Ja onneksi raskautuminen onnistui hyvin.
ainakaan vielä ole " väsynyt viiskymppinen" vaikka lapsi on kymmenen.
Se että sun äiti kuoli syvänkohtaukseen tuon ikäisenä mihin muuten aika moni kuolee ja se on ihan normaalia, vai soimaatko äitiäsi siitä että hän ei ollut nuorempi kun sai kohtauksen?
Mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?
Äitisi sai kohtauksen piste, olis varmaan sen saanut vaikka olisi sinut saanut teininä.
Vai sinustako tässä on kysymys? Äitisi ei olisi saanut enää tehdä sinua, jotta et kantaisi kaunaa kun hän kuolee vanhana kohtaukseen mihin muuten nuoretkin kuolee....
ja ihana äiti, kaverit kadehti kun oli pullantuoksuinen kotiäiti. Olin myös äiditön kolmkymppisenä, mutta äitini kuoli sairauteen jolla ei ollut mitään tekemistä iän kanssa.
Vierailija:
Äitini menehtyi vähän päälle seitsemänkymppisenä sydänkohtaukseen. Kyllä todennäköisyys saada kuolettava sydänkohtaus seitsemänkymppisellä on aika helvatun paljon suurempi kuin esim. viisikymppisellä!
Pointtini oli, että koska äitini sai minut suhteellisen vanhana, 42-vuotiaana, ja hän kuoli 72-vuotiaana sydänkohtaukseen niin minä olin kuitenkin vasta 30-vuotias. Jos hän olisi ollut nuorempi niin tuskin olisi vielä kuollut vanhuuden aiheuttamaan sydänkohtaukseen ja minulla olisi vielä äiti ja pienillä lapsillani mummo! Ymmärsitkö nyt?
eikä silloin kun se " pitäisi" tehdä tai kun muutkin tekevät jne. Eikä 42v ole mitenkään vanha vielä!!!
yksin kantamaan vastuun vanhenevista vanhemmistaan :(