Millainen nainen aloittaa suhteen varattuun mieheen?
Ainakin yksi on suurperheen äiti, itsekin varattu. Silti toisten miehiä ei pysty jättämään rauhaan. Keskustelee miesten kansa miesten parisuhteista, pohtii vaimojen mielenterveyttä ja tukee eroamaan. Toivottavasti ei osu kohdallesi!
Kommentit (846)
Itsekäs ja moraaliton. Halveksittava luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi ettei ensisilmäyksellä voi rakastua, olen täysin samaa mieltä mutta onko asia sitten niin että jos tapaa miehen joka on varattu pitää juosta karkuun eikä puhua hälle sanaakaan? Itselläni on useita miespuolisia ystäviä ja tuttuja. Helposti semmoisen ihmisen kanssa voi tunteet "huomaamattakin" syventyä.
Täsmälleen näin. Ja vaikka tunteet eivät syvenisikään, niin missä menee taas pettämisen raja? Onko vartin keskustelutuokio varatun miehen kanssa kerran pari päivässä vaikka työpaikan käytävällä jo pettämistä? Pitääkö tästä raportoida kotona? Pitääkö varatun henkilön myös karttaa kaikkia ihmisiä, jotta tunneyhteyttä ei pääsisi tapahtumaan, koska puoliso vetäisi herneet nenään? Elämä yllättää.
Tähän on sellainen yksinkertainen ohje, jota noudattaen typerämpikin ymmärtää missä se pettämisen raja menee. Kaikki mitä voisit tehdä tai sanoa kumppanisi katsellessa ja kuunnellessa vieressä on ok. Toinen tapa arvioida asiaa on se, että tykkäisitkö jos oma kumppanisi tekisi vieraan kanssa saman mitä itse aiot.
Eipä muuten mene noin. Ei kumppanille kuulu pätkääkään, jos juttelen vaikka työkaverin tai naapurin miehen kanssa ja oikeasti minua ei edes kiinnosta, jos mieheni sellaisia kertoisi. Tuollainen olisi jo jonkun hermoheikon juttu. Hohhoijaa.
Miksi ihmisille juttelu olisi pettämistä kenenkään normaaliälyisen mielestä? Oli se sitten mies- tai naispuolinen työkaveri tai naapuri, niin eikös se nyt ole ihan normaalia jutella?
Joo tätä en voi naisena sietää. Että jos harrastuksessa tai muussa illanvietossa juttelee miesten kanssa, niin sitten aina löytyy näitä naisia, joiden mielestä on hutsahtava kaamea vamppi. Kauhean rajoittavaa, jos ei voi ihan normaalisti jutella ihmisten kanssa, sukupuolesta riippumatta. En minä ainakaan ole aikeissa hypätä sänkyyn heti jos sanon moi mitä kuuluu.
Sänkyyn hyppään vasta kun on juotu 2 pulloo skumppaa sen komistuksen kanssa
Yhteiskunnan pohjasakkaa oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs ja moraaliton. Halveksittava luuseri.
Älä nyt noin rumasti itseäsi nimittele
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan pohjasakkaa oleva nainen.
Nyt ymmärrän että ukkos lähti...heti kun mahdollista.
Olen nuorempana mennyt sänkyyn varattujen kanssa, koska en ajatellut asian moraalista puolta. Olin nuori ja hölmö ja vain mennä sähelsin. Onneksi en sentään niin hölmö, että olisin aloittanut suhteen jonkun varatun kanssa. Nykyään pettäjät tuntuvat niin munattomalta porukalta, että eipä paljoa kiinnosta eikä kiihota.
Jos mietin niitä harvoja tuntemiani ihmisiä, jotka ovat olleet varattujen kanssa suhteessa, niin tulee lähinnä mieleen todella huono itsetunto ja muutenkin ongelmaisuus.
Herkkäuskoinen. Olen itse aloittanut suhteen varattuun, mutta en tiennyt hänen olevan varattu, koska kertoi eronneensa kauan ennen kuin tapasin hänet. Mutta kerta riitti. Nyt osaan jo googlata mahdolliset deittikumppanit. Netti auttaa kummasti.
Tästä tapaamastani varatusta miehestä jäi kyllä ikävät muistot. Hän otti yhteyttä nettideittiprofiilini tiimoilta. Ulkoisesti kunnollisen miehen perikuva. Paljastui patologiseksi valehtelijaksi. Vaimonsa tuntui sietävän miehensä käytöstä, koska mies sitten paljasti, että hänellä oli ennen meidän tapaamista ollut neljän vuoden suhde erääseen naiseen, joka sitten oli jättänyt hänet. Vaimo tiesi tuosta naisesta.
Sellainen, joka ei saa vapaata miestä.
Ja joka ei välitä siitä, että oman suhteen luomiseen varatun kanssa liittyy kiinteästi toisen suhteen rikkominen tai rikkoutuminen tavalla tai toisella
No thanks.
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen aloittaa suhteen varattuun mieheen?
- epätoivoinen
-miehetön, lapseton
- heikko itsetuntoinen
- vailla naisten keskinäistä solidaarisuutta
- itsekäs, välinpitämätön
En itse missään tilanteessa voisi tehdä niin toiselle naiselle.
Minuun noista pätee ehkä osittain tuo epätoivoinen. Olen aina ollut tähän mieheen rakastunut niin siltä osin tuo epätoivoinen.
En ole miehetön enkä lapseton.
Minulla ei ole heikko itsetunto (kun oliskin niin monta asiaa olisi eri tavalla)
Miksi olisin solidaarinen naiselle josta en pidä? Tai jota en tunne?
Itsekäs saatan olla tietyissä asioissa mutta en välinpitämätön.
Potentiaalisen pettäjän tunnistaa, kun kysyy häneltä, onko hän varattu. Kannattaa huolestua, jos vastaus on: "Se on pitkä tarina..." tai "Tää on vähän monimutkaista." :D
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka ei saa vapaata miestä.
Ja joka ei välitä siitä, että oman suhteen luomiseen varatun kanssa liittyy kiinteästi toisen suhteen rikkominen tai rikkoutuminen tavalla tai toisella
No thanks.
Nythän on niin, että keskimäärin vapaan miehen saaminen on paljon helpompaa kuin varatun. Kyse ei siis varmastikaan ole siitä, että joku olisi jollain tapaa niin huono etteikö saisi vapaata, ja sen vuoksi on turvauduttava sitten varattuun. Olet uskoakseni hakoteillä siis tässä. Pikemminkin varattua miestä alkaa tavoitella nainen, joka tietää mitä haluaa ja se sattuu olemaan juuri se tietty mies, vaikka varattu onkin. Jos kuka tai mikä tahansa kelpaa, niin ei toki ole järkeä alkaa hankalinta mahdollista ukkoa piirittää, mutta useimmiten sitä kiinnostuu juuri tietystä ihmisestä ja nimenomaan ihmisestä itsestään eikä tämän parisuhdestatuksesta. Vieraiden ihmisten parisuhteesta ei kenenkään tarvitse huolehtia, oma on aina tärkein.
Nainen, joka ei välitä, että mies pettää.
Köyhä opiskelija. Aikoinaan opiskellessani tapailin varattua kaksi vuotta. Hän hommasi minulle asunnot ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä ole noin mustavalkoists kuin te pettäjien tuomitsijat oletatte.
Minä en koskaan saanut elämäni miestä vaan jouduin tyytymään huonompaan vaihtoehtoon kun yksinkään en elämääni halunnut viettää ja kuvittelin melkein 20 vuotta että oikeasti tätä miestä rakastan.
Pettäminen ei satuta jos toinen ei siitä tiedä.
Oletpas paljon vartijaksi itsesi laittanut. Katsokin, ettet paljasta petostasi (elät rakkaudettomassa liitossa ja uskottelet muuta) eläessäsi miehellesi. Enkä tarkoita suoraa kertomista, vaan miehesi ei saa sitä edes itse aavistaa. Vasta silloin voit ajatella "en satuta, jos en kerro".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattu tilahan ei ole este, se on vain hidaste. Kerran täällä vaan ollaan, jos rakastuu ihmiseen joka rakastaa takaisin, niin siinä ei varaukset paljon paina.
Totta. Voiko ihmisestä edes tehdä oikeasti tällaista "varausta"? Voiko toista ihmistä omistaa ja omia kokonaan itselleen? Mielestäni ei.
Ihan samaan tapaan kuin lapseni ovat omiani, mutta käytännössä he ovat minulla vain lainassa jonkun ajan. He ovat myös minun mieheni lapsia, isovanhempiensa lapsenlapsia, ystäviensä ystäviä, opettajien oppilaita jne. En voi määrittää heidän omistamista mitenkään ihan siinä missä en voi määrittää myöskään mieheni omistamista. Hänellä on minusta riippumaton oma elämä, johon minä en kuulu oikeastaan millään tavoin. En omista ikinä miestäni, mutta me voimme sopia keskenämme pelisäännöt, joiden puitteissa tulisi elää ja olla niin, että se on toiselle reilua.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta.
"Omistaminen" ei liity mitenkään siihen, että toista voi kunnioittaa edes sen verran, että lopettaa asiay hänen kanssaan ennen kuin siirtyy uuteen suhteeseen. Ei ole pakko rikkoa toisen luottamus muita ihmisiä kohtaan ja loukata toista hirveällä tavalla. -ohis-
Tuntuisiko se ero helpommalta, jos mies jättäisi ja alkaisi muutaman viikon päästä uuden parisuhteen? Ihan yhtä musertavalta se tuntuisi ja uusi nainen saisi joka tapauksessa vihat niskaansa, vaikkeivat olisi miehen edellisen suhteen aikana tehneet muuta kuin sattuneet tapaamaan ja ihastumaan.
Oikeastiko kysyt tällaista ? Minut jätettiin toisen naisen vuoksi. Miehelläni oli ollut salasuhde jo jonkun aikaa, ennenkuin paljastui. Kyllä minua loukkaa huomattavasti enemmän se, että vehdataan selän takana, kuin se, että olisi suoraan keskustellut ensin asiasta kanssani ja kertonut, että on tyytymätön. Minulta riistettiin näin myös mahdollisuus edes yrittää korjata suhteemme ongelmia. Se, mikä myös rikottiin törkeästi on se luottamus, joka on jokaikisen parisuhteen kivijalka. Olimme lähes 30 vuotta yhdessä, niin kyllä olen sitä mieltä, että sen verran olisi pitänyt mieheni sitä yhteistä taivalta kunnioittaa, että oltaisiin erottu ensin. No uusi nainen sai itselleen miehen, joka on näköjään täysin kykenemätön puhumaan ongelmista. Tämä kyseinen nainen oli myös täysin tietoinen, että mies on varattu, eli siitä ei ollut kyse , että ei olisi tiennyt. Kyllä minä pidän molempia sekä, eksääni, että hänen uutta valloitustaan täysin moraalittomina. Olisi se uusi nainenkin voinut koska tahansa ilmoittaa, että vehtaa mieheni kanssa. Minä jatkan tottakai elämääni, mutta se, että joku pettäjä tulee väittämään , että ihan sama miten päin jätetään, niin menkää itseenne, se ei pidä paikkaansa.
Ymmärrän sinua ja varmasti tuossa tapauksessa miehesi olisi pitänyt kertoa ongelmista ennen pettämistä tai ensimmäisen hairahduksen jälkeen (ilman, että suhdetta on päässyt syntymään)
Jos suhteessa ei kuitenkaan ole sellaisia ongelmia, joihin voisin itse vaikuttaa, en ehkä haluaisi kuulla puolisoni kännihairahduksesta tai vastaavasta mitään. Jotkut käytännön syyt voivat edellyttää kertomista (mahdolliset taudit tai jos saatan kuulla asiasta muualta) mutta pääsääntöisesti puoliso, niinkuin minäkin, vastaamme itse omista tekemisistämme.
Jos kuitenkin suhde alkaa jostain sellaisesta syystä, mitä puolisoni meidän suhteessa kaipaa, sen haluan tietää, onko jotain mitä voin tehdä. Sivusuhteen aloittaminen ei ole raukkamaista, mutta suhteen lopettaminen sivusuhteen takia, ilman mahdollisuutta korjata tilanne, on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 47
Olen - ja olen aiemminkin ollut suhteessa varattuun mieheen. Se on ok juuri niin kauan kuin molemmat sitä haluavat. Kaipaan joskus syliä ja seksiä ja niitä ole saanut ja antanut. Yllättävän moni "hyvä mies" on oikeasti hyvä mies.
Tarvitsevat varmaankin vierasta peiliksi, tai itsetunnon kohentajaksi. Niin minäkin.
Toivon löytäväni itselleni kumppanin loppuelämäksi!
Sitä odotellessa mennään näin!Oletteko kysyneet tämän miehen kumppanilta, onko asia myös hänelle ok?
Toivottavasti et koskaan saa tätä kumppania. Ei kaltaisesi ihminen ansaitse moista.
Ei tietenkään olla kysytty! Eikä kysytä. Olen aina tehnyt selväksi, että minä en ikinä, tule tunnustamaan, enkä kertomaan vaimollesi mitään seksiimme liittyvää.
Enkä kerro miehille toisista miehistäni!
Periaatteella: hoitakaa omat asianne, minä hoidan omat asiani. Minua ei niihin sotketa.
Juoppo tai mielenterveysongelmainen. Ei tarvi, kuin ympärilleen katsoa. Normaali ihminen hoitaa asiansa fiksummin ja ei höynähdä "mutkumeilläonerotulossa" kärsimystarinoitaan jakaviin luusereihin. Toisaalta jos omalle kohdalle osuisi, että mies paljastuisi tuollaiseksi - parempi että häipyisikin ja olisi ihan ansainnut "rakkautensa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tunsin miehesi pitkän ystävyyden perusteella ja kummaltakin oli seksi loppu omassa parisuhteessa, joten löimme tarpeet yhteen ja aloimme harrastaa sitä, mikä ei sinulle ole koskaan kunnolla kelvannut. Kuulemma jo penis on sinulle ällötys ja suuseksiä et ole koskaan halunnut kokeillakaan, puhumattakaan että kykenisit keskustelemaan ruumiillisuudesta tai siitä, mitä haluat toiselta ihmiseltä muuta kuin rahaa ja ulkomaanmatkoja.
Valitettava ja yllättäväkin seuraus tästä on ollut, nimittäin se, että rakastamme toisiamme. Vaikuttaa siltä, että henkilöön, joka tyydyttää seksuaaliset tarpeesi, on hellä, herkkä ja huomaavainen, on myös hyvin helppo rakastua. Todellakin rakkaus tuli vasta myöhemmin, ensin oli vahva seksuaalinen tarve.
Se henkilö, joka inhoaa sinua, ruumistasi, jotain ruumiinosaasi tai sen luonnollisia toimintoja, käy aika äkkiä vastenmieliseksi monessa muussakin suhteessa.
Sun kannattaisi hakeutua hoitoon, ei pahalla, mutta tekstisi ei ole ihan tervettä.
Perustele, oi rakas tomppelini. Tekstini on faktaa ja minulla on kyllä terveen paperit, mutta onko sinut tutkittu?
Kauanko siitä on kun sait terveen paperit? Minulla ne on olleet aina. Ai mistäkö tiedän? Mietipä sitä.
No eipä niitä hullun papereita näköjään kaikille hulluille anneta. Iso osa jää diagnosointia.-ohis
Sinä mikään ohis ole kun noin näytti kolahtavan.
Nainen joka haluaa jonkin asteisen suhteen tämän miehen kanssa.
Siellä joku jätetty päästelee höyryjä
kyllä sulle jostain joku jämämies löytyy