Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri vaatii että menen työkokeiluun ,mutta 4h päivä ei käy

Vierailija
03.02.2019 |

Mä en todellakaan ala 9e tekee pitempää päivää mitä tarvitsee ja 4h on minini mitä voi tehdä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.

Tollo. Työkokemusta siitä ei kerry päivääkään, koska se _ei_ ole TYÖsuhde. Käsitätkö? 

Sitä ei merkitä CV:hen. 

Just. Suomessa on just tälläkin hetkellä kaikkien muiden kuin varakkaiden asiat NIIN törkeän perseellään kuin joka tollolle on annettu äänioikeus.

Menkää tosiaan ilmaiseksi töihin työtä vailla olevat. Se on muka teidän eduksi. Kaikki tajuaa kenen eduksi se on ettei tarvi maksaa palkkaa eikä lomarahoja ja saa ilmaistyövoimaa. 

Eipä ihme ettei porukat uskalla perustaa perheitä koska eivät luota että tulevaisuus kantaa.

Eipä ihme että yhä useampi suomalainen masentuu ja yhä useampi nuori aikuinen hyppää vapaaehtoisesti tästä laivasta mereen.

Vierailija
42/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Teet johtajan hommia 9 egee päivä. En usko tai sitten olet harvinaisen tyhmä. 

Pikkufirmassa tuo tilanne voi tulla huomaamatta. Ihan tavallisia ihmisiä siellä työkokeilussa on ja jos huomataan, että osaa, niin hommia lisätään ja kohta huomaakin, että tekee jotain raporttia tai budjettia. Siinä ajattelee, että tässä annetaan näyttö ja ehkä palkataan..kunnes siperia opettaa. Työkokeilu oli ennen nimeltään työharjoittelu ja silloinkin harjoitteluun vaadittiin täyttä ammattitaitoa. Nimike muuttui, kun harjoittelua käytettiin niin paljon väärin, työkokeilu oli erikseen. Mutta ei mikään ole oikeasti muuttunut. Palkkatyössäkin on tuhansia pölkkypäitä - pahinta on, etteivät he tajua olevansa pölkkypäitä. T.  ei työtön.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin työeläkeyhtiön kautta työkokeilussa 6kk ajan, 4-6h päivillä. Työeläkeyhtiö maksoi 2200€/kk tän työkokeilun ajan, josta sitten siirryin osatyökyvyttömyys eläkkeelle. Olin työkokeilun aikaan 30v, nyt 35. Ei se työkokeilu aina pahasta ole.

Et kai sä tosissas voi tulla siihen vertaamaan tuota palkattomaan työkokeiluun. Saat 2200e kk!!!

Vierailija
44/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvataan töitä kun olet vaan nyt oikein ahkera ja tunnollinen ja paiskit töitä meille kunnolla. EHKÄ sitten voimme hopa PALKATA sinut ja saat jopa PALKKAA kuten muutkin täällä.

Sitten soppari loppuu

- bye bye -

kato meille tuleekin uusi joka tarvii "työkokeilua".

Miksette ihmiset kerro oikeasti kokemuksianne , te joita on jymäytetty oikein  huolella?

Vierailija
45/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin työeläkeyhtiön kautta työkokeilussa 6kk ajan, 4-6h päivillä. Työeläkeyhtiö maksoi 2200€/kk tän työkokeilun ajan, josta sitten siirryin osatyökyvyttömyys eläkkeelle. Olin työkokeilun aikaan 30v, nyt 35. Ei se työkokeilu aina pahasta ole.

Et kai sä tosissas voi tulla siihen vertaamaan tuota palkattomaan työkokeiluun. Saat 2200e kk!!!

Miten ja miksi nämä ihmiset on tippunu palkattomaan työkokeiluun ja työeläkeyhtiön kelkasta pois?

Vierailija
46/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu nimisessä orjuudessa päivät on 6-8 tuntia. Jos ei passaa niin vaihtoehdot on saikku tai karenssi. Itse orjailin tuon työkokeilun alkutalvesta 6h päivillä. Koko ajat vtutti niin paljon että ihme etten pistänyt paikkaa palasiksi. Toiste jos tuota orjuutta pakottavat niin otan sen karenssin.

Mieluummin makaat sitten kotona vai? On hyvä että hiukan potkivat persuuksille. Sukulaiseni on myös työkokeilussa mutta ei pidä sitä orjatyönä. Mielellään otta 9 € päivässä.

Sukulaisesi onkin sitten vähän yksinkertainen, niin kuin olet sinäkin. Omalle työpanokselleen pitää joku arvo sentään antaa. 

Vierailija
47/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on oikeus päästä ensin lääkäriin työkyvynarviointiin. Tällä pystyy pitkittämään pakkotyötä. Myöskään ei ole pakko suostua täysi määräisen harjoitteluun. Esim. 1 kuukausi ja max 4h päivässä.

Vierailija
48/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä kaikki ilmaiset harjoittelijat vievät työpaikkoja. Kierrätetään näitä ilmaisia.

Oli kiva olla viimeinen pv työharjoittelussa. Kun oikeasti tehnyt samoja töitä kuin vakityöntekijätkin. Luulen, että tilalleninotetaan heti uusi harjoittelija.

Kukaan ei oikeasti edes opastanut. Piti joka kerta itse kysyä kaikki. Joku tuli hätäisesti ja kyllästyneesti avustamaan...jotain näkvimistäkin oli, mutta onneksi ei palanut käämit.

Juuri tuota se on monella!

Kaiken lisäksi heidän on vakkareiden vettuilua kestettävä tyyliin : tuliksä kyttäämään mun työpaikkaa?

Vierailija
49/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on oikeus päästä ensin lääkäriin työkyvynarviointiin. Tällä pystyy pitkittämään pakkotyötä. Myöskään ei ole pakko suostua täysi määräisen harjoitteluun. Esim. 1 kuukausi ja max 4h päivässä.

Niin viiskertaa viikossa tuo 4h . Matkat kustannat itse ja eväät kuten kunnon duunissakin.

Sikamaista. Joo, hei saat EHKÄ kulukorvauksia wau.

Vierailija
50/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen palkkatukityössä, joka helpottaa tilannetta mutta mietin mitä sen jälkeen.. Täällä Helsingissä yksi firma pyörii ilmeisesti täysin työkokeilijoilla. Vaativat että on 5 päivää viikossa, vähintään 6 tuntia päivässä. Sairasta! Älkää kukaan suostuko tuohon. Tollasesta pitäisi saada palkka.

Vierailija
51/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja miksi nämä ihmiset on tippunu palkattomaan työkokeiluun ja työeläkeyhtiön kelkasta pois?

Hyvä kysymys. 

Vierailija
52/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luvataan töitä kun olet vaan nyt oikein ahkera ja tunnollinen ja paiskit töitä meille kunnolla. EHKÄ sitten voimme hopa PALKATA sinut ja saat jopa PALKKAA kuten muutkin täällä.

Sitten soppari loppuu

- bye bye -

kato meille tuleekin uusi joka tarvii "työkokeilua".

Miksette ihmiset kerro oikeasti kokemuksianne , te joita on jymäytetty oikein  huolella?

Mä olen työkkäriin ja nettiin kertonut miten asia on. Työkokeiluista ei pääse töihin. Varastohommia, hyllyjen täyttöä, kiinteistöhuolto firmoissa lumitöitä jne, jne. Yksinkertaisia hommia jotka on pakko tehdä mutta niistä ei haluta maksaa. Näissä pyörii non stop eri nimikkeillä orjia. Yksi aihe lisää vaaleihin.

Vierailija
53/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villi arvaus:

työeläkeyhtiöt ja vakuutusyhtiöt maksaa mielellään muutaman kuukauden ihan asiallista palkkaa sen edestä että joku työpaikka keksii tekemistä tälle immeiselle.

Kun määrä-aikainen pesti on ohi, niin tadaa ----hänet on todettu täysin työkykyiseksi  ei tarvi maksaa enää ja tervemenoa ----kortistoon ja -------työkokeiluun.....

Vierailija
54/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero näillä on 

a) palkkatuettu työ 

b) työkokeilu

c) kuntouttava työtoiminta

Kiitos vastauksesta!

Palkkatuettu työ noista paras. Siinä on ehtonsa kuinka kauan pitää olla työttömänä että on oikeutettu siihen. Kyseessä on normaali työsuhde, 6 tai 8 kk mittainen ja saat normaalin palkan. Firmalle maksetaan tukea siitä että otetaan palkkatukilainen työhön. KErtyy eläkettä, saa vuosilomaa, työterveys ei kuulu mutta saikkua voi hakea omalta terveysasemalta.

Vierailija
55/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ilmaiset harjoittelijat vievät työpaikkoja.

Kierrätetään näitä ilmaisia.

Oli kiva olla viimeinen pv työharjoittelussa. Kun oikeasti tehnyt samoja töitä kuin vakityöntekijätkin. Luulen, että tilalleninotetaan heti uusi harjoittelija.

Juuri noi se menee.

Käytetään hyväksi.

Vierailija
56/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei liity asiaan mitenkään. Sekoitat ilmeisesti kuntouttavan työtoiminnan ja työkokeilun keskenään. Työkokeilu tarkoittaa sitä, että tavalliset ihmiset kokeilevat eri ammatteja, joko koulutuksen puutteen tai alanvaihdon aikeen vuoksi tai pitkään työttömänä ollut pääsisi työelämään kiinni. Tämä on sen tarkoitus. Mutta todellisuudessa työkokeiluun otetaan ammattitaitoisia ihmisiä lakipykäliä kiertäen. Työkokeilulla ei ole mitään tekemistä vajaakuntoisuuden kanssa.

Olen mukana yhdistyksessä, jossa yksi työkokeilussa ollut opiskelee nyt yliopistossa. 

57/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää lähdin suosiolla opiskelemaan, itseasiassa yritinjo edellisvuonna sisään, mutta jonoon jäin, laajensin hakukohteita ja löyty paikka missä viihdyn toistaiseksi vielä vuoden verran ja sitten on uusi todistus kädessä.

Opiskelemaan pääsee nykyään myös kesken kaudenkin haastattelujen kautta.

Vierailija
58/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan junalautoja Perkiön asemalla... Teen tätä ilmaistyötä{orja} ihan hyvillä mielin mutta kuuntelen määräaikaisten valitusta jatkuvasti olen viemässä heidän työt. Mieluummin mökis eläkkeellä olisin t. masentunut

Vierailija
59/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulette syömään meidän leipää, te saamarin työkkärin ilmaisorjat!

Näin oli yhdelle työkokeilijalle kivahdettu kuorossa heti ekana työpaikkana.

Varmaan hieno kokemus ja auttoi häntä tulemaan jatkossa... masentuneeksi.

Vierailija
60/80 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero näillä on 

a) palkkatuettu työ 

b) työkokeilu

c) kuntouttava työtoiminta

Kiitos vastauksesta!

Palkkatuettu työ noista paras. Siinä on ehtonsa kuinka kauan pitää olla työttömänä että on oikeutettu siihen. Kyseessä on normaali työsuhde, 6 tai 8 kk mittainen ja saat normaalin palkan. Firmalle maksetaan tukea siitä että otetaan palkkatukilainen työhön. KErtyy eläkettä, saa vuosilomaa, työterveys ei kuulu mutta saikkua voi hakea omalta terveysasemalta.

Palkkatuettu työ on kuin mikä tahansa työsuhde eli kyllä siihen kuuluu myös työterveys! Ainoa ero muihin työsuhteisiin on se, että työnantaja saa tietyn kuukausimäärän tukea työntekijän palkkaan, se tuki tosin ei kovin iso ole kuin järjestöille.

Työkokeilussa mennään tutustumaan alaan tai ammattiin, ei ilmaiselle koeajalle, vakka moni niin olettaa olevan.

Kuntouttava työtoiminta on kunnan lakisääteisesti tarjoama palvelu niille, joilla on ongelmia työllistyä.