Työkkäri vaatii että menen työkokeiluun ,mutta 4h päivä ei käy
Mä en todellakaan ala 9e tekee pitempää päivää mitä tarvitsee ja 4h on minini mitä voi tehdä.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu nimisessä orjuudessa päivät on 6-8 tuntia. Jos ei passaa niin vaihtoehdot on saikku tai karenssi. Itse orjailin tuon työkokeilun alkutalvesta 6h päivillä. Koko ajat vtutti niin paljon että ihme etten pistänyt paikkaa palasiksi. Toiste jos tuota orjuutta pakottavat niin otan sen karenssin.
Tukien leikkaukset tulevat todella tarpeeseen !
tollasia paskaläjiä on suomessa liikaa.
Norjaan turvikseksi: kansainväliset ihmissopimukset koskevat myös suomalaisia.
Kohta veneilemään saareen onneksi on vapaa tälläisestä kelaporukasta ettei tota paskaporukkaa ole silmissä.
9 euroa taitaa olla isompi päiväpalkka, mitä jää vähäisimmistä osa-aikatöistä käteen nykysysteemillä.
Työkokeilu ei saa korvata palkkatyötä, kestä muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
Tollo. Työkokemusta siitä ei kerry päivääkään, koska se _ei_ ole TYÖsuhde. Käsitätkö?
Sitä ei merkitä CV:hen.
CV: n tarkoitus on kertoa työnantajalle, mitä kaikkea sinä osaat ja mistä olet oppisi saanut. Se on yks ja sama onko opinahjo/työpaikka maksanut sinulle siitä mitään taloudellista korvausta vai ei.
Voiko työkokeilussa vain sählätä ja lorvia ja esittää tyhmää?
Näitä kokeiluja tarjotaan yleensä nuorille jotka ns harjoittelevat työntekemistä, toinen ryhmä alanvaihtajat sekä mt kuntoutujille tyrkytetään. Hanakasti niitä tarjotaan mutta siihen suostuminen on ollut vapaaehtoista.
Neljässä viikossa saa 180 euroa enempi tukien päälle, jos menee työkokeiluun ja saa sen 9 e päivässä. Sama summa on itselläni jäänyt käteen kuukaudessa, kun olen ollut vähäisessä osa-aikatyössä nyt, kun koko palkka alentaa tukea, eikä suojaosaa enää ole. 😂
Vierailija kirjoitti:
Voiko työkokeilussa vain sählätä ja lorvia ja esittää tyhmää?
Voi toki, mutta tuollaisella asenteella sä teet vain itsellesi karhunpalveluksen ja ammut itseäsi jalkaa, joten mikä järki.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
No työkokeilu ja työharjoittelu ovat kyllä kaksi aivan täysin eri asiaa.
En itekkään suostuisi mihinkään työkokeiluihin, mistä ei saa palkkaa, opintopisteitä, tutkintoa. Se että saa cv:hen laittaa että olen ollut työkokeilussa, on enemmänkin miinus mun mielestä. Sehän kielii siitä että olet vajaakuntoinen, kuntoutuja tms. (Mikä siis ihan ok, jos oikeasti on. Näyttää että siitä huolimatta on tehnyt jotain. Mutta että terveenä ja hyväkuntoisena pitäis alkaa tekemään töitä palkatta jossain kokeiluissa, niin vastaus on ei.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
No työkokeilu ja työharjoittelu ovat kyllä kaksi aivan täysin eri asiaa.
En itekkään suostuisi mihinkään työkokeiluihin, mistä ei saa palkkaa, opintopisteitä, tutkintoa. Se että saa cv:hen laittaa että olen ollut työkokeilussa, on enemmänkin miinus mun mielestä. Sehän kielii siitä että olet vajaakuntoinen, kuntoutuja tms. (Mikä siis ihan ok, jos oikeasti on. Näyttää että siitä huolimatta on tehnyt jotain. Mutta että terveenä ja hyväkuntoisena pitäis alkaa tekemään töitä palkatta jossain kokeiluissa, niin vastaus on ei.)
Fiksut kyllä tietää, että työkokeiluihin ottaa osaa myös täysin työkykyisiä, fiksua ja älykästä porukkaa. Ei ne kaikki mitään vajaaälyisiä kuntoutujia ole.
Vierailija kirjoitti:
Voiko työkokeilussa vain sählätä ja lorvia ja esittää tyhmää?
Voi!
mut miksi et halua rahaa ja parempaa elintasoa.oletko vammainen vai narkki? mikä sinua vaivaa?
minä saan n3700e käteen kuukaudessa ja syön hyvää ruokaa ja veneilen ja matkustelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
No työkokeilu ja työharjoittelu ovat kyllä kaksi aivan täysin eri asiaa.
En itekkään suostuisi mihinkään työkokeiluihin, mistä ei saa palkkaa, opintopisteitä, tutkintoa. Se että saa cv:hen laittaa että olen ollut työkokeilussa, on enemmänkin miinus mun mielestä. Sehän kielii siitä että olet vajaakuntoinen, kuntoutuja tms. (Mikä siis ihan ok, jos oikeasti on. Näyttää että siitä huolimatta on tehnyt jotain. Mutta että terveenä ja hyväkuntoisena pitäis alkaa tekemään töitä palkatta jossain kokeiluissa, niin vastaus on ei.)
Jollet itse kerro olleesi työkokeilussa, se on työkokemusta. Ainakaan omassa työtodistuksessani ei ole mainintaa työkokeilusta, enkä sitä itse kerro, vain maininta töissä olosta ko. aikana ja mahdollisesti miten olet työsi tehnyt ja työn tekoon suhtautunut. 🤣 Itse sain hyvän todistuksen ja suosittelijan työkokeilusta.
Mut kannattaa mennä työkokeiluun lorvimaan ja haistattelemaan "esihenkilöille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
No työkokeilu ja työharjoittelu ovat kyllä kaksi aivan täysin eri asiaa.
En itekkään suostuisi mihinkään työkokeiluihin, mistä ei saa palkkaa, opintopisteitä, tutkintoa. Se että saa cv:hen laittaa että olen ollut työkokeilussa, on enemmänkin miinus mun mielestä. Sehän kielii siitä että olet vajaakuntoinen, kuntoutuja tms. (Mikä siis ihan ok, jos oikeasti on. Näyttää että siitä huolimatta on tehnyt jotain. Mutta että terveenä ja hyväkuntoisena pitäis alkaa tekemään töitä palkatta jossain kokeiluissa, niin vastaus on ei.)Jollet itse kerro olleesi työkokeilussa, se on työkokemusta. Ainakaan omassa työtodistuksessani ei ole mainintaa työkokeilusta, enkä sitä itse kerro, vain maininta töissä olosta ko. aikana ja mahdollisesti miten olet työsi tehnyt ja työn tekoon suhtautunut. 🤣 Itse sain hyvän todistuksen ja suosittelijan työkokeilusta.
Mut kannattaa mennä työkokeiluun lorvimaan ja haistattelemaan "esihenkilöille."
Onneksi tuet on leikattu niin paskoiksi maan hintoihin nähden että voit pelleillä ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
No työkokeilu ja työharjoittelu ovat kyllä kaksi aivan täysin eri asiaa.
En itekkään suostuisi mihinkään työkokeiluihin, mistä ei saa palkkaa, opintopisteitä, tutkintoa. Se että saa cv:hen laittaa että olen ollut työkokeilussa, on enemmänkin miinus mun mielestä. Sehän kielii siitä että olet vajaakuntoinen, kuntoutuja tms. (Mikä siis ihan ok, jos oikeasti on. Näyttää että siitä huolimatta on tehnyt jotain. Mutta että terveenä ja hyväkuntoisena pitäis alkaa tekemään töitä palkatta jossain kokeiluissa, niin vastaus on ei.)Jollet itse kerro olleesi työkokeilussa, se on työkokemusta. Ainakaan omassa työtodistuksessani ei ole mainintaa työkokeilusta, enkä sitä itse kerro, vain maininta töissä olosta ko. aikana ja mahdollisesti miten olet työsi tehnyt ja työn tekoon suhtautunut. 🤣 Itse sain hyvän todistuksen ja suosittelijan työkokeilusta.
Mut kannattaa mennä työkokeiluun lorvimaan ja haistattelemaan "esihenkilöille."
Millä paikkakunnalla työkokeilussa olosta saa muka todistuksen? Itse olen ollut pariin otteeseen työkokeilussa enkä ole ikinä saanut mitää todistusta siitä. Työkokeilusopimus kyllä löytyy, muttei se ole mikään todistus.
Mun tulevaisuus on eläke mutta en tiedä mistä löytäisin tuon työkokeilupaikan. Olen 61-vuotias. Olen siis liian vanha monen mielestä. Mikäs siinä hymyilyttää kun hain lähihoitajakoulutukseen. Pakko vaan yrittää .
Vierailija kirjoitti:
Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Älä suostu palkattomaan työhön!
Sanot, että tuolla palkalla et suostu yli 4 h työhön. Sekin on riistoa. Tuommoinen on orjatyötä. Ymmärrän, että hankala tilanne sun kannalta ap. Mutta niin väärin, että yhteiskunta sallii tämmöisen. Varsinkin, kun yksilö ei saa tuosta mitään hyötyjä. Työstä tulee kuluja. Missään ei arvosteta työkokemuksena, että kertoo olleensa työkkärin työkokeilussa. Mites oppisopimus eli joku koulutus, jossa työssä ollessa kouluttaudut johonkin ammattiin? Saat myös palkan työstäsi ap. Jos tämmöinen sulle mahdollista, ehdota työkkärille. Etsi kiinnostava ala. Jos jostain syystä joudut tuohon paskaan, niin saikkua. Sanot lekurille, et sua kiusataan pakkotyössä, mieli horjuu, et saa unta. Ei kiitos orjatyölle.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän rutinan orjatyövoimasta, mutta toisaalta JOKAISELLA on velvollisuus yrittää parantaa tilannettaan. Kaikesta huolimatta jotain tarvii tehdä, jos siellä kotona on tullut liian kauan kökötettyä ja mitään ei näytä vaan löytyvän ilman tukea. Vaikka näitä orjatöitä haukutaan, niin moni on sitä kautta myös työllistynyt joko sinne "orjafirmaan" tai ainakin saanut työkokemusta, jonka pohjata löytänyt sitten oikean työn. Sen voi ottaa myös sellaisena vauhdituksena uuteen alkuun. Jos teillä on itsellä parempi ratkaisu oman työttömyytenne ratkaisemiseksi, niin miksi ette sitten ole tehneet sitä jo aikoja sitten.
Omat tuntemani "työkokeilijat" ovat jokainen päässeet elämässä eteenpäin, kun ovat kunniallisesti ja ahkerasti hoitaneet sen työkokeilunsa. Tottakai jos siellä on asennevammaisena murjottamassa, niin eihän se tilanne siitä yhtään parane. Yksi innostui koko alasta työkokeilussa, hakeutui koulutukseen samalle alalle ja on nykyään vakitöissä siellä. Toinen taas 4kk:n jälkeen sai oikealla palkalla vuoden määräaikaisen ja sitten vakityön samasta paikasta. Kolmas tuttu aloitti työkokeilussa ja firma työvoimapulassaan jo kuukaudessa muutti sopimuksen palkalliseksi työsopimukseksi, koska pelkäsivät menettävänsä hyvän työntekijän, joka oli jo alkanut saada ideasta kiinni. Omassa tuttavapiirissä on vain positiivisia kokemuksia työkokeilusta. Täältä lähinnä luen ihmisten orjuuttamisesta ja kiusaamisesta ja varmaaan niitäkin tapauksia on, mutta haluan tuoda esille, että myös positiivisia asioita työkokeilujen seurauksena tapahtuu. Vaikka se av-mammoja alapeukutukseen asti harmittaakin, kun ei saakaan vaan valittaa ja valittaa vaan pitäisi tehdä jotain.
Miten sulla on noin paljon työkokeilussa olleita tuttuja ylipäätään? Minä en tunne yhtään. Ja se mitä kuullut näistä kokeiluista, niin ilmaista työvoimaa käytetään vain hyväksi. Ei noista mitään koskaan poi’i. Ja kun työvoiman ylitarjonta tällä hetkellä, niin ihan turha.
Noissa paikoissa ei todellakaan jaella mitään sijaisuuksia ja vakituista työpaikkaa työkokeilija ei tule saamaan eli turhaa hehkutusta. Miksi työnantaja maksaisi mitään palkkaa kun valtio tarjoaa ilmaisen työntekijän jonka kulut maksavat veronmaksajat eli työssäkäyvät. Työnantajan sijoitus on puhdas 0e, työkokeilja ei pidä lomia eikä hänestä koidu muitakaan kuluja. Vain harvoissa tapauksissa joku työtön on saanut työpaikan mutta tällöinkin puhutaan hyvin marginaalisesta osasta ja niissäkin suhteet ym vaikuttavat eniten. Suurinta osaa työkokeilijoista ym käytetään hyväksi ja hylätään työkokeilun loputtua. Huvittavaa muuten on että nämä jotka hehkuttavat että työttömät joutuvat ilmaiseen työhön painamaan kahdeksan tuntia päivässä eivät tajua sitä että he maksavat veronmaksajina sen työn palkan eli työttömän tuet ja mahdollistavat sen että yrittäjät hyötyvät tästä mallista ja se myös nakertaa palkansaajien osaa ja oikeuksia. Mutta suomalainenhan on lähtökohtaisesti kateellinen ja vahingoniloinen toiselle suomalaiselle joten mitä moisella on väliä kunhan toista pääsee pilkkaamaan.