Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs isovanhempi kuolemansairas ja mikään ei muuti

Josmi
03.02.2019 |

Itsekäs isovanhempi on yhteydessä omaan lapseen ja lapsenlapsiin max 3 krt vuodessa. Käy vain lasten synttäreillä tosin ei huomioi lapsia silloinkaan muuten kuin ostamalla sen lahjan minkä lapsi pyytää. Muuten ei osoita mitään huomiota ja ihmettelee kun lapsi vierastaa, nuorin lapsi ihmetellyt kuka tuo on. Isovanhempi eläkkeellä eikä osallistu päiväkodin isovanhempien päivään , ei halua tulla muuten käymään , ei ole koskaan halunnut auttaa jos vanhempainilta että edes silloin voisi tunnin katsoa lapsenlasta että molemmat vanhemmat pääsisivät keskusteluun. Minä en ole sellainen isovanhempi on tokaissut vain. En tiedä riittääkö hänelle tosiaan sellainen kiiltokuvaisovanhemmuus että saa lapsesta kuvan kerran vuodessa ja ostaa lahjat. Olen todella pettynyt. Isovanhempi haluaa olla rauhassa ja eristäytyy mielellään maalle niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista vaikka muuten asuisi lähellä. Tosin aivan sama missä on jos ei halua olla yhteydessä.

Nyt isovanhempi on vakavasti sairastunut ja elää enää muutamia viikkoja tai kuukausia. Tästäkään ei saatu tietoa kuin viime tipassa koska ei halunnut kertoa. Kuvittelin että hän haluaisi olla yhteydessä nyt viime aikoina lapsenlapsiin mutta edelleen on itsekäs. Haluaa vain katsoa telkkarista omia ohjelmiaan , ei halua kotiapua vaan odottaa että nyt hoidetaan hänet kotona. Hae sitä tätä ja tota kaupasta tms. Lapset voivat katsoa padia samalla kun hän katsoo omia ohjelmiaan jos käydään kylässä. Viime kerran jälkeen lapset sanoivat ettei halua edes mennä isovanhemmalleen kun siellä on tylsää isovanhempi taisi sanoa vain moi heille. Muuten ei huomioinut. Joskus jos huomioi käyttäytyy ja puhuu kuin he olisivat 2 vuotiaita ja lapset ovat että hä. Sitten sanoo ehkä nämä lapset ovat erilaisia kun eivät hänen jutuistaan syty. Sekin on siis lasten syy.

Ehkä kuvittelin että kuolemansairaana elämänarvot jotenkin muuttuisivat hänellä ja kirkastuisi se mikä on tärkeää mutta ei. Ei halua puhua sairaudestaan yhtään , ei tulevasta kuolemasta, haluaa vain nautiskella olostaan. En tiedä mitähän tästä pitäisi ajatella. Lapsia en ajatellut enää viedä käymään turhaan kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Itsekin haen huomiota jota en saa. Kuitenkaa ei luonne anna olematta periksi käymättä katsomassa.

Jos hän ei olisi sairastunut en edelleenkään näkisi häntä koska olisi liian kiireinen omissa asioissaan. Kun hän kuolee lapsenlapset tuskin jäävät häntä kaipaamaan.

En olisi uskonut että omat lapsenlapset eivät kiinnosta isovanhempaa , oman lapsensa hoidatti kuitenkin omillaan.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu omien vanhempien kanssa. Eivät soita lapsenlapsilleen koskaan tms.

Eivät halua. Syytä en tiedä.

Samat sanat täällä. Lapsenlapset täysin evvk.

Tosin en aio paskaisovanhempia auttaa itse. He eivät ole auttaneet minua kertaakaan mitenkään kun välinpitämättöminä hylkäsivät 18v täytettyäni ja yksin piti lähteä maailmalle.

Ylläri - ovat boomereita. Suurin osa boomereista häiriintyneitä ja luonnevikaisia.

Vierailija
62/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulitko todella kuoleman lähestyessä ihmisen muuttuvan? Kyllä ne vaikeat luonteet vaan ovat viimeisillään entistä vaikeampia... Silti ihan hyvien käytöstapojen takia ainakin itse pitäisin yhteyttä, ei ole liikaa vaadittu piipahtaa hetki vierailulla lasten kanssa, kuunnella kaikki paska ja nyökytellä päälle. Ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, mutta turha niistä on mieltänsä pahoittaa. Lapsille voidaan selittää että kivut tekevät ihmisestä kärttyisen ja huonosti käyttääntyvän..

Lapset eivät ole tyhmiä. Turha niille on valehdella, että kivut ja lääkkeet nyt tekee isovanhemmasta tollasen, kun se on aina ollut sellainen. Kyllä ne lapset on jo aikaa sitten tajunneet, ettei se isovanhempi ole heistä kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin en aio paskaisovanhempia auttaa itse. He eivät ole auttaneet minua kertaakaan mitenkään kun välinpitämättöminä hylkäsivät 18v täytettyäni ja yksin piti lähteä maailmalle.

Ylläri - ovat boomereita. Suurin osa boomereista häiriintyneitä ja luonnevikaisia.

OK loser

Vierailija
64/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nett kirjoitti:

Melkein kuin oma tilanne. Käyn vain velvollisuudentunnosta katsomassa. Lapset touhuaa omiaan kun käymme mummolassa. Ovat itsekkäitä vanhuksia , asuvat omasta halustaan kaukana ja haluavat olla rauhassa.

Mummo esittelee kyllä mielellään lasten kuvia kylillä ja kehuskelee tuntemattomille lapsenlapsia ja mummouttaan. Totuus kuitenkin että ei ole mitenkään arjessa mukana ja näemme muutaman kerran vuodessa minun aloitteesta ja aina heillä. Eivät tule ikinä käymään meillä.

Naapurinkin vanhukset tuntevat meidän lapset paremmin kuin omat vanhempani.

Mummo Kehuskelee myös että ei kukaan heidänkään lapsia hoitanut että ovansa omat hoitaneet.

Vielä ovat kunnossa mutta hoitokotiin saavat mennä jos kunto heikkenee. En koe velvollisuudeksi saattohoitaa heitä. Ovat myös sanoneet että eivät tule ikinä muuttamaan lähemmäs omia lapsiaan joten saavat myös pärjätä sairastuessa aika omillaan.

Minä tulen olemaan samanlainen jos joskus isovanhemmaksi päädyn. Minulla on oma kotini jossa haluan asua enkä todellakaan lähde muuttamaan minnekään kalliisiin, äänekkäisiin ja ruuhkaisiin nurkkiin vain tavatakseni enemmän lastenlapsiani. Sen itsekkyyden itselleni suon.

Muuttakoon lapsi lähemmäs minua jos haluaa useammin nähdä. Sitä paitsi asun hänen lapsuudenkodissaan joten hänkin kyllä haluaa tavata minua täällä, lapsia tai ei.

Vierailija
65/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So dan aikana syntyneet sukupolvet ovat harvinaisen välin pitämättömiä lapsistaankin jo, saati lastenlapsistaan. No ehkä se minäminä vaihe viekä menee, kun lapsi on avuton ja sen rakkauden voi hyvä ksikäyttää omiin vaurioituneisiin emootioihin. Heti, kun lapsella ilmenee omaa tahtoa ja itsenäisttymispyrkimyksiä mummon syl istä toisaalla mielenkiinto loppuu.

Nar sisimia paljon tuossa sukupolvessa ja vain omien etujen ajamista. Vrt eläkkeet suuria vähälläkin koulutuksella ja entitlement sukupolvi. Omia lapsiia syyllistetään, kun ajettiin maa mihin ajettiin..

La ittoivat omat vanhat sukulaisensa laitoksiin ja lapset muiden hoidettaviksi

Ei se luonne muutu vanhempana. Ja tosiaan, pakosta hankitut lapset monella varmaan. Ei aidosta halusta ja valinnasta haluta rakastaa omia itsenäisiä olentoja. M ax itsensä jatkeita.

Älä odota jotain. Mitä et voi saada.

Täydellinen kiteytys!

Mulla sekä omat että appivanhemmat ovat juuri kuvauksen kaltaisia, isäni narsisti, anoppi passiivis-agressiivinen marttyyri. Itse hoidattivat lapset omilla sukulaisillaan, kertaakaan eivät ole auttaneet lapsiaan edes pahassa hädässä (ja ne heitä auttaneet omat vanhemmat jätettiin heitteille vanhuksina tottakai).

Boomerit on ihmiskunnan historian mielisairain ja vastenmielisin porukka. Luonnevikaisia itsekkäitä paskoja - toki joitakin poikkeuksia löytyy.

Vierailija
66/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ovat viimeistä ikäluokkaa, jotka hankkivat lapsia, vaikka eivät oikeasti olisi heitä halunneet. Jos lapset ja lapsenlapset eivät kiinnosta, niin sitten vaan ei.

Isovanhemmilla ei ole olemassa mitään roolia, joka pitäisi ottaa.

Vierailija
67/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

Katkera boomer! Napsahti ja osui :)

Vierailija
68/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nett kirjoitti:

Melkein kuin oma tilanne. Käyn vain velvollisuudentunnosta katsomassa. Lapset touhuaa omiaan kun käymme mummolassa. Ovat itsekkäitä vanhuksia , asuvat omasta halustaan kaukana ja haluavat olla rauhassa.

Mummo esittelee kyllä mielellään lasten kuvia kylillä ja kehuskelee tuntemattomille lapsenlapsia ja mummouttaan. Totuus kuitenkin että ei ole mitenkään arjessa mukana ja näemme muutaman kerran vuodessa minun aloitteesta ja aina heillä. Eivät tule ikinä käymään meillä.

Mummo Kehuskelee myös että ei kukaan heidänkään lapsia hoitanut että ovansa omat hoitaneet.

Vielä ovat kunnossa mutta hoitokotiin saavat mennä jos kunto heikkenee. En koe velvollisuudeksi saattohoitaa heitä. Ovat myös sanoneet että eivät tule ikinä muuttamaan lähemmäs omia lapsiaan joten saavat myös pärjätä sairastuessa aika omillaan.

Minä tulen olemaan samanlainen jos joskus isovanhemmaksi päädyn. Minulla on oma kotini jossa haluan asua enkä todellakaan lähde muuttamaan minnekään kalliisiin, äänekkäisiin ja ruuhkaisiin nurkkiin vain tavatakseni enemmän lastenlapsiani. Sen itsekkyyden itselleni suon.

Muuttakoon lapsi lähemmäs minua jos haluaa useammin nähdä. Sitä paitsi asun hänen lapsuudenkodissaan joten hänkin kyllä haluaa tavata minua täällä, lapsia tai ei.

Ihan kun noiden esimerkkien välissä ei ois mitään vaihtoehtoa. Esim ihan vaan se, että tapaa lapsenlapsia säännöllisesti, että tulee lämpimät välit ja saa nauttia lastenlasten rakkaudesta. Mutta jos sit et halua, niin ole toki kylmäkkö ja omissa oloissasi.

Vierailija
69/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos apn vanhempi on samanlainen itsekäs paska kuin omat vanhempani (kuvauksen mukaan oletan näin olevan), niin jää kysymys että MIKSI IHMEESSÄ Ap ramppaa siellä hyysäämässä ja auttamassa? Kun kohtelu sieltä päin on ollut vuosikymmenet paskaa, tylyä ja välinpitmätöntä.

Ainoa oikea ratkaisu on antaa samaa kohtelu takaisinpäin. Se ei edes ole mikään kos-to vaan ihan sen toisen valitseman toimintatavan kunnioittaminen.

Ap vain satuttaa itsensä henkisesti kun käy siellä vanhemman luona kuuntelemassa loukkauksia ja ottamassa paskaa kohtelua niskaansa.

En menisi.

Vierailija
70/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So dan aikana syntyneet sukupolvet ovat harvinaisen välin pitämättömiä lapsistaankin jo, saati lastenlapsistaan. No ehkä se minäminä vaihe viekä menee, kun lapsi on avuton ja sen rakkauden voi hyvä ksikäyttää omiin vaurioituneisiin emootioihin. Heti, kun lapsella ilmenee omaa tahtoa ja itsenäisttymispyrkimyksiä mummon syl istä toisaalla mielenkiinto loppuu.

Nar sisimia paljon tuossa sukupolvessa ja vain omien etujen ajamista. Vrt eläkkeet suuria vähälläkin koulutuksella ja entitlement sukupolvi. Omia lapsiia syyllistetään, kun ajettiin maa mihin ajettiin..

Ei se luonne muutu vanhempana. Ja tosiaan, pakosta hankitut lapset monella varmaan. Ei aidosta halusta ja valinnasta haluta rakastaa omia itsenäisiä olentoja. M ax itsensä jatkeita.

Täydellinen kiteytys!

OK loser

Mulla sekä omat että appivanhemmat ovat juuri kuvauksen kaltaisia, isäni narsisti, anoppi passiivis-agressiivinen marttyyri. Itse hoidattivat lapset omilla sukulaisillaan, kertaakaan eivät ole auttaneet lapsiaan edes pahassa hädässä (ja ne heitä auttaneet omat vanhemmat jätettiin heitteille vanhuksina tottakai).

Boomerit on ihmiskunnan historian mielisairain ja vastenmielisin porukka. Luonnevikaisia itsekkäitä paskoja - toki joitakin poikkeuksia löytyy.

Vierailija
71/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen kiteytys!

OK loser

Vierailija
72/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat viimeistä ikäluokkaa, jotka hankkivat lapsia, vaikka eivät oikeasti olisi heitä halunneet. Jos lapset ja lapsenlapset eivät kiinnosta, niin sitten vaan ei.

Isovanhemmilla ei ole olemassa mitään roolia, joka pitäisi ottaa.

OK loser

Vierailija
73/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

OK loser

ps. mee töihin :)

Vierailija
74/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nett kirjoitti:

Ihan kun noiden esimerkkien välissä ei ois mitään vaihtoehtoa. Esim ihan vaan se, että tapaa lapsenlapsia säännöllisesti, että tulee lämpimät välit ja saa nauttia lastenlasten rakkaudesta. Mutta jos sit et halua, niin ole toki kylmäkkö ja omissa oloissasi.

OK loser

Vierailija
75/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos apn vanhempi on samanlainen itsekäs paska kuin omat vanhempani (kuvauksen mukaan oletan näin olevan), niin jää kysymys että MIKSI IHMEESSÄ Ap ramppaa siellä hyysäämässä ja auttamassa? Kun kohtelu sieltä päin on ollut vuosikymmenet paskaa, tylyä ja välinpitmätöntä.

Ainoa oikea ratkaisu on antaa samaa kohtelu takaisinpäin. Se ei edes ole mikään kos-to vaan ihan sen toisen valitseman toimintatavan kunnioittaminen.

Ap vain satuttaa itsensä henkisesti kun käy siellä vanhemman luona kuuntelemassa loukkauksia ja ottamassa paskaa kohtelua niskaansa.

En menisi.

OK loser

Vierailija
76/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei vaan tykkää susta ja penskoistasi. Miksi kuoleman kynnyksellä, pitäisi vielä teitä sietää lisärasitteena.

Anna kuolevalle jo oma rauhansa.

Vierailija
77/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

OK loser

Oon töissä, mene sinä jonne amiksen autonrassaustunnille takaisin, aneeminen vitsisi ei naurata ketään. Pölkkypää.

Vierailija
78/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni joutui hankkimaan lapsia sosiaalisen paineen ja ehkäisyn puutteellisuuden takia, vaikka ei olisi lapsiperheen elämää halunnut. Yleensä kyse ei ole itsekkyydestä vaan perinnöllisestä mielen laadusta, jossa lapset eivät tuo iloa ja onnea elämään. Älkää syyllistäkö lapsista rasittuvaa ihmistä siitä että hän rasittuu.

Paskan marjat! Olisivat pitäneet jalkansa ristissä. Ei sitä entisaikaankaan ollut pakko hankkia lapsia, jos ei halunnut. Mulla oli monta lapsetonta isotätiä. Tosin heillä oli sulhaset kaatuneet sodassa. Elättivät itse itsensä käymällä töissä tai toimimalla yrittäjinä. Kyllä lapsiperhe on aina ollut oma valinta, ei siihen kukaan ole toista pakottanut. Vaikka jotkut narsistit saattavat muuta esittää.

Vierailija
79/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

OK loser

Oon töissä, mene sinä jonne amiksen autonrassaustunnille takaisin, aneeminen vitsisi ei naurata ketään. Pölkkypää.

OK loser

ps. vähän kun pintaasi raapaisee, todellinen luontosi paljastuu,

vanhempasi ovat luoneet itsensä kaltaisen, eli hyvin onnistuneet.

Vierailija
80/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

OK loser

OK loser

ps. vähän kun pintaasi raapaisee, todellinen luontosi paljastuu,

vanhempasi ovat luoneet itsensä kaltaisen, eli hyvin onnistuneet.

ai niin, meinasi unohtua

MEE TÖIHIN

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan