Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs isovanhempi kuolemansairas ja mikään ei muuti

Josmi
03.02.2019 |

Itsekäs isovanhempi on yhteydessä omaan lapseen ja lapsenlapsiin max 3 krt vuodessa. Käy vain lasten synttäreillä tosin ei huomioi lapsia silloinkaan muuten kuin ostamalla sen lahjan minkä lapsi pyytää. Muuten ei osoita mitään huomiota ja ihmettelee kun lapsi vierastaa, nuorin lapsi ihmetellyt kuka tuo on. Isovanhempi eläkkeellä eikä osallistu päiväkodin isovanhempien päivään , ei halua tulla muuten käymään , ei ole koskaan halunnut auttaa jos vanhempainilta että edes silloin voisi tunnin katsoa lapsenlasta että molemmat vanhemmat pääsisivät keskusteluun. Minä en ole sellainen isovanhempi on tokaissut vain. En tiedä riittääkö hänelle tosiaan sellainen kiiltokuvaisovanhemmuus että saa lapsesta kuvan kerran vuodessa ja ostaa lahjat. Olen todella pettynyt. Isovanhempi haluaa olla rauhassa ja eristäytyy mielellään maalle niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista vaikka muuten asuisi lähellä. Tosin aivan sama missä on jos ei halua olla yhteydessä.

Nyt isovanhempi on vakavasti sairastunut ja elää enää muutamia viikkoja tai kuukausia. Tästäkään ei saatu tietoa kuin viime tipassa koska ei halunnut kertoa. Kuvittelin että hän haluaisi olla yhteydessä nyt viime aikoina lapsenlapsiin mutta edelleen on itsekäs. Haluaa vain katsoa telkkarista omia ohjelmiaan , ei halua kotiapua vaan odottaa että nyt hoidetaan hänet kotona. Hae sitä tätä ja tota kaupasta tms. Lapset voivat katsoa padia samalla kun hän katsoo omia ohjelmiaan jos käydään kylässä. Viime kerran jälkeen lapset sanoivat ettei halua edes mennä isovanhemmalleen kun siellä on tylsää isovanhempi taisi sanoa vain moi heille. Muuten ei huomioinut. Joskus jos huomioi käyttäytyy ja puhuu kuin he olisivat 2 vuotiaita ja lapset ovat että hä. Sitten sanoo ehkä nämä lapset ovat erilaisia kun eivät hänen jutuistaan syty. Sekin on siis lasten syy.

Ehkä kuvittelin että kuolemansairaana elämänarvot jotenkin muuttuisivat hänellä ja kirkastuisi se mikä on tärkeää mutta ei. Ei halua puhua sairaudestaan yhtään , ei tulevasta kuolemasta, haluaa vain nautiskella olostaan. En tiedä mitähän tästä pitäisi ajatella. Lapsia en ajatellut enää viedä käymään turhaan kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Itsekin haen huomiota jota en saa. Kuitenkaa ei luonne anna olematta periksi käymättä katsomassa.

Jos hän ei olisi sairastunut en edelleenkään näkisi häntä koska olisi liian kiireinen omissa asioissaan. Kun hän kuolee lapsenlapset tuskin jäävät häntä kaipaamaan.

En olisi uskonut että omat lapsenlapset eivät kiinnosta isovanhempaa , oman lapsensa hoidatti kuitenkin omillaan.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni joutui hankkimaan lapsia sosiaalisen paineen ja ehkäisyn puutteellisuuden takia, vaikka ei olisi lapsiperheen elämää halunnut. Yleensä kyse ei ole itsekkyydestä vaan perinnöllisestä mielen laadusta, jossa lapset eivät tuo iloa ja onnea elämään. Älkää syyllistäkö lapsista rasittuvaa ihmistä siitä että hän rasittuu.

Paskan marjat! Olisivat pitäneet jalkansa ristissä. Ei sitä entisaikaankaan ollut pakko hankkia lapsia, jos ei halunnut. Mulla oli monta lapsetonta isotätiä. Tosin heillä oli sulhaset kaatuneet sodassa. Elättivät itse itsensä käymällä töissä tai toimimalla yrittäjinä. Kyllä lapsiperhe on aina ollut oma valinta, ei siihen kukaan ole toista pakottanut. Vaikka jotkut narsistit saattavat muuta esittää.

Kyllä se oli pakko, sosiaalinen sellainen. Omat vanhemmat oli todella huonot, välinpitämättömät ja laiminlyövät ja myös kaltoinkohtelivat monella tapaa lapsia. Joskus myöhemmin sain selityksen kun äiti tiuskaisi ettei olisi koskaan lapsia halunnut, mutta sukulaiset paheksui, suottivat ja puhuivat ihmetellen selän takana, joten sen takia oli sitten pakko. Tämä tapahtui maaseutukontekstissa jossa oltu todella kontrolloivia ja perhe ollut ns normaalin ihmisen edellytys.

Äitisi valehtelee sulle. Nuo mun isotädit olivat kotoisin todella maalta. Itsenäistyivät ja muuttivat kaupunkeihin töihin, ja yksi jopa ulkomaille. Äitisi on tainnut vaan olla saamaton nahjus.

En usko että valehtelee. Mutta saamaton typerä nahjus on kyllä, ja tyhmä kuin saapas. Menin jo 4-vuotiaana älyllisesti äitini ohi.

OK loser

OK idiot

vähän kun sinun "sivistyksesi" pintaa raapaisee, todellisuus tulee esiin :oooooooooo

Vähän kukn sinun mieneterveytesi, pintaa kun raapisee niin totuus tulee selkeesti esille

Vierailija
102/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten aiot toimia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni joutui hankkimaan lapsia sosiaalisen paineen ja ehkäisyn puutteellisuuden takia, vaikka ei olisi lapsiperheen elämää halunnut. Yleensä kyse ei ole itsekkyydestä vaan perinnöllisestä mielen laadusta, jossa lapset eivät tuo iloa ja onnea elämään. Älkää syyllistäkö lapsista rasittuvaa ihmistä siitä että hän rasittuu.

Paskan marjat! Olisivat pitäneet jalkansa ristissä. Ei sitä entisaikaankaan ollut pakko hankkia lapsia, jos ei halunnut. Mulla oli monta lapsetonta isotätiä. Tosin heillä oli sulhaset kaatuneet sodassa. Elättivät itse itsensä käymällä töissä tai toimimalla yrittäjinä. Kyllä lapsiperhe on aina ollut oma valinta, ei siihen kukaan ole toista pakottanut. Vaikka jotkut narsistit saattavat muuta esittää.

Kyllä se oli pakko, sosiaalinen sellainen. Omat vanhemmat oli todella huonot, välinpitämättömät ja laiminlyövät ja myös kaltoinkohtelivat monella tapaa lapsia. Joskus myöhemmin sain selityksen kun äiti tiuskaisi ettei olisi koskaan lapsia halunnut, mutta sukulaiset paheksui, suottivat ja puhuivat ihmetellen selän takana, joten sen takia oli sitten pakko. Tämä tapahtui maaseutukontekstissa jossa oltu todella kontrolloivia ja perhe ollut ns normaalin ihmisen edellytys.

Äitisi valehtelee sulle. Nuo mun isotädit olivat kotoisin todella maalta. Itsenäistyivät ja muuttivat kaupunkeihin töihin, ja yksi jopa ulkomaille. Äitisi on tainnut vaan olla saamaton nahjus.

En usko että valehtelee. Mutta saamaton typerä nahjus on kyllä, ja tyhmä kuin saapas. Menin jo 4-vuotiaana älyllisesti äitini ohi.

OK loser

OK idiot

vähän kun sinun "sivistyksesi" pintaa raapaisee, todellisuus tulee esiin :oooooooooo

Vähän kukn sinun mieneterveytesi, pintaa kun raapisee niin totuus tulee selkeesti esille

OK loser

Vierailija
104/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette nyt suostu hyppyytykseen. Ostakoon kotiapua, ei teillä oo velvollisuutta hoitaa. Lapsen lapsilla varsinkaan.

Jep. Yksityisen kotiavun hommaamisesta saa vielä kotitalousvähennystä. Jos mahdollista, sellainen palvelu kannattaa ottaa.

Tää on paras ehdotus. Ostat sen joltain firmalta, joka on lähellä äitiäsi, esim 2 h päivässä eli 14 h viikossa.

Tunti on n. 45e eli viikossa maksaisi 630e (tai vähän enemmän riippuen vkl-lisistä). Tuosta saa sen 40% kotitalousvähennystä.

Vähennyksen jälkeen viikko maksaa 378e ja kuukausi reilu 1500.

On toki kallista mutta jos kyse enää viikoista niin sitten ihan siedettävä summa.

Ja vieläkin edullisemmalla voi löytyä yksityistä apua, firmassa jossa itse työskentelen, taksa on 25€/h. :)

Tuohon tulee sivukulut tai alv päälle. Missään ei ole noin halpaa. Juuri kilpailutin tarjouksi ja hinnat oli 42-49e tunti, tosin isohkossa kaupungissa.

Alv -vapaata työtä. Ei sivukuluja. Yrittäjä itse määrittelee palvelunsa hinnan. Toiset ryöstää taksoillaan.

Mitä ihmeen alv-vapaata työtä? Harmaata työtä? Ei koskaan saa ostaa harmaata työtä, silloin jos jää kaikki sivukulut maksamatta eikö olekaan vakuutukset voimassa, tulee järkyttävä korvausvastuu jos työntekijä loukkaantuu tai vammautuu sinulle työtä tehdessään.

Tuntuu tuo googlettaminen olevan kovin vaikeaa, niin tässäpä linkki jonka kautta voit vähän viisastua:

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/apua-kotiin-verovapaasti/#793f8176

Vierailija
105/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten aiot toimia?

se on jo kuallu, hölömöt

Vierailija
106/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten aiot toimia?

se on jo kuallu, hölömöt

Boomer-hullu nostaa vanhoja ketjuja ajaakseen liturgiaansa,  ja kai terapoi itteensä samalla (ei vaan tuota tulosta)

Vierailija
107/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette nyt suostu hyppyytykseen. Ostakoon kotiapua, ei teillä oo velvollisuutta hoitaa. Lapsen lapsilla varsinkaan.

Jep. Yksityisen kotiavun hommaamisesta saa vielä kotitalousvähennystä. Jos mahdollista, sellainen palvelu kannattaa ottaa.

Tää on paras ehdotus. Ostat sen joltain firmalta, joka on lähellä äitiäsi, esim 2 h päivässä eli 14 h viikossa.

Tunti on n. 45e eli viikossa maksaisi 630e (tai vähän enemmän riippuen vkl-lisistä). Tuosta saa sen 40% kotitalousvähennystä.

On toki kallista mutta jos kyse enää viikoista niin sitten ihan siedettävä summa.

Ja vieläkin edullisemmalla voi löytyä yksityistä apua, firmassa jossa itse työskentelen, taksa on 25€/h. :)

Tuohon tulee sivukulut tai alv päälle. Missään ei ole noin halpaa. Juuri kilpailutin tarjouksi ja hinnat oli 42-49e tunti, tosin isohkossa kaupungissa.

Alv -vapaata työtä. Ei sivukuluja. Yrittäjä itse määrittelee palvelunsa hinnan. Toiset ryöstää taksoillaan.

Mitä ihmeen alv-vapaata työtä? Harmaata työtä? Ei koskaan saa ostaa harmaata työtä, silloin jos jää kaikki sivukulut maksamatta eikö olekaan vakuutukset voimassa, tulee järkyttävä korvausvastuu jos työntekijä loukkaantuu tai vammautuu sinulle työtä tehdessään.

Tuntuu tuo googlettaminen olevan kovin vaikeaa, niin tässäpä linkki jonka kautta voit vähän viisastua:

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/apua-kotiin-verovapaasti/#793f8176

Tuo on vaan VANHUKSILLE. Minä en ole vanhus, vaan olen työikäinen, ja olen se joka laskun maksaa.

Vierailija
108/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv vapaus on vain silloin jos VANHUS ITSE TILAA JA MAKSAA. Jos omainen tilaa ja maksaa palvelun niin oikeutta ei alvittomuuteen ole koska tällöin ei ole kyse sosiaalipalvelub korvaamisesta.

Vierailija
109/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen luettuani tuli sellainen olo, että isovanhempi ei ole suinkaan se ainoa itsekäs tässä yhtälössä. Katso peiliin, ap. Syytä vanhempaasi jos siltä tuntuu, mutta peilissä olet sinä, ja olet omat valintasi tehnyt ja niiden kanssa elät vielä ehkä...60-70 vuotta. 

Vierailija
110/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu omien vanhempien kanssa. Eivät soita lapsenlapsilleen koskaan tms.

Eivät halua. Syytä en tiedä.

Samat sanat täällä. Lapsenlapset täysin evvk.

Tosin en aio paskaisovanhempia auttaa itse. He eivät ole auttaneet minua kertaakaan mitenkään kun välinpitämättöminä hylkäsivät 18v täytettyäni ja yksin piti lähteä maailmalle.

Ylläri - ovat boomereita. Suurin osa boomereista häiriintyneitä ja luonnevikaisia.

OK loser

Ok loser boomer

Vierailija
111/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nett kirjoitti:

Melkein kuin oma tilanne. Käyn vain velvollisuudentunnosta katsomassa. Lapset touhuaa omiaan kun käymme mummolassa. Ovat itsekkäitä vanhuksia , asuvat omasta halustaan kaukana ja haluavat olla rauhassa.

Mummo esittelee kyllä mielellään lasten kuvia kylillä ja kehuskelee tuntemattomille lapsenlapsia ja mummouttaan. Totuus kuitenkin että ei ole mitenkään arjessa mukana ja näemme muutaman kerran vuodessa minun aloitteesta ja aina heillä. Eivät tule ikinä käymään meillä.

Naapurinkin vanhukset tuntevat meidän lapset paremmin kuin omat vanhempani.

Mummo Kehuskelee myös että ei kukaan heidänkään lapsia hoitanut että ovansa omat hoitaneet.

Vielä ovat kunnossa mutta hoitokotiin saavat mennä jos kunto heikkenee. En koe velvollisuudeksi saattohoitaa heitä. Ovat myös sanoneet että eivät tule ikinä muuttamaan lähemmäs omia lapsiaan joten saavat myös pärjätä sairastuessa aika omillaan.

Häh?! Itsekkäitä vanhuksia kun asuvat kaukana? Tai jos se onkin niinpäin, että sinä olet itsekäs kun asut kaukana? 

Kai jokainen saa asua siellä missä viihtyy ja on hyvä olla? Ihan todella outo näkökulma sulla.

Vierailija
112/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin en aio paskaisovanhempia auttaa itse. He eivät ole auttaneet minua kertaakaan mitenkään kun välinpitämättöminä hylkäsivät 18v täytettyäni ja yksin piti lähteä maailmalle.

Ylläri - ovat boomereita. Suurin osa boomereista häiriintyneitä ja luonnevikaisia.

OK loser

Ok loser boomer

mee töihin

Vierailija
113/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Kuoleva kustantaa omat hoivapalvelunsa, ei todellakaan kuulu lapsille maksettaviksi. Ainakaan tuollaisen perseilykäytöksen jälkeen.

Vierailija
114/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

Ok loser boomer

mee töihin

Olen lomalla loser boomer. Mene sinä jo odottamaan hautaustoimiston oven eteen vuoroasi.

Vierailija
115/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Kuoleva kustantaa omat hoivapalvelunsa, ei todellakaan kuulu lapsille maksettaviksi. Ainakaan tuollaisen perseilykäytöksen jälkeen.

Ei se perseilijä vanhus maksa mitään apua itselleen vaan kuppaa nekin kustannukset siltä lapseltaan, jota on kaltoinkohdellut koko elämänsä.

Mun lapsenhakkaaja paskapäävanhukset tulevat niiiin hyppyyttämään ja orjuuttamaan meitä lapsia raihnaisina. Oon nyt 47v ja alkanut jo säästämään rahastoa että on sit kymppitonneja maksaa se vanhuudenhoiva-kotipalvelu noille itsekkäille öykköreille.

Vierailija
116/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK koser

Vierailija
117/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se perseilijä vanhus maksa mitään apua itselleen vaan kuppaa nekin kustannukset siltä lapseltaan, jota on kaltoinkohdellut koko elämänsä.

Mun lapsenhakkaaja paskapäävanhukset tulevat niiiin hyppyyttämään ja orjuuttamaan meitä lapsia raihnaisina. Oon nyt 47v ja alkanut jo säästämään rahastoa että on sit kymppitonneja maksaa se vanhuudenhoiva-kotipalvelu noille itsekkäille öykköreille.

Minulta taas ei heru senttiäkään noiden hyväksi. Mitenkään eivät rahoihini pääse käsiksi, ei hyvällä eikä pahalla. Ei sinun ole pakko suostua hyppyytettäväksi.

Vierailija
118/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK koser

Ok loser boomer

Vierailija
119/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

Ok loser boomer

mee töihin

Olen lomalla loser boomer. Mene sinä jo odottamaan hautaustoimiston oven eteen vuoroasi.

OK loser

"lomalla"

Vierailija
120/134 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK loser

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi