Voisitko seurustella täysin rahattoman, aikuisen miehen kanssa?
Eli oletusarvona se, että sinulla itselläsi olisi asiat kunnossa ja sinulla olisi varaa harrastaa, käydä ulkona silloin tällöin syömässä, poiketa kahvilassa kahvilla halutessasi jne. Mies ei voisi tehdä näistä mitään ilman sinun panostustasi asiaan.
Miehen tilanne olisi myös jo vuosia ollut samanlainen, tulevaisuus täysin hämärän peitossa.
Kommentit (327)
Vain siinä tapauksessa, että olisi tarkoituksellisesti valinnut tuon elämäntavakseen, tyyliin elämäntapaintiaani - off the grid- tyyppi. Sellainen Pertti Linkola - tapaus. Tämä tarkoittaisi tietenkin sitä, että täytyy olla toimelias pysyäkseen hengissä ns. yhteiskunnan verkkojen ulkopuolella. Tällainen edellyttää todennäköisesti jonkuntasoista valveutuneisuutta/älykkyyttä, toisin kuin varattomuus, johon on ajautunut tai joutunut pakon edessä.
Ajatus houkuttelee jonkun verran itseänikin, mutta omalla kohdallani taidan tykätä liikaa lihavan tilipussini tuomasta turvallisuuden tunteesta vs. riippumattomuuden tunteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen tälläinen täysin rahaton mies. teen töitä eikä maksuhäiriömerkintöjä ole. töitä vain on niin kausiluontoisesti, että rahaa pitää olla aina säästössä. joskus ei ole töitä eli palkkaa kuin yhtenä viikkona kuukaudesta ja toisiinaan teen viikon tai kaksi kellon ympäri töitä. on ollut lihavia ja laihoja vuosia. toisekseen joudun tekemään omalla rahalla hankintoja töihin liittyen. pidän kuitenkin niin paljon työstäni, että en ole valmis vaihtamaan normaalirytmiseen ja ennalta arvattaviin tuloihin.
tapailusuhteet ovat päättyneet, kun tulee selville, ettei rahaa ole ylimääräiseen, vaan rahat keskitetään pelkästään arjen pyörittämiseen. kahvilla, elokuvissa ja ravintolaillallisiin on kyllä varaa. on melkein ollut shokki, kun olen kertonut, että viimeksi olen käynyt ulkomailla 15 vuotta sitten.
työni on ollut niin antoisaa, etten ole osannut edes kaivata ylimääräistä. olen myös miettinyt, että jos naiselle matka berliiniin on tärkeämpi kuin minä, niin nainen ei ole minua varten.
Pystyt siis elättämään itsesi ja teet töitä. Suurin osa ketjun naisista ei huolisi rahatonta miestä siksi, että taustalla on useimmiten joku ongelma, alkoholi tai muut päihteet, peliriippuvuus, ei pysty huolehtimaan edes itsestään, joten parisuhde on sellaisen kanssa mahdoton. Monet kertoivat, että mies sitten odottaa muiden elättävän itsensä.
Itse olen samoilla linjoilla, ei rahattomuus sinänsä haittaa, mutta taustasyyt kyllä.
en käytä alkoholia tai muita päihteitä enkä pelaa, koska en koe niiden tuovan sisältöä elämääni. on oma auto (vanha) ja pankkikin myönsi asuntolainan (pieneen asuntoon). en ole rahaton teoriassa, mutta monien silmiin ilmeisesti kyllä. kännykkä on vanha, harrastuksiin kuuluu kuntoilu, kokkaus ja kirjallisuus. haaveet ja suunnitelmat eivät ole rahalla ostettavissa. jos jotain on mahdollista korjata tai tehdä itse, niin pyrin tähän. kyllä naiset vain tapailuvaiheessa jo kyselevät tuloja. olen rehellisesti kertonut, että en oikein itsekään tiedä, kun toisena viikkona saatan netota 1000€ ja toisena 0€.
Tällaiselle metsämökin hipille tuo kuulostaa oikein hyvältä, oikeastaan ainoalta mahdolliselta sopivalta miestyypiltä. Ehkä olet tapaillut vain vääränlaisia naisia, tuskin olen ainoa laatuani.
Eri
Olen ihan samaa mieltä. Tällaiselle miehelle löytyy kyllä kysyntää vaikka kuinka paljon, mutta naiset eivät sitten välttämättä ole missään deittipalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen tälläinen täysin rahaton mies. teen töitä eikä maksuhäiriömerkintöjä ole. töitä vain on niin kausiluontoisesti, että rahaa pitää olla aina säästössä. joskus ei ole töitä eli palkkaa kuin yhtenä viikkona kuukaudesta ja toisiinaan teen viikon tai kaksi kellon ympäri töitä. on ollut lihavia ja laihoja vuosia. toisekseen joudun tekemään omalla rahalla hankintoja töihin liittyen. pidän kuitenkin niin paljon työstäni, että en ole valmis vaihtamaan normaalirytmiseen ja ennalta arvattaviin tuloihin.
tapailusuhteet ovat päättyneet, kun tulee selville, ettei rahaa ole ylimääräiseen, vaan rahat keskitetään pelkästään arjen pyörittämiseen. kahvilla, elokuvissa ja ravintolaillallisiin on kyllä varaa. on melkein ollut shokki, kun olen kertonut, että viimeksi olen käynyt ulkomailla 15 vuotta sitten.
työni on ollut niin antoisaa, etten ole osannut edes kaivata ylimääräistä. olen myös miettinyt, että jos naiselle matka berliiniin on tärkeämpi kuin minä, niin nainen ei ole minua varten.
Pystyt siis elättämään itsesi ja teet töitä. Suurin osa ketjun naisista ei huolisi rahatonta miestä siksi, että taustalla on useimmiten joku ongelma, alkoholi tai muut päihteet, peliriippuvuus, ei pysty huolehtimaan edes itsestään, joten parisuhde on sellaisen kanssa mahdoton. Monet kertoivat, että mies sitten odottaa muiden elättävän itsensä.
Itse olen samoilla linjoilla, ei rahattomuus sinänsä haittaa, mutta taustasyyt kyllä.
en käytä alkoholia tai muita päihteitä enkä pelaa, koska en koe niiden tuovan sisältöä elämääni. on oma auto (vanha) ja pankkikin myönsi asuntolainan (pieneen asuntoon). en ole rahaton teoriassa, mutta monien silmiin ilmeisesti kyllä. kännykkä on vanha, harrastuksiin kuuluu kuntoilu, kokkaus ja kirjallisuus. haaveet ja suunnitelmat eivät ole rahalla ostettavissa. jos jotain on mahdollista korjata tai tehdä itse, niin pyrin tähän. kyllä naiset vain tapailuvaiheessa jo kyselevät tuloja. olen rehellisesti kertonut, että en oikein itsekään tiedä, kun toisena viikkona saatan netota 1000€ ja toisena 0€.
Tuohan kuulostaa todella hyvältä! Samanlaisia mielenkiinnon kohteita on itsellänikin. Materia ei kiinnosta, vaatimattomampi elämäntapa parempi.
Ei tyhjätaskuille ts en ala elättämään.
En kyllä voisi. Ellen sit itsekin olisi rahaton. Työttömyys tai muu syy, joka voi yks kaks tulla on eri asia, mut me ei lähtötilanteessa ollakaan rahattomia.
Koska en itse harrasta mitään kallista, en juuri käy ulkona syömässä, enkä matkustele, niin voisin hyvinkin.
Elättäjäksi en ryhtyisi, mutta jos mies maksaisi omat kulunsa, niin mikä ettei.
Olen 50v tosin nainen.
Tänä keväänä jään työttömäksi.
Koen itseni nyt jo ihmisjätteeksi.
koko ikäni olen töitä tehnyt:(
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v tosin nainen.
Jos käännetään asetelma toisinpäin, niin en minäkään miehenä ottaisi naista jonka ap. kuvailee. Liian isot tuloerot ja elintasot, ohjaa toisen siipeilijäksi. Hetkellinen työttömyys ok, mutta pitkässä juoksussa ehdoton e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v tosin nainen.
koko ikäni olen töitä tehnyt:(Jos käännetään asetelma toisinpäin, niin en minäkään miehenä ottaisi naista jonka ap. kuvailee. Liian isot tuloerot ja elintasot, ohjaa toisen siipeilijäksi. Hetkellinen työttömyys ok, mutta pitkässä juoksussa ehdoton e
eli en kelpaa?
koulutukseni on vanhentunut.säästöjä on..mutta äkkiähän ne menee:(
Rahaton aikuinen nainen ei ole hyvä nainen. Jostain se kielii, jos ei pysty edes itseään elättämään kunnolla: laiska, saamaton tai vaikea luonne.
Vierailija kirjoitti:
Rahaton aikuinen nainen ei ole hyvä nainen. Jostain se kielii, jos ei pysty edes itseään elättämään kunnolla: laiska, saamaton tai vaikea luonne.
niin..en haluaisi selkävaivaisena alkaa siivoamaan..
mutta ehkä olen vain shokissa n50v
Vierailija kirjoitti:
Ei maksukyvyttömille ts en ole ilmainen.
Suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen rahattoman aikuisen miehen kanssa. Hän käy kokopäivätyössä ja on koulutettu, mutta asuntolainan + muiden pakollisten menojen jälkeen (ml. lasten elatusmaksut) kaikki rahat menevät vanhojen pelivelkojen maksuun. Hän taiteilee koko ajan sillä rajalla joutuuko ulosottoon. Se on selvä, että hänelle on turha ehdottaa esim. ulkona syömistä tai teatteriin menoa. Se tuntuu välillä tylsältä. Toisena puolena on se, että meillä on paljon yhteisiä harrastuksia mm. liikunta ja luonto -ei vie rahaa ja näkyy ruokapöydässäkin. Kieltämättä joskus puntaroin voisiko elämä mennä pidemmän päälle helpommin/turvallisemmin vakavaraisen ihmisen kanssa, mutta nyt minulla on mies joka on fiksu, rakastava, hauska ja oppinut virheistään kantapään kautta, niin tässä olen päättänyt pysyä.
no..ei tarvi kun sulta menee duuni..niin
tai miehelle tulee pälvikalju ja läskimaha...
vai kelpaako sulle mikä vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen rahattoman aikuisen miehen kanssa. Hän käy kokopäivätyössä ja on koulutettu, mutta asuntolainan + muiden pakollisten menojen jälkeen (ml. lasten elatusmaksut) kaikki rahat menevät vanhojen pelivelkojen maksuun. Hän taiteilee koko ajan sillä rajalla joutuuko ulosottoon. Se on selvä, että hänelle on turha ehdottaa esim. ulkona syömistä tai teatteriin menoa. Se tuntuu välillä tylsältä. Toisena puolena on se, että meillä on paljon yhteisiä harrastuksia mm. liikunta ja luonto -ei vie rahaa ja näkyy ruokapöydässäkin. Kieltämättä joskus puntaroin voisiko elämä mennä pidemmän päälle helpommin/turvallisemmin vakavaraisen ihmisen kanssa, mutta nyt minulla on mies joka on fiksu, rakastava, hauska ja oppinut virheistään kantapään kautta, niin tässä olen päättänyt pysyä.
no..ei tarvi kun sulta menee duuni..niin
tai miehelle tulee pälvikalju ja läskimaha...
vai kelpaako sulle mikä vaan?
pidä se erossa hedelmäpeleistä
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v tosin nainen.
Etsi itsellesi rikas herttainen pappa.
ton ikäisellä ei enää muutoinkaan mahlat virtaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v tosin nainen.
koko ikäni olen töitä tehnyt:(Etsi itsellesi rikas herttainen pappa.
ton ikäisellä ei enää muutoinkaan mahlat virtaa....
Teuvo Sukari tässä hei vaan moi!
Kyllä mun naisella pitää olla silarit ja bikinifitness body.
edellinen akka olikin kuin perseestä revitty
kyllä nyt kelpaa!!
Tämä on aika typerä kysymys, jos miehestä ei tiedä mitään muuta, kuin että se on rahaton, niin ensimmäiseksi kyllä tulee mieleen, että ei. Koska en itse ole rahaton: en siis tiedä muuta, kuin että lähtökohta on epätasainen, ja joutuisin mahdollisesti hyväksikäytetyksi.
Ja monet tähän vastanneet vähävaraiset miehet eivät ole täysin rahattomia. Ei se ole sama, jos tulot ovat epätasaisia tai on vaatimaton omaisuus. Lähtökohtahan oli täysi tuulenhuuhtelema perse.
En enään voisi.Seurustelin jonkin aika sitten yli 50v.naisen kanssa ja joka oli ostanut asunnon vasta nyt(pieni kerrostalo) ja kauheat velat koko loppuiäksi.Rahat ei riittänyt mihinkään,tarjousvaatteita,halpisruokaa..ja minä usein maksoin yhteiset syömingit ulkona.Tunsin itseni lompakoksi lähinnä.Eniten herätti ihmetystä,että noinko huonosti on raha-asiansa hoitanut.Ei enään koskaan tuollaista naista.Taso pitää olla sama niin voidaan hyvillä mielin olla ja myös pystytään nauttimaan elämästä
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v tosin nainen.
Kohta huomaat jättäneesi myös facebookin
Siellä ystäväsi matkustavat Tallinnaan , ja jättävät sinut kutsumatta.
Tiedät että olisit joutunut kieltäytymään, mutta silti itket silmät päästäsi
Koira-vertaus siis pitää paikkansa edelleen: mies on naiselle vain lypsylehmä, jonka tehtävä on tuottaa naiselle rahaa, jotta nainen pystyy kustantamaan huvituksensa. Koiralle ei tätä vaatimusta aseteta. Mies on sitten täysi paska, jos ei kiinnosta systeemi, missä naisesta joutuu käytännössä maksamaan.