Voisitko seurustella täysin rahattoman, aikuisen miehen kanssa?
Eli oletusarvona se, että sinulla itselläsi olisi asiat kunnossa ja sinulla olisi varaa harrastaa, käydä ulkona silloin tällöin syömässä, poiketa kahvilassa kahvilla halutessasi jne. Mies ei voisi tehdä näistä mitään ilman sinun panostustasi asiaan.
Miehen tilanne olisi myös jo vuosia ollut samanlainen, tulevaisuus täysin hämärän peitossa.
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäminäminä.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mistä rahattomuus johtuisi. Jos vaikka alkoholismista niin ei kiitos. Työtön saa olla mutta ei sellainen jota ei kiinnosta mikään. Jos käyttäisi luppoaikansa vaikka luonnossa liikkumiseen niin kiva, jos sohvalla röhnöttäen niin ei ole kiva.
Toinen vaikuttava asia on suhtautuminen rahattomuuteen. Jos se on itselle ok eli ei valita ja surkuttele tilannettaan niin mikäs siinä. Mitään itsesäälissä rypijää ei oikein jaksaisi.
Ja sitten, minua pitää tietenkin huomioida :) En esim. kaipaa synttärilahjaa mutta vaikka keittää aamukahvit ja nappaa ulkoa kukkia. Ihana pitää olla, olipa sitten rikas tai köyhä. Kusipäätä en halua vaikka tilillä olisi miljoonia.
Toinen vaikuttava asia on suhtautuminen rahattomuuteen. Jos se on itselle ok eli ei valita ja surkuttele tilannettaan niin mikäs siinä. Mitään itsesäälissä rypijää ei oikein jaksais
et ole tainnut elää lama aikaa
kun koet että ihmisarvosi on 0 vaikka olet juuri koulusta valmistunut fiksu nuoriOletko psykopaatti?
kestävätkö ihmissuhteesi n1-2 vuotta?
Mitä ihmettä? Olen itse ollut rahaton enkä tuntenut itseäni nollaksi todellakaan, ei niin ole pakko olla. Suhteessa olen ollut kohta 15 vuotta.
miehesi tietää itkeä yksin ..sinulta ei sääliä heru?
Mistä mun pitäisi häntä sääliä? On hyvä suhde, kiva koti, mukava duuni, ihanat lapset, terveys kunnossa, kavereita jne. Mitäpä hän itkisi?
Voisin, jos taustalla olisi konkurssi, sairaus, yrittäjyys tai pienipalkkaiset duunit.
En voisi, jos persaukisuus johtuisi elämänhallinnan vaikeuksista, laiskuudesta, päihteistä tai peliveloista. Rahapula olisi kyllä siinä tapauksessa ongelmista pienin. En ottaisi varakastakaan alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Täysin rahattoman ihmisen taustalla on yleensä jotain vakavampaa, sillä muuten ihmisellä yleensä jokin perusvarallisuus on. Vaikka olisi työtön tai eläkeläinen.
Se perusvarallisuus ei tavallisella työtätekevällä 1500-2500 euroa brutto kk ole useinmten kuin muutaman tonnin. Asuntoa tai paremminkin asuntolainaa ei lasketa. Minä en vielä puhuisi jostain 5000 tonnin säästöistä minään varallisuutena.
Miksi täällä on niin paljon vajukkeja kirjoittelemassa typeriä ho.rojuttujaan? Onko nää jotain syrjäytyneitä peräkammarinpoikia vai viettääkö 12 v. jonnet nykyään aikaansa näin?
Jos olisin miljonääri ja mies olisi rattopoikani, niin siinä tapauksessa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin seurustella varattoman miehen kanssa, ja meni kyllä vähitellen multakin kaikki. Nyt kun ongelmat on hoidettu, ollaan päästy jotenkin jaloillemme. Menee kuitenkin vielä kauan ennen kuin rahaa jää käteen niin paljon että se riittää ns. vanhaan elintasooni. Ja syynä tähän on ihan minä itse.
Tämän takia mies maksaa ekoilla treffeillä
mcdonalds=looseri
picnic= raitis/uskis=looseri
kallis ravintola=elämäni rakkaus
Joskus köyhät miehet ja naisetkin pariutuvat. Ryhtyvät lisääntymään ja sinä saat maksaa kaiken asumistukien, ehkä vielä harkinnanvaraisten sossutukien yms. muodossa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin seurustella varattoman miehen kanssa, ja meni kyllä vähitellen multakin kaikki. Nyt kun ongelmat on hoidettu, ollaan päästy jotenkin jaloillemme. Menee kuitenkin vielä kauan ennen kuin rahaa jää käteen niin paljon että se riittää ns. vanhaan elintasooni. Ja syynä tähän on ihan minä itse.
Tämän takia mies maksaa ekoilla treffeillä
mcdonalds=looseri
YKSI O, LOSER
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mistä rahattomuus johtuisi. Jos vaikka alkoholismista niin ei kiitos. Työtön saa olla mutta ei sellainen jota ei kiinnosta mikään. Jos käyttäisi luppoaikansa vaikka luonnossa liikkumiseen niin kiva, jos sohvalla röhnöttäen niin ei ole kiva.
Toinen vaikuttava asia on suhtautuminen rahattomuuteen. Jos se on itselle ok eli ei valita ja surkuttele tilannettaan niin mikäs siinä. Mitään itsesäälissä rypijää ei oikein jaksaisi.
Ja sitten, minua pitää tietenkin huomioida :) En esim. kaipaa synttärilahjaa mutta vaikka keittää aamukahvit ja nappaa ulkoa kukkia. Ihana pitää olla, olipa sitten rikas tai köyhä. Kusipäätä en halua vaikka tilillä olisi miljoonia.
Toinen vaikuttava asia on suhtautuminen rahattomuuteen. Jos se on itselle ok eli ei valita ja surkuttele tilannettaan niin mikäs siinä. Mitään itsesäälissä rypijää ei oikein jaksais[/
Saati ihmistä, joka kommentoisi mun oman rahani käyttöä.
Jos on varaton ja siihen tyytyväinen niin siihen on sitten tyytyminen. Minä en sen takia jätä sosiaalista elämää (teatterit, matkat, ravintolat) ystävieni kanssa vain sympatiasta ja muutu sohvalla pötköttäväksi merimakkaraksi.Tämän takia mies maksaa ekoilla treffeillä
mcdonalds=looseri
Minulla pisti silmään toi raitis. Taidat juoda ravintolassa ekoilla treffeillä viinipullon miehen kanssa puoliksi tai ottaa useamman oluen;) Viihteellä käyt trendibaareissa mistä kotiudut pikku sievässä. Koti iltana avaat viinipullon. Et itse huomaa mutta kaverisi ovat kyllä jo huomanneet että alko maistuu sulle hyvin:)
Vierailija kirjoitti:
Voisin, jos taustalla olisi konkurssi, sairaus, yrittäjyys tai pienipalkkaiset duunit.
En voisi, jos persaukisuus johtuisi elämänhallinnan vaikeuksista, laiskuudesta, päihteistä tai peliveloista. Rahapula olisi kyllä siinä tapauksessa ongelmista pienin. En ottaisi varakastakaan alkoholistia.
Ihan ohiksena haluan mainita, että alkoholismi on myös sairaus.
Samoin peliriippuvuus on luokiteltu nykyään sairaudeksi. Pelaamalla velkaantunut ei esim. ennen päässyt velkajärjestelyyn, koska pelivelat katsottiin ns. kevytmieliseksi velkaantumiseksi. Nykyisin voi päästä, jos on lääkärintodistus peliriippuvuudesta.
Eli tarkoitat sairaudella ilmeisesti vain fyysisiä sairauksia?
Opettavainen ketju.
Nainen ei rakasta miestä, eikä pitkässä juoksussa edes ajattele seurustelevansa miehen kanssa.
Nainen ajattelee kaiken pakettina. Siihen kuuluu tietyn tasoinen asunto, tietty määrä lomamatkoja ja ravintolamässäämistä, riittävän kiinnostavat kaveripiirit, jne.
Ajattelussa on jotain kivikautista. Mies tarjoaa resursseja vastineeksi naisesta.
Millaisen paketin mies pystyy naiselle tarjoamaan? Se ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi, jos persaukisuus johtuisi elämänhallinnan vaikeuksista, laiskuudesta, päihteistä tai peliveloista. Rahapula olisi kyllä siinä tapauksessa ongelmista pienin. En ottaisi varakastakaan alkoholistia.Ihan ohiksena haluan mainita, että alkoholismi on myös sairaus.
Samoin peliriippuvuus on luokiteltu nykyään sairaudeksi. Pelaamalla velkaantunut ei esim. ennen päässyt velkajärjestelyyn, koska pelivelat katsottiin ns. kevytmieliseksi velkaantumiseksi. Nykyisin voi päästä, jos on lääkärintodistus peliriippuvuudesta.
Eli tarkoitat sairaudella ilmeisesti vain fyysisiä sairauksia?
Peliriippuvuus ei kelpaa oikeuskäytännön mukaan edelleenkään syyksi, jolla pääsee velkajärjestelyyn. Kyse on usemmiten edelleenkin kevytmielisestä velkaantumisesta. Olen itse seurustellut peliriippuvaisen ja juopon ihmisen kanssa ja kyllä hänen "sairautensa" johtuivat sellaisesta persoonallisuushäiriöstä, että edes miljardöörinä sellaista ihmistä ei olisi katsellut kukaan normaaliälyinen ihminen. Itsehän olin päästäni sekaisin, kun sellaiseen sekaannuin. Persauksisuus on todellakin pienin ongelma tuollaisen ihmisen elämässä. Suurin ongelma on se, miten hän itse kestää oma vittumaisen kamalaa luonnettaan ja kuinka monta vuotta ennen, kuin tekee viimeisen ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Opettavainen ketju.
Nainen ei rakasta miestä, eikä pitkässä juoksussa edes ajattele seurustelevansa miehen kanssa.
Nainen ajattelee kaiken pakettina. Siihen kuuluu tietyn tasoinen asunto, tietty määrä lomamatkoja ja ravintolamässäämistä, riittävän kiinnostavat kaveripiirit, jne.
Ajattelussa on jotain kivikautista. Mies tarjoaa resursseja vastineeksi naisesta.
Jahas, palstamies paikalla. Luet taas vain ne vastaukset, jotka tukevat omaa agendaasi.
Voisin ilman muuta, sitten vaan suunniteltaisiin ne yhteiset tekemiset sen mukaan, että rahaa ei tarvitse käyttää. Ravintolaillallisen sijasta kokkailua kotona, leffailtoja kotona, ulkoilua... ei noihin asioihin tarvita rahaa.
Viihdyn tosi hyvin kotona, joten mulle se olisi täysin ok. Matkoilla ja ulkona syömässä voisin sitten käydä ystävien kanssa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Se perusvarallisuus ei tavallisella työtätekevällä 1500-2500 euroa brutto kk ole useinmten kuin muutaman tonnin. Asuntoa tai paremminkin asuntolainaa ei lasketa. Minä en vielä puhuisi jostain 5000 tonnin säästöistä minään varallisuutena.
Kyllä 5000 tonnin säästöt on jo kunnon varallisuus Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Tapasin joku vuosi sitten miehen, ikää hänellä n 40v. Minulle selvisi muutaman tapaamisen jälkeen, että mies on elellyt n 10v työttömyyskorvauksella, jättänyt aikanaan opintonsa kesken ja tehnyt sitä sun tätä lyhyitä pätkiä.. Alkoholilla on ollut osuutta asiaan ja pitkäaikaisen parisuhteen päättyminen on vaikuttanut myös.
Miehen vanhemmat auttoivat miestä rahallisesti. Miehellä ei ollut rahaa kahvilakäynteihin, oletti aina että joku tarjoaa ravintolassa yms. Kalsarikännikaljoihin löytyi aina rahaa. Lopetin yhteydenpidon, kysesssä kuitenkin aikuinen terve mies, joten ei kiitos.
Et ollut lähelläkään mun tasoa muutenkaan. Ja mitä muitten kaljanjuonnit sulle kuuluu.
Terv tuo aikuinen "rahaton" mies
Vierailija kirjoitti:
Opettavainen ketju.
Et sitten ymmärtänyt aloitusta, pahvi.
Hell no. Olen allerginen kaikenlaisille kuppaajille ja hyväksikäyttäjille. Aikuisen ihmisen pitää pystyä elättämään itsensä.
Toki jos mieheni nyt sairastuisi, jäisin hänen kanssaan. Mutta kun ei olla ihan nuoria enää, ei hän mikään varaton ole, ja tiedän että hän tahallaan ei olisi tienaamatta.
Voisin, jos muuten elämä hallinnassa ja arvot kohdillaan. En ole rahan ja luksuksen perään itsekkään, nautin yksinkertaisesta elämästä.
kokeilin moista. tunteita oli niin paljon että toisenkin kerran kokeiltiin. ei toiminut. kaiken lisäksi mies sairaaloisen mustasukkainen. ei liity tähän, raha asiat olivat ne mitkä johtivat lopulliseen eroon...en suosittele...alkuaikana voi toimia, mutta kun arki tulee niin alkaa hiertää varsinkin sitä jolla on elättämisen rooli...