Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella täysin rahattoman, aikuisen miehen kanssa?

Vierailija
01.02.2019 |

Eli oletusarvona se, että sinulla itselläsi olisi asiat kunnossa ja sinulla olisi varaa harrastaa, käydä ulkona silloin tällöin syömässä, poiketa kahvilassa kahvilla halutessasi jne. Mies ei voisi tehdä näistä mitään ilman sinun panostustasi asiaan.
Miehen tilanne olisi myös jo vuosia ollut samanlainen, tulevaisuus täysin hämärän peitossa.

Kommentit (327)

Vierailija
321/327 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan kaiken maailman "arvojen kohtaamisista", "jos sairauden takia kesken parisuhteen jäisi työttömäksi niin sitten" yms jargonia.

Universaali totuus on kuitenkin, että ne "arvot kohtaa" = (toinen ihminen kiinnostaa) vain silloin kun on jo työelämässä oleva ihminen ja kykenevä elättämään itseään ja mahdollisesti yhdessä perustettavaa perhettä.

Olen kokenut tuon omakohtaisestikkin kun olin melkein 2 vuotta työttömänä työnhakijana alalla joka on kokenut kovia rakennemuutoksia = paljon ihmisiä irtisanottu heistä itsestään riippumattomista syistä.

Olin kuin ilmaa jos esim viihteellä tapasin vastakkaisen sukupuolen edustajia ja puheeksi tuli työ/ opiskelustatus. Rehellinen kun olen ja kerroin mikä tilanne on, minusta tuli heti toisenluokan ihminen.

Sama vähän säälivä reaktio tuli myös ystävien ystävien kanssa jutellessa ja tutustuessa jos olimme iltaa viettämässä. Ystäväni tilanteeni tiesivät ja hyväksyivät, koittivat pikemminkin tukea ja tsempata kuin ottaa etäisyyttä.

Nykyisin olen onneksi uudelleen kouluttautunut alalle jolla töitä on (ainakin niin kauan kun Suomen valtio jatkaa olemassa oloaan eli melko todennäköisesti eläkkeeseeni saakka). Yhteiskunnallisen sosioekonomisen asemani kohottua on myös vastakkaisen sukupuolen osoittama kiinnostuskin ollut eri luokkaa kun työttömänä ollessani.

Vanha totuus pätee: ne piirtää kellä on liitua.

Näin juuri. Tätä totuutta ihmiset yrittävät viimeiseen asti vältellä sanomasta, koska eivät halua päälleen tuomitsevan tai ylimielisen ihmisen viittaa. Kummasti sitten tätä altruismia, arvomaailman tärkeyttä tai sielujen kohtaamista ei näe tuolla oikeassa elämässä oikeastaan koskaan. 

Kaikki tuo edellä mainittu höpöhöpö voi olla kriteerinä tai perusteena vain silloin,  jos muut puitteet ovat siinä kunnossa mitä niiden aikuisella ihmisellä yleensä odotetaan olevan. Pitää olla koulutusta, työpaikkaa, omaisuutta ja statusta - mielellään enemmän kuin vähemmän. Ei pidä olla mikään johtava pankkiiri tai ylimmän tulodesiilin palkka, mutta ei myöskään saa olla rahaton ja työtön. Tämä on tietenkin täysin luonnollista käytöstä suhdetta etsivältä, eikä siinä ole mitään väärää. Toivoisin vain, että lopettaisimme valehtelun ja kertoisimme totuuden.

Vierailija
322/327 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuoden kokemuksella voin sanoa, että en enää koskaan ota itseäni pienituloisempaa miestä. Olen maksanut asumisen, auton ja muut juoksevat kulut. Mies on hoitanut ruuat ja osuuden matkakuluistamme. Olemme matkustaneet erittäin paljon mm. kaksi maailmanympärysmatkaa, kesto yli 6kk. Mies juo ja tupakoi ja muutenkin käyttää rahaa paljon itseäni enemmän. Aina ihmetellyt, että miksi akateeminen ei saa elämäänsä hallintaan. Ostan toiselle lahjoja ja vastineeksi en saa mitään. En edes seksiä ;). Mies olettaa, että mikäli tekee jotain, niin siitä pitää maksaa palkkaa. Mies on mukava seuramies muulle, mutta itselleni yksi kusipää kotona. Oikein ihmettelen, että kuvitteleeko, että elän vanhuuteni näin. Potkaisen pummin ulos. Kyllä mukavalle miehelle löytyy ottaja. Itse en viitsi enää katsella, koska suhde viilentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/327 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen nähnyt jo riittävästi näitä hulivili-tapauksia, jotka eivät ota vastuuta mistään.

Vierailija
324/327 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan kaiken maailman "arvojen kohtaamisista", "jos sairauden takia kesken parisuhteen jäisi työttömäksi niin sitten" yms jargonia.

Universaali totuus on kuitenkin, että ne "arvot kohtaa" = (toinen ihminen kiinnostaa) vain silloin kun on jo työelämässä oleva ihminen ja kykenevä elättämään itseään ja mahdollisesti yhdessä perustettavaa perhettä.

Olen kokenut tuon omakohtaisestikkin kun olin melkein 2 vuotta työttömänä työnhakijana alalla joka on kokenut kovia rakennemuutoksia = paljon ihmisiä irtisanottu heistä itsestään riippumattomista syistä.

Olin kuin ilmaa jos esim viihteellä tapasin vastakkaisen sukupuolen edustajia ja puheeksi tuli työ/ opiskelustatus. Rehellinen kun olen ja kerroin mikä tilanne on, minusta tuli heti toisenluokan ihminen.

Sama vähän säälivä reaktio tuli myös ystävien ystävien kanssa jutellessa ja tutustuessa jos olimme iltaa viettämässä. Ystäväni tilanteeni tiesivät ja hyväksyivät, koittivat pikemminkin tukea ja tsempata kuin ottaa etäisyyttä.

Nykyisin olen onneksi uudelleen kouluttautunut alalle jolla töitä on (ainakin niin kauan kun Suomen valtio jatkaa olemassa oloaan eli melko todennäköisesti eläkkeeseeni saakka). Yhteiskunnallisen sosioekonomisen asemani kohottua on myös vastakkaisen sukupuolen osoittama kiinnostuskin ollut eri luokkaa kun työttömänä ollessani.

Vanha totuus pätee: ne piirtää kellä on liitua.

Näin juuri. Tätä totuutta ihmiset yrittävät viimeiseen asti vältellä sanomasta, koska eivät halua päälleen tuomitsevan tai ylimielisen ihmisen viittaa. Kummasti sitten tätä altruismia, arvomaailman tärkeyttä tai sielujen kohtaamista ei näe tuolla oikeassa elämässä oikeastaan koskaan. 

Kaikki tuo edellä mainittu höpöhöpö voi olla kriteerinä tai perusteena vain silloin,  jos muut puitteet ovat siinä kunnossa mitä niiden aikuisella ihmisellä yleensä odotetaan olevan. Pitää olla koulutusta, työpaikkaa, omaisuutta ja statusta - mielellään enemmän kuin vähemmän. Ei pidä olla mikään johtava pankkiiri tai ylimmän tulodesiilin palkka, mutta ei myöskään saa olla rahaton ja työtön. Tämä on tietenkin täysin luonnollista käytöstä suhdetta etsivältä, eikä siinä ole mitään väärää. Toivoisin vain, että lopettaisimme valehtelun ja kertoisimme totuuden.

Minkä valehtelun? Eiköhän kaikki aikuiset ja tasapainoiset ihmiset etsi puolisokseen toisen samanlaisen, eikä ketään jolla on elämänhallinnan ongelmia.

Vierailija
325/327 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjadeittailin pitkähkön aikaa ja törmäsin tällaisiin ihmisiin muutaman kerran. Alle 5.

He halusivat, että maksan heidän kahvin, kun olin paikan valinnut.

Yksi istui pöytään ja sanoi hän ottaisi kahvin ja sämpylän. Katsoin kysyvästi ja jatkoi, kun valitsin näin kalliin paikan, hänestä olisi oikein minä maksan.

Siirsin oman kahvin hänelle ja sanoin ole hyvä ja lähdin. Joltain sain viestin olen pinnallinen. Vastasin nuukuus on 1 ikävimmistä ominaisuuksista, mitä tiedän. Älä ota minuun ikinä yhteyttä, jatkoin.

Vierailija
326/327 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Olen tottunut työssä käyvään mieheen ja siihen ettei ruokakaupassa tarvitse centtejä laskea laskimen kanssa. Kummallakin samanlainen moraali talousasioissa. Laskut maksetaan aina ensimmäiseksi ja ajallaan. Hyväksyn sen kun miehelläni on kalliimmat harrastukset enemmän tienaavana ja minua ei sellaiset harrastukset muutenkaan kiinnostaisi. Kyllä hän tukisi minun edullisempia harrastuksia jos tarve vaatii. 

Talousasiat, siisteys taso ja alkoholin käyttö kun on samanlaista niin ei ole ollut mitään repiviä riitoja. Minun varoilla ei asuttaisi näin kalliisti jotenka mies maksaa suurimman osan ja mitään tukia emme tietenkään saisi vaikka kummatkin olisimme lomautettuna tai kokonaan työttöminä. Säästöjä pitää olla. Tässä ei asuta ihan PA jos sairastuu tai joutuu työttömäksi. 

Vierailija
327/327 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan, että mies käy töissä, ja hoitaa raha-asiansa vastuullisesti. Ei tarvitse olla varakas, vaan ihan tavis duunarityö ok. En halua myöskään uraohjusta tai liiaksi rahan perässä juoksevaa miestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi