Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella täysin rahattoman, aikuisen miehen kanssa?

Vierailija
01.02.2019 |

Eli oletusarvona se, että sinulla itselläsi olisi asiat kunnossa ja sinulla olisi varaa harrastaa, käydä ulkona silloin tällöin syömässä, poiketa kahvilassa kahvilla halutessasi jne. Mies ei voisi tehdä näistä mitään ilman sinun panostustasi asiaan.
Miehen tilanne olisi myös jo vuosia ollut samanlainen, tulevaisuus täysin hämärän peitossa.

Kommentit (327)

Vierailija
241/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo sen ikäinen, että seurustelu väliaikaisena huvituksena ei kiinnosta. Jos alan jonkun kansaa seurustelemaan niin se tarkoittaa käytännössä sitä, että rakennetaan yhteistä elämää koko loppuelämämme. Tästä syystä en voisi täysin rahattoman kanssa seurustella, jos siis rahattomuus olisi henkilölle pysyvä elämäntapa - oli syy sitten mikä tahansa.

Olen itse lukenut 2 ammattia aikuisiällä, molemmat 30+ vuotiaana takaamaan sen, että saan unelmani toteutettua, ja kun toteutan ei työttömyys sitä vie. Unelmana pieni omakotitalo maalta - kaupungin laidalta tai jostain siltä väliltä. Ammateista huolimatta palkka on melko pieni, sillä pärjää mukavasti ja työt ei lopu.

Vierailija
242/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on niin paljon vajukkeja kirjoittelemassa typeriä ho.rojuttujaan? Onko nää jotain syrjäytyneitä peräkammarinpoikia vai viettääkö 12 v. jonnet nykyään aikaansa näin?

Olen ihan aikuinen nainen

Oletan että miehen, jonka mielestä maksullinen seksi ja parisuhde ovat sama asia,äiti on h..ratsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät pariutuu köyhin kanssa

koska joutuvat tyytymään toisiinsa

Vierailija
244/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voisin, miksi en voisi? En ole mikään loisiva pyryharakka jonka elämän tärkeimpiä arvoja aito rakkaus ei olisi. Rahaa saa aina, hyviä miehiä ei juuri koskaan.

Rahaa muuten ei saa aina. Varsinkaan ihminen, joka ei ole tottunut sitä itse tienaamaan. Kyllä se rakkaus olisi pikkuhiljaa tiessään, kun elintaso sullakin laskisi kuin lehmän häntä. Eikä kumppanisi kanssa voisi tehdä mitään muuta kuin köyhäillä. Tai elää sun rahoilla. Mulla on ollut elämässä tällainen tilanne, rakkautta kyllä, mutta kun oli myös niitä omia lapsia, ei ollut mahdollistakaan ruveta vähiä rahojaan hassaamaan "yhteiseen talouteen" joka olisi tarkoittanut sitä, että minä ja lapsetkin olisimme valuneet sinne miehen osattomuuteen ja köyhyyteen. Tässä yhteiskunnassa rahalla on merkitystä, ja elämä niin ettei ole koskaan yhtään rahaa, on masentavaa ja lamaannuttavaa. Samoin se, että aikuinen mies elää edelleen vanhempiensa elätettävänä, siinä kohtaa pitäisi isojen kellojen soida. Kyseessä nimittäin ei ole aikuinen, omasta elämästään vastuussa oleva mies, vaan isoja elämänhallinnan ongelmia on, ja myös muita todennäköisesti. Jos on paljon rahaa tai muuten vaan haluaa ottaa miehen elätiksi ja "rakastaa" niin mikäs siinä. Toimiva arjen ja tasavertaisen ihmissuhteen yhtälö se ei ole.

Vierailija
245/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v tosin nainen.

Tänä keväänä jään työttömäksi.

Koen itseni nyt jo ihmisjätteeksi.

koko ikäni olen töitä tehnyt:(

Etsi itsellesi rikas herttainen pappa.

ton ikäisellä ei enää muutoinkaan mahlat virtaa....

Teuvo Sukari tässä hei vaan moi!

Kyllä mun naisella pitää olla silarit ja bikinifitness body.

edellinen akka olikin kuin perseestä revitty

kyllä nyt kelpaa!!

mäkin haluun instababen!!!! mut oon köyhä

ja eikun lisääntymään toisen köyhän kanssa

Vierailija
246/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin rahattomalla ja työttömällä miehellä on joku syy siellä taustalla miksi näin on. Siksi ei.

Vierailija
247/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voisin, miksi en voisi? En ole mikään loisiva pyryharakka jonka elämän tärkeimpiä arvoja aito rakkaus ei olisi. Rahaa saa aina, hyviä miehiä ei juuri koskaan.

Rahaa muuten ei saa aina. Varsinkaan ihminen, joka ei ole tottunut sitä itse tienaamaan. Kyllä se rakkaus olisi pikkuhiljaa tiessään, kun elintaso sullakin laskisi kuin lehmän häntä. Eikä kumppanisi kanssa voisi tehdä mitään muuta kuin köyhäillä. Tai elää sun rahoilla. Mulla on ollut elämässä tällainen tilanne, rakkautta kyllä, mutta kun oli myös niitä omia lapsia, ei ollut mahdollistakaan ruveta vähiä rahojaan hassaamaan "yhteiseen talouteen" joka olisi tarkoittanut sitä, että minä ja lapsetkin olisimme valuneet sinne miehen osattomuuteen ja köyhyyteen. Tässä yhteiskunnassa rahalla on merkitystä, ja elämä niin ettei ole koskaan yhtään rahaa, on masentavaa ja lamaannuttavaa. Samoin se, että aikuinen mies elää edelleen vanhempiensa elätettävänä, siinä kohtaa pitäisi isojen kellojen soida. Kyseessä nimittäin ei ole aikuinen, omasta elämästään vastuussa oleva mies, vaan isoja elämänhallinnan ongelmia on, ja myös muita todennäköisesti. Jos on paljon rahaa tai muuten vaan haluaa ottaa miehen elätiksi ja "rakastaa" niin mikäs siinä. Toimiva arjen ja tasavertaisen ihmissuhteen yhtälö se ei ole.

Elättinä oleminen on varmaan sen verran rankkaa miehellekin, että siitäkin koituu suhteeseen ongelmia. Ellei sitten ole tarkoituskin heittäytyä elätettäväksi. Ja jos aikuinen mies on omien vanhempiensa elättinä, niin onhan se nyt todella omituinen kuvio. Tilapäisesti kuka tahansa voi olla rahaton ja työtön, mutta sellainen elämäntapa, että oleskellaan vain muiden kustannuksella ei kävisi minulle.

Vierailija
248/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuisella tarkoitetaan yli 30-vuotiasta niin olisihan se outoa. Aikuisuuteen kuuluu omillaa pärjääminen, kunnianhimo ja saavutukset. Aikuinen mies, jolla ei esim. ole omaa autoa tai asuntoa rahan puutteesta johtuen olisi turn-off. En halua katsella ihmistä, joka olisi tyytyväinen elämäänsä tukirahoilla.

Tukirahoilla voi kuule viettää erittäin laadukasta elämää. Elämä on Ihanaa, kun sen oiken oivaltaa.

No, laadukkaasta elämästään on varmaankin monenlaista käsitystä.... Jos on tukien varassa, ei elintaso tule koskaan nousemaan, mitään ei rakennu, on koko ajan tukien ja yhteiskunnan armoilla. Ei voi vaikuttaa elämäänsä kuin sillä tasolla mihin pubiin haluu mennä. Tukien varassa eläessä puuttuu mahdollisuus omaan elämänhallintaan, jonka näen hyvän elämän perustaksi ja sen mahdollistajaksi että voi rakentaa elämäänsä toivomaansa suuntaan. Ja tarjota lapsilleenkin tukea ja turvaa. Jonka mielestä tukien varassa eläminen on ihan ok vaihtoehto johon voi tyytyä, on kyllä todella kaukana vastuullisesta aikuisuudesta ja siitä oman elämänsä herruudesta. Toki, on hyväksyttävää elää tukien varassa kun on hankala elämäntilanne ja tarvitsee apua. Mut ajatuksella et se on väliaikaista ja siitä ponnistellaan pois. Ei ajatuksella että siinäpä se on laadukas ja mukava elämä. Ne tuet on oikeasti toisten rahoilla elämistä. Ja toisten töillä elämistä. Jota sivistynyt yhteiskunta tarjoaa heikomman tueksi, jotta tämä voi päästä omille jaloilleen.

Vierailija
249/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi järjestää treffejä ei suosittujen naisten ja miesten kesken.

Minua ainakin kiinnostaisi tavata joku näistä naisista jotka ovat kirjoittaneet ketjuun.

Taas koko päivän ollut autotallissa tekemässä remonttia.

Laittaisitte ainakin asuin paikan iän ja jotain tietoa itsestänne?

Vierailija
250/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeestaan näin tein. Muutti luoksena, tilillä oli joku 120 euroa ja ei saanut mitään tukia.

Sittemmin mies ollut pätkätöissä ja nyt 32-vuotiaana aloitti opinnot.

Ei siinä nyt kovin montaa kuukautta mennyt, ennen kuin meni töihin. Pystyin auttamaan ja kannustamaan näissä asioissa.

Vierailija
251/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin kiinnostaisi tavata joku näistä naisista jotka ovat kirjoittaneet ketjuun.

Olen obeese yksinhuoltaja

harrastukset shoppailu Uffilla ja suklaa

asuinpaikka : kontula

ikä: 32

Vierailija
252/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, jos taustalla olisi konkurssi, sairaus, yrittäjyys tai pienipalkkaiset duunit.

En voisi, jos persaukisuus johtuisi elämänhallinnan vaikeuksista, laiskuudesta, päihteistä tai peliveloista. Rahapula olisi kyllä siinä tapauksessa ongelmista pienin. En ottaisi varakastakaan alkoholistia.

Ihan ohiksena haluan mainita, että alkoholismi on myös sairaus.

Samoin peliriippuvuus on luokiteltu nykyään sairaudeksi. Pelaamalla velkaantunut ei esim. ennen päässyt velkajärjestelyyn, koska pelivelat katsottiin ns. kevytmieliseksi velkaantumiseksi. Nykyisin voi päästä, jos on lääkärintodistus peliriippuvuudesta.

Eli tarkoitat sairaudella ilmeisesti vain fyysisiä sairauksia?

Peliriippuvuus ei kelpaa oikeuskäytännön mukaan edelleenkään syyksi, jolla pääsee velkajärjestelyyn. Kyse on usemmiten edelleenkin kevytmielisestä velkaantumisesta. Olen itse seurustellut peliriippuvaisen ja juopon ihmisen kanssa ja kyllä hänen "sairautensa" johtuivat sellaisesta persoonallisuushäiriöstä, että edes miljardöörinä sellaista ihmistä ei olisi katsellut kukaan normaaliälyinen ihminen. Itsehän olin päästäni sekaisin, kun sellaiseen sekaannuin. Persauksisuus on todellakin pienin ongelma tuollaisen ihmisen elämässä. Suurin ongelma on se, miten hän itse kestää oma vittumaisen kamalaa luonnettaan ja kuinka monta vuotta ennen, kuin tekee viimeisen ratkaisunsa. 

No ainakin Takuusäätiön velkaneuvonnan mukaan peliriippuvuus ei ole este velkajärjestelylle. Tosin silloin pitää olla lääkärintodistus ja myös näyttöä siitä, että ongelma on hallinnassa, eli ei pelaa enää ja käy jossain terapiassa tai tukiryhmässä. Lisäksi olen netistä lukenut useista tapauksista, joissa peliriippuvuus ei ole ollut este velkajärjestelyyn pääsemiseksi. Toki tilannetta katsotaan aina kokonaisuutena.

Vierailija
253/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos miehen tilanne on tuo, jonka lisäksi hänellä on vielä lapsia? Joiden elatuksen tietysti kela maksaa?

Vierailija
254/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta voi tehdä ihan hyvin yleistyksen, että raha menee rakkauden edelle. Minusta tämä on jo liian kaksinaamaista jopa naisilta.

Vierailija
255/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen obeese yksinhuoltaja

harrastukset shoppailu Uffilla ja suklaa

asuinpaikka : kontula

ikä: 32

kelpaat..joko pannaan!

Vierailija
256/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo sen ikäinen, että seurustelu väliaikaisena huvituksena ei kiinnosta. Jos alan jonkun kansaa seurustelemaan niin se tarkoittaa käytännössä sitä, että rakennetaan yhteistä elämää koko loppuelämämme. Tästä syystä en voisi täysin rahattoman kanssa seurustella, jos siis rahattomuus olisi henkilölle pysyvä elämäntapa - oli syy sitten mikä tahansa.

Olen itse lukenut 2 ammattia aikuisiällä, molemmat 30+ vuotiaana takaamaan sen, että saan unelmani toteutettua, ja kun toteutan ei työttömyys sitä vie. Unelmana pieni omakotitalo maalta - kaupungin laidalta tai jostain siltä väliltä. Ammateista huolimatta palkka on melko pieni, sillä pärjää mukavasti ja työt ei lopu.

jään työttömäksi nyt 50v ikäisenä

olisiko ammattisi minulle sopiva?

Vierailija
257/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en harrasta mitään, mihin menee rahaa (en edes kahvilla käymisiä kuin erittäin satunnaisesti), joten jos miehen elämäntapa ei ole vain lusmuilla, niin kyllä voisin jos natsaa kemiat.

Vierailija
258/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos miehen tilanne on tuo, jonka lisäksi hänellä on vielä lapsia? Joiden elatuksen tietysti kela maksaa?

Sinä maksat lasten ruuat ja huvit

Olethan ihana äitipuoli

viattomat lapsoset!

Vierailija
259/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. En ole niin hyvätuloinen, että minulla olisi varaa koko ajan kustantaa kahden ihmisen elämä, matkat, harrastukset, ulkona syömiset, elokuvat jne. Ja jos emme voisi tehdä niitä yhdessä, niin mitä me sitten tekisimme? En tarkoita että joka paikkaan pitää mennä yhdessä, mutta aika ohueksi yhdessäolo jäisi, jos tavattaisiin vain sen rahattoman ihmisen luona ja vietettäisiin siellä aikaa.

Eli sinä et voi elää jos et pääse matkustamaan, syömään ulkona tai harrastaa maksullisia harrastuksia? Kuka enää menee elokuvateatteriin?

Minulla on rahaa mutta et tee noista mitään. Sillä ei ole mitään järkeä maksaa mistään noista.

Vierailija
260/327 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en harrasta mitään, mihin menee rahaa (en edes kahvilla käymisiä kuin erittäin satunnaisesti), joten jos miehen elämäntapa ei ole vain lusmuilla, niin kyllä voisin jos natsaa kemiat.

yök..siis makaat sohvalla katsomassa FRII kanavaa

ei sua kukaan huoli

yöks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi