Miesmaku muuttui kun aloitin / lopetin ehkäisyn - KIINNOSTUS MIEHEENI LOPAHTI
Oletteko kuulleet tutkimuksista, kuinka ehkäisyn aloittaminen tai lopettaminen muuttaa naisen miesmakua.
Jos et ole kuullut näistä tieteellisistä tutkimuksista, niin sitten vain googlettelemaan esim:
"birth control changes who you're attracted to"
Eli tämä on ilmoitusluontoinen asia kaikille miehille; jos naisesi aloittaa tai lopettaa esim. e-pillerit kesken suhteenne, niin pidä mielessä että hän voi muuttua ja hänen kiinnostus sinua kohtaan voi muuttua. Vaikka olisitte naimisissa tai teillä olisi lapsia.
Paskempi juttu suhteelle, joka tulee lopahtamaan kun seksi ei enää kiinnosta miehen kanssa.
Lukekaa tästä lisää tieteellisiä julkaisuja.
Onko muilla siskoilla käynyt näin, kerro kokemuksesi alla ja otitko käyttöön/lopetitko e-pillerit, kierukan, implantin jne?
Tuliko ero, jopa avioero ehkäisyn takia tapahtuneen miesmaun muutoksen takia?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Sekin myös että näitä lääkkeitä ei tarjota pelkästään ehkäisyksi vaan vaikkapa kivuliaisiin kuukautisiin. Minulla on endo ja lääkäri tuputtamalla tuputti e-pillereitä, vaikka sanoin että pärjään kyllä nyt kun tiedän mistä särkyni johtuu. Näitä tarjotaan myös teineille.[/quote=]
Niin. Kyseessähän on _lääke_. Pillereihin tulisi suhtautua lääkkeenä. Veikkaan että suuri osa käyttää pillereitä nykyään ensisijaisesti johonkin ihan muuhun kuin ehkäisyyn. Tietenkin pitää olla tietoinen, että mitä nassuunsa ahtaa, varsinkin, jos kyseesaä on nuori ihminen. Rajansa silti tällä hormonihysterialla.
Mitenhän tuo mahtaa olla ehkäisyrenkaan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä käynyt mielessä muutaman kertaan. Luen sivuaineena evoluutiopsykologiaa ja tämä on yksi proffamme suosikkiaiheista.
Tiivistettynä: e-pillereitä syövän naisen hormonitoiminta on samankaltaista kuin raskaana olevalla naisella. Tämä vaikuttaa sekä ominaishajuun että käytökseen. Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. Raskaana oleva (tai pillereitä syövä) nainen etsii miehessä turvaa, vakautta ja kykyä/halua hoitaa jälkeläisiä, ei-hormonaalista ehkäisyä käyttävä etsii hyviä geenejä. Suurin osa näistä valinnoista tehdään feromonituoksujen perusteella, joihin siis hormoniehkäisy ja raskaus vaikuttavat.
Proffan ohje kuului näin: jos olet syönyt pillereitä koko suhteen ajan ja jo ennen sen alkamista, lisääntymisen tullessa ajankohtaiseksi kannattaa ensin olla ilman pillereitä 1 vuosi. Tämän ajan voi siis käyttää hormonitonta ehkäisyä. Tutkimuksissa on havaittu selvä piikki erotilastoissa pillereiden lopettamisen aikaan, sillä sekä naisen että miehen preferenssit kumppanin suhteen saattavat silloin muuttua. Sitten ollaankin kusessa, kun lapsi on tulossa eivätkä vanhemmat ole enää kiinnostuneita toisistaan.
Itse olen syöynyt pillereitä jo ennen kuin tapasin mieheni. Hiukan arveluttaa, jos tulevaisuudessa päätämme sittenkin lisääntyä. No, aika näyttää.
"Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. "
Mielenkiintoista!
Tämä johtaa auttamatta myös siihen johtopäätelmään, että jos nainen haluaa vetää puoleensa unelmiensa miehen... niin sittenhän ei kannata olla ns. raskaana olevan naisen hormonitoiminta, eli olla e-pillereillä esim.
Oletteko sitten saaneet enemmän kiinnostusta miehiltä, silloin kun ette ole olleet hormonaalisella ehkäisyllä vs. silloin kun on käytössä?
Luulisi, että ns. "alfa-uros" haluaa löytää naisen, joka ei ole raskaana. Eli hormonittomalla olevat naiset löytänee todennäköisemmin sen "alfa-uroksen"?
Tästä pitäisi tehdä joku testi, jossa pistetään miehiä ja naisia samaan huoneeseen ja katsotaan miten ne pariutuu. Hakeutuuko miehet useammin hormonittoman eli ns. ei-raskaan naisen perään, vai onko sillä vaikutusta.
Ovuloivan, eli niistä pillerittömistä niiden, joilla on ovulaatio lähiaikoina. Tästä oli joku lööppi vähän aikaa sitten, että miehet haistoivat paitojenhaistelu sokkotestissä ovulaation, vaikkeivät tietoisesti sitä teekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä käynyt mielessä muutaman kertaan. Luen sivuaineena evoluutiopsykologiaa ja tämä on yksi proffamme suosikkiaiheista.
Tiivistettynä: e-pillereitä syövän naisen hormonitoiminta on samankaltaista kuin raskaana olevalla naisella. Tämä vaikuttaa sekä ominaishajuun että käytökseen. Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. Raskaana oleva (tai pillereitä syövä) nainen etsii miehessä turvaa, vakautta ja kykyä/halua hoitaa jälkeläisiä, ei-hormonaalista ehkäisyä käyttävä etsii hyviä geenejä. Suurin osa näistä valinnoista tehdään feromonituoksujen perusteella, joihin siis hormoniehkäisy ja raskaus vaikuttavat.
Proffan ohje kuului näin: jos olet syönyt pillereitä koko suhteen ajan ja jo ennen sen alkamista, lisääntymisen tullessa ajankohtaiseksi kannattaa ensin olla ilman pillereitä 1 vuosi. Tämän ajan voi siis käyttää hormonitonta ehkäisyä. Tutkimuksissa on havaittu selvä piikki erotilastoissa pillereiden lopettamisen aikaan, sillä sekä naisen että miehen preferenssit kumppanin suhteen saattavat silloin muuttua. Sitten ollaankin kusessa, kun lapsi on tulossa eivätkä vanhemmat ole enää kiinnostuneita toisistaan.
Itse olen syöynyt pillereitä jo ennen kuin tapasin mieheni. Hiukan arveluttaa, jos tulevaisuudessa päätämme sittenkin lisääntyä. No, aika näyttää.
"Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. "
Mielenkiintoista!
Tämä johtaa auttamatta myös siihen johtopäätelmään, että jos nainen haluaa vetää puoleensa unelmiensa miehen... niin sittenhän ei kannata olla ns. raskaana olevan naisen hormonitoiminta, eli olla e-pillereillä esim.
Oletteko sitten saaneet enemmän kiinnostusta miehiltä, silloin kun ette ole olleet hormonaalisella ehkäisyllä vs. silloin kun on käytössä?
Luulisi, että ns. "alfa-uros" haluaa löytää naisen, joka ei ole raskaana. Eli hormonittomalla olevat naiset löytänee todennäköisemmin sen "alfa-uroksen"?
Tästä pitäisi tehdä joku testi, jossa pistetään miehiä ja naisia samaan huoneeseen ja katsotaan miten ne pariutuu. Hakeutuuko miehet useammin hormonittoman eli ns. ei-raskaan naisen perään, vai onko sillä vaikutusta.
Ovuloivan, eli niistä pillerittömistä niiden, joilla on ovulaatio lähiaikoina. Tästä oli joku lööppi vähän aikaa sitten, että miehet haistoivat paitojenhaistelu sokkotestissä ovulaation, vaikkeivät tietoisesti sitä teekkään.
Pitää paikkansa. Miehet kiinnostuvat ylivoimaisesti eniten parhaillaan ovuloivasta naisesta. Ovuloiva nainen myös käyttäytyy eri tavoin kuin kierron muussa vaiheessa ollessaan; pukeutuu paljastavammin ja on enemmän tekemisissä miesten kanssa. Vaikka ei siis seuraa hakisikaan.
Fun fact: ovulaation aikana teinityttö on normaalia vähemmän tekemisissä isänsä kanssa, ja päättää esimerkiksi puhelut tavallista lyhyempään. Luonnon keino ehkäistä insestiä.
Myös ovulaation ulkopuolella pilleritön (ja ei raskaana oleva) nainen kiinnostaa miehiä enemmän.
/35
Mahtava ketju! Lisää kokemuksia! Sen vielä lisään että tupakointi ja sen lopettaminen vaikutta myös miesmakuun. Lopettamalla hajuaisti paranee ja se oma mies saattaakin haista "pahalta".
Meillä ei tarvitse miettiä ehkäsyjä.
Kun ei harrasteta seksiä niin ei ole noita murheita!!!
Se on huono juttu, jos nuorena e-pilleripöhnässä hankkii miehen, ja kiinnostus mieheen loppuu sitten, kun lopettaa pillerit. Pillereitä ei voi kuitenkaan loputtomiin syödä.
Mä huomasin pillereiden lopettamisen jälkeen useita muutoksia, mutta yksi erityisen mielenkiintoinen muutos - ainakin omasta mielestäni - oli se, että aloin kiinnittämään enemmän huomiota miesten hartialinjaan. Aiemmin (söin pillereitä hyvin pitkään) olin ihmetellyt tätä muiden naisten hehkuttamaa asiaa.
Nyt ymmärrän...
Minun 6 vuoden suhde loppui n. 1,5 vuotta pillerien lopetuksesta. Jälkeenpäin olen huomannut, että haistan "luomuna" miesten ominaistuoksut todella voimakkaasti, jopa inhotukseen asti (hyvässä ja huonossa) ja metrien päähän. Tuntuu kuin olisin nykyään joku hai. Etenkin mitä enemmän olen lähestynyt 30v:tä.
Eksän kanssa joskus kun törmätään kaupungilla, niin huomaan, että hänen tuoksunsa on nykyään huono. Nykyinen mies taas tuoksuu ihan myskiltä ja kukkaselta ja siksi häneen ihastuinkin, siis oma hien haju ja etenkin _nenästä_ tuleva, ulospäin puhaltava virtaus.
Minulle se ominaistuoksu on tärkeä juttu. Yhden miehen ominaishaju oli tunkkaisen havumainen, yhden kaakaovoimainen ja yhden ihan kauhea. Hrr. Enkä tarkoita nyt synteettisiä tuoksuja. Ne haistaa erikseen.
Ja mitäs mies kuulee jos erehtyy kysymään naisilta neuvoja...
Huolestuttavinta on se että pillereitä määrätään myös murrosikäisille. Miten murrosikäinen tietää onko mielialavaihtelut pillereiden syytä vai murrosiän?
En yhtään ihmettelisi jos ongelmanuorilla on väärät pillerit jotka aiheuttavat voimakkaita mielialamuutoksia.
Söin pillereitä murrosiästä asti. Aloin seurustelemaan käytön aloituksen jälkeen. Vaihdoin pillerilajia ja niihin aikoihin seksi lopahti, en halunnut poikaystävääni enää. Syytin masennusta, sain lääkityksen ja lihoin kymmenen kiloa. Ei ikinä enää mitään mielialalääkkeitä tai hormonaalista lääketä tähän kehoon, kiitos!
Toisaalta kannattaa muistaa, että ei se seksuaalinen kemiakaan pitkälle kanna, kun oikeasti puhutaan pitkistä ja kestävistä parisuhteista. Sellaiset miehet ja naiset, joilla on voimakas libido, ajautuvat aina herkemmin sivusuhteisiin ja uusiin parisuhteisiin. Pitkät suhteet edellyttävät paitsi oikeanlaista hormonitoimintaa, myös tasapainoista luonnetta ja halua pysyvyyteen.
Mitä apua, jos nainen löytää sitoutumiskykyisen miehen käyttäessään pillereitä, jos ne lopettaessaan alkaa kiinnostua taas voimakkaan immuunipuolustuksen omaavista komeista miehistä? Olen itse todistanut näitä tapauksia, joissa pillerit lopettanut perheenäiti muuttuu keski-iässä ihan sekopääksi, alkaa himoita nuoria miehiä ja käydä vieraissa.
Vastaavasti eräs ystäväni kinnostui pillereitä käyttäessään edes vähän "järkevistä" miehistä. Ne lopettaessaan ajautui toistuvasti yhden yön suhteisiin ja tekemisiin miehesten kanssa, joilla ei ollut mitään aikomusta olla hänen kanssaan. Tätä hän ei tietenkään itse pystynyt näkemään, että ongelma johtui siitä, että hän toimi hormoniensa vietävänä. Muutenkin tunneihminen, eikä valinnoissaan yleensä kovin rationaalinen, niin ongelma korostui.
Miehillä on kyllä siinä mielessä helpompaa, että ainakaan vielä ehkäisy ei ole hormonaalisesti säädeltyä ja miehestä suunnilleen näkee hyvin nopeasti, onko hän parisuhdeainesta vai ei. Todennäköisesti vain rauhoittivat iän myötä testosteronipitoisuuksien laskettua. Naisille ei vaihdevuosien jälkeen käy yhtään samoin.
Kaikki tämä biologia on tavallaan surullista, koska se vaurioittaa ihmisten elämiä ja mielenterveyttä. Paljon ihmisestä riippuu, kuinka voimaton hän on alkeellisten halujensa edessä.
Itse voin antaa todistuksen vain pillerittömästä tapauksesta. Minulle miehen ominaistuoksu on tosi tärkeä. En ollut 20-vuotiaaksi ollenkaan kiinnostunut miehistä enkä seurustelusta. Sitten tapasin mieheni ja tiesin heti, että tämä on saatava eikä kukaan muu. Onnistuin vakuuttamaan miehenkin ja yhä edelleen 30 vuoden jälkeenkiin hänen pelkkä tuoksunsa saa pikkarit kostumaan.
Ilman pillereitä olin kerran kuussa aina aivan himojeni vietävänä. Mikä tahansa alkoi siinä kohtaa näyttää pantavalta.
Pillereillä tämä tasaantui, unohdin jo että mitä se libido on. Avioiduin ja erosinkin, oli alun jälkeen varsin seksitön liitto.
Sitten kun keski-iässä jouduin kohdunpoistoon, eikä enää tarvinnut ehkäisyä, tapasin uuden, hyvin miehisen miesystävän ja olimme kuin kanit. Miten hän saattoikin tuoksua ja tuntua niin hyvältä? Miten pelkästään hänen näkeminen ilman paitaa voi saada minut ihan sekaisin?
Lasten saamisen jälkeen olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä ja on aivan uskomattoman suuri ero seksuaalisessa halussa ovulaatio päivinä. Olen aivan villinä ja katselen raamikkaita miehiä sillä silmällä. Perhe on onneksi itselle äärettömän tärkeä ja koetan kanavoida tämän hurjan seksuaalienergian omaan mieheeni vaikka kieltämättä tekisi mieli panna joka kuukausi eri urosta. En siis petä miestäni vaikka mieli tekisi. Olen jo lähellä neljää kymppiä eli ovulaatioita ei enää loputtomasti tule olemaan. En taatusti hanki pillereitä vaan nautin nyt tästä tunteesta. Harmittaa kaikki aiemmat pilleri vuodet. Ne ovat menneet tavallaan sumussa.
Totta ainakin omalla kohdallani. Ne n. 15 vuotta jotka söin pillereitä oli miesmakuni täysin erilainen kuin ennen pillereiden aloittamista. Nykyisin en käytä mitään jatkuvaa ehkäisyä ja olen huomannut että viehätyn miehessä taas niistä samoista piirteistä kuin ennen pillereiden aloittamista. Toki olen huomannut saman muutoksen monessa muussakin asiassa eli nykyisin olen taas kiinnostunut myös niistä samoista asioista/harrastuksista kuin nuorena. Pillereitä käyttäessäni en selvästikään ollut tavallaan edes sama ihminen tai en ainakaan oma itseni.
Melkoisen pelottavaa kuinka paljon yksillä pillereillä voi olla vaikutusta.
N42