Miesmaku muuttui kun aloitin / lopetin ehkäisyn - KIINNOSTUS MIEHEENI LOPAHTI
Oletteko kuulleet tutkimuksista, kuinka ehkäisyn aloittaminen tai lopettaminen muuttaa naisen miesmakua.
Jos et ole kuullut näistä tieteellisistä tutkimuksista, niin sitten vain googlettelemaan esim:
"birth control changes who you're attracted to"
Eli tämä on ilmoitusluontoinen asia kaikille miehille; jos naisesi aloittaa tai lopettaa esim. e-pillerit kesken suhteenne, niin pidä mielessä että hän voi muuttua ja hänen kiinnostus sinua kohtaan voi muuttua. Vaikka olisitte naimisissa tai teillä olisi lapsia.
Paskempi juttu suhteelle, joka tulee lopahtamaan kun seksi ei enää kiinnosta miehen kanssa.
Lukekaa tästä lisää tieteellisiä julkaisuja.
Onko muilla siskoilla käynyt näin, kerro kokemuksesi alla ja otitko käyttöön/lopetitko e-pillerit, kierukan, implantin jne?
Tuliko ero, jopa avioero ehkäisyn takia tapahtuneen miesmaun muutoksen takia?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koinimaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ihan hullua miten paljon pillerien aloitus vaikuttikin. En tuntenut yhtään mitään miestä kohtaan, seksi ei kiinnostanut ja aivan erilaiset miehet viehätti. Kokeilin useampaa eri merkkiä, mutta ei siitä tullut mitään. Onneksi mies teetti aika nopeasti vasektomian.
Kertookaa nyt hyvän naiset millainen se teidän mies oli ja millaiset miehet teitä kävi sitten kiinnostamaan pillereiden lopetettua? Mike Soldier tyyliset miehet? Kävikö mainemiehen ränsä kiinnostamaan?
Miehenä voin kertoa, että naisen aloittaessa hormonaalisen ehkäisyn, minä samaa ikäluokkaa oleva ja hänen kanssaan aika samanlainen arvoiltaan/kiinnostuksiltaan vaihtui täysin erilaiseen +20v vanhempaan turvalliseen pian eläköityvään mieheen.
Aivan järkyttävä ero miesmakuun kuin taikaiskusta.
Eli vaihtoi kenties vähempi testoiseen provideriin?
Kyllä se oli niin, että ehdottomasti provideriin vaihtui tämä erittäin seksuaalinen intohimoa tihkuva suhde. En itse ollut kovin turvallinen rahalliselta kantilta silloin, mutta suhde oli harvinaisen seksuaalinen. Tämä kaikki muuttui ehkäisyn myötä ja hän alkoi torjumaan minua enemmän ja enemmän, vaikka ennen naitiin kuin kanit.
Selkein merkki oli se, kun ensimmäiset päivät ehkäisyn kanssa olivat, niin nainen halusi vain halailua ja että silittelen häntä. Ei seksiä. Hän alkoi myös näyttämään jotenkin erilaiselta omiinkin silmiin, jotenkin lapsen pyöreyttä tuli kasvoihin ja hän muuttui lähes kuin "tunteiden sekamelskan painekattilaksi". Tästä voi vetää johtopäätökset, että varmaan molempien kiinnostus toisiin alkoi muuttumaan ehkäisyn myötä.
No tämä selittää sitten käytöksen mitä eräällä tapailemallani naisella oli.
Jos on hyvä suhde ja nainen ilmoittaa ottavansa ehkäisyä käyttöön, varsinkin jos se on e-pilleriä, hormonikierukkaa jne... niin kyllä kannattaa valmistautua "eject-napin" painamiseen. Se on ikävää tietenkin, mutta sille ei mahda mitään jos se tapahtuu. On toki tapauksia, kuten tässäkin ketjussa, että ei se kaikkia naisia muuta.
Eroon / muutokseen kannattaa kuitenkin valmistautua. Ikävin tapaus olisi varmaan se, että hormonittomana mentäisiin naimisiin ja tehtäisiin lapsi... Sitten nainen ottaisi hormonaalisen ehkäisyn käyttöön ja kiinnostus lopahtaisi totaalisesti. Sitten oltaisiin pahassa loukussa.
No tottakai hormonaalinen ehkäisy muuttaa tuoksuja ja sitä mistä viehättyy. Olen kyllä niin onnellinen että vaihdoin gynefixiin. En luovu tästä kyllä ikinä (mitä nyt vaihtaa täytyy, tai pitää lapsentekopaussi).
Käytettiin miehen kanssa ensimmäinen ~vuosi minipillereitä (en käyttänyt tavatessamme mitään hormoneja, nuo aiheuttivat masennusta ja kiinnostuksen lopahtamista jne), yllättäen sen jälkeen meillä on mennyt todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.reddit.com/r/relationships/comments/28v3t9/i_22_f_stopped_t…
https://www.telegraph.co.uk/women/sex/11240048/Women-who-stop-taking-th…
http://time.com/3596014/attraction-sex-birth-control/
https://www.bustle.com/articles/50401-the-pill-affects-who-youre-attrac…
Karua luettavaa. Pistää ajattelemaan, että hyvä suhde voi mennä kankkulan kaivoon tällaisen muutoksen myötä. Eli vain hormonittomaan suhteeseen, jossa käytetään kondomeita kunnes halutaan tehdä lapsia.... voi luottaa?
Just tänään mietin tätä asiaa. En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, koska en pitänyt sen vaikutuksesta mieleeni. En koe haluttomuutta koskaan... luontokin auttaa asiaa niin, että vähintään kerran kuussa tulee ”kanitus”...
Vierailija kirjoitti:
No tottakai hormonaalinen ehkäisy muuttaa tuoksuja ja sitä mistä viehättyy. Olen kyllä niin onnellinen että vaihdoin gynefixiin. En luovu tästä kyllä ikinä (mitä nyt vaihtaa täytyy, tai pitää lapsentekopaussi).
Käytettiin miehen kanssa ensimmäinen ~vuosi minipillereitä (en käyttänyt tavatessamme mitään hormoneja, nuo aiheuttivat masennusta ja kiinnostuksen lopahtamista jne), yllättäen sen jälkeen meillä on mennyt todella hyvin.
Tuo on muuten yksi tekijä, josta ei ole mainintaa tässä ketjussa. Siis tuo tuoksu. Feromonit yms mistä viehättyy voi muuttua. Olen jostain lukenut kokemuksia, että naiselle miehensä tuoksu on muuttunut epämiellyttäväksi ehkäisyn ottamisen/jättämisen myötä.
Sekin myös että näitä lääkkeitä ei tarjota pelkästään ehkäisyksi vaan vaikkapa kivuliaisiin kuukautisiin. Minulla on endo ja lääkäri tuputtamalla tuputti e-pillereitä, vaikka sanoin että pärjään kyllä nyt kun tiedän mistä särkyni johtuu. Näitä tarjotaan myös teineille.
Olisikin mukava tietää, vaikuttaako hormonittoman ehkäisyn kuten kuparikierukan otto/poisjättö tähän?
Vierailija kirjoitti:
On totta, että pillerit muuttavat naista. Joitain ystäviäni lakkasi seksi kiinnostamasta pillerien aloittamisen jälkeen, osa muuttui joka asiasta itkeväksi ja/tai raivoavaksi sekopääksi. Katseltuani tuota touhua, en aio ikinä alkaa käyttämään pillereitä!
On myös naisia, joiden käytöstä pillerit tasaavat. Toiset elävät voimakasta vuoristorataa kuukautiskierron mukaan ilman pillereitä. Me kun ollaan kaikki niin kovin erilaisia.
Luin jostakin, että nainen haistaa(!) miehen immuunipuolustuksen "profiilin", jonka jälkeläisten kannalta tulisi olla mahdollisimman erilainen naisen omaan verrattuna. Tällainen mies sitten viehättää naista.
Hormonaalista ehkäisyä käyttävät eivät kuulemma haista "oikein" ja siksi viehättyvät "vääränlaisista" miehistä.
Mä olen joskus kavereille vitsaillut noista tuloksista, kun jonkin tutkimuksen mukaan kuulemma hormonaalinen ehkäisy saa pitämään nörtimmistä/rauhallisemmista miehistä. Olen vitsillä miettinyt, että jos olisin ikinä käyttänyt hormoniehkäisyä, niin millainenkohan siippa sieltä olisi tullut, kun nykyinen on ponnari- ja silmälasipäinen, tietokoneella toimistotyötä tekevä ja keskivertomiestä lyhyempi ja hoikempi (mutta omaan silmään juuri täydellinen uros <3). :D
Itse en siis ole sivuvaikutusten takia ikinä uskaltanut hormoneja kokeilla (niistä kertoo paljon se, että miehille kaavaillut vastaavat pillerit heitettiin romukoppaan kehittelyvaiheessa, koska aiheutui samanlaisia oireita kuin naisille, ja eihän niitä yksikään mies olisi käyttänyt). Sterin ottaisin mielelläni, mutta olen vielä alle 30. Mies taas ei ole varma, haluaako vasektomiaa tehdä, kun hänelle lapset eivät ole yhtä ehdoton ei kuin minulle (on sanonut, että "pärjää ilmankin eikä tarvi, muta olisihan kasvattaminen kivaa"), joten näillä mennään. Jos vaikka joskus erotaan, en halua, että mies on katkera vasektomian takia, koska se hankaloittaa, jos hän haluaakin uudessa suhteessa lapsia. Mies on kuitenkin jo yli 30v, eli luotan siihen, että pahin vauvakuume olisi iskenyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vain, että miksi te fiksut naiset annatte hormonien ohjata toimintaanne tuolla tavalla?
Ei fiksut annakaan. Mä en anna. En ole antanut enkä tule antamaan. Hormonejakaan en ole syönyt tai käyttänyt. Saman miehen kanssa pysytään suhteessa eikä mitään aikomuksia erota. Valitsen kumppanit muutenkin todella huolella, tämä kyseinen mies on ensimmäinen seurustelukumppanini ja ensirakkauteni. En ole ikinä kärsinyt pms-oireista tai vauvakuumeesta. En kikatellut ja jauhanut pojista yläasteella. Olen ruma nörtti teknilliseltä alalta, ja vietän vapaa-aikani kirjoja sekä tiedejulkaisuja lukien. Olen todennäköisesti sinuakin fiksumpi.
Vaikuttavatkohan vaihdevuosihormonihoidot samoin?
Tapasin erittäin maskuliinisen mieheni ilman hormoneja ja suhde oli todella fyysinen Kun aloitin hormonien käytön vaihdevuosioireihiin, aloin tuntea hillitöntä himoa toiseen mieheen, joka piirteiltään sirompi ja pehmeämpipiirteinen kasvoiltaan.
Tämä on kyllä käynyt mielessä muutaman kertaan. Luen sivuaineena evoluutiopsykologiaa ja tämä on yksi proffamme suosikkiaiheista.
Tiivistettynä: e-pillereitä syövän naisen hormonitoiminta on samankaltaista kuin raskaana olevalla naisella. Tämä vaikuttaa sekä ominaishajuun että käytökseen. Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. Raskaana oleva (tai pillereitä syövä) nainen etsii miehessä turvaa, vakautta ja kykyä/halua hoitaa jälkeläisiä, ei-hormonaalista ehkäisyä käyttävä etsii hyviä geenejä. Suurin osa näistä valinnoista tehdään feromonituoksujen perusteella, joihin siis hormoniehkäisy ja raskaus vaikuttavat.
Proffan ohje kuului näin: jos olet syönyt pillereitä koko suhteen ajan ja jo ennen sen alkamista, lisääntymisen tullessa ajankohtaiseksi kannattaa ensin olla ilman pillereitä 1 vuosi. Tämän ajan voi siis käyttää hormonitonta ehkäisyä. Tutkimuksissa on havaittu selvä piikki erotilastoissa pillereiden lopettamisen aikaan, sillä sekä naisen että miehen preferenssit kumppanin suhteen saattavat silloin muuttua. Sitten ollaankin kusessa, kun lapsi on tulossa eivätkä vanhemmat ole enää kiinnostuneita toisistaan.
Itse olen syöynyt pillereitä jo ennen kuin tapasin mieheni. Hiukan arveluttaa, jos tulevaisuudessa päätämme sittenkin lisääntyä. No, aika näyttää.
Aloitin pillerit vasta tavattuani mieheni. Sen lisäksi että vuoto oli jatkuvaa ja kivut järkyttäviä, hermostuin melkein joka asiasta ja seksihalut loppuivat kuin seinään.
Neuvolassa "oireitani" ei uskottu ja suorastaan suututtiin kun kerroin lopettaneeni syömisen ja että jatkettaisiin kondomilla ainakin toistaiseksi. Tämä on vain lisännyt epäluuloani kaikkea hormonaalista ehkäisyä kohtaan.
Hormonaalista ehkäisyä moititaan ihan turhaan. Se on pääosin turvallista, tehokasta ja edullista.
Naiset ovat muutenkin sellaisia tuuliviiriä, että mies voi vaihtua ihan vaan jonkun oikun takia. Ei siihen ehkäisyä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä käynyt mielessä muutaman kertaan. Luen sivuaineena evoluutiopsykologiaa ja tämä on yksi proffamme suosikkiaiheista.
Tiivistettynä: e-pillereitä syövän naisen hormonitoiminta on samankaltaista kuin raskaana olevalla naisella. Tämä vaikuttaa sekä ominaishajuun että käytökseen. Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. Raskaana oleva (tai pillereitä syövä) nainen etsii miehessä turvaa, vakautta ja kykyä/halua hoitaa jälkeläisiä, ei-hormonaalista ehkäisyä käyttävä etsii hyviä geenejä. Suurin osa näistä valinnoista tehdään feromonituoksujen perusteella, joihin siis hormoniehkäisy ja raskaus vaikuttavat.
Proffan ohje kuului näin: jos olet syönyt pillereitä koko suhteen ajan ja jo ennen sen alkamista, lisääntymisen tullessa ajankohtaiseksi kannattaa ensin olla ilman pillereitä 1 vuosi. Tämän ajan voi siis käyttää hormonitonta ehkäisyä. Tutkimuksissa on havaittu selvä piikki erotilastoissa pillereiden lopettamisen aikaan, sillä sekä naisen että miehen preferenssit kumppanin suhteen saattavat silloin muuttua. Sitten ollaankin kusessa, kun lapsi on tulossa eivätkä vanhemmat ole enää kiinnostuneita toisistaan.
Itse olen syöynyt pillereitä jo ennen kuin tapasin mieheni. Hiukan arveluttaa, jos tulevaisuudessa päätämme sittenkin lisääntyä. No, aika näyttää.
"Miehet siis eivät tunne samanlaista vetoa naiseen joka syö pillereitä, sillä he tietysti useimmiten välttävät jo valmiiksi raskaana olevia naisia. "
Mielenkiintoista!
Tämä johtaa auttamatta myös siihen johtopäätelmään, että jos nainen haluaa vetää puoleensa unelmiensa miehen... niin sittenhän ei kannata olla ns. raskaana olevan naisen hormonitoiminta, eli olla e-pillereillä esim.
Oletteko sitten saaneet enemmän kiinnostusta miehiltä, silloin kun ette ole olleet hormonaalisella ehkäisyllä vs. silloin kun on käytössä?
Luulisi, että ns. "alfa-uros" haluaa löytää naisen, joka ei ole raskaana. Eli hormonittomalla olevat naiset löytänee todennäköisemmin sen "alfa-uroksen"?
Tästä pitäisi tehdä joku testi, jossa pistetään miehiä ja naisia samaan huoneeseen ja katsotaan miten ne pariutuu. Hakeutuuko miehet useammin hormonittoman eli ns. ei-raskaan naisen perään, vai onko sillä vaikutusta.
Pillerit on varmaan aikamoinen bisnes verrattuna johonkin kuparikierukkaan. Siksi sitä paaasketta jatkuvasti tuputetaankin.
Vierailija kirjoitti:
Kertookaa nyt hyvän naiset millainen se teidän mies oli ja millaiset miehet teitä kävi sitten kiinnostamaan pillereiden lopetettua? Mike Soldier tyyliset miehet? Kävikö mainemiehen ränsä kiinnostamaan?
Horminipillerit toimivat siten, että ne uskottelevat kropalle sen jo olevan raskaana. Eli kun on pillereillä, niin kiinnostaa sellainen kotona viihtyvä, varma elättäjä. Kun taas sitten ei ole pillereillä, niin kroppa hakee jotain hedelmöittäjää, eli silloin kiinnostaa enemmän hyvät geenit ja hedelmällisyys.
Vierailija kirjoitti:
Pillerit on varmaan aikamoinen bisnes verrattuna johonkin kuparikierukkaan. Siksi sitä paaasketta jatkuvasti tuputetaankin.
Jatkuva ostos joka on päivittäin syötävä
vs.
Kerta investointi 5v välein.
No-brainer jos mietitään millä rahaa tahkotaan. Siinä on eittämättä jotain puolueellisuutta, kun näillä rahaa tekevät puhuu sinulle minkä valinnan sinun kannattaisi tehdä hänen mielestään.
Toki kuparikierukka ei välttämättä sovi toiselle ja e-pillerit taas voi olla täysin hyvä samaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Horminipillerit toimivat siten, että ne uskottelevat kropalle sen jo olevan raskaana. Eli kun on pillereillä, niin kiinnostaa sellainen kotona viihtyvä, varma elättäjä. Kun taas sitten ei ole pillereillä, niin kroppa hakee jotain hedelmöittäjää, eli silloin kiinnostaa enemmän hyvät geenit ja hedelmällisyys.
Pillereillä olessa sellainen "provider" tyyppinen mies.
Hedelmällisessä tilassa taasen se klassinen "Chad" mies.
No tämä selittää sitten käytöksen mitä eräällä tapailemallani naisella oli.