Miten kieltäytyä kuntouttavasta työtoiminnasta
Mua ollaan pakattomassa jonnekin työpajalle linnunpönttöjä kasaamaan, enkä halua mennä. Toisaalta en haluaisi karenssiakaan ja kuulemma toimeentulotuen perusosaakin leikataan jos kieltäytyy. Miten voisi kieltäytyä niin ettei se vaikuta tukiin.
Kommentit (105)
Mitähän varten tohtoreita ja maistereita pitäisi työntää kuntouttavan työtoiminnan työpajoille? Joku 60+ akateeminen tuskin on kuitenkaan vaihtamassa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Sekin vaikuttaa hyvin paljon laitetaanko henkilöä kuntouttavaan työtoimintaan. Ja myös koulutus vaikuttaa.
No ei vaikuta. Iällä, koulutuksella ja kokemuksella ei ole mitään merkitystä, ainakaan pikkupaikkakunnilla.
Minä asun 3000 asukkaan kunnassa. Ja minulle sanottiin työkkärissä, että ei minua kannata enää kuntouttaa kun on tuota ikääkin ja koulutusta ihan eri aloille kuin mitä voisivat täällä kuntouttavassa järjestää.
Samankokoisessa minäkin. 64-v naapurini joutui kerran viikossa kuntouttavaan työtoimintaan. Tiskasi, moppasi lattioita ja virkkasi kun ei keksitty eikä ollut antaa muuta tekemistä. Koulutettu ihminen ja lähellä eläkeikää.
Jotain alkoholi ongelmaa ehkä tai muuten elämänhallinnassa ongelmia. Minkä alan maisteri hän oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Sekin vaikuttaa hyvin paljon laitetaanko henkilöä kuntouttavaan työtoimintaan. Ja myös koulutus vaikuttaa.
No ei vaikuta. Iällä, koulutuksella ja kokemuksella ei ole mitään merkitystä, ainakaan pikkupaikkakunnilla.
Minä asun 3000 asukkaan kunnassa. Ja minulle sanottiin työkkärissä, että ei minua kannata enää kuntouttaa kun on tuota ikääkin ja koulutusta ihan eri aloille kuin mitä voisivat täällä kuntouttavassa järjestää.
Samankokoisessa minäkin. 64-v naapurini joutui kerran viikossa kuntouttavaan työtoimintaan. Tiskasi, moppasi lattioita ja virkkasi kun ei keksitty eikä ollut antaa muuta tekemistä. Koulutettu ihminen ja lähellä eläkeikää.
On ilmeisesti hänellä ollut pahoja ongelmia jos noin on tehty. Eläkeikäkin noin lähellä jiten olisi vain kannattanut elellä ne pari kuukautta vaikka karenssissa.
Onko mikään puolue luvannut lopettaa tuota nöyryytyskeinoa?
Onhan se ikävää jos joutuu jotain tekemäänkin rahojensa eteen.
Sano että ufot kaappas mut ja mä oon nyt teljettynä tänne avaruusalukseen.
Vierailija kirjoitti:
Soittaessa laita imuri taustalle.
Mites ne palkkatukityöt. Räätälöidäänkö ne henk.koht. vai miten homma etenee? Ja eikös kunnalla ole myös velvoite työllistää 58 v täyttäneet työttömät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaessa laita imuri taustalle.
Imurin äänestä voi tulla liikaa mieleen työnteko.
Kuntoutuvaan joutuu myös työkykyisiä koska kunta välttää näin sakot.
Minä kieltäydyin menemästä nöyryytettäväksi kuntouttavaan toimintaan. Siitä tuli karenssi mutta sain sitten Kelan toimeentulotukena saman rahan käteen tai itse asiassa satasen enemmän ja lisäksi asumistuen 92 euroa. On helpompu olla näin. Ihmettelen tätä vouhotusta. Jos ette mene kuntouttavssn niin toki Kela maksaa toimeentulotukea. Minulta ei ole edes vähennetty sitä 20 prossaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutuvaan joutuu myös työkykyisiä koska kunta välttää näin sakot.
Se riippuu myös kunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti hänellä ollut pahoja ongelmia jos noin on tehty. Eläkeikäkin noin lähellä jiten olisi vain kannattanut elellä ne pari kuukautta vaikka karenssissa.
Hyi kun olet törkeä. Ei ollut mitään ongelmia eikä päihdetaustaa. Kunta vain halusi välttää sakot ja saada palkkion, kuten kaikkien muidenkin kohdalla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kieltäydyin menemästä nöyryytettäväksi kuntouttavaan toimintaan. Siitä tuli karenssi mutta sain sitten Kelan toimeentulotukena saman rahan käteen tai itse asiassa satasen enemmän ja lisäksi asumistuen 92 euroa. On helpompu olla näin. Ihmettelen tätä vouhotusta. Jos ette mene kuntouttavssn niin toki Kela maksaa toimeentulotukea. Minulta ei ole edes vähennetty sitä 20 prossaa.
Mulla vähennettiin se 20 % mutta saan silti 50 jöröö enemmän kuin työmarkkinatuki. Ja mulla on lapsikorotukset. Jos leikkaavat 40 % niin menee talous tiukemmalle mutta sitten voi hakea kunnan myöntämää toimeentulotukea. Onneks yhteiskunta ei jätä ketään pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän varten tohtoreita ja maistereita pitäisi työntää kuntouttavan työtoiminnan työpajoille? Joku 60+ akateeminen tuskin on kuitenkaan vaihtamassa alaa.
sen takia että kunnan ei tarvitsisi maksaa heistä sakkomaksua ja lisäksi kunta saa heistä 10,90€/pvä kun ihminen itse saa 9€/pvä kun on kuntouttavassa.
Eli puhtaasti rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi kun olet törkeä. Ei ollut mitään ongelmia eikä päihdetaustaa. Kunta vain halusi välttää sakot ja saada palkkion, kuten kaikkien muidenkin kohdalla täällä.
Outoa että hän meni tuossa vaiheessa jos ei olisi halunnut memnä. 64v olisi kuitenkin pian päässyt eläkkeelle ja tuossa olisi voinut hakea toimeentulotukea siihen asti kunnes saavuttas eläkeiän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sen takia että kunnan ei tarvitsisi maksaa heistä sakkomaksua ja lisäksi kunta saa heistä 10,90€/pvä kun ihminen itse saa 9€/pvä kun on kuntouttavassa.
Eli puhtaasti rahan takia.
Menkääs nyt ja laskekas kelan laskurilla. Saman rahan saa toimeentulotukena eikä tarvii nöyryyttää itseään jossain pilipalipuuhissa. Ja lukekas ne lait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä oli laitoshuoltajan tutkinto niin eikö ne hommat ole juuri niitä mitä hän tekee kuntouttavassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko italialainen lakko paikallaan? Kasaat niitä linnunpönttöjä niin perusteellisen hitaasti ja harkiten, että sinua ei jakseta katsella eikä kannata pitää. Jos joku kysyy, kerrot olevasi täydellisyydentavoittelija.
Tai sitten tekee niin laadutonta laatua luin kykenee, naulat sojottamaan, hiottu paperinohueksi, epäsymmetriaa, pelleilee tyäkalujen kanssa, ei ne sitä luulis kattelevan kovin pitkään
Siinä on vaan se pikku pulma, että kun häröilee tahallaan potkut niin sit tulee karenssia...