Miten kieltäytyä kuntouttavasta työtoiminnasta
Mua ollaan pakattomassa jonnekin työpajalle linnunpönttöjä kasaamaan, enkä halua mennä. Toisaalta en haluaisi karenssiakaan ja kuulemma toimeentulotuen perusosaakin leikataan jos kieltäytyy. Miten voisi kieltäytyä niin ettei se vaikuta tukiin.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän varten tohtoreita ja maistereita pitäisi työntää kuntouttavan työtoiminnan työpajoille? Joku 60+ akateeminen tuskin on kuitenkaan vaihtamassa alaa.
sen takia että kunnan ei tarvitsisi maksaa heistä sakkomaksua ja lisäksi kunta saa heistä 10,90€/pvä kun ihminen itse saa 9€/pvä kun on kuntouttavassa.
Eli puhtaasti rahan takia.
Menkääs nyt ja laskekas kelan laskurilla. Saman rahan saa toimeentulotukena eikä tarvii nöyryyttää itseään jossain pilipalipuuhissa. Ja lukekas ne lait.
Älä puhu sontaa tietämättäsi, sillä ei ne työttömät puolisot saa mitään toimeentulotukea, jotka ovat avioliitossa tai avoliitossa tietyn nettotulon saajan kanssa.
Tuosta oravanpyörästä ei tunnu pääsevän pois. Vaikka olisit työkyvyttömyyseläkkeellä, niin ne yrittävät saada sinua pajoille tai kaiken maailman päivätoimintoihin. Itse en näihin halua enkä kykene. Mieluummin oikeasti kuolen pois kuin menen tuollaisiin... Kokeillut olen, ei ollut mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulostat kaikki dokumentit ja tutkimukset siitä, miten kuntouttavasta ei ole mitään hyötyä työllistymisen kannalta. Niitä löytyy kyllä. Läväytät ne virkailijan eteen ja vaadit tiukkaa keskustelua aiheesta, pyydä sen sijaan mahdollista palkkatukipaikkaa, niitä on kunnilla kyllä saatavilla
Juu, mutta tässäkin on ehtonsa elikkäs vaikka kunnilla on velvoite työllistää puolen vuoden palkkatuettuun työhön yli 58 vuotias pitkäaikaistyötön, mutta vain he saavat tuonkaltaisen pätkätyön puoleksi vuodeksi maksimissaan, jotka ovat tipahtaneet kelan työmarkkinatuelle ansiosidonnaiselta päivärahalta täytettyään 57 vuotta. Eli selventäen, jos olet pitkäaikaistyötön ja esim. 59 vuotias, mutta oletkin saanut ansiosidonnaisesi päivärahan liittosi kassasta jo esim. viisi vuotta ennen tuota 57 vuotta täytettyäsi ja tippunut jo silloin kelan työmarkkinatuelle, niin se on sitten niin, ettei työttömällä olekkaan mahdollisuutta tuohon velvoitetyöhön, joka on valtion tukemaa palkkatukityötä esim. kaupungin työpaikoissa.
Tack sä mycket valtiovalta tästäkin lakipykälästä.
Voi, kas kun ei kielipollari jo iskenyt tohon loppulauseen virheeseen läntisen naapurikielen näppäinvirheeseen eli: Tack så mycket...
Iso sika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko italialainen lakko paikallaan? Kasaat niitä linnunpönttöjä niin perusteellisen hitaasti ja harkiten, että sinua ei jakseta katsella eikä kannata pitää. Jos joku kysyy, kerrot olevasi täydellisyydentavoittelija.
Tai sitten tekee niin laadutonta laatua luin kykenee, naulat sojottamaan, hiottu paperinohueksi, epäsymmetriaa, pelleilee tyäkalujen kanssa, ei ne sitä luulis kattelevan kovin pitkään
Siinä on vaan se pikku pulma, että kun häröilee tahallaan potkut niin sit tulee karenssia...
Karenssia plörenssiä, ketä kiinnostaa?Eipähän enää tarvitse mennä nyrkkipajoihin.
Niin sinulle maksetaan toimeentulotukea kelasta, kun olet jo muutoinkin ollut ennen kuntouttavaan työtoimintaan kieltäydyttyäsikin niin pienituloinen, ettei työttömyyspäiväraha pelkästään ole riittänyt sun elämäsi pakollisiin kuluihisi, mutta ei ne työttömät saa mitään toimeentulotukea työttömyyspäivärahojensa lisäksi, joilla on sen verran tienaava avio-tai avopuoliso, jotta työtön puoliso ei sitten saa yhtään mitään, jos karenssin saa kieltäytymällä kuntouttavasta työtoiminnasta.