Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v poika huutaa ja raivoaa läksyjen ja kokeisiin lukemisen takia. Annanko periksi, enkä enää pakota tekemään läksyjä?

Vierailija
27.01.2019 |

Joka päivä sama juttu. Väittää ettei läksyä tule. Jos opettaja on laittanut läksyt Wilmaan ja kehotan tekemään ne, alkaa huuto, minun haukkuminen, opettajan haukkuminen, makaa lattialla ja huutaa kiroillen v...u:a, huutaa toivovansa että minä (äiti) kuolen, uhkaa että tappaa minut ja katkaisee pääni veitsellä. Tuo on niin kauheaa tekstiä, että yrityksistä huolimatta alan itkeä ja poistun toiseen huoneeseen. Poika tulee perässä, nauraa ivallisesti ja huutaa nauttivansa, kun näkee minun itkevän. Sanon, että on sitten itse vastuussa kouluhommistaan, en pyydä enää tekemään läksynään, niin ihaillen minua alkaa tehdä niitä.

Poika menestyy kokeissa kuitenkin hyvin. Se ei yhtään lohduta, kun ei tekisi läksyjään ja saa merkintöjä Wilmaan tekemättömistä tehtävistä. En ole kehdannut kertoa opettajalle, millaista läksyjen tekeminen on kotona ja miten poika minua kohtelee, kun pyydän tekemään läksyt.

Ja perheeseen kuuluu myös isä, joka ei katso pojan koulunkäynnin perään, vaikka olen pyytänyt roolien vaihtoa, eikä tue minua tilanteissa, kun poika uhkailee ja huutaa minulle, vaan lähtee ulos, eikä jää sisälle.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko siitä ettei osaa tai pärjää koulussa? Vai eikö vain halua tehdä jotain epämielyttävää? Itse sain kerran joskus 9-vuotiaana itkupotkuraivarin matematiikan tehtävästä äidilleni ja viskasin tehtävävihon dramaattisesti keittiön lattialle ja sanoin etten tee läksyjä, kun en osaa. Seuraavana aamuna matematiikan tunnilla vihko löytyi repusta ja koululäksyt tehtynä. Äiti oli ne tehnyt. Kyllä sen tajuttua hävetti oma käytös, se etten itse tehnyt läksyjäni ja äidille aiheutettu mielipaha, kun hän kuitenkin kaikesta huolimatta sitten auttoi. Sen kerran jälkeen en läksyistä enää raivonnut, vaan itse tein. Osasin sitten tai en.

Vierailija
82/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En voi edes kuvitella mitä omat vanhempani olisivat tehneet jos minä olisin käyttäytynyt noin."

Minä voin. Remmiä olisi tullut reippaasti, ja huono käytös olisi taatusti päättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ammattiauttajalle ennenkuin muuttuu vielä pahemmaksi tilanne. 

Vierailija
84/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi tuo sama laulu viidennellä luokalla. Nyt poika on kasilla, pienryhmässä erityisellä tuella, tekee lyhennettyä koulupäivää eikä läksyjä ole.

Välissä oli pari osastojaksoa, diagnooseja liuta.

Vierailija
85/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on huolestuttavinta tuo pojan reaktio kun joutuu tekemään sellaista mitä ei haluaisi ja se, että isä puuttumatta jättämisellä antaa hyväksynnän äidin rumalle kohtelulle. Äkkiä kaikki mahdollinen ammattiapu mukaan kuvioon, lapsesta tulee tuota menoa varmuudella yhteiskunta- ja parisuhdekelvoton.

Vierailija
86/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita opettajalle viestiä, että tilanne on tämä ja aijot kokeilla nyt sellaista, että jos poika ei tee kotona läksyjä suosiolla ja tulee kouluun läksyt tekemättä, niin jättäkää vaan jälki-istuntoon tekemään edelliset ja uudet tehtävät. Katsotaan josko ne läksyt olis kuitenkin kivempi tehdä kotona kuin jäädä kouluun tekemään kun muut pääsee kotiin. Pojan on opittava, että koulu on hänen velvollisuutensa ja annetut tehtävät on tehtävä vaikkei huvittaisikaan.

Eiköhän riitä sama tapa kuin muillakin unohtaneilla. Koulussa voi olla jokin tällainen tapa eikä äidin siitä kuulu ehdottaa.

Ei ole opettajan tehtävä ylimääräisiä istuntoja järjestää.

Rakentava tapa on vaikka käydä juttelemassa koululla. Ihan vaikka sellaisella asenteella että mitä kannattaa tehdä. Ei millään rangaistus ja pakko asenteella. Tarkoitus on kai että lapsi oppii... Ei se että luulot pois lapselta

Ei opettajan vaan koulun. Meillä ope itse otti tämän puheeksi kun tuli arviointikeskustelussa puheeksi, että pojan kotitehtävien tekeminen aiheuttaa stressiä koko perheelle. Poika jäi sitten koulun jälkeen tekemään kotitehtävät koululle. Välillä kokeiltiin tehdä kotona. Ei koululla ollut mitään ongelmaa tämän suhteen. Poika sitten oppi, että tietyt hommat on vaan pakko tehdä vaikka ne ottais aivoon. Kotitehtävät kuuluu näihin pakkoihin. Nykyään läksyt hoituu suht mallikkaasti. 

Vierailija
87/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muslimeja vai mistä tuo päänleikkaamisfantasia tulee?

Muslimilapset oppivat jo päiväkodissa, ettei vääräuskoisia naisia tai väärin pukeutuneita tarvitse kunnioittaa.

Vierailija
88/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ei ole hyvä olla, tarvitsee apua. 

Vierailija
89/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin takavarikkoon ja takaisin saannin ehdoksi läksyjen tunnollinen tekeminen. Muutenkin kuullostaa peliaddiktin käytökseltä...

Vierailija
90/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimilapset oppivat jo päiväkodissa, ettei vääräuskoisia naisia tai väärin pukeutuneita tarvitse kunnioittaa.

Tämä on totta. Olin päiväkodissa töissä joskus 2002 ja siellä oli muslimiperheen lapsia. Vanhemmat eivät puhuneet suomea. Pidimme palaverin lasten asioista ja tulkki tuli eri kaupungista. Kun isälle selvisi että tulkki oli nainen hän kieltäytyi palaverista. Ei kätellyt, ei katsonut silmiin eikä sanonut mitään, käveli vaan, haki lapset ja lähti.

Äitiä ei ikinä näkynyt, mutta kuulemma sellainenkin oli.

Vierailija
91/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Ongelma lienee toiminnanohjauksessa ja itsesäätelyssä. Ei kannata kysyä tuliko läksyjä, vaan selkeät rutiinit joka päivälle ja tauot etukäteen tietoon, ns. strukturointi. Eli tee ohje kuten kakun leivontaan, siis mitä ja missä järjestyksessä. Totuta rutiiniksi.

Vierailija
92/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri se, että läksyjen tekoon "pakotetaan", saa lapsen vastustelemaan entistä enemmän. Meidän perheessä on aina huolehdittu itse omat kouluasiat ja loistavaa on kaikilla koulumenestys ollut.

Vierailija
93/93 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on kunnnon muslimi 👹

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi