Jos joku vielä luulee ettei suomessa voi nähdä nälkää niin..
itseltäni meni uunin sulake rikki 4 päivää sitten eikä ole varaa ostaa uutta joka maksaa 3e.
Kaikki ruoka mitä minulla on pitää joko paistaa pannulla, uunissa tai keittää.
Ei ole ketään keneltä pyytää apua uutta sulaketta varten saati ketään kenen luokse mennä kokkaamaan.
Ensi perjantaihin asti kidutaan sitten pelkällä vedellä, jos siis kidun sinne asti.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.
Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.
Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.
Mä voin auttaa sua vaikka ruokapaketilla, onko yhteystietoja missään ?
Ajatuksesi on todella kiltti, mutta en halua yhteystietojani mihinkään näkyviin.
Tee joku s postiossa ihan muulla nimellä. Rohkeesti vaan
Idea on muuten hyvä, mutta tilinumeron voi jäljittää, ja jos kauppaan kerää pakettia, tästäkin ketjusta varmasti löytyy ihmisiä, jotka käyvät kipaisemassa sen itselleen. Jos kauppa edes ottaa moista hoitaakseen.
Minä olen ajan mittaan päätynyt siihen tilanteeseen, että jo ovesta ulos lähteminen on vaikeaa. Niin vaikeaa, että kun olin syksyllä ollut kaksi vuorokautta kokonaan syömättä ja sitten sain vähän rahaa, odotin vielä kolmannen päivän sen vuoksi, että kauppaan lähteminen tuntui ylivoimaiselta. Kauppaan meneminen näissä ruokapaketin merkeissä saattaisi olla mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.
Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.
Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.
Mä voin auttaa sua vaikka ruokapaketilla, onko yhteystietoja missään ?
Ajatuksesi on todella kiltti, mutta en halua yhteystietojani mihinkään näkyviin.
Tee joku s postiossa ihan muulla nimellä. Rohkeesti vaan
Idea on muuten hyvä, mutta tilinumeron voi jäljittää, ja jos kauppaan kerää pakettia, tästäkin ketjusta varmasti löytyy ihmisiä, jotka käyvät kipaisemassa sen itselleen. Jos kauppa edes ottaa moista hoitaakseen.
Minä olen ajan mittaan päätynyt siihen tilanteeseen, että jo ovesta ulos lähteminen on vaikeaa. Niin vaikeaa, että kun olin syksyllä ollut kaksi vuorokautta kokonaan syömättä ja sitten sain vähän rahaa, odotin vielä kolmannen päivän sen vuoksi, että kauppaan lähteminen tuntui ylivoimaiselta. Kauppaan meneminen näissä ruokapaketin merkeissä saattaisi olla mahdotonta.
OK no sitten joki muu paikka jonne kaupan auto voisi tuoda paketin ? Monilla kaupoilla on palvelu.
Jos ap on jo vuosia sitten lopettanut yrityksen, ei se enää todellakaan estä toimeentulotuen saamista. Varmaan kannattaa tehdä kelaan valitus.
Jos kyse on jotain veloista, kannattaa mennä velkaneuvojalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on jo vuosia sitten lopettanut yrityksen, ei se enää todellakaan estä toimeentulotuen saamista. Varmaan kannattaa tehdä kelaan valitus.
Jos kyse on jotain veloista, kannattaa mennä velkaneuvojalle.
Yrittäjä olen minä, numerolla 19 kirjoittanut eli ei ap. Minulla on pari pakettia vanhanmallisia sulakkeita ja uuni, mutta ei uuniinpantavaa. (Juuri nyt on, koska sain työmarkkinatuen muutama päivä sitten.)
Minun tapaukseni on näitä hankalia yrittäjän umpisolmuja. Yritykseltäni kaatuivat pitkäaikaiset asiakasyritykset, ja markkinat ovat muuttuneet niin, ettei yksin enää pärjää. TE-toimisto, Verohallinto, Ilmarinen ja Kela juoksuttivat minua kahdeksan kuukautta toinen toisensa luokse niin, että olin täysin tuloton ja sain mitättömästä summasta luottotietomerkinnän. Luottotietoja ei enää korjannut se, että tuon riitelyajan työmarkkinatuki maksettiin lopulta takautuvasti, ja koska se maksettiin kerralla, muita tukia ei annettu, koska rahaa oli tilillä niin paljon. Ja tuolta ajalta ei tietenkään saanut takautuvasti asumis- ja toimeentulotukea, ja kun työmarkkinatuki meni asumiseen, olin jo miinuksella. Työttömäksi pyrkiessäni olin sinnitellyt 2,5 vuotta ilman töitä pahanpäivänvarasäästöilläni ja myymällä tavaroitani (pilkkahintaan). Yrittäjänä pyrin TE-toimiston talousneuvontaan, mutta minua ei huolittu, koska tuolloin minulla ei vielä ollut velkaa. Voit kuvitella, millainen pudotus on ollut hyvin toimeentulevasta yrittäjästä p***aukiseksi työnhakijaksi. Voimat ovat lopussa, eikä äly selvästi riitä viranomaisten kanssa vääntämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kylmää ruokaa voi syödä hyvin.
Tämä. Esim leivät, juurekset, vihannekset, hedelmät, monet einekset (pizzat, makkarat, lihapullat, valmisateriat), tölkkiruoat (hernekeitto ym).
Oleellista on, miksi se sulake meni. Uunisi on ehkä rikki ja se uusikin sulake menee.
Eli vuokranantajan vastuulla, jos olet vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae toimeentulotukea?
Suurimmaksi osaksi uusavuttomuutta ja muutakin osaamattomuutta.
Kun ei osata tehdä yhtään mitään tavallisia asioita. Vain kännykkäpelit sujuu. Ja rakennekynsien laitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae toimeentulotukea?
Tuossa ylempänä numerossa 90 on tiivistelmä. Hakea voin, saaminen on toinen juttu.
Kai täällä on jo neuvottu vaihtamaan sulake esim. kiukaan sulakkeeksi. Kukaan ei tarvii uunia ja kiuasta yhtä aikaa.
No sinäkö olet niitä kerännyt ja saanut joka päivä 3e? Sillä kyllä niitä kerääjiä on niin paljon että tuskin joka päivä löytyy yhtäkään.