Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku vielä luulee ettei suomessa voi nähdä nälkää niin..

Vierailija
27.01.2019 |

itseltäni meni uunin sulake rikki 4 päivää sitten eikä ole varaa ostaa uutta joka maksaa 3e.
Kaikki ruoka mitä minulla on pitää joko paistaa pannulla, uunissa tai keittää.
Ei ole ketään keneltä pyytää apua uutta sulaketta varten saati ketään kenen luokse mennä kokkaamaan.
Ensi perjantaihin asti kidutaan sitten pelkällä vedellä, jos siis kidun sinne asti.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko sulla mikroo tai naapureita?

Vierailija
22/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin sulake rikki, mut silti joutuu tekeen ruokaa uunilla. Wtf.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän väliä sähköt poikki.... jolloin ruokaa tehdään puu-hellalla, retkikeittimellä, hiiligrillillä, kaasulla (muurikka tai kattila), saunan kiukaalla, takassa tai vaikka fonduepadassa sinolipolttimella. Vettäkään ei tule hanasta sähkökatkon aikana kun on oma porakaivo....

Vierailija
24/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä siihen jostain toisesta kohtaa sulake.

Uunissa on yleensä isompi sulake, joten muualta siirretty sulake ei välttämättä riitä.

Toinen juttu on se, että se uusi sulake ei auta, jos uuni on rikki ja siinä on oikosulku. Se uusi sulake vain kärähtää heti.

AP, jos asut kerrostalossa, ota maanantaina yhteyttä huoltofirmaan. Luulis, että niillä on sulakkeita.

Vierailija
25/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä voin olla ylipainoinen, kun asunnossani ei edes ole uunia?

Vierailija
26/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paloi keittiöstä ainoa lamppu ja saan uuden vasta viikon päästä :D

Vierailija
27/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda toisesta huoneesta lamppu, vai onko sielläkin lamput pimeenä?

Vierailija
28/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda toisesta huoneesta lamppu, vai onko sielläkin lamput pimeenä?

Eri kannat.

Vierailija
29/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole mitään kasviksia tai hedelmiä? Ite varmaan ostaisin näkkäriä seuraavasta rahasta kaappiin. Ja puuroa voi tehdä ilman lämmitystäkin jos olis niitä hiutaleita.

Vierailija
30/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunissa on yleensä isompi sulake, joten muualta siirretty sulake ei välttämättä riitä.

Toinen juttu on se, että se uusi sulake ei auta, jos uuni on rikki ja siinä on oikosulku. Se uusi sulake vain kärähtää heti.

AP, jos asut kerrostalossa, ota maanantaina yhteyttä huoltofirmaan. Luulis, että niillä on sulakkeita.

Sulakkeet on asukkaan vastuulla! Sähkötaulusta eteenpäin sähköstä vastaa asukas, ei huoltoyhtiö eli ap: pitää pystyä todistamaan, että sulake paloi siksi, että taloyhtiön puolella on joku ongelma.

Lisäksi ostin itse äsken sulakkeita ja maksoin 2 kpl/3 e.

Vierailija
31/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerää pulloja 3e saa tunnissa täyteen.Miten avuttomia ihmiset ovatkaan...huoh..

Ei saa aina, kuten parina viime päivänä.

Ei tuolla pakkasessa paljon tyhjiä pulloja ole näillä pakkasilla.

Vierailija
32/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.

Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.

Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.

Tokmannin näkkäripaketti pesuvadin kokoinen 1.49e

Maito 1.20

salaatti 99

porkkanat 1.29

Auringonkukansiemenet

Tomaatit 99

Appelsiinit 99

Rahka 79 s

Tonnikala 120

Makaroni 30s

Nuudelit 37 s

halpojakin ruokia on.

Vierailija
33/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, voit myydäpillua ruokaa vastaan. Sellaista naista ei olekaan, jolta joku ei vittuahaluaisi ostaa.

Vierailija
34/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.

Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.

Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.

Tokmannin näkkäripaketti pesuvadin kokoinen 1.49e

Maito 1.20

salaatti 99

porkkanat 1.29

Auringonkukansiemenet

Tomaatit 99

Appelsiinit 99

Rahka 79 s

Tonnikala 120

Makaroni 30s

Nuudelit 37 s

halpojakin ruokia on.

Onhan niitä. Juuri tuollaista olen ostanut viime keväästä lähtien. Tonnikalaa en ole, koska tuo halpaversio on oikeasti syömäkelvotonta. Kierrän kaupan vastapäivään siten, että kun välttämättömät kuivaruoat on ostettu, halpoihinkaan hedelmiin ei ole rahaa. Asia ei nimittäin ole niin, että kaupassa voisi käydä muutaman päivän välein ja aina olisi muutama euro. Voi mennä kaksi viikkoa niin, että kauppaan ei ole mitään asiaa, koska rahaa ei ole lainkaan.

Se, mikä kohtuullisesti toimeen tulevalle ihmiselle on vaatimaton ja halpa ateria, voi olla köyhälle tavoittamattomissa. Kun kolmatta päivää syö päivän ainoaksi ateriaksi kulhollista keitettyä riisiä ilman mitään lisukkeita, tietää, mitä on olla nälässä. Ja vaikka itse leivotut sämpylät voivat olla suurta herkkua, niiden syöminen kuivana pakon edessä pääateriaksi viikon verran on melko vastenmielistä.

Olen muuten havainnut, että tällä palstalla miinuksista kysyminen on jonkinlainen perisynti, mutta uutena lukijana haluaisin kyllä tietää, mitä mieltä miinustelijat ovat kirjoituksestani. Ettekö te usko tilannettani vai oletteko muuten vain jostain eri mieltä?

Vierailija
35/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro ja kaali on halpaa, terveellistä ja niillä pärjää pitkälle. Itse elin opiskeluaikana syömällä pelkkää puuroa kolme vuotta. En tuhkannut mihinkään ylimääräisiin, en käynyt kahvilassa enkä ulkona syömässä.

Kukaan ei pysy terveenä syömällä kolme vuotta vain puuroa. Taisit liioitella, kuitenkin söit pari euroa maksavan lounaan opiskelijaruokalassa päivittäin.

Vierailija
36/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää ruokaa voi syödä hyvin.

Vierailija
37/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulakkeet on asukkaan vastuulla! Sähkötaulusta eteenpäin sähköstä vastaa asukas, ei huoltoyhtiö eli ap: pitää pystyä todistamaan, että sulake paloi siksi, että taloyhtiön puolella on joku ongelma.

On asukkaan vastuulla, mutta luulis, että sieltä saisi apua.

Vierailija
38/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunin sulake rikki, mut silti joutuu tekeen ruokaa uunilla. Wtf.

Siis pointtihan oli just se että AP:lla on kaapissa vain sellaista ruokaa joka pitää valmistaa uunissa/hellalla. Nyt kun uuni ei toimi, AP ei voi valmistaa ruokaa eli joutuu näkemään nälkää.

Vierailija
39/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla AP:tä auttaa se, että sinä kehut juuri ostaneesi sulakkeita?

Vierailija
40/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin paistoi aurinko vielä pari tuntia sitten. Olisit ikkunalaudalle laittanut ruoan lämpiämään.

Yksi mummeli muuten lämmitti ruokansa laskemalla hanasta tulikuumaa vettä lavuaariin ja laittoi ruoan astiassa altaaseen lämpiämään. Syy oli käytännössä sama kuin sinulla; tytär oli laittanut hellasta sulakkeet pois, koska mummeli oli alkanut käryttää hellalla milloin mitäkin ihan liekkeihin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä