Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku vielä luulee ettei suomessa voi nähdä nälkää niin..

Vierailija
27.01.2019 |

itseltäni meni uunin sulake rikki 4 päivää sitten eikä ole varaa ostaa uutta joka maksaa 3e.
Kaikki ruoka mitä minulla on pitää joko paistaa pannulla, uunissa tai keittää.
Ei ole ketään keneltä pyytää apua uutta sulaketta varten saati ketään kenen luokse mennä kokkaamaan.
Ensi perjantaihin asti kidutaan sitten pelkällä vedellä, jos siis kidun sinne asti.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uunin sulake on palanut, niin kai ne hellan levyt silti toimii? voit paistaa ja keittää ruokaasi.

ja kellä muka ei mikroa ole?

Vierailija
42/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin paistoi aurinko vielä pari tuntia sitten. Olisit ikkunalaudalle laittanut ruoan lämpiämään.

Oliko tämä "vinkkisi" vitsi vai oletko jotenkin vähä-älyinen? Ei ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sun kaverit ja tutut? eikö kellään olisi lainata sulaketta?

vanhoja mikrojakin ehkä lahjoitetaan netissä. kannattaa tutkia asiaa.

entä jos myisit jotain omaisuuttasi?

Vierailija
44/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.

Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.

Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.

Oletko hakenut toimeentulotukea (ja kai saat myös asumistukea)? Sullehan pitäisi yksinasuvana jäädä vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen käteen melkein 500e kuussa, ellei sulla sitten ole esim. liian korkeat asumiskulut tai esim. omaisuutta joka estää tt-tuen saamisen. 

Vierailija
45/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa voi syödä raakanakin vaikkei se niin hyvää ole..

Vierailija
46/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota pikavippi

Vierailija
47/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.

Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.

Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.

Mä voin auttaa sua vaikka ruokapaketilla, onko yhteystietoja missään ?

Vierailija
48/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrä siihen jostain toisesta kohtaa sulake.

Uunissa on yleensä isompi sulake, joten muualta siirretty sulake ei välttämättä riitä.

Toinen juttu on se, että se uusi sulake ei auta, jos uuni on rikki ja siinä on oikosulku. Se uusi sulake vain kärähtää heti.

AP, jos asut kerrostalossa, ota maanantaina yhteyttä huoltofirmaan. Luulis, että niillä on sulakkeita.

Sulakkeet on asukkaan vastuulla! Sähkötaulusta eteenpäin sähköstä vastaa asukas, ei huoltoyhtiö eli ap: pitää pystyä todistamaan, että sulake paloi siksi, että taloyhtiön puolella on joku ongelma.

Lisäksi ostin itse äsken sulakkeita ja maksoin 2 kpl/3 e.

Millä tavalla AP:tä auttaa se, että sinä kehut juuri ostaneesi sulakkeita?

Varmaan auttaa tajuamaan, että sulakkeet on halvempia kuin mitä hän kuvittelee niiden olevan. Muutenkin ap:lla tuntuu olevan iso osa elämän realiteeteista hakusessa.

Vierailija
49/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta nyt, mutta kannattaa ostaa soijarouhetta vastaisuudessa. Halpaa, riittoisaa, hyvin säilyvää ja proteiinipitoista.

Vierailija
50/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut toimeentulotukea (ja kai saat myös asumistukea)? Sullehan pitäisi yksinasuvana jäädä vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen käteen melkein 500e kuussa, ellei sulla sitten ole esim. liian korkeat asumiskulut tai esim. omaisuutta joka estää tt-tuen saamisen. 

Saan asumistukea 300 euroa kuukaudessa, mutta toimeentulotukea en. Kelalla on ihan omat sääntönsä siihen, miten jo vuosia sitten (velattoman ja varattoman) yrityksensä lopettanutta ihmistä tarkastellaan. Yhden kuukauden asumistuet menivät työpaikan hakemiseen toiselta puolelta maata, enkä lopulta saanut sitä paikkaa. Asumistukikin loppuu, kun joudun pois tästä asunnosta, eikä uutta ole luvassa.

Vierailija
51/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksesi on todella kiltti, mutta en halua yhteystietojani mihinkään näkyviin.

Vierailija
52/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla paloi keittiöstä ainoa lamppu ja saan uuden vasta viikon päästä :D

Vaihda toisesta huoneesta lamppu, vai onko sielläkin lamput pimeenä?

Lamput ovat hirveän kalliita.

Vierailija
53/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksesi on todella kiltti, mutta en halua yhteystietojani mihinkään näkyviin.

Tee joku s postiossa ihan muulla nimellä. Rohkeesti vaan

Vierailija
54/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromipesä on ratkaisu, kirpparilla voisi olla.

Vierailija
55/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas nyt joki s -ossa molemmat varattomat niin laitetaan teille rahaa. Nyt se ossa vaan että saa tilinnumeron.

Vierailija
56/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on ollut nuoresta asti sairauseläkkeellä. Kyllä hän varmaan pulassa olisi, ellei me sisarukset ja jotkut naapurit auttaisi. Hänellä on vielä sellainen käsien toimintaan vaikuttava sairaus, ettei oikein kykene laittamaan kovin monimutkaisia ruokia, esimerkiksi kuorimaan ei pysty mitään banaania vaativampaa. Tehdään hänelle aina käydessä lämmitettäviä ruokia ja saa niitä myös ystäviltään, joita sitten auttaa sellaisissa asioissa, missä pystyy. Voin hyvin kuvitella, että joku hänen kaltainen, joka ei saa apua ulkopuolelta, on vaikeuksissa. 

Vierailija
57/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä autamme jos on oikea hätä, mutta jokin paikka minne ruuat lähetetään pitää olla , tai se lähikaupan ossa josta voisit ne hakea vaikka.!

Vierailija
58/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerää pulloja 3e saa tunnissa täyteen.Miten avuttomia ihmiset ovatkaan...huoh..

Tunnissa?

Löysin eilen yhden tölkin (0,15 euroa) Helsingissä, kun keräsin roskia puolentoista tunnin ajan.

Vierailija
59/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisiko joku miten uusi ns feikki sähkis osoite tehdään? Jos on siitä kiinni.

Älkää suostuko te kaksi häpeämään sillä jokainen suomalainen lähes on samassa pisteessä kerran elämässään ja useamminkin jopa vuosia.

Vierailija
60/91 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrä siihen jostain toisesta kohtaa sulake.

Uunissa on yleensä isompi sulake, joten muualta siirretty sulake ei välttämättä riitä.

Toinen juttu on se, että se uusi sulake ei auta, jos uuni on rikki ja siinä on oikosulku. Se uusi sulake vain kärähtää heti.

AP, jos asut kerrostalossa, ota maanantaina yhteyttä huoltofirmaan. Luulis, että niillä on sulakkeita.

Sulakkeet on asukkaan vastuulla! Sähkötaulusta eteenpäin sähköstä vastaa asukas, ei huoltoyhtiö eli ap: pitää pystyä todistamaan, että sulake paloi siksi, että taloyhtiön puolella on joku ongelma.

Lisäksi ostin itse äsken sulakkeita ja maksoin 2 kpl/3 e.

Millä tavalla AP:tä auttaa se, että sinä kehut juuri ostaneesi sulakkeita?

Varmaan auttaa tajuamaan, että sulakkeet on halvempia kuin mitä hän kuvittelee niiden olevan. Muutenkin ap:lla tuntuu olevan iso osa elämän realiteeteista hakusessa.

et sitten lukenut ketjua tai ymmärrä lukemaasi.. ap on kertonut, että sulake maksa 3 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi