Jos joku vielä luulee ettei suomessa voi nähdä nälkää niin..
itseltäni meni uunin sulake rikki 4 päivää sitten eikä ole varaa ostaa uutta joka maksaa 3e.
Kaikki ruoka mitä minulla on pitää joko paistaa pannulla, uunissa tai keittää.
Ei ole ketään keneltä pyytää apua uutta sulaketta varten saati ketään kenen luokse mennä kokkaamaan.
Ensi perjantaihin asti kidutaan sitten pelkällä vedellä, jos siis kidun sinne asti.
Kommentit (91)
Kerros nyt mitä tarvikkeita kaapista löytyy. Onko sulla mikroa?
No kerää pulloja 3e saa tunnissa täyteen.Miten avuttomia ihmiset ovatkaan...huoh..
Eikö sinulla ole mikroa tai vedenkeitintä? Kyllä hanastakin saa kuumaa vettä. Ainoa, että bakteereita on enemmän. Täällä Suomessa tuskin kuolet kuitenkaan. Juothan sinä myös sitä vettä. Kuumemmassa erilaisia bakteereita tietysti, mutta tuskin nekään tappavia. Miksi sinulla sitten on vain lämmitettäviä tuotteita? Mihin kaikki rahat on mennyt? Muutamalla sentilläkin saa jo ruokaa. Sitten on tietysti ruojajonot.
Kannattaisiko pitää varasulakkeita??Ja miten ei voi olla varaa jos maksaa 3euroa???
Eikö tuo kuulu vuokranantajan vastuulle?
Esim. puurohiutaleet kypsyvät kylmässäkin vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole mikroa tai vedenkeitintä? Kyllä hanastakin saa kuumaa vettä. Ainoa, että bakteereita on enemmän. Täällä Suomessa tuskin kuolet kuitenkaan. Juothan sinä myös sitä vettä. Kuumemmassa erilaisia bakteereita tietysti, mutta tuskin nekään tappavia. Miksi sinulla sitten on vain lämmitettäviä tuotteita? Mihin kaikki rahat on mennyt? Muutamalla sentilläkin saa jo ruokaa. Sitten on tietysti ruojajonot.
Ruojajonot:)
Vierailija kirjoitti:
No kerää pulloja 3e saa tunnissa täyteen.Miten avuttomia ihmiset ovatkaan...huoh..
Ap onkin varmaan ainoa pullojen kerääjä....mitä nyhjäiset tyhjästä?
Tottakai Suomessa nähdään nälkää. Lääkäreillä käy paljon ihmisiä anoreksian ja syömishäiriöiden takia jotka eivät osaa syödä vaan näännyttävät itsensä nälällä. Sitten on niitä jotka tarkoituksen mukaisesti paastoavat ja ovat esimerkiksi koko viikonlopun syömättä jolloin kyse on täysin vapaaehtoisesta nälästä ja omasta valinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa aina, kuten parina viime päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruojajonot:)
Olet varmaan niin tyhmä, että et tajunnut ilman korjaamista. Ruokajonot.
Nyt on kyllä erikoinen ongelma. Lainaa naapurilta sulaketta tai retkikeitintä. Tai kysy, voitko kokata naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Kerros nyt mitä tarvikkeita kaapista löytyy. Onko sulla mikroa?
Pastaa, riisiä, jauhoja. Pakastimessa kanaa, jauhelihaa, kermaperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa sulle sulakkeen, oon täällä vantaalla.
Kiitän, mutta olet kovin kaukana.
Kohta tässä on monta ihmistä jonossa kitisemässä siitä, että kuinka muka ei voi olla kolmea euroa rahaa. Minä en viitsi ryhtyä selittämään, miten tämä on mahdollista, mutta kerronpa itsestäni.
Olen nyt onneni kukkuloilla, koska pesen juuri pyykkiä pyykinpesuaineella. Olen toista kuukautta pessyt pyykin ensin kidesoodalla ja sen loputtua suolalla, koska minulla ei ole ollut rahaa pesuaineeseen. Tulin 11 päivää toimeen paketilla puurohiutaleita ja riisiä, kahvilla (sain jouluksi muutaman paketin), muutamalla porkkanalla, parilla perunalla ja sämpyläjauhopussillisella. Kuivahiivakin pääsi loppumaan, joten viimeinen leipomus oli aika ankea, mutta syömäkelpoinen. Kaikki kaapeissa ollut on syöty. Löysin eräänä iltana laukustani yskänpastillirasian ja söin kaiken yhteen menoon illalliseksi. Minulla oli koko tämän ajan kuusi euroa kolikoina, mutta en uskaltanut käyttää sitä, koska kuukautiset olivat tulossa ja saattaisin tarvita kipulääkettä. Perjantaina sain leikatun työmarkkinatuen, maksoin sähkön, netin ja puhelimen ja osan asumiskuluista ja kävin ostamassa ruokaa: perunoita, porkkanoita, jauhoja, voita, hiivaa, maitoa, pari purkkia lempijogurttiani ja pienen, oranssilla hintalapulla varustetun broileripaketin. Ja pesuainetta. Taas rahat ovat lopussa, ja elämän saldo on yhä syvemmällä miinuksella.
Onneksi olen sinkku eikä minulla ole lemmikkieläimiä, joten en ole vastuussa muista kuin itsestäni. Menisin lähes mihin tahansa töihin, mutta en kelpaa mihinkään. Niille, joiden mielestä tämä ei ole mahdollista, toivon samaa kokemusta kuin itselleni. Ei tätä uskokaan ennen kuin pääsee itse kokemaan.
Puuro ja kaali on halpaa, terveellistä ja niillä pärjää pitkälle. Itse elin opiskeluaikana syömällä pelkkää puuroa kolme vuotta. En tuhkannut mihinkään ylimääräisiin, en käynyt kahvilassa enkä ulkona syömässä.
No mitenpä teet uunissa kerta sulake on rikki. Niinpä. Huono provo.
Siirrä siihen jostain toisesta kohtaa sulake.
Voin antaa sulle sulakkeen, oon täällä vantaalla.