Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi huoh. Mies ei suostu kasvamaan aikuseksi

Vierailija
27.01.2019 |

Tavattiin kolme vuotta sitten. Mies vielä silloin opiskeli yliopistossa ja vasta haki alaltaan töitä. Oli todella innokas aloittamaan ns. aikuisen elämän ja ottamaan vastuuta ja mahdollisesti perustamaan perheen. Itse olin muutaman vuoden vanhempi (nyt 30) ja jo vakityössä ja elämä muutenkin jo ihan mallillaan.

Pari vuotta mies jaksoi yrittää. Ostettiin koti ja sitten mies vain lopetti. Ei valmistunut, ei urheile, ei tee mitään järkevää, ei halua naimisiin koska "ei ole valmis" ja oikeastaan illat pelaa vain pleikkaria.

Meidän suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. Ja mies näyttää kyllä rakkautensa minulle eikä meillä ei ole mikään muuttunut, mutta mies on vain jotenkin taantunut täysin teinin tasolle... Viime yönä heräsin 3 aikaan siihen että mies edelleen pelaa pleikkaria. HUOH. En usko että on masentunut tai ainakin väittää että ei. Sanoo vain että on saamaton. Ja joo sen kyllä näkee .

Ei se taida aikuistua vai mitä?

Kommentit (261)

Vierailija
121/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltä mitkä ovat hänen suunnitelmansa seuraavalle viidelle vuodelle?

Sitten mies tekee suunnitelman miten valmistuu, milloin naimisiin, mukulat...

Sano, ettet ajatellut, että viiden vuoden päässä...

Äh, mitä turhaa. Ota mies, joka pystyy tuohon paapomattakin.

Tätä se juuri sanoo. Kun menimme yhteen oli selvää mihin olemme menossa ja nyt .. mies ei näe lähitulevaisuudessakaan mitään. Ja ei aio mennä takaisin opiskelemaan kuulemma ja on aina sanonut että haluaa mennä naimisiin sitten vasta kun on valmistunut ja omalla alallaan töissä .

Voi huoh. Kai se on vaan pakko erota ja taas aloittaa alusta kolme vuotta hukkaan elämästä :( ap

No jospa se ei halua naimisiinkaan ja jos ette aio hankkia lapsia, niin tarviiko silloin välttämättä edes mennä naimisiin? Ja jos aloitat alusta jonkun uuden kanssa, niin mistä ihmeestä on mennyt kolme vuotta hukkaan? Sanoit itse, että et halua lapsia, niin mihin sinulla on niin kiire, että alusta aloittaminen harmittaa?

Vierailija
122/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää konsoli- tai tietokonepelejä pelaavat miehet väliin kokonaan.

Mies alkoi pelaamaan vasta parin vuoden jälkeen .. ei ollut silloin edes koko konsolia kun tavattiin. Ap

Minä aloin pelaamaan ensimmäisen lapsen tultua, kun koin että jään ulkopuoliseksi ja kaikki mitä teen on väärin ja olen kuulemma edessä kokoajan. Myös seksielämä loppui siihen.

Aluksi otin olutta ja siitäkin sain huutoa.

Huomasin että olen vain työntekijä ja palkan tuoja.

Pelaamisestakin valitetaan, mutta päätin matkata ajassa taaksepäin ja pelata pelejä jotka jäivät kesken lapsuudessa ja nuoruudessa. Pelata myös pelejä joita en koskaan saanut vanhemmilta tai säästettyä rahaa niihin.

Olen aikamatkaaja pelaaja ja perheenisä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täysi luuseri arvostelee nykypäivän ammatin lyttyyn millä voi tienata jopa miljoonia... [/quote]

Lol. VOI ja JOPA. Täällähän nämä luuserit nykyään addiktionsa perustelee. Moniko miljoonasta pelaajasta ansaitsee pelaamalla senttiäkään. Paljonko on tavispelaajan ansiot per käytetty tunti? Silloin tällöin tunti pari pelaamista on ok, mutta liika on liikaa, mikäli ihminen ei hallitse sitä pelaamistaan. Esim ärsytys siitä jos jokin estää pelaamisen on yksi varoitus merkki liiasta pelaamisesta.

APN kannattaa jättää sika ja tosiaan hankkia vähemmän luuseri kumppani.

Vierailija
124/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MMS85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinjustiinsa ja ota tilalle elämäntapa kännääjä jota haet joka viikonloppu putkasta... on parempi vaihtoehto!

Jännä juttu että naiset kitisee kun miäs eiole kotona, mutta sittenkun on kotona niin ei sais harrastella? Ja mitähän naiset haluaa tehdä sitten?; katsella salkkareita, ihan kuin olis järkevämpää ja tästä kun mainitsee niin myrsky nousee.

Vain täysi luuseri arvostelee nykypäivän ammatin lyttyyn millä voi tienata jopa miljoonia... todennäköisesti ei itse saanut pleikkaria omassa nuoruudessaan ja isi pisti pellolle duuniin mistä katkera.

Se jos mies on paikalla fyysisesti, ei tässä tapauksessa tarkoita sitä että olisi myös henkisesti.

Jos molemmat puolisot pelaavat, se on yhteinen harrastus, jos vain toinen pelaa, se on kuin olisi hommannut piereskelevän huonekasvin. Ei siitä juuri seuraa ole.

Mielestäni pelaamattoman ihmisen haukkuminen piereskeleväksi huonekasviksi on kohtuutonta.

M48

Vierailija
125/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei tuosta enää mihinkään muutu. Jos haluat parempaa, eroa.

Vierailija
126/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MMS85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinjustiinsa ja ota tilalle elämäntapa kännääjä jota haet joka viikonloppu putkasta... on parempi vaihtoehto!

Jännä juttu että naiset kitisee kun miäs eiole kotona, mutta sittenkun on kotona niin ei sais harrastella? Ja mitähän naiset haluaa tehdä sitten?; katsella salkkareita, ihan kuin olis järkevämpää ja tästä kun mainitsee niin myrsky nousee.

Vain täysi luuseri arvostelee nykypäivän ammatin lyttyyn millä voi tienata jopa miljoonia... todennäköisesti ei itse saanut pleikkaria omassa nuoruudessaan ja isi pisti pellolle duuniin mistä katkera.

Se jos mies on paikalla fyysisesti, ei tässä tapauksessa tarkoita sitä että olisi myös henkisesti.

Jos molemmat puolisot pelaavat, se on yhteinen harrastus, jos vain toinen pelaa, se on kuin olisi hommannut piereskelevän huonekasvin. Ei siitä juuri seuraa ole.

Mielestäni pelaamattoman ihmisen haukkuminen piereskeleväksi huonekasviksi on kohtuutonta.

M48

Heh. Voi sen noinkin kääntää.

Niin tai näin, jos toisen seura ei kiinnosta, ei siitä hyvää seuraa.

Vierailija
127/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas nyt naiset (ja miksei miehetkin), mikä siinä pelaamisessa on niin pahasta? Itse pelaan satunnaisesti 1-3 kertaa viikossa n. 2-4 tuntia kerralla. Joskus saattaa mennä viikkoja, etten pelaa ollenkaan. Pidän pelaamista todellakin ajattelua kehittävänä ja vielä hauskana ajanvietteenä. Joku on täällä myös sanonut pelaavansa rentoutuakseen, joka on myös hyvä pointti, jos työ on erityisen stessaavaa.

Vierailija
128/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas nyt naiset (ja miksei miehetkin), mikä siinä pelaamisessa on niin pahasta? Itse pelaan satunnaisesti 1-3 kertaa viikossa n. 2-4 tuntia kerralla. Joskus saattaa mennä viikkoja, etten pelaa ollenkaan. Pidän pelaamista todellakin ajattelua kehittävänä ja vielä hauskana ajanvietteenä. Joku on täällä myös sanonut pelaavansa rentoutuakseen, joka on myös hyvä pointti, jos työ on erityisen stessaavaa.

Siis stressaavaa.

Vierailija
129/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisessa pelaamisessa olekaan mitään pahaa, eikä mielestäni edes sellaisessa, jos pelaa tunnin joka ilta.

Itse tarkoitan gamereista puhuessani sellaisia, joille pelaaminen on oikeasti pääasiallinen ajanviete ja muuta tehdään siinä pelaamisen välissä, pelaaminen haittaa muita asioita ja esim. siivous ja seksi siirtyy pelaamisen vuoksi.

Ja siis sellaisen kanssa en voisi olla.

Täytyy myös lisätä, että (kohtuullinen) videopelien pelaaminen on sata kertaa parempi kuin penkkiurheilu.

Penkkiurheilu on itselleni jostain syystä totaalinen turn off ja tekee miehestä silmissäni epäkiihottavan luuserin.:S

Ehkä se on se fanipojumaisuus, joka siinä tekee sen epäkiihottavuuden, kun mulle fanipojuluonne on ällötys.

Ja pelaaminenhan ei kerro mistään tuollaisesta.

Vierailija
130/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka pelaa pelejä tuntikaupalla, olipa sitten pleikka tai rahapelit, ne elävät tavallaan virtuaalimaailmassa. Ne ovat tehneet valintansa, ja vaikka väittävät sen olevan harmitonta ajanviettoa, se on oikeasti ajan tuhlausta.

Elämä on täällä, ja kannattaa etsiä kumppani joka elää samassa todellisuudessa.

Mitä sinä teet av-palstalla? Elämä on tuolla ulkopuolella, ei täällä. Okei, ei ehkä ole tervettä pelata koko päivää. Silloin voidaan puhua, että ollaan koukussa. Ihminen voi kuitenkin koukuttua moneen asiaan ja se ei tee peleistä pahoja, että joku jää niihin koukkuun. 

Onkohan Ap mies ihan onnellinen suhteessanne? Kuulostaa vain tekosyyltä, että menee kanssasi naimisiin sitten kun valmistuu. Olisiko masentunut? Pakenee sitten surkeaa arkea peleihin. Tai sitten mies on alunperinkin ollut vähän saamaton nahjus. Jaksoi aluksi tsempata kanssasi ja opiskella, mutta nyt on taantunut taas normaaliksi itsekseen. 

Vierailija
131/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttavapariskunta, jossa sama asetelma kuin Ap:lla. Ikää pariskunnalla tosin on jo 40 +. Mutta tällaista heillä on ollut sen reilu kymmenkunta vuotta, jonka olemme heidät tunteneet. Näin ulkopuolelta katsottuna pariskunnan nainen pitää järjestelmää pyörimässä, eli huolehtii lähes kaikesta. Mies käy kyllä töissä, mutta muun ajan on poissaoleva, pelaa ja on koneella. 

Ihmettelen, mitä nainen tuosta suhteesta saa? Mies ei muutenkaan vaikuta kovin kypsältä ihmiseltä, kun ilman tunnontuskia passuuttaa kumppaniaan. Ihan kuin teini, joka asuu vielä kotona äidin helmoissa. 

Kyllä minä Ap:n tilanteessa miettisin, mitä itse elämältä haluan. Toista kun ei pysty muuttamaan, se vaan on fakta. Ainoastaan, jos toisella on halua ja kykyä toimia toisin, on muutos mahdollinen. Jos Ap haluaa tuollaista elämää, miten tuttavapariskuntamme nainen elää, niin ainakin hyvä alku on siihen ilmiselvästi meneillään. Jos taas jotain muuta, niin ehkä se kytkin kannattaisi nostaa aika nopeasti, ennekuin ne parhaat vuodet ovat ohi.

Vierailija
132/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuttavapariskunta, jossa sama asetelma kuin Ap:lla. Ikää pariskunnalla tosin on jo 40 +. Mutta tällaista heillä on ollut sen reilu kymmenkunta vuotta, jonka olemme heidät tunteneet. Näin ulkopuolelta katsottuna pariskunnan nainen pitää järjestelmää pyörimässä, eli huolehtii lähes kaikesta. Mies käy kyllä töissä, mutta muun ajan on poissaoleva, pelaa ja on koneella. 

Ihmettelen, mitä nainen tuosta suhteesta saa? Mies ei muutenkaan vaikuta kovin kypsältä ihmiseltä, kun ilman tunnontuskia passuuttaa kumppaniaan. Ihan kuin teini, joka asuu vielä kotona äidin helmoissa. 

Kyllä minä Ap:n tilanteessa miettisin, mitä itse elämältä haluan. Toista kun ei pysty muuttamaan, se vaan on fakta. Ainoastaan, jos toisella on halua ja kykyä toimia toisin, on muutos mahdollinen. Jos Ap haluaa tuollaista elämää, miten tuttavapariskuntamme nainen elää, niin ainakin hyvä alku on siihen ilmiselvästi meneillään. Jos taas jotain muuta, niin ehkä se kytkin kannattaisi nostaa aika nopeasti, ennekuin ne parhaat vuodet ovat ohi.

Sun ystävätär on varmaan mun työkaveri. Sen mies ei tee mitään muuta kun istuu koneella, heti töiden jälkeen alkaa pelaaminen. Kaverini hoitaa kaiken eikä osaa erotakaan kun on 2 lasta tehty. Lapset muuttavat kohta kotoa pois, ehkä työkaverini sitten järkiintyy ja pistää äijän pihalle. Pelihimo on sairaus jolloin elämässä tilaa ei jää millekään muulle.

Vierailija
133/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon tietokonepelejä ja vähän myös konsolipelejä pelaava it-alalla työskentelevä mies. Ja mitä parhain mies onkin! Ollaan naimisissa rakastavassa liitossa. Omistetaan asunto puoliksi. Molemmat olemme valmistuneet ja käymme töissä. Ensimmäinen lapsi on tulossa.

Yhdessä hoidetaan kodin asiat. Juuri tuo kysyi, pitäisikö tänään käydä kaupassa ja laittoi pyykkikoneen pyörimään. Aamulla myös halailtu, pussailtu ja harrastettu seksiä. Eilen oltiin syömässä ja elokuvissa. Miehelläni on myös useampi urheiluharrastus - on kiinnostunut kunnostaan ja terveydestään.

Älkää, kiltit yleistäkö tietokonepeliharrastusta keskenkasvuisuuteen, laiskuuteen ja lapsellisuuteen. Eivät ne kulje käsi kädessä. Ärsyttää myös sellaisten nörtti- ja (diplomi)insinööristreotypioiden hokeminen. Se, millainen ihminen on, riippuu monesta asiasta. Harvoin jokin yksi harrastus tai kiinnostuksen kohde määrittelee ketään täydellisesti.

Tule kertomaan viiden vuoden päästä onko vielä yhtä auvoista tuon pelaavan miehen kanssa kun lapsi tai useampikin pyörii helmoissa ja kaikki vastuu kodin pyörityksestä jää sulle.

Mulla on samantyylinen tilanne, tosin me pelataan molemmat. Lapsi on nyt 9 ja hyvin on mennyt, molemmat osallistuu kodin ja lapsen hoidossa, eikä ongelmia ole tullut. Turha yleistää.

Vierailija
134/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, olen pahoillani että sinulla kävi huono tuuri. Olen nähnyt tuttavapiirissä samaa.

Oletko sanonut miehelle suoraan, ettet halua olla luuserin kanssa? Ehkä hän ei ole ymmärtänyt, että on aikamoinen sosiaalinen ja uraitsemurha leikkiä teini-ikäistä lähemmäs kolmikymppisenä.

Olen sanonut ja mies vain suuttuu. Viime yönä raivostuin kunnolla siitä pelaamisesta ja mies ei edes lopettanut. Jouduin vetämään nettipiuhan irti että ottaa kuulokkeet päästä. Luulisi että jos kumppania ärsyttää joku niin lopettaisi tai yrittäisi edes tehdä jonkinlaista muutosta..

Oikeasti ottaa niin paljon päähän että kotona joku hiton teini!

Ap

Niin mutta suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. :D Älä nyt viitti. Luultavasti mies vielä juuri ja juuri sietää pirttihirmuiluasi. 

Miksi heti on joku pirttihirmu? Olen hyvin ymmärtäväinen ihminen tiettyyn pisteeseen. Odotan että kotiasiat hoidetaan yhdessä, ja että toinen tekee kotona muutakin kuin istuu pleikkarin edessä. Olenko minä se kamala ihminen jos turhaudun siihen että toiselle taas se pelaaminen on se ykkösjuttu kotona eikä voi tehdä mitään muuta? Valvotaan jatkuvasti myöhään yöhön,herätään väsyneenä ja sitä käytetään tekosyynä ettei voi tehdä mitään seuraavana päivänä.

Ap

Kuulostaa, että miehellä ei ole päivärytmi hallussa, jos pelaa yöllä. Hän voi olla oikeasti masentunut, esimerkiksi aikuistuminen pelottaa ja siksi ei uskalla valmistuakaan. Miehen täytyy myös olla aika lapsellinen, jos kuvittelee selviytyvänsä työelämästä ilman tutkintoa. Ihmetyttää jo, että hänen vanhempansa eivät ärähdä. Hirveää, miten vapaa kasvatus niittää satoa. Lapselliset pojat tarvitsevat selvät rajat, miten eletään.

Keskustelu ja pariterapia voi auttaa, mutta jos muutosta ei pysyvästi tapahdu, suosittelen vaihtamaan miestä. Vain jos hän itse haluaa muuttua, hän muuttuu. Jos ei halua muuttua, hän ei arvosta naista, eikä parisuhdetta tarpeeksi korkealle.

Vierailija
135/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuseksi?

Vierailija
136/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ystävätär on varmaan mun työkaveri. Sen mies ei tee mitään muuta kun istuu koneella, heti töiden jälkeen alkaa pelaaminen. Kaverini hoitaa kaiken eikä osaa erotakaan kun on 2 lasta tehty. Lapset muuttavat kohta kotoa pois, ehkä työkaverini sitten järkiintyy ja pistää äijän pihalle. Pelihimo on sairaus jolloin elämässä tilaa ei jää millekään muulle.

Aika törkeetä ehdottaa pistämään sairas ihminen pihalle.

Vierailija
137/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kid Icarus Rocks II kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies alkoi pelaamaan vasta parin vuoden jälkeen .. ei ollut silloin edes koko konsolia kun tavattiin. Ap

Minä aloin pelaamaan ensimmäisen lapsen tultua, kun koin että jään ulkopuoliseksi ja kaikki mitä teen on väärin ja olen kuulemma edessä kokoajan. Myös seksielämä loppui siihen.

Aluksi otin olutta ja siitäkin sain huutoa.

Huomasin että olen vain työntekijä ja palkan tuoja.

Pelaamisestakin valitetaan, mutta päätin matkata ajassa taaksepäin ja pelata pelejä jotka jäivät kesken lapsuudessa ja nuoruudessa. Pelata myös pelejä joita en koskaan saanut vanhemmilta tai säästettyä rahaa niihin.

Olen aikamatkaaja pelaaja ja perheenisä!

Kiitos ideasta.

Löysin läjäpäin rommeja ja aloitan aikamatkan myös. Toivoin joulupukilta zeldaa tai solar jetmania. En saanut koskaan ja rockman tai megaman 1 oli niin vaikea etten päässyt ensimmäistä rataa pidemmälle.

Vierailija
138/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille oma aika on todella tärkeää. Mies luontaisesti vartioi kokoajan perhettä pedoilta ja ulkopuolisilta hyökkäyksiltä. Se on stressaavaa ja oikeasti sitä toimintoa ei voi pistää pois päältä.

Naiset ei tajua tätä.

Luontainen suojelumekanismi.

Usein saa aina lukea että mies juo alkoholia tai polttaa huumetta ja nyt tämä pelaaminen.

Miehillä on monia keinoja pistää suojelumekanismi pois päältä.

Miksi ihmeessä uhkailette miehiänne, jos he haluavat lepuuttaa päätään uhkaavalta maailmalta?

Mies on käytännössä vartiossa 24/7. Ette te naiset kykene suojelemaan jos onnettomuus uhkaa.

Vierailija
139/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeetä ehdottaa pistämään sairas ihminen pihalle.

Jos sairas on saanut kuulla, että hänellä on sairaus, hänen pitää sitten hankkia sairauteensa hoitoa. Tuo koskee niin alkoholismia kuin peliriippuvuuttakin.

Vierailija
140/261 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset itse istuvat selaamassa hömppäblogeja, tapittavat päivittäin hömppäsarjoja, postaavat someen milloin filtteröityjä kuvia itsestään ja milloin kämpän sisustuksesta jonka väriä piti vaihtaa koska vaihtelu, jne. Elleivät sitten makaa sohvalla puputtamassa jotain herkkua jolla keskivartalo paisuu entisestään.

Ja nämä tapaukset ovat sitä mieltä että pelaaminen on typerää ja keskenkasvuista?

Sallikaa minun nauraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi