Voi huoh. Mies ei suostu kasvamaan aikuseksi
Tavattiin kolme vuotta sitten. Mies vielä silloin opiskeli yliopistossa ja vasta haki alaltaan töitä. Oli todella innokas aloittamaan ns. aikuisen elämän ja ottamaan vastuuta ja mahdollisesti perustamaan perheen. Itse olin muutaman vuoden vanhempi (nyt 30) ja jo vakityössä ja elämä muutenkin jo ihan mallillaan.
Pari vuotta mies jaksoi yrittää. Ostettiin koti ja sitten mies vain lopetti. Ei valmistunut, ei urheile, ei tee mitään järkevää, ei halua naimisiin koska "ei ole valmis" ja oikeastaan illat pelaa vain pleikkaria.
Meidän suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. Ja mies näyttää kyllä rakkautensa minulle eikä meillä ei ole mikään muuttunut, mutta mies on vain jotenkin taantunut täysin teinin tasolle... Viime yönä heräsin 3 aikaan siihen että mies edelleen pelaa pleikkaria. HUOH. En usko että on masentunut tai ainakin väittää että ei. Sanoo vain että on saamaton. Ja joo sen kyllä näkee .
Ei se taida aikuistua vai mitä?
Kommentit (261)
Ap, sinä olet päässyt elämässäsi jo siihen vaiheeseen, että olet kodin riivinrauta. :D Se vaihe kestää noin 10-15 vuotta, sitten olet ehkä taas kiva ihminen, jonka kanssa elää ja olla.
T: viisikymppinen entinen riivinrauta
ps. vitsivitsi, älä ole noin niuho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt noin. Käy mies töissä , opiskelut vain jätti kesken. Maksaa puolet kyllä kaikesta . Minulle jää vain se perus vastuu kaikesta muusta juoksevasta. En ikinä maksaisi toisen elämää... Valitsin vähän eri tien mihin tämä on nyt muuttunut viimeisen vuoden aikana. Ap
Hmmm... eli olet pettynyt kun miehellä ei ole hienolta kuulostavaa tutkintoa?
Käy töissä, maksaa oman osuutensa, suhteessanne muuten kaikki hyvin.
Pleikkarinpeluu harmittaa.Kuulostat kyllä melkoselta nipottajalta. Ehkä miehesi ei jaksa kuunnella tommosta narinaa, ja siksi mieluummin pelaa. Eikä varmasti innosta tutkinto kun huomaa että se on sulle tärkeämpää kuin mies muuten.
Ei vaan mies on itse asettanut suhteeseen rajat niin kauan kun ei ole valmistunut. Hänelle itselleen se on niin uskomattoman törkeää että on valmistunut ennen kuin voi ns. Aloittaa elämän. Mutta ei lasmiskuudessaan suostu menemään takaisin opintojen pariin ja näin roikottaa minua tässä ihme linbossa! Minulle ei ole väliä mikään titteli. Itselläni on kaikki hyvin työn puoleen joten en jaksa stressata toisen tittelistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää konsoli- tai tietokonepelejä pelaavat miehet väliin kokonaan.
Kannattaa jättää sellaiset naiset väliin kokonaan, jotka eivät ymmärrä pleikkarin peluuta.
Nimenomaan! Kannattaa metsästää saman henkinen pleikan pelaaja-nainen. Kivaa pelata yhdessä. Se molemminpuolinen yhteenkuuluvaisuus ja sielujen sympatia on varmaankin huumaavaa. Se on rakkautta!!
Kotityöt eivät kiusaa, eikä sapuskaa tarvitse laittaa, kun tilaa pitsat. Netistä voi tilata vaatteita, kun entiset likaantuu, pikavipeillähän nuo kätevästi makselee.
Elämä on yhtä suurta juhlaa, kukaan ei nalkuta, ei tarvitse suorittaa, ei mennä duuniin, eikä muutakaan epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, olen pahoillani että sinulla kävi huono tuuri. Olen nähnyt tuttavapiirissä samaa.
Oletko sanonut miehelle suoraan, ettet halua olla luuserin kanssa? Ehkä hän ei ole ymmärtänyt, että on aikamoinen sosiaalinen ja uraitsemurha leikkiä teini-ikäistä lähemmäs kolmikymppisenä.
Olen sanonut ja mies vain suuttuu. Viime yönä raivostuin kunnolla siitä pelaamisesta ja mies ei edes lopettanut. Jouduin vetämään nettipiuhan irti että ottaa kuulokkeet päästä. Luulisi että jos kumppania ärsyttää joku niin lopettaisi tai yrittäisi edes tehdä jonkinlaista muutosta..
Oikeasti ottaa niin paljon päähän että kotona joku hiton teini!
Ap
Niin mutta suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. :D Älä nyt viitti. Luultavasti mies vielä juuri ja juuri sietää pirttihirmuiluasi.
Miksi heti on joku pirttihirmu? Olen hyvin ymmärtäväinen ihminen tiettyyn pisteeseen. Odotan että kotiasiat hoidetaan yhdessä, ja että toinen tekee kotona muutakin kuin istuu pleikkarin edessä. Olenko minä se kamala ihminen jos turhaudun siihen että toiselle taas se pelaaminen on se ykkösjuttu kotona eikä voi tehdä mitään muuta? Valvotaan jatkuvasti myöhään yöhön,herätään väsyneenä ja sitä käytetään tekosyynä ettei voi tehdä mitään seuraavana päivänä.
Ap
Naiset pärjää paremmin ilman mua, ei kannata enää edes yrittää 😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, olen pahoillani että sinulla kävi huono tuuri. Olen nähnyt tuttavapiirissä samaa.
Oletko sanonut miehelle suoraan, ettet halua olla luuserin kanssa? Ehkä hän ei ole ymmärtänyt, että on aikamoinen sosiaalinen ja uraitsemurha leikkiä teini-ikäistä lähemmäs kolmikymppisenä.
Olen sanonut ja mies vain suuttuu. Viime yönä raivostuin kunnolla siitä pelaamisesta ja mies ei edes lopettanut. Jouduin vetämään nettipiuhan irti että ottaa kuulokkeet päästä. Luulisi että jos kumppania ärsyttää joku niin lopettaisi tai yrittäisi edes tehdä jonkinlaista muutosta..
Ap
Niin mutta suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. :D Älä nyt viitti. Luultavasti mies vielä juuri ja juuri sietää pirttihirmuiluasi.
Miksi heti on joku pirttihirmu? Olen hyvin ymmärtäväinen ihminen tiettyyn pisteeseen. Odotan että kotiasiat hoidetaan yhdessä, ja että toinen tekee kotona muutakin kuin istuu pleikkarin edessä. Olenko minä se kamala ihminen jos turhaudun siihen että toiselle taas se pelaaminen on se ykkösjuttu kotona eikä voi tehdä mitään muuta? Valvotaan jatkuvasti myöhään yöhön,herätään väsyneenä ja sitä käytetään tekosyynä ettei voi tehdä mitään seuraavana päivänä.
Ap
No joo, sorry. Mutta mikä siis on hyvin suhteessanne? Onhan se kuitenkin kahden kauppa. Hänkin saa tehdä elämässään asioita, joista pitää, eikö vaan? Hän pitää pelaamisesta, mutta sinä haluat kontrolloida sitä.
Keksitty miesvihaketju, ap on huoh nainen.
Hyvin huomaa mitä ja mihin kirjoittelee kun aina on huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No joo, sorry. Mutta mikä siis on hyvin suhteessanne? Onhan se kuitenkin kahden kauppa. Hänkin saa tehdä elämässään asioita, joista pitää, eikö vaan? Hän pitää pelaamisesta, mutta sinä haluat kontrolloida sitä.
En minä sitä olen tähän mennessä kontrolloinut. Eilen oli eka kerta kun siitä suutuin kunnolla. Olen aina sanonut että saa pelata jos tekee pakolliset hommat ensin. Mutta mies ei tee. Sanoo aina että "huomenna" ja minä odotan ja katkeroidun. Keittiöremontti kesken, kun ei jaksa jne.
Ap
Jätä se pelle ja lähde tosi miehen matkaan💪
Olet ärsyttävä nipo. Vaihda miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
En minä sitä olen tähän mennessä kontrolloinut. Eilen oli eka kerta kun siitä suutuin kunnolla. Olen aina sanonut että saa pelata jos tekee pakolliset hommat ensin. Mutta mies ei tee. Sanoo aina että "huomenna" ja minä odotan ja katkeroidun. Keittiöremontti kesken, kun ei jaksa jne.
Ap
EI ole kauhean hyvä taktiikka heti vetää sitten isokiukkua (uusi termi palstalta tältä aamulta. :) ) kannattaa sanoa asioista siinä vaiheessa, kun ne alkavat hiertää. Se on oikeasti ihmiselle aika järkytys, kun ensimmäisen kerran kuulee, että tämä on ärsyttävää siinä vaiheessa, kun kiskotaan kuulokkeita päästä ja piuhoja seinästä keskellä yötä ja raivotaan remontista. Sano asioista silloin, kun ne eivät ole vielä vuoren kokoisia.
"Olen aina sanonut että saa pelata jos tekee pakolliset hommat ensin" Mitäs olet alkanut hänen äidikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää konsoli- tai tietokonepelejä pelaavat miehet väliin kokonaan.
Mies alkoi pelaamaan vasta parin vuoden jälkeen .. ei ollut silloin edes koko konsolia kun tavattiin. Ap
Toi suhde ei ole teille kummallekaan hyväksi.
Sun asema on ylisuorittajan, ja jos et näänny työtaakan alle saatat katkeroitua, kun taas miehesi on suhteen aikana kehittynyt huonompaan suuntaan alisuorittaja-haahuilijaksi.
Kannattaa panna juttu poikki niin että kumpikin tahoillaan rauhassa miettii että onko se suorittaminen tai pleikkarin peluu nyt todella sitä mitä lopun ikäänsä haluaa tehdä.
Lapsen voi tehdä vaikka millaisen ihmisen kanssa, mutta tuollaisen ihmisen kanssa se on niin raskasta että saattaa lapsen lapsuus vähän ohi siltä joka suorittaa pakolliset kun lusmu pelaa pleikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt noin. Käy mies töissä , opiskelut vain jätti kesken. Maksaa puolet kyllä kaikesta . Minulle jää vain se perus vastuu kaikesta muusta juoksevasta. En ikinä maksaisi toisen elämää... Valitsin vähän eri tien mihin tämä on nyt muuttunut viimeisen vuoden aikana. Ap
Hmmm... eli olet pettynyt kun miehellä ei ole hienolta kuulostavaa tutkintoa?
Käy töissä, maksaa oman osuutensa, suhteessanne muuten kaikki hyvin.
Pleikkarinpeluu harmittaa.Kuulostat kyllä melkoselta nipottajalta. Ehkä miehesi ei jaksa kuunnella tommosta narinaa, ja siksi mieluummin pelaa. Eikä varmasti innosta tutkinto kun huomaa että se on sulle tärkeämpää kuin mies muuten.
Suomessa työnantajat ovat tutkintouskovaisia. Jos nyt on saanut alan töitä ilman tutkintoa, niin seuraavat työnantajat eivät välttämättä ajattele niin. Hyvin harva on niin ilmiömäinen työssään, että työnantajat kilpailevat hänestä. Moni katsoo, että opinnot ovat jääneet kesken ja ottaa töihin sen, jolla on tutkinto. Ikääntyessä työllistyminen menee muutenkin vaikeammaksi.
Tää on tää naiseuden kaksoisansa:
Jos valitat heti olet nalkuttava akka.
Jos siedät ja valitat kun et rnää kestä, olet nalkuttava akka.
Parempi olisi aina vain toimia tilanteen mukaan: mies jättää keittiöremontin kesken? Tee keittiöremontti loppuun/tilaa joku tekemään ja keskustele miten lasku jaetaan jne.
Mutta sittenkin varmaan saisi kuulla olevansa hirveä nainen :)
Mitä sen miehen sitten pitäisi tehdä? Seuraavaksi varmaan halkopino odottaa talon kulmalla. Anna pojan pelata jos haluaa. Eikö teillä ole jo kaikki mitä tarvitsette? Molemmat on töissä ja olette veloja. Ei se naimisiin meno niin iso juttu ole, helpompi sitten erota myöhemmin kun on vähemmän paperitöitä.
Äijällä ei varmaan kauheasti työkokemusta ole ja jos opiskelut jää kesken niin hyvin todennäköisesti päätyy pitkäaikaistyöttömäks ja elää sun rahoilla 👍
Mitä on ne "pakolliset jutut"? Ja miksi ei saa pelata jos on vapaata? Siis mikä sua oikeasti harmittaa? Miten sitten pitäis käyttäytyä? :o