Voi huoh. Mies ei suostu kasvamaan aikuseksi
Tavattiin kolme vuotta sitten. Mies vielä silloin opiskeli yliopistossa ja vasta haki alaltaan töitä. Oli todella innokas aloittamaan ns. aikuisen elämän ja ottamaan vastuuta ja mahdollisesti perustamaan perheen. Itse olin muutaman vuoden vanhempi (nyt 30) ja jo vakityössä ja elämä muutenkin jo ihan mallillaan.
Pari vuotta mies jaksoi yrittää. Ostettiin koti ja sitten mies vain lopetti. Ei valmistunut, ei urheile, ei tee mitään järkevää, ei halua naimisiin koska "ei ole valmis" ja oikeastaan illat pelaa vain pleikkaria.
Meidän suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. Ja mies näyttää kyllä rakkautensa minulle eikä meillä ei ole mikään muuttunut, mutta mies on vain jotenkin taantunut täysin teinin tasolle... Viime yönä heräsin 3 aikaan siihen että mies edelleen pelaa pleikkaria. HUOH. En usko että on masentunut tai ainakin väittää että ei. Sanoo vain että on saamaton. Ja joo sen kyllä näkee .
Ei se taida aikuistua vai mitä?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt mieheltä mitkä ovat hänen suunnitelmansa seuraavalle viidelle vuodelle?
Sitten mies tekee suunnitelman miten valmistuu, milloin naimisiin, mukulat...
Sano, ettet ajatellut, että viiden vuoden päässä...Äh, mitä turhaa. Ota mies, joka pystyy tuohon paapomattakin.
Tätä se juuri sanoo. Kun menimme yhteen oli selvää mihin olemme menossa ja nyt .. mies ei näe lähitulevaisuudessakaan mitään. Ja ei aio mennä takaisin opiskelemaan kuulemma ja on aina sanonut että haluaa mennä naimisiin sitten vasta kun on valmistunut ja omalla alallaan töissä .
Voi huoh. Kai se on vaan pakko erota ja taas aloittaa alusta kolme vuotta hukkaan elämästä :( ap
No mutta sinulla ei ole mitään kiirettä mihinkään, voit aloittaa uudestaan ihan niin monta kertaa kun haluat, eikä kumppanin löytymiselläkään ole mitään kiirettä kun et halua kerran lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on ne "pakolliset jutut"? Ja miksi ei saa pelata jos on vapaata? Siis mikä sua oikeasti harmittaa? Miten sitten pitäis käyttäytyä? :o
Esim laskun maksut ajallaan, remontin tekeminen loppuun, maalauksen vieminen loppuun, normaali roskien vieminen, autosta huolehtiminen, opiskelun vieminen loppuu, siivoaminen, pyykinpesu, koiran kanssa lenkkeily? Kaikki nämä jää minulle. Mutta ei antaa miehen pelata, kunhan käy töissä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin kolme vuotta sitten. Mies vielä silloin opiskeli yliopistossa ja vasta haki alaltaan töitä. Oli todella innokas aloittamaan ns. aikuisen elämän ja ottamaan vastuuta ja mahdollisesti perustamaan perheen. Itse olin muutaman vuoden vanhempi (nyt 30) ja jo vakityössä ja elämä muutenkin jo ihan mallillaan.
Pari vuotta mies jaksoi yrittää. Ostettiin koti ja sitten mies vain lopetti. Ei valmistunut, ei urheile, ei tee mitään järkevää, ei halua naimisiin koska "ei ole valmis" ja oikeastaan illat pelaa vain pleikkaria.
Meidän suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin. Ja mies näyttää kyllä rakkautensa minulle eikä meillä ei ole mikään muuttunut, mutta mies on vain jotenkin taantunut täysin teinin tasolle... Viime yönä heräsin 3 aikaan siihen että mies edelleen pelaa pleikkaria. HUOH. En usko että on masentunut tai ainakin väittää että ei. Sanoo vain että on saamaton. Ja joo sen kyllä näkee .
Ei se taida aikuistua vai mitä?
Kyseessä on ihan perinteinen syy, miehen ja naisen välinen ero ajattelutavoissa. Pääsääntöisesti kun miehet jotain sanovat niin he myös sitä tarkoittavat, ilman mitään kommervekkejä. Jos mies sanoo että tykkää niin silloin hän tykkää.
Jos mies sanoo että on saamaton niin silloin hän on saamaton. Sanan varsinaisessa merkityksessä koska saamaton sana tarkoittaa sitä että teidän suhteessa mies kokee saavansa jos sinä annat.
Sori vaan jos kuulostaa pahalta mutta noin tuo menee. Varaudu siihen että kun mies "aikuistuu" pelaamiselta niin hän keksii jotain muuta oheistoimintaa jotta ei turhaa aikuisen ihmisen lailla aviovuoteessa kädet ristissä tarvi pitään valvoa ja miettiä omaa saamattomuuttaan samalla kun sinä onnellisena miltei neitsyenä vieressä kuorsaat aikuistuneen miehen vierellä.
Niin, niin mietit että taas tuota samaa, miehillä vain seksi mielessä!
Kantsii ottaa huomioon että se kuitenkin on se yks peruspalikka joka tukee pilvilinnan rakentamista. Kokeile vaikka sellaista että kehittäkää suhdetta siihen suuntaan ettei saamisia ole vaan kahden aikuisen välistä vuorovaikutteista kanssakäymistä.
Jos kokeiletta, niin kumma homma jos miehesi ei rupea viihtymään öitään vieressäsi.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Siis miksi sä vedit ne piuhat irti? Mikä sä olet sanomaan mikä on normaalia ja mikä ei? Itse olisin jättänyt sut samoin tein.
Olen siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Äijällä ei varmaan kauheasti työkokemusta ole ja jos opiskelut jää kesken niin hyvin todennäköisesti päätyy pitkäaikaistyöttömäks ja elää sun rahoilla 👍
On sillä vakkaripaikka eikä elä minun lompakolla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sä vedit ne piuhat irti? Mikä sä olet sanomaan mikä on normaalia ja mikä ei? Itse olisin jättänyt sut samoin tein.
Olen siis nainen.
Koska mulla tuli raja vastaan niin pahasti ja olin todella vihainen koko tilanteesta, että se edes menee siihen. En sentään kiljunut naama punaisena miehelle. Vedin vain johdon seinästä ja menin takaisin nukkumaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää konsoli- tai tietokonepelejä pelaavat miehet väliin kokonaan.
Mies alkoi pelaamaan vasta parin vuoden jälkeen .. ei ollut silloin edes koko konsolia kun tavattiin. Ap
Ehkä sillä oli mutta piilotteli sitä sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sanoa, että teidän suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin? Kun ei kerran ole. Onhan sekin osa teidän suhdetta, että tyyppi pelaa aamuyöllä pleikkaa, kun toivoisit, että vaihtaisi jo vaippaa teidän taaperolle.
Tarkoitin sillä ettei miehen asenne ole muuttunut minua kohtaan tai ei välttelee seuraani ja että tämä tilanne johtuisi siitä ettei mies rakastaisi. Tai voihan se siitä johtuakin.
En halua lapsia, joten siitä ei tartte murehtia. Haluan kuitenkin aikuisen suhteen jossa kumpikin jakaa vastuun tasapuolisesti
Ap
Minkä vastuun? Teillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä, molemmat maksaa omat menonsa.
Tuo että mies vaan pelaa, kertoo kyllä siitä että sun seura ei hirveästi kiinnosta.
Hyvä, ettei tahdo naimisiin. Helpompi sinun alkaa katsella omaa asuntoa ja elämää ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis nainen.
Koska mulla tuli raja vastaan niin pahasti ja olin todella vihainen koko tilanteesta, että se edes menee siihen. En sentään kiljunut naama punaisena miehelle. Vedin vain johdon seinästä ja menin takaisin nukkumaan. Ap
Sulla on ihme asenne. Mikä sä olet aikuista ihmistä määräilemään? Jos et ole tyytyväinen niin lähde. Et sä voi toista ihmistä käskyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää konsoli- tai tietokonepelejä pelaavat miehet väliin kokonaan.
Mies alkoi pelaamaan vasta parin vuoden jälkeen .. ei ollut silloin edes koko konsolia kun tavattiin. Ap
Ehkä sillä oli mutta piilotteli sitä sulta.
Ei sillä ollut. Olin mukana kun osti. Minua ei itse pelaaminen haittaa, vaan se mikä jää tekemättä pelaamisen takia. Itsekin kuitenkin tykkään lukea ja katsoa sarjoja iltaisin. Ap
Minulle on käynyt kahdesti noin. Ehkä minä taannutan ne miehet? Nämä tyypit myöskään eivät lopulta käyneet edes töissä, vaikka tutustuttaessa toinen opiskeli ja kävi töissä ja toinen teki väikkäriä työsuhteessa. En viitsi yritttää enää.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tää naiseuden kaksoisansa:
Jos valitat heti olet nalkuttava akka.
Jos siedät ja valitat kun et rnää kestä, olet nalkuttava akka.
Parempi olisi aina vain toimia tilanteen mukaan: mies jättää keittiöremontin kesken? Tee keittiöremontti loppuun/tilaa joku tekemään ja keskustele miten lasku jaetaan jne.
Mutta sittenkin varmaan saisi kuulla olevansa hirveä nainen :)
Kenen idea ja toive oli tänä remontti? Tuskin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sanoa, että teidän suhteessa on kuitenkin kaikki hyvin? Kun ei kerran ole. Onhan sekin osa teidän suhdetta, että tyyppi pelaa aamuyöllä pleikkaa, kun toivoisit, että vaihtaisi jo vaippaa teidän taaperolle.
Tarkoitin sillä ettei miehen asenne ole muuttunut minua kohtaan tai ei välttelee seuraani ja että tämä tilanne johtuisi siitä ettei mies rakastaisi. Tai voihan se siitä johtuakin.
En halua lapsia, joten siitä ei tartte murehtia. Haluan kuitenkin aikuisen suhteen jossa kumpikin jakaa vastuun tasapuolisesti
Ap
Minkä vastuun? Teillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä, molemmat maksaa omat menonsa.
Tuo että mies vaan pelaa, kertoo kyllä siitä että sun seura ei hirveästi kiinnosta.
Eli siis lapsettomia ihmisillä ei ole mitään mistä otetaan vastuuta? Okei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi aina vain toimia tilanteen mukaan: mies jättää keittiöremontin kesken? Tee keittiöremontti loppuun/tilaa joku tekemään ja keskustele miten lasku jaetaan jne.
Kenen idea ja toive oli tänä remontti? Tuskin miehen.
Juurikin miehen . Halusi tehdä itse vaikka pyysin että hankitaan remonttimies. Jäi kesken vuosi sitten. Annoin 2 viikkoa sitten remppamiehen numeron ja sanoin että maksetaan puoliksi. Ei ole tapahtunut mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämän palstan akat haluaa jonkun kantamaan vastuun heidän elatuksestaan. Siitä se kenkä tässäkin puristaa.
Täällä arvon rouvat tuijottavat aivot nollassa telkkaria soffalla sipsit poskissa heti töistä päästyään, mutta pleikkarin pelaaminen miehellä on se paha homma.
Just joo. No, ainakaan ei käy vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se nyt aika hirveää on jos teettää itselleen keittiöremontin ja maksattaa laskun sellaisella joka ei edes asu samassa osoitteessa. Tosin tämän palstan narsistiakoille se on kai normaalia.
.
Outoa. Se etten ole suuttunut vielä kuin raivohullu ei tarkoita ettenkö ole ilmaissut ärsytystä tai että joku asia ei ole kiva. Ollaan puhuttu monta kertaa näistä asioista ja että miehen pitäisi ymmärtää että pleikkari ei voi olla se koko elämä ja kyllä olen sanonut että ns. Pakolliset asiat ensin ennen kuin pidetään pelimaratoneja. Säälittävää että joutuu sanomaan tuollaista? Sen takia olenkin turhautunut. Jos normaali aikuinen ihminen, joka tekee asioita, muuta kuin pelaa iltaisin, ei se minua haittaa laisinkaan.
Menin yöllä sanomaan että hei tiedätkö mitä kello on ja mies ei edes nostanut katsetta "joojoo kohta". Meni 30min ja ärsytti niin otin piuhan irti. En huutanut tai valittanut remontista vaan menin nukkumaan ja mies sitten meni myös. Ei tullut riitaa kummastakaan suunnasta