Hoidon Tarpeessa´05~vko20
Aloitin nyt uuden pinon kun vanha oli jo venynyt niin pitkäksi.
Kommentit (78)
Ihanaa, aurinko paistaa ja on vapaapäivä töistä! Tosin pitää miettiä todistukset valmiiksi eli se siitä vapaapäivästä. Huomanna olis kaverin vauvan ristiäiset ja me ollaan mieheni kanssa sylikummeja. Kummilahja ostamatta ja tietenkin minua vaivaa se naisten yleinen ongelma eli ei ole mitään päälle laitettavaa!! Tänään saa siis sovitella vaatekaapin sisällön ja todennäköisesti rynnätä vielä viime tingassa ostoksillekin. Eli Lupuksen kanssa taidetaan molemmat viettää päivää kauppoja kierrellen =)
Nonnalle toivotaan tätiä kyläilemään. Sinä voisitkin sitten lähettää sen vaikka Siperiaan niin jättäs meidät piinailijat rauhaan. Mukavaa viikonloppua maalauksen parissa.
Tuittukin on varmaan yksityisellä hoidoissa, kun sulle tehtiin inssi helatorstaina vai ymmärsinkö väärin? Paljonko inssi maksaa yksityisellä? Mulla ei noin kivulias ollu toi katetrin laitto, mutta ihan erilainen kuin viimeksi. Edellisellä kerralla en edes huomannut koko touhua, nyt kyllä tuntui se laittaminen. Lääkärikin oli kyllä toinen, johtuiko sitten siitä.
Marikukalle tervetulotoivotukset. Aika nopeesti meidän jutuista perille pääsee, rohkeesti vaan mukaan.
Leimulle onnittelut työpaikan johdosta! Eikö olekin ihanaa kun saa viettää kesän ilman stressiä syksyn töistä? Täällä odotellaan kirjettä, jossa varmistuu syksyn työt. Ainakin sivistystoimenjohtajan puheista ymmärsin, että sain hakemani paikan.
Lillille onnittelut plussasta!!! Eiköhän se siitä vahvistu kunnon viivaksi. Joko sulla on jotain oireita?
Entäs Milikon oireet?? Sulla ajoitus oli siis täydellinen. Onko sulla ollu ongelmia ovulaation kanssa vai varmuuden vuoksiko sulle määrättiin irroituspiikki? Mulle lääkärin mukaan tehdään syksyllä vielä yksi inssi luomukiertoon, jonka jälkeen kokeillaan yksi inssi lääkkeillä (millä??) ja sitten vuorossa onkin IVF. Toivottavasti tärppäis nyt, tää lapsettomuus alkaa kyllä olla henkisesti tosi rankkaa.
Ja lopuksi pahoittelut negasta kaikille sen saaneille!
).( Keskiviikkona inssissä vasemmalta puolelta oli siis munasolu jo irronnut ja oikealla puolella munis vielä kasvamassa. Nyt täällä mietitään voiko lääkäri sotkea edellisen kierron keltarauhasen tähän jo puhjenneeseen munarakkulaan?? Mitä mieltä olette? Mulla nimittäin oviskivut jatkui vielä eilisenkin, samoin limat ja yleensä ne on ohi aikaisemmin. Tai sitten mulla oli kaksi ovista.. Eilen piti vielä miehen kanssa varmistella asiaa vällyjen välissä. Toiveet siis taas korkeella, vaikka mies vei simppapurkin villasukassa ja lyhyestä matkasta huolimatta simpat oli nyt huonompi laatuisia, siis viimeksi a-liikkuvia 99% ja nyt a+b liikkuvia 97%. Kärsivät siis kylmästä. Kyllä piti pitää taas saarna, kun olin ihan selvästi sanonut, että purkki on vietävä ihoa vasten!! Tässä se miesten valikoiva kuulo taas nähtiin!
Aurinkoista viikonloppua kaikille toivoopi Mette
Tti tuli. Saan sen siis mukaan mökkireissuun ja kivut junamatkalle. Kiva kiva. Pääasia et tuli. maanantaina sitten soittelen PESUPKL:lle, et miten ultrataan.
Nonna
Onnea vaan kamalasti meille kaikille inssin tulosta jännittäville, eli ainakin Metelle ja Tuitulle! Ainakin toistaiseksi olen onnistunut melkein unohtamaan inssijännityksen...eikä tässä vaiheessa voisi edes jännittääkään, sillä inssi oli vasta tiistaina. Katseet parin viikon päähän! Ja uudelle tulokkaalle Marikukalle tervetuloa! Kunhan vähän aikaa luet juttuja, niin pääset hyvin perille taustoista.
VM1974 Missä olet hoidossa, yksityisellä vai julkisella? Mitenkäs teillä edetään 3 inssin jälkeen? Itse olen miettinyt miten meille käy, sillä tämä on nyt kolmas inssi. Eikö julkisella kolmen jälkeen jo edetä seuraavaan hoitomuotoon? Lääkärin mukaa me voidaan jatkaa vielä inssillä, jollei nyt onnistu, tämän kun pitäisi olla meille sopiva hoitomuoto. Mutta miten kauan oikein pitää inssejä jatkaa? Ja koska siirtyä eteenpäin. Toisaalta inssi on jo kerran onnistunut, vaikkakin tuli keskenmeno. Onkohan tämä lääkärin peruste sille, että tätä kannattaa vielä jatkaa?
METTE Saman todistushommat on mullakin edessä, taidat siis olla opettaja ammatiltasi? Minkäikäisten ope olet? Itse paimennan ala-asteikäisiä. Onneksi meillä on enää jäljellä 6 aamuherätystä ennen ansaittua kesälomaa! Ei nuo teidän simppatestin tulokset kyllä huonoilta kuulosta, jos prosentit huitelee yli yhdeksänkymmenen. Meidän kohdalla ei ole A-siittiöitä lainkaan ja B:tä ennen pesua 43% ja pesun jälkeen 77%. Kyselit myös irrotuspiikistä. Mulla on jotakin ongelmaa ovuloinnissa, mutta clomit taitavat hoitaa sen ihan hyvin. Pregnyliä lääkäri ehdotti varmistamaan ja minähän en kieltäydy mistään, mikä voisi auttaa ja varmistaa onnistumista! Jotkut kuulemma kieltäytyvät Pregnylistä, koska haluavat tehdä inssin mahd. luomusti. Mun mielestä tästä on luomu kaukana, kun mies ei ole edes samassa huoneessa inssin aikaan, joten piikit ei ole ongelma.
LEIMULLE vielä onneatyöpaikasta. Vietä nyt leppoisa kesä ilman työhuolia! Ja LILLILLE plussaonnea!
Miliko
Nyt pitkästä aikaa oikein keskityn teidän kuulumisiin ja kommentteihin! Alkaa tämä oman navan ympärillä pyöriminen jo riittää..:)
Kiva että JOALIN on taas oikein intoa puhkumassa! Eipä tosiaan ole enää kovin pitkä aika kun pääsette kuulemaan niitä tuloksia ja sitten alkaakin jo hoidot häämöttää! Itsellä tämä raskaana olevien näkeminen ja vauvauutisten kuuleminen on yhtä ylä- ja alamäkeä.. Välillä kirpaisee pahastikin kun taas välillä ei tunnu missään. Nyt on jälkimmäinen vaihe menossa, mutta saa nähdä milloin taas mennään rytinällä alaspäin..:) Äläkä vielä murehdi hoitojen epäonnistumista ja siitä selviytymistä.. Toivottavasti ei tarvitse kokea sellaista ollenkaan!!!!
Hienoa LUPUS että pääsette vielä ottamaan uusinnan ennen kesälomia! Toivotaan että lomat alkavatkin sitten positiivisissa merkeissä! :) Ja hienoa että sait kerrottua asiasta myös esimiehellesi, onpahan yksi stressi vähemmän kun ei tarvitse keksiä selityksiä poissaoloille.
VM1974: Minulla on myös samanlainen kokemus.. Itsellä oli juuri testattu nega takana ja menkat alkamassa ja sitten ainoa tahtomattaan lapseton ystäväni ilmoitti olevansa raskaana. Itkin niin kovasti omaa pettymystä ja kohtaloa.. Mies oli ihan avuttomana vieressä.. Pahoittelut vielä kerran testatusta negasta!!! Miten teillä nyt edetään? Tehdäänkö vielä neljäs inssi?
EE:lle huiskutukset ja isot kiitokset kannustuksesta, vaikka omat asiat vielä junnaavatkin paikallaan. Ennen kuin huomataankaan, niin kesä on vietetty ja teilläkin viimeinen kuuri syöty. On myös kiva, että olette löytäneet VIIVIN kanssa toisistanne todellisen vertaistuen!
MILIKOLLE on täällä kaikki peukut pystyssä!!!
VIIVI: Kyllä minut vielä ultrattiin inssipäivänäkin, ihan vaan todetakseen että munis on lähtenyt liikenteeseen. Kysyinkin lääkäriltä, että miksi inssi tehdään vasta seuraavana päivänä, kun testi on positiivinen. Siksi kuulemma, että munis puhkeaa vasta 12-24h ovisplussan jälkeen. Koskas teillä lähtee käyntiin ensimmäinen inssikierto?
MARIKUKKA: Kuten muutkin ovat todenneet, niin mukaan pääsee ihan varmasti kun vaan jaksaa lukea aluksi palstaa ahkerasti ja tietysti rohkeasti keskusteluun osallistumalla. Tervetuloa vielä kerran!
METTE: Ollaan joo yksityisellä hoidossa, kun minun kärsivällisyyteni ei kestä julkisen jonoja. Inssi maksaa Väestöliitolla 170-250e.. Meillä varmaan tulee se 250e lasku kun minulla jouduttiin säveltämään sen katetrin kanssa. Piinapäiviin tsemppiä!!!
NONNA: Onnittelut menkkojen alkamisesta! Clomit kannattaa ottaa aamuisin. Vau.. Nyt on teilläkin sitten eka inssikierto alkamassa.. HUI! :)
VARJOKKAALLE virtuaalihalauksia.. Kovasti jo sinua kaipailen!!!
ON: pp2 meneillään ja vähän on jäänyt kaivelemaan lääkärin antamat ohjeet. Laitoinkin asiasta ihan uuden aloituksen tälle palstalle. Illalla mennään katsomaan Da Vinci-Koodi kavereiden kanssa ja tietysti parille drinksulle leffan päätteeksi.. Ihan kun ei olisi tullut juhlittua jo ihan tarpeeksi viime viikonloppuina..:)
Hyvää viikonloppua kaikille!!!
-Tuittu pp2-
Tulinpa vaan ilmottamaan, että hengissä ollaan, vaikka tämä kuuluisa putousvuoto on nyt pahimmillaan... ;) Oottelen kaveria kylään, sano tuovansa jätskiä tullessa! Nami.
Tuitulle muksaa eli kivaa leffailtaa. Kävin kyseisen kattoon viime lauantaina. Jänskä oli, vaikka tiesiki mitä tapahtuu. Ja siitä sidukasta ja kaljasta, ei muutako tuut tänne Turkkuseen, niin voidaan kilistellä yhessä :)
Milikolle taas peukkuja, on se onni, että pääsee ees teidän muitten puolesta jänskäileen!
Sanoin muuten miehelle, että " oikeestaan ihan kivaaki olla vaan rennosti koko kesä, eikä aatella vauvantekopuuhia" , ni sehän meinas saada kohtauksen, että kyllä meijän pitää aina ovulaation aikaan touhuilla... Ihan tohkeissaan ukko, luuli varmaan ettei pääse harrastaan seksiä koko kesänä... ;) No ei kai sentään.
Nonna, toivottavasti mökkireissu sujuu hyvin, jos tuloo ongelmia, ni heitä täti mehtään!
Metelle kans onnee matkaan. Nuo teidän prosentit ja häntäveikot kuullostaa niin laadukkailta että katteeks käy. :)
Marikukka, otit siis neuvosta vaarin ja liityit seuraan! Terveppä tuloa vaan! :) En usko että valkkari tekee saman ku punkku, koska valkkarissa ei tietääkseni oo niitä hyviä flavonoideja. Mutta haittaa siitä ei varmaan oo! Ainaki rentouttavaa, ja sehän ei oo koskaan pahitteeks! Ja nyt vaan rohkeesti kirjotteleen ja kertoileen ittestä ja kommentoimaan muitten asioita! Hop hop.
Kiitos Lupus ihanista sanoista, kyllä se kuule teitinki vuoro jo alkais oleen, niinku meijän kaikkien! Hali. Onkohan se puregon saman veikkasta vahvuudelta ku menopur... Mitenköhän ne lekurit valitsee mitä kellekki määrää... täytyypä samantien kysellä kaverilta, josta tulee mun henk koh perhelääkäri :)
Leimulle onnittelut työpaikasta!
Viiville halitukset! Mitä kuuluu?
Kyllä olin reipas tyttö, uskalsin nimittäin heittää sen talviturkin. Sitte samantien ku nousin järvestä, alko sataan rakeita... Oli ihan hirveen kylmä vesi, itku tuumas tulla. Mutta jälkeenpäin oli tosi mahtava olo!
Nyt täytyy mennä, kuulumisiin!Tuittu78:
Aloitin nyt uuden pinon kun vanha oli jo venynyt niin pitkäksi.
Hyvä oon käyttään tietokonetta, yhtäkkiä lainas tonne loppuun jonku Tuitun kommentin...? :D
Eilinen leffa oli minulle pettymys. Aloin jopa välillä jo kyllästyä.. Kirjana Da Vinci-Koodi oli paljon parempi ja tarina saatu paljon mielenkiintoisemmaksi. No, tulipa nähtyä.
Olen ilmeisesti liikaa hehkuttanut, että kuinka tyyni olen tämän lapsettomuuden kanssa.. Nyt on taas pitkästä aikaa sellainen alakuloinen olo. Eilen oltiin leffassa neljän kaverin kanssa ja epäilen kovasti että toinen tytöistä on raskaana. Ei sillä että olisin jotenkin kateellinen hänelle, mutta taas iski vasten kasvoja tämä oma tilanne. Minusta on tosi epäreilua, että me olemme aloittaneet paljon aikaisemmin kuin muut kavereistamme ja muut vain raskautuvat tuosta vaan ja me vasta toivomme..
Kaiken lisäksi on sellainen tunne, että omassa kropassa ei ole kaikki ok. Se inssihän oli aika vaikea ahtaan kohdunsuun takia ja sieltä jouduttiin napsaisemaan jotain. Lääkäri sanoi, että se voi aluksi vuotaa vähän, mutta se tyrehtyy nopeasti. No, siltä se jo näyttikin.. Tuli vähän tuhrua torstaina ja vielä vähemmän perjantaina. Nyt sitten eilen ennen leffaan lähtöä kävin vessassa ja pönttöön asti tuli ihan kirkasta verta. Nyt se on taas sellaista tuhrua.. :( Minun mielestäni neljättä päivää tuhrua ei ole nopeasti tyrehtymistä..
Soitin eilen hätäpäissäni siskolleni (terv.hoitaja) ja hän oli sitä mieltä, että se haava vain jostain syystä vuotaa ja että ei sitä verta tarvitse paljoa tulla kun se jo näyttää paljolta. Itse mietin, että olisiko meidän perjantain " jumppailut" miehen kanssa jotenkin ärsyttäneet sitä haavaa ja siksi olisi tullut vuotoa? Mutta miksi vasta lauantaina illalla?
Mitään muuta järkevää selitystä en löydä tälle tuhruttelulle.. Minulla ei ole koskaan ollut tuhruvuotoa kiertojen välillä, enkä ymmärrä miksi se olisi nyt alkanut. Ei kai tämä voi olla kuukautisvuotoakaan kun on niin vähäistä ja ovulaatiosta on vasta neljä päivää.. Missähän vaiheessa kannattaisi ottaa yhteyttä Väestöliittoon ja lääkäriin?
Että ottaa päähän tämä koko homma. Taas on sellainen olo, että voisi heittää hanskat kokonaan tiskiin..:(
-Tuittu pp3..kai..-
Harmi tuittu tommonen tuhru! Mutta kyllä kaikki on varmaan hyvin, se on vaan nyt jotenki ärsyyntyny tosta toimenpiteesta. Varppina menee ohi! Ei sulla kummiskaan mitään kipuja oo siihen liittyen?
Harmitus myös jos leffa oli pettymys... Mulle se kirja oli pettymys, en oo varmaan koskaan lukenu niin huonoo tekstiä! Tykkäsin just siitä juonesta kyllä, eli se oli saatu leffaan, eikä tarttenu piinata ittee niillä muilla tylsillä jutuilla. Kirja ei ollu mulle mikään ahaa-elämys, vaikka jänniä juttuja sisälsiki. Joskin voi olla, että jos kattois pelkästään sen elokuvan, niin vois olla ehkä vaikee seurata, en tiiä.
Mukavaa sunnuntaita! Lähen kohta töihin, jos näiltä ihanilta kuukautisilta kykenen...
Ehkä täytyy huomenna yrittää tavoittaa lääkäriä.
Tällä hetkellä vaihtaisin kroppani ihan kenen kanssa tahansa..:(
-Tuittu :(-
TUITTU, Ota huomenna yhteyttä lääkäriin, niin saat selvyyden tuohon verenvuotoon ja mielellesi rauhan. Tunnistan itseni sun kirjoituksesta niin hyvin. Välillä on ihan hyvä olla ja etenkin keskenmenon jälkeen julistin kovasti, miten olin sen asian jo selättänyt. Kappas vaan, alamäki alkoikin... Nyt olen jo selvemmillä vesillä, eikä tällä viikolla raskausvatsat ja vaunujen työntäjät ole saaneet mua huonolle tuulelle. Täytyy yrittää nauttia tästä iloisemmasta olosta, sillä kovaa ja korkealta on vuorossa pudotus, jos tämä inssi ei onnistunutkaan.
Miliko
... Juu otin tuupalaisen vinkistä vaarin ja hyppäsin tähän ketjuun kirjoittelemaan...
Hih, olen viimeisen tunnin lueskellut tätä ketjua ja yrittänyt muistaa kuka oli kuka ja missä vaiheessa hoitoja jne... Olette te kovia tyttöjä kirjoitteleen :)
Tuittu, ota ihmeessä yhteys lääkäriin heti huomenna, siis jos vuoto jatkuu. Itse olen asian ajatellut, näiden hoitojen aikaan niin, että heti jos joku asia vaivaa niin yhteys lääkäriin, oli kyse lääkkeistä tai " vaivoista" ., sitä vartenhan he ovat olemassa... eritoten yksityisenpuolella (kummalla puolen sinä muuten olitkaan hoidoissa?)
Mulla myöskin inssin jälkeen tuli vuotoa pari päivää, se vaan ei ollut kirkasta, vaan sellasta tuhrua. Minullakin joku paikka ahdas tuolla alhaalla, jota piti oikoa.. tms... Se oli lääkärin mukaan syy vuotoon.
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, on mukava liittyä seuraanne :)
Nyt täytyy lähteä kauppaan, ku mies huohottaa tuossa niskaan...
-Marikukka-
Nyt ei taas tule yhtään vuotoa.. Sisko oli edelleen sitä mieltä, että se olisi vain jokin haava tuolla kohdunsuussa joka välillä vuotaa. Se toimenpide kun oli niin hankala ja vaati nipsaustakin.
Aion silti soittaa huomenna Väestöliittoon ja pyytää soittoaikaa lääkärille. Saa ainakin mielenrauhan.
Voitte uskoa, että ei ole kyllä yhtään fiilistä piinailla..
-Tuittu-
Tuitulle tsempityksiä tulin laittelemaan. Toivottavasti vuodon syy selviää ja ettei se nyt ainakaan mitään vaarallista olisi. Ei kai se vielä kiinnittymisvuotoa voi olla, vai voiko?Tulehan sitten heti kertomaan, kun saat lääkäriltä ohjeistusta!
Milikolle sen varran, että alakoulun puolella minäkin työskentelen. Pätkäsuhteissa, kun tuota työkokemusta on vielä niin vähän ja täälläpäin on opettajista kauhea tunku eli virasta ei tarvitse haaveilla vuosikausiin. Mikäs sulla on tilanne?
Ja lopuksi yleisesti tämän hetken piinailijoille. ONKO TEILLÄ MITÄÄN OIREITA? Mulla on vatsa taas kauheen turvoksissa, kuten aina ovulaation jälkeen ja lisäksi nippailuja molemmilta puolilta vatsaa. Eli samat oireet kuin kaikissa aikaisemmissakin nega kierroissa. Siitä huolimatta kovaa ja korkealta tullaan alas, kuten Milikokin sanoi!
Mukavaa työviikkoa kaikille! Toivoopi Mette pp 4
Tässä aamukahvin lomassa kirjottelen.
Tuohon muihin suhtautumiseen on pakko ottaa kantaa, kun mun mioes ei tajua miks mulla tulee surullinen olo toisten raskausuutisista... Hitsit, enhän mää sille mitään voi! Ja yritinki selittää, että en mää niin aattele, että se meiltä ois pois jos muut saa vauvoja, mutta aina sillon se oma tilanne tulee vaan niin epätoivosena mieleen! Jo kolmas pariskunta, jotka on meijän jälkeen alkanu yrittään, oottaa jo Toista! Miks tässä kestää niin kauan? Mulla on kyllä kans välillä niin kakka olo, että tekis mieli amputoida koko alakroppa!
Ai niin, en tiiä näitteko mörön kuulumisia, ku huutelin sitä oikeen erikseen. On ollut kuulemma palstapimennossa. Yritin kutsua sitä takas tänne, mutta ei oo vielä näkyny.
Mulla on menossa 13 päivän työputki. Sen jälkeen onki sitte ekaks synttärit 9. päivä ja veljen häät 10. päivä. Kiva viikonloppu sillon tulossa! Saa hoitaa ihanaa kummityttöö, joka vie aina mun pahan olon kauas poijes! :)
Menkkakivutki alkaa hellittään, yöllä oli tyrehtyny vuoto lähes olemattomiin. Nyt on vasta kp3, varmaan alkaa uusiks huomenna, tietty.
Marikukalle vinkiks, kantsii kirjotella ensteks teksti vaikka wordilla, niin pääsee kurkkiin mitä muut oli kirjotellu. Ei mulla ainakaan oo niin hyvä muisti että ihan kaiken muistaisin ulkoo... Vaikka kieltämättä teijän asiat pyörii mielessä päivittäin lähes yhtä paljon ku omat! :D
Mua on mietityttäny lähipäivinä ajatus, että kuinkahan suuret mahollisuudet mulla on raskautua koskaan... Ottaen huomioon, että kolmen vuoden aikana ei ainuttakaan plussaa, viis inssiä eikä mitään tapahdu, miks siis tapahtuis ivf:ssä? Tuntuu jotenki riskaabelilta pistää kaikki toivo siihen. Mutta pakko sitä on löytää toivoo! Löytyhän sitä jokaisessa inssissäkin, olin nimittäin aina inssipäivänä varma, että ei onnistu, mutta siitä pari päivää, niin olin taas ihan varma että nyt tärppää... Hitsit mitä eestaas venkslaamista! :) Tajuaakohan kukaan... heh.
Joko tuittu soitteli lääkärille?
Joko Lilli on tehny varmistustestin??
Missä varjokas luuraa?
Onko VM1974:llä jo parempi mieli?
Missä pingu?...norjassa? :D
Nyt kaikki joukolla kuulumisia tekstaan!
Niin niin ja miten on sen tapaamisen laita?
Ketju on taas venähtänyt pitkäksi, pitäisiköhän aloittaa uusi? Kuka olisi rohkea aloittaja?
METTE kyseli oireista. Ei ole inssin jälkeen minkäänlaisia oireita, ei kai vielä voi ollakaan, koska inssistä on kulunut vasta viikko. Viimeksi olin ihan varma, että rinnat on turvoksissa kuten ekassa onnistuneessa inssissäkin, mutta eipäs plussaa tullutkaan. Tissit taisivat olla turvoksissa liiasta puristelusta, kun aina välillä oli pakko kokeilla, että joko nyt ;) Ei nippaile eikä turvota, muistaakseni silloin plussainssissä oli pari päivää ennen plussaamista pientä nipistelyä mahassa, samanlaista kuin ennen menkkoja, eli ei mitenkään ihmeellisiä oireita. Jospa viikon päästä olisi jo jotain oireita kerrottavaksi.
Opekollegalle vielä sen verran, että itse olen ollut töissä neljä vuotta ja niistä 2 virassa. Kovasti tunkua virkoihin on täällä meilläkin päin ja aina keväisin on muutama vakituinen opettajin ilman luokkaan. Kunhan heille on löytynyt luokat, saattaa muutama tulla auki yleiseen hakuun. Itsellä oli onni matkassa, sijaisuus koulussa, josta tuli virka auki ja nappiin osuneet sivuaineet. Kyllä se virka napsahtaa ihan varmasti muutaman vuoden sisällä, usko mua! Kyllä minua kuitenkin ihmetyttää missä on se paljon puhuttu opettajapula ja koska ne suuret ikäluokat oikein jää eläkkeelle, jotta luokanopettajien tilanne helpottuu?! Olipas vapauttavaa paasata jostain muusta välillä, unohtui lapsettomuushuolet hetkeksi pois mielestä!
Miliko
Ajattelin nyt uskaltautua taas mukaan,jos sopii. Olin aika aktiivinen tuossa syksyn ja kevään alun,mutta sitten tuli stoppi..ihan kamala ahdistus ja paniikki ja epätoivo joka kyllä on tuolla takana vielä koko ajan mutta ei nyt enää vallitsevana. Mun toka icsi meni ihan mönkään ja ei oikein tiedetä miksi. Ajattelin pitää taukoa ihan syksyyn asti, mutta totesin,että en kuitenkaan henkisesti jaksa jos en yritä eli nyt kolmas hoito päällä ja punktio viikolle 24 Huomenna 0-ultra
Ihana Tuupalainen mua huhuillut niin uskaltauduin taas mukaan :) Yritän tässä nyt saada kuulumisista kiinni.
Olen nyt entistä vahvempi niin jaksan paremmin tukea muita :)
HALIT
Tervetuloa takaisin Mörkö! :o) Halirutistus ja märkä pusu!
Tietääkö joku muuten miksi Helatorstaita vietetään? Mulla ei ole harmainta aavistustakaan, mutta kiitän sen lepopäiväksi pyhittäjää koko sydämestäni. Lepo tuli nimittäin tarpeen.
Pikaisesti lueskelin pitkäksi venähtänyttä pinoa ja huomasin ainakin Lillin plussanneen. Onnea matkaan! Tuitun kuulumisia aina lueskelen erityisen tarkkaan, kun suunnilleen samassa tilanteessa ollaan. Te tosin nyt pääsette ottamaan vähän etumatkaa, kun nää mun pitkät kierrot vaan venyy. Varjokkaalle negasta pahoittelut. Toivotaan, et se vielä plussaksi muuttuisi.Uudelle tulijalle (nyt unohtui jo nick) oikein lämmin tervetulotoivotus. Toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi! :)
(.) KP:t viuhtoo jo 32/27-30, eli uutta pituusennätystä tehdään. Poli menee kesäksi kiinni 16.6, joten jos täti ei pikkuhiljaa ala paikantaa meikäläistä (vaikka ei se tässä kiireessä ja ympäri suomen ravaamisessa mahdollista kai oliskaan), voi olla, että jää clomikokeilut kokeilematta. Käskivät polilta soittaa heti kun menkat alkaa...kun ne nyt vaan alkais. Testasin tänä aamuna, joten raskaana en ainakaan ole. Tosin se ei ollut aamuvirtsaa, mutta ainakin pari tuntia rakossa ollutta. Menkkamaisia kipuja on ollut, rinnat aristaa, päätä on särkenyt ja V*tuttanut siihen malliin, et sais täti jo tulla. Plussaan en olis uskonut muutenkaan, sillä mua ei palella eikä ole vuotamalla valkovuotoa niinkuin silloin ennen keskenmenoa.
Et sellaista. Kaikki tädin karkoittajat voi siis toivoa, et täti tulis meille...mä yritän saada sen mukaani mökille. Sais toimia assistenttina huonekalujen maalaushommassa. Mies kun karkaa parhaan kaverinsa polttareihin koko viikonlopuksi.
Nonna