Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olen jo monta kertaa joutunut sanomaan lapsille, että tänään ei ole ruokaa”

Kommentit (394)

Vierailija
161/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tota alle kolmen euron jauhelihaa löytyy? Ja onko se pelkkää sikaa, vai sekoitetta?Taatusti ei ainakaan vähärasvaista nautaa.

Vierailija
162/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silittelee silti uutiskuvassa perheen lemmikki kaniinia, mikseivät valmista siitä rusakkopaistia jos kerran on nälkä?

Ylen appsissa näkyy myös tekoripset. Viehkeät happiviiksien kanssa ja elintärkeät tietty, mitä sitä lapselle mitään hedelmiä ostaiskaan...

Missä näkyy tekoripset ja mistä tiedät, että hän on ostanut moiset itse, jos hänellä olisikin sellaiset?

Kuvassa näkyy. Sinä ottaisit ripset (huoltoineen?) vastaan, vaikka lapsesi näkisi nälkää? Vai pyytäisitkö avustajaasi vaihtamaan ripset ruokaan? Myös lahjakortin voi palauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvan daamilla on kuitenkin varaa kustantaa lemmikkinsä ruoat sekä lisäksi vaikuttaisi ripsipidennyksetkin olevan. Ja niille, jotka tästä pillastuvat, että eikö köyhällä saa olla mitään kivaa, niin a) ei saa, jos lapsesi näkee nälkää ja b) enpä keksi turhempaa tapaa hassata rahoja (kuin ehkä jos pyyhkisi ahterinsa 50€ seteliin, käytännössä sama asia).

Ovathan nuo lemmikin ruoat voineet myös tulla lahjoituksina. Millä perusteella perheenäidillä on ripsipidennykset? Itse sain ripsipidennykset joululahjaksi. Vaikka ihmisellä olisikin sellaiset, niin ei se tarkoita, että hän on välttämättä maksanut ne itse.

Aika riskaabelia ottaa lemmikki ja toivoa, että koko sen elämän ajan ihmiset lahjoittavat sille ruokaa koko ajan. Melkein sanoisin, että edesvastuutonta ja itsekästä. Entä jos se sairastuu?  Millä maksaa eläinlääkärin? Entä jos yhtäkiä jengi ei lahjoitakaan kanin ruokaa? Kuoleeko nälkään? Eikö olisi kuitenkin kätevämpi, että antaisi kanin jollekin jolla on varaa se elättää ilman lahjoituksia ja voisi ne ruokalahjoitukset suunnata vaikka ihmisille (vaikka hänen lapsilleen)? Ja jos minä olisin tuossa tilanteessa ja joku antaisi minulle lahjaksi ripsipidennykset (oikeasti, mun lapsilla ei olisi uusia vaatteita, lääkkeisiin ei olisi varaa ja ruoasta olisi puutetta ja joku ajattelisi, että mä tarvin ripsipidennykset, wtf?!?), niin varmaankin myisin mahdollisen lahjakortin ja ostaisin ruokaa. Ihan hyvin  olen pärjännyt ilman tekoripsiä, vaikka mulla olisi jopa varaa sellaiset laittaa ja pitää(vaikka en mikään pohatta olekaan). On vain järkevämpääkin rahanmenoa.

Vierailija
164/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvan daamilla on kuitenkin varaa kustantaa lemmikkinsä ruoat sekä lisäksi vaikuttaisi ripsipidennyksetkin olevan. Ja niille, jotka tästä pillastuvat, että eikö köyhällä saa olla mitään kivaa, niin a) ei saa, jos lapsesi näkee nälkää ja b) enpä keksi turhempaa tapaa hassata rahoja (kuin ehkä jos pyyhkisi ahterinsa 50€ seteliin, käytännössä sama asia).

Just tämä! Ripsipidennyksiin menee ainakin 50€/kk! Ilmeisesti rumat tekohärpäkkeet menee lasten hyvinvoinnin edelle, yök.

Itse sain ripsipidennykset joululahjaksi. Itselläni ei olisi koskaan ollut varaa moisiin. Mistä tuo tieto muuten tulee, että äidillä olisi ripsipidennykset?

Näkyy Ylen appsin kuvassa. Saitko lahjaksi myös ripsien huollot kuukausittain?

Appsin kuvassa? Eli missä? Sain myös kaksi hoitoa. Ovathan tällaiset ihan kivat vaihteeksi, mutta eivät sovi elämäntyyliini pidemmän päälle. Piristivät kyllä ja se oli lahjan antajan tarkoituskin.

Vierailija
165/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni tutkittiin ja leikattiin Helsingin Lastenlinnassa. Koko maa on jaettu Ouluun ja Helsinkiin erikoissairaanhoidossa. Kaikki kulut ja lähihoitajan palkkaaminen kotiin meni Kelan omavastuuseen. Sosiaaliviranomainen vastasi että Kuopiossa ei ole kotiin saatavia palveluja ja kaikki sairauskulut hylättiin. Jos teillä on lasten sairausmenoja tai koulumatkoja, niin vanhemmat maksavat itse. Ruokaan ja huostaanotettujen lasten luo tapaamisiin, rahaa ei ole riittävästi. Lisäksi opintolainaa on minulla 30 k, kahdella opiskelevalla lapsellani , kullakin yli 40k. Keikkatyötä teemme minimipalkalla.

Vierailija
166/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko laittaa ruokaa perunasta. Peruna ei ole kallista ja 100 g jauhelihaa saadaan hyvä ruskea kastike.

Ei maksa paljon.

Makaronit maksavat muutaman sentin pussi, kananmunat eivät ole kalliita eikä maito ja sitten loppu jauheliha 300 g tähän laatikkoon.

Ei maksa paljon

Vierailija
167/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolemansairas hän ei kuitenkaan noilla diagnooseilla ole eikä happihoitoa noihin käytetä. Siksipä joutuukin sen itse kustantamaan.

Mistä tiedät? Et mistään. Kyllä EDSiin voi valitettavasti kuolla (erit. vaskulaarinen muoto). Ko. sairaus on muutakin kuin nivelten yliliikkuvuutta. 

Edsiin liittyy sympaattisen hermoston ongelmia ja paljon muuta. Tiedän kaksi eds:ää sairastavaa, joilla on lisähappi käytössä.

Vierailija
168/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Suomessa oikein tapahtuu? Peruskoulu ei valmenna enää mihinkään ja vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan niin että pärjäävät elämässä. Meikit, lemmikit ja herkut eivät ole mitään itsestäänselviä asioita. Mun mielestä on ihan perusteellista sanoa ettei ole oikeutta ostaa tuilla muuta kuin oikeasti elämiseen tarvittavia asioita. Ei tupakkaa eikä alkoholia. Minä kun olin aikanaan opiskelija niin olin useamman kuukauden ilman mitään hygieniavälineitä. Kaikki loppuivat pikkuhiljaa. Hammastahna, shamppoo, saippua, voiteet...Mutta suihkuun pääsin kuitenkin. Tiskit pesin myös pelkällä vedellä. Ei meikkejä. Kukaan ei huomannut, kukaan ei kysellyt että mikset käytä meikkiä. Kukaan ei sanonut että haiset pahalta. Mun hampaat ja hiukset eivät menneet huonoon kuntoon. Ei ollut varaa ostaa karkkeja eikä sipsejä, jugurtteja tai muitakaan YLELLISYYSTARVIKKEITA. Se ei estänyt opiskelua, seurustelua, ystävien tapailua eikä työpaikan saamista vaikka oli lama. Voi sitä onnea kun ekasta palkasta ostin pirkan shampoota:) Ja söin melkein pelkästään kasviksia kun ne olivat niin halpoja, porkkanaa, kaalia, sipulia...

En tunne mitään sympatiaa näitä kohtaan jotka eivät osaa hoitaa asioitaan niin että lapset eivät saa kunnollista ruokaa. 

Vierailija
169/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tota alle kolmen euron jauhelihaa löytyy? Ja onko se pelkkää sikaa, vai sekoitetta?Taatusti ei ainakaan vähärasvaista nautaa.

Oletko muuten yhtä tarkka valmisruokien suhteen, että on vähärasvaista nautaa? Eikä esim. rasvaisia tai jänteisiä roiskepaloja eläimen ruhosta?

Vierailija
170/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohis, mutta miksi tuo levitepurkki on jääkaapissa ilman kantta? Pahaksihan se noin menee.

Ohis, mullakin on kansi raollaan, kun pidän siinä veistä.

Vierailija
171/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä! Ripsipidennyksiin menee ainakin 50€/kk! Ilmeisesti rumat tekohärpäkkeet menee lasten hyvinvoinnin edelle, yök.

Itse sain ripsipidennykset joululahjaksi. Itselläni ei olisi koskaan ollut varaa moisiin. Mistä tuo tieto muuten tulee, että äidillä olisi ripsipidennykset?

"Hmmm, mitä ostaisin kaverille joululahjaksi.. Lapsensa näkevät nälkää.. Uusiin vaatteisiin ei ole varaa.. Lääkkeisiin ei ole varaa... Hei, nyt keksin! Ripsipidennykset, jotka kestävät kuukauden, sillä hänellä ei varmasti ole varaa kuukausittaisiin huoltoihin! Loistavaa!" Oliko tämä se lahjan antajan ajatuksenjuoksu, vai toivoitko ripsiä ihan itse? Kuvasta näkee. Jos noi on aidot ripset, niin Maisa Torpalla on luomurinnat.

Tuntuu turhamaiselta kenties, mutta eihän tuo sulje pois muunlaistakaan auttamista. Ehkä äidille on haluttu antaa jotain omaa extraa. Ei, en toivonut ripsiä itse, ihan täytenä yllätyksenä tulivat. Sain lahjaksi ystävältäni muutakin. Ajatuksenjuoksuna oli ilahduttaa minua, minulla ei ole varaa eikä mahdollisuuksia hemmoitella itseäni. Vaikka ripset eivät olleet oma juttuni, oli niitä hauska kokeilla. Lapsia minulla ei ole.

Vierailija
172/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä Suomessa oikein tapahtuu? Peruskoulu ei valmenna enää mihinkään ja vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan niin että pärjäävät elämässä. Meikit, lemmikit ja herkut eivät ole mitään itsestäänselviä asioita. Mun mielestä on ihan perusteellista sanoa ettei ole oikeutta ostaa tuilla muuta kuin oikeasti elämiseen tarvittavia asioita. Ei tupakkaa eikä alkoholia. Minä kun olin aikanaan opiskelija niin olin useamman kuukauden ilman mitään hygieniavälineitä. Kaikki loppuivat pikkuhiljaa. Hammastahna, shamppoo, saippua, voiteet...Mutta suihkuun pääsin kuitenkin. Tiskit pesin myös pelkällä vedellä. Ei meikkejä. Kukaan ei huomannut, kukaan ei kysellyt että mikset käytä meikkiä. Kukaan ei sanonut että haiset pahalta. Mun hampaat ja hiukset eivät menneet huonoon kuntoon. Ei ollut varaa ostaa karkkeja eikä sipsejä, jugurtteja tai muitakaan YLELLISYYSTARVIKKEITA. Se ei estänyt opiskelua, seurustelua, ystävien tapailua eikä työpaikan saamista vaikka oli lama. Voi sitä onnea kun ekasta palkasta ostin pirkan shampoota:) Ja söin melkein pelkästään kasviksia kun ne olivat niin halpoja, porkkanaa, kaalia, sipulia...

En tunne mitään sympatiaa näitä kohtaan jotka eivät osaa hoitaa asioitaan niin että lapset eivät saa kunnollista ruokaa. 

Se on ihan Eri juttu olla opiskelija ja köyhä. Se on ohimenevä välivaihe, jossa on odotusarvo, että kohta saa parempaa.

Siinä suuri osa samanikäisistä on samanlaisia köyhöilijöitä. Yths on hyvin halpa ja yliopistolla saa tuettua monipuolista ruokaa.

Se on kauheaa olla opiskelijaikää vanhempana köyhä. Silloin kun suurin osa kavereista ja muista ikätovereista ei enää olekaan köyhiä ja tekee monenlaista, mihin ei itse pysty ja siitä ei välttämättä pysty nousemaan.

Vierailija
173/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohis, mutta miksi tuo levitepurkki on jääkaapissa ilman kantta? Pahaksihan se noin menee.

Ohis, mullakin on kansi raollaan, kun pidän siinä veistä.

Eiks se veitsi ole siinä epähygieeninen? Montako päivää käytät samaa veistä? Ja sitten siihen rasvaan tarttuu kyllä kaikki maut jääkaapista äkkiä.

Vierailija
174/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa, samasta haaveillaan meillä.

Olisipa varaa ostaa lakanat tai uudet pyyhkeet. Niihin säästetään vuosi. Lomilla käydään ilmaisissa jutuissa jos on varaa bensaan. Jokaista vaatetta ja kenkää vaalitaan jotta seuraava saa sen jotenkin ehjänä.

Juuri ostin tytölle paksumman pipan ensi kertaa 2 vuoteen, edellinen oli jo aika rujo. Maksoi 7 euroa ja sekin oli iso sijoitus.

kirpputoreilta varmaan löytyy lakanoita. Toivottavasti sosiaaliviranomaiset vierailee perheen luona. 

Vierailija
175/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy Ylen appsin kuvassa. Saitko lahjaksi myös ripsien huollot kuukausittain?

Appsin kuvassa? Eli missä? Sain myös kaksi hoitoa. Ovathan tällaiset ihan kivat vaihteeksi, mutta eivät sovi elämäntyyliini pidemmän päälle. Piristivät kyllä ja se oli lahjan antajan tarkoituskin.

Puhelimissa on App Store. Sieltä saa ladattua Ylen sivut ja luettua artikkelin sekä katsoa kuvat. Kokeilepa.

Kiva että piristyit, mutta näkevätkö lapsesi nälkää ja ovat ilman asianmukaisia vaatteita? Jos eivät, niin sitten tämä ei liity mitenkään sinun ripsiisi.

Vierailija
176/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin 2 etnistä äitiä ja 5 lasta mäkkärissä ja rattaissa selasi pieni kännykkää. Ei se ihmeellistä oo että olivat mäkkärissä. 

Vierailija
177/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta kyllä on jotain uusavuttomuutta tässä. Mun lapsuudenkoti oli todella köyhä. Silti me saimme syödäksemme ihan hyvin mielestäni, meitä oli 4 lasta.Myöhemmin aikuisiällä vasta tajusin, että mehän syötiin ihan gourmeta himassa, kun isä kalasti ja saatiin juuri järvestä nostettua kalaa lautaselle. Vastaava annos ravintolassa nykyään 25-30e.  Joku peruna ja makkarakastike tulee maksamaan ehkä 2-3e koko porukalle. Joo, ei ole terveellistä ja blaa blaa, mutta on ainakin täyttävää. 

Kun rahasta joudutaan tinkimään, silloin voi joutua tinkimään myös terveellisyydestä. Koulussa saavat kuitenkin salaatit ja raasteet.  Oikeasti ruokaa saa halvalla pöytään! Ja peruna kuitenkin parempi vaihtoehto kuin makaroni. 

Kilo perunaa 89 senttiä, makkarapaketit halvimmillaan 80 senttiä, sit pitäis olla sipulia ja jauhoja (kalliita nykyään) ja nuokin muutamalle pojalle yksin ja itsekin pitää syödä. Ja kun kämmenellä on se euro, niin mites ajattelit et onnistuu?

Ruokaavusta onneksi saa ryynejä.

Miten tässä maassa muka voi joutua tilanteeseen jossa on euro ruokaan? Kyllä on talouden suunnittelussa silloin vikaa! Toimeentulotuen perusosa riittää kyllä ruokaan! Ja mitä isompi perhe sen useampi perusosa. Olkoonkin että se summa on lapsilla pienempi. Jos ei asu ylisuuressa/ kalliissa asunnossa ja elää toimeentulotuen varassa saa 80% asumiskuluista korvattua asumistuella. Ja omavastuun vielä ylimääräisellä toimeentulotuella. Lääkkeetkin korvataan erikseen, samoin sähkölasku. Joten sen varsinaisen toimeentulotuen ei tarvitse riittää muuhun kuin ihan päivittäismenoihin. Jos ei riitä niin sitten kyllä menee johonkin muuhunkin mitä asianomaiset eivät vaan tunnusta.

Tuli kyllä sama mieleen. Jotain varmaan jää kertomatta. Veikkaan peliongelmaa. Ei tässä itsekään rikkaita olla, mutta koskaan ei ole nälässä tarvinnut olla.

Aivan! Ja sitten kun yrittää tarkentaa mihin se raha kuluu ja mitkä muka ovat välttämättömiä menoja joihin ei saa toimeentulotukea niin vastauksia ei kyllä saa. Korkeintaan jotain epämääräisiä selityksiä miten pitää joskus jotain kivaakin saada tms. Kun ei vaan yksinkertaisesti ole mitään PAKOLLISIA menoja vaan rahaa tuhlataan mielitekoihin. Jotkut ei vaan osaa käyttää rahaa vaan tuhlaavat heti kaiken mitä saavat, oli sitä miten paljon tahansa. Ja sitten ei edes tunnuta ymmärtävän mitä eroa on tarvitsemisella ja haluamisella.

Tuo oli ymmärtämätön vastaus. Aikuiset ja lapset putoavat pois yhteiskunnasta ja sosiaalisista suhteista, jollei ole varaa tehdä sellaisia asioita, mitä muutkin samanikäiset tekevät.

Esim kaveripiiri tapaa kahvien merkeissä kahvilassa ja itsellä ei ole varaa osallistua. Tai lapsen kaverit menevät elokuviin tai uimaan, mutta omalla lapsella ei ole koskaan rahaa. Putoaa äkkiä pois ja joutuu kiusatuksi, jollei ole varaa muuta kuin eväsretkiin metsässä ja kirjastokäyntiin.

Voi luoja! Just näitä tarkoitin! Eli taas kerran: mikä olikaan haluamisen ja tarvitsemisen ero? Jotkut ne vaan kehtaa odottaa että yhteiskunta kustantaa ilmaiset kahvila ja elokuvareissutkin! Kas kun ei vielä etelänlomat.. kun kerran kaveritkin pääsee...

No tottakai! Meidän luokalla ainakin kiusataan kaikkia jotka ei käy talvilomalla Alpeilla laskettelemassa ja syyslomalla Kap Verdessä sukeltamassa. Lisäksi kaikilla pitää olla mopoauto, ettei syrjäydy. Mutta sossu ei korvaa! Miten tässä muka voisi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi?

Vierailija
178/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta kyllä on jotain uusavuttomuutta tässä. Mun lapsuudenkoti oli todella köyhä. Silti me saimme syödäksemme ihan hyvin mielestäni, meitä oli 4 lasta.Myöhemmin aikuisiällä vasta tajusin, että mehän syötiin ihan gourmeta himassa, kun isä kalasti ja saatiin juuri järvestä nostettua kalaa lautaselle. Vastaava annos ravintolassa nykyään 25-30e.  Joku peruna ja makkarakastike tulee maksamaan ehkä 2-3e koko porukalle. Joo, ei ole terveellistä ja blaa blaa, mutta on ainakin täyttävää. 

Kun rahasta joudutaan tinkimään, silloin voi joutua tinkimään myös terveellisyydestä. Koulussa saavat kuitenkin salaatit ja raasteet.  Oikeasti ruokaa saa halvalla pöytään! Ja peruna kuitenkin parempi vaihtoehto kuin makaroni. 

Kilo perunaa 89 senttiä, makkarapaketit halvimmillaan 80 senttiä, sit pitäis olla sipulia ja jauhoja (kalliita nykyään) ja nuokin muutamalle pojalle yksin ja itsekin pitää syödä. Ja kun kämmenellä on se euro, niin mites ajattelit et onnistuu?

Miten tässä maassa muka voi joutua tilanteeseen jossa on euro ruokaan? Kyllä on talouden suunnittelussa silloin vikaa! Toimeentulotuen perusosa riittää kyllä ruokaan! Ja mitä isompi perhe sen useampi perusosa. Olkoonkin että se summa on lapsilla pienempi. Jos ei asu ylisuuressa/ kalliissa asunnossa ja elää toimeentulotuen varassa saa 80% asumiskuluista korvattua asumistuella. Ja omavastuun vielä ylimääräisellä toimeentulotuella. Lääkkeetkin korvataan erikseen, samoin sähkölasku. Joten sen varsinaisen toimeentulotuen ei tarvitse riittää muuhun kuin ihan päivittäismenoihin. Jos ei riitä niin sitten kyllä menee johonkin muuhunkin mitä asianomaiset eivät vaan tunnusta.

Tuli kyllä sama mieleen. Jotain varmaan jää kertomatta. Veikkaan peliongelmaa. Ei tässä itsekään rikkaita olla, mutta koskaan ei ole nälässä tarvinnut olla.

Aivan! Ja sitten kun yrittää tarkentaa mihin se raha kuluu ja mitkä muka ovat välttämättömiä menoja joihin ei saa toimeentulotukea niin vastauksia ei kyllä saa. Korkeintaan jotain epämääräisiä selityksiä miten pitää joskus jotain kivaakin saada tms. Kun ei vaan yksinkertaisesti ole mitään PAKOLLISIA menoja vaan rahaa tuhlataan mielitekoihin. Jotkut ei vaan osaa käyttää rahaa vaan tuhlaavat heti kaiken mitä saavat, oli sitä miten paljon tahansa. Ja sitten ei edes tunnuta ymmärtävän mitä eroa on tarvitsemisella ja haluamisella.

Tuo oli ymmärtämätön vastaus. Aikuiset ja lapset putoavat pois yhteiskunnasta ja sosiaalisista suhteista, jollei ole varaa tehdä sellaisia asioita, mitä muutkin samanikäiset tekevät.

Esim kaveripiiri tapaa kahvien merkeissä kahvilassa ja itsellä ei ole varaa osallistua. Tai lapsen kaverit menevät elokuviin tai uimaan, mutta omalla lapsella ei ole koskaan rahaa. Putoaa äkkiä pois ja joutuu kiusatuksi, jollei ole varaa muuta kuin eväsretkiin metsässä ja kirjastokäyntiin.

Voi luoja! Just näitä tarkoitin! Eli taas kerran: mikä olikaan haluamisen ja tarvitsemisen ero? Jotkut ne vaan kehtaa odottaa että yhteiskunta kustantaa ilmaiset kahvila ja elokuvareissutkin! Kas kun ei vielä etelänlomat.. kun kerran kaveritkin pääsee...

Olet jokseenkin hölmö. Etkö ymmärrä, minkä näköalattomuuden tuollainen tilanne tuo. Siinä ei enää koe kuuluvansa yhteiskuntaan, kun ei pysty osallistumaan normaaleihin asioihin.

Ja en ole (ainakaan vielä) tuollaisessa jamassa, mutta opin tunteman tuollaisen hyvin köyhän ja hänellä oli todella kauheaa ja näköalatonta. Rip.

Vierailija
179/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jolla on todella ongelmia terveytensä kanssa haluaa haastaa itsensä kokeilemalla saako allergian ripsiliimasta?

Vierailija
180/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa sellaista sanottiin? Jonkun kahvila- ja elokuvareissun tarjoaminen on vielä kohtuuhintaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme