Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Olen jo monta kertaa joutunut sanomaan lapsille, että tänään ei ole ruokaa”

Kommentit (394)

Vierailija
1/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omat huonot valinnat on aina yhteiskunnan vika?

Vierailija
2/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanottu minulle enkä ole sanonut lapsilleni. Ikinä tuota lausetta. Huostaanottoperuste mielestäni, kyvytön vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä lasun paikka.

Vierailija
4/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myös puuro on ruokaa, mutta se ei riitä jokapäiväisenä ateriana. Opetan lapsiani arvostamaan ruokaansa. Välillä voi tehdä myös maukasta uunipuuroa ja laittaa päälle pakasteesta otettuja marjoja. Poimimme marjamme itse. Lapsetkin poimivat ja niin, lapsetkin ovat oppineet laittamaan jo monenmoista ruokaa. Idättämien on edullinen tapa saada tuoretta vihreää porkkanoiden, kaalin yms edullisten kasvisten oheen. Idätämme itse. Kerralla voi ostaa isomman pussillisen idätettäviä siemeniä esim. parsakaalin siemenistä tulee hyvää. Ruoan laatu on vitamiini ym arvoiltaan korkeaa. En kävelisi, jos en söisi paljon kasviksia ja kohtuudella siemeniä, papuja, kalaa ja kanaa. Punaista lihaa hyvin vähän.

Vierailija
5/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap käyttää sitten lapsilisänsä, omiin vaatteisiinsakko ja pikkavippeihin?

Vierailija
6/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä miten on yhteenlasketut tulot oli se sitten työkkärinkorvaus jne. Sämpylöitä voi tehdä. Vaikee uskoa että niin köyhiä on.

Vierailija
7/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi noita lapsia ei ole otettu huostaan :0 Jos ei ruokaa kotonansa saa, mitä ihmettä?

Vierailija
8/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni myös puuro on ruokaa, mutta se ei riitä jokapäiväisenä ateriana. Opetan lapsiani arvostamaan ruokaansa. Välillä voi tehdä myös maukasta uunipuuroa ja laittaa päälle pakasteesta otettuja marjoja. Poimimme marjamme itse. Lapsetkin poimivat ja niin, lapsetkin ovat oppineet laittamaan jo monenmoista ruokaa. Idättämien on edullinen tapa saada tuoretta vihreää porkkanoiden, kaalin yms edullisten kasvisten oheen. Idätämme itse. Kerralla voi ostaa isomman pussillisen idätettäviä siemeniä esim. parsakaalin siemenistä tulee hyvää. Ruoan laatu on vitamiini ym arvoiltaan korkeaa. En kävelisi, jos en söisi paljon kasviksia ja kohtuudella siemeniä, papuja, kalaa ja kanaa. Punaista lihaa hyvin vähän.

Punainen liha aiheuttaa syöpää. Kana suht edullista ja kalaa vou syödä srn 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
9/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettiin kertomatta onko sairaus periytynyt pojille.

Vierailija
10/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan 80-luvulla otettu tuon syyn takia huostaan.

Vierailija
11/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 11v. Kolesteroliarvot on koholla on todellakin huostaanoton paikka.

Vierailija
12/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tainneet lukea koko juttua... Ottakaapas alusta ja ihan ajatuksella.

Vierailija
13/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa, samasta haaveillaan meillä.

Olisipa varaa ostaa lakanat tai uudet pyyhkeet. Niihin säästetään vuosi. Lomilla käydään ilmaisissa jutuissa jos on varaa bensaan. Jokaista vaatetta ja kenkää vaalitaan jotta seuraava saa sen jotenkin ehjänä.

Juuri ostin tytölle paksumman pipan ensi kertaa 2 vuoteen, edellinen oli jo aika rujo. Maksoi 7 euroa ja sekin oli iso sijoitus.

Vierailija
14/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perhe muutti etelästä itään ja Laura irtisanoi työnsä pääkaupunkiseudulta. Muutto ei riittänyt irtisanomisen perusteeksi, ja hän sai puolen vuoden karenssin. Samaan aikaan aviomies lomautettiin."

Niin, kai näitäkin asioita olisi voinut miettiä ennen ratkaisun tekemistä. Siis miksi muuttivat, kun kyse ei ollut selkeästikään siitä, että jompi kumpi olisi tuolta idästä saanut töitä. Että oikeasti, jos toisella on jo lomautusuhka päällä, niin pitäisikö vähän miettiä, ennen kuin irtisanoutuu, hankkii karenssin ja muuttaa johonkin, missä töitä on todennäköisesti vielä vähemmän tarjolla.

Näitä, joilla taustalla on vakava sairaustuminen tai yllättävä työttömys itsestä riippumattomista syistä, jaksaa vielä sympata ja ymmärtää, mutta nämä itse asiansa sössivät ja sitten tukia käsi ojossa vaativat oat kyllä raivostuttavia.

Vierailija
15/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia, jauhelihaa ja leipää. Ei varaa ostaa vihanneksia. Lapsen kolesteroli vaarallisen korkealla.

Mie ihan vilpittömästi uskon, että ei vaan oo taitoa tehdä ruokaa. Kukaan ei oo vaatinu opettelemaan. Kasvikset (porkkana, lanttu, kaalit) ei oo kalliita.

Vierailija
16/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että täällä löytyy vain empatiakyvyttömiä ja mielikuvituksettomia tyyppejä näin alkuun. Tai ehkä me muut vasn pyörittelemme silmiä kaikessa hiljaisuudessa.

Sanonpahan nyt kuitenkin, että ihan kaikkeen ei pysty varautumaan eikä kaikesta voi aina syyttää äitiä. Saattepahan uutta sätittävää musta ja jätätte heikommat rauhaan mokomatkin koulukiusaajat.

Vierailija
17/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikeasti köyhä ja poltan jopa tupakkaa, silti mun rahat riittää kohtuullisesti terveelliseen ruokaan. Elän tt-tuella. Vaikea tajuta näitä juttuja. Toki lasten ruokintaan menee rahaa, mutta eikös lapsiin saa korotettuja tukia?

Mua v*tuttaa köyhyydessä vain se, kun en saa koskaan uusia vaatteita tai kenkiä. Tai mitään "hömppää". Tupakanpoltto on mun ainoa ilo, siitä älkää nyt aloittako. 

Vierailija
18/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkka ei enää riitä kunnon ruokaan ja kodin kunnossa pitämiseen, niin ei siinä mikään auta. Kun huomaa ettei ole oikeasti varaa hammasharjoihin tai polttopuihin, tuntee sen saman jäätävän tuskan missä elin lapsuuteni 90 luvun lamassa.

Ei tän pitänyt mennä näin, mutta menipä vaan.

Vierailija
19/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pidetty nälässä.

Voi kun äiti olisi antanut minut pois.

Mutta hän ei rakastanut minua.

Siksi olen vieläkin hoikka..rasvasolut ei lisääntyneet.

Söin nälkääni jäisiä mustikoita pakastimesta.

Ei nälästä voi lapsi puhua koulussa

Vierailija
20/394 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa, samasta haaveillaan meillä.

Olisipa varaa ostaa lakanat tai uudet pyyhkeet. Niihin säästetään vuosi. Lomilla käydään ilmaisissa jutuissa jos on varaa bensaan. Jokaista vaatetta ja kenkää vaalitaan jotta seuraava saa sen jotenkin ehjänä.

Juuri ostin tytölle paksumman pipan ensi kertaa 2 vuoteen, edellinen oli jo aika rujo. Maksoi 7 euroa ja sekin oli iso sijoitus.

Mitä jos laittasitte hakemuksen tuonne?