Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin lapseni asumaan enemmän isällään?

Vierailija
22.01.2019 |

Kaipaan tietoa, en tuomiota. Minulla on teini, joka tapaa isäänsä n. joka toinen viikonloppu. Virallista tapaamissopimusta ei ole. Lapsen kanssa on hyvin raskasta. Haluaisin, että hän asuisi enemmän isällään, jotta pääsisin välillä helpommalla. Lapsi itse ei halua sitä, koska sieltä on esim. pidempi matka kouluun. Voiko teini päättää, missä haluaa asua? Eikö minulta kysytä? Voinko hakea hänelle jotain muuta paikkaa, mikäli isän luona asuminen ei onnistu? Onko lapsensa kanssa pakko asua, jos ei halua?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isän mahdollista muuttaa lähemmäs lastaan?

Vierailija
2/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isän mahdollista muuttaa lähemmäs lastaan?

Ei ole eikä koulumatka ole kohtuuton nytkään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo sen ikäinen, että saa valita kummalla vanhemmalla asuu ja tapaako toista vanhempaa lainkaa.

Vierailija
4/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapselle olisi parasta päästä pois luotasi, ihan hänen parhaakseen kylmä äiti.

Vierailija
5/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä lapsen isä on? Voiko hän pyytä lasta useammin luokseen miin tilanne ei vaikuttaisi siltä, että olisit työntämässä lasta pois.

Vierailija
6/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapselle olisi parasta päästä pois luotasi, ihan hänen parhaakseen kylmä äiti.

Minähän en vastusta tätä. Ehkä olisin lämpimämpi äiti, jos saisin välillä hengähtää.

Ap

Vierailija
7/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä lapsen isä on? Voiko hän pyytä lasta useammin luokseen miin tilanne ei vaikuttaisi siltä, että olisit työntämässä lasta pois.

Isä ottaa lapsen luokseen silloin, kun lapsi haluaa mennä, mutta on itse passiivinen.

Ap

Vierailija
8/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo sen ikäinen, että saa valita kummalla vanhemmalla asuu ja tapaako toista vanhempaa lainkaa.

Kyllä, mutta saavatko vanhemmat valita?

Ap

Vierailija
9/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voitte sopia isän kanssa siitä, että lapsi on enemmän siellä. Yli 12v lasta pitää kuulla, mutta alaikäinen lapsi ei vielä asumistaan oikesti päätä. Jos jaksaminen on tiukoilla, sovitte uudet säännöt.

Vierailija
10/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä, että tämä on tabu.

Ap

Vierailija
11/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alaikäinen lapsi asuinpaikkaansa päätä. Jos äiti ei jaksa ja isä ottaa kotiinsa niin sitten on näin. Lapsi ei ole diktaattori.

Vierailija
12/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillisin keinoin et voi lasta pakottaa muualle asumaan. Yksi keino olisi tietty ruveta väkivaltaiseksi ja aloittaa päihteiden väärinkäyttö, se voisi ehkä saada aikaan lastensuojelussa tarpeen siirtää lapsi muualle. Muuta tietä en oikein näe.

Vierailija
13/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voitte sopia isän kanssa siitä, että lapsi on enemmän siellä. Yli 12v lasta pitää kuulla, mutta alaikäinen lapsi ei vielä asumistaan oikesti päätä. Jos jaksaminen on tiukoilla, sovitte uudet säännöt.

Isästä ei ole oikein apua, koska hän antaa lapsen päättää.

Ap

Vierailija
14/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit isän kanssa. Tai tee lasu pojastasi

Vierailija
15/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotakuta kamua tekemään lasu

Vierailija
16/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alaikäinen lapsi asuinpaikkaansa päätä. Jos äiti ei jaksa ja isä ottaa kotiinsa niin sitten on näin. Lapsi ei ole diktaattori.

Kyllä minä sain päättää kun olin 12. Jäin isälleni.

Vierailija
17/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaah

Vierailija
18/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan pakota vanhempia pitämäänkään lasta synnytyksen jälkeen. Jos et halua lapsen asuvan luonasi, mene lastenvalvojalle ja kysy tällaisesta mahdollisuudesta.

Toinen vaihtoehto on tehdä itse lapsestasi lastensuojeluilmoitus ja sitten kerrot heille miltä sinusta tuntuu. Sieltä joko järjestellään mahdollisuuksia muuttaa isän luo tai sitten huostaanottoa, sijaisperhettä, perhetyöntekijä, sijaiskoti jne. 

Vierailija
19/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä jotakuta kamua tekemään lasu

Olen ollut useita kertoja sosiaalitoimeen yhteydessä. He toteavat aina, että lapsella on hyvät oltavat luonani ja päättävät keskustelun. No niin on! Teen parhaani lapsen kanssa, mutta uuvun itse.

Ap

Vierailija
20/83 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillisin keinoin et voi lasta pakottaa muualle asumaan. Yksi keino olisi tietty ruveta väkivaltaiseksi ja aloittaa päihteiden väärinkäyttö, se voisi ehkä saada aikaan lastensuojelussa tarpeen siirtää lapsi muualle. Muuta tietä en oikein näe.

Kyllä se on ihan laillista muuttaa lapsi isälleen. Kyllä perheet muuttavat, ja lapset on ihan laillista laittaa muuttamaan mukana. Ja nyt, lapsi on ihan laillista muuttaa isälleen. Toki käytännössä siihen tarvitaan isän määrätietoista otetta myös. Puhu isälle ihan suoraan, että nyt on lapsen takia tehtävä näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi