Selviytyjät Suomi 2019
Kommentit (2668)
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään jo valmiiksi seuraavaa kautta, miten pahasti Sara Sieppi on palstalaisten ivan ja pilkan kohteena, näköjäänalkoi jo. Mun mielestä Sara on tavallinen suomalainen nainen. Keskivertoa kivemman näköinen, hyvä kroppa, herttaisen oloinen. Mutta mä olenkin 51v, ei ole mitään syytä olla kateellinen Saralle.
Meni ohi aiheen, sori siitä. Mun mielestä Kimin olisi pitänyt voittaa. Tuo katkera tuomaristo itsekin sanoi Miskaa peräkärryksi jne. mutta silti äänestivät Kimi-vihassaan Miskan voittajaksi. Katkeruus ratkaisi tämän kisan, ei oikea selviytyminen.
olihan se aikamoista selviytymistä että Miska voitti, oishan hänet pitänyt äänestää aiemmin pois kuten wallukin. Virpi ei olisi pärjännyt finaalikaksikossa, muuten kyllä se muistiosuus mutta ei nopeudessa Kimille. Virpi olisi sitten voittanut. Kolimosta olisi tippunut pois. Voitto meni oikeeseen osoitteeseen vaikka Miska sitä rahaa niin ei olisi tarvinnut edes.
Miten hemmetissä te saatte näin paljon tunteita irti jostain tv-ohjelmasta? Mun mielestä Kim olisi ansainnut voiton mutta kisan äänioikeutetut olivat eri mieltä.
Tuollaisessa paikassa kaikkien täytyy kantaa kortensa kekoon. Kimihän sanoi että keräsi voimia. Eli laiskotteli ja veetuttaa varmaan jos yksi ei teemitään kun odottaa suuammollaan safkaa. On huutanut siellä rumasti, eihän me kaikkia nähdä. Kilpailu täytyy nähdä kokonaisuutena. Ei ihme että naiset oli täynnä tätä kimiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kauden SELVIYTYJÄ oli ylivoimaisesti Kim. Näin naisena tunnen suurta myötähäpeää naisten katkeruudesta tuomaristossa. Toivoin niin, että edes yksi olisi näyttänyt, että pystyy irtautumaan tästä naisten liittoutumasta. Siellä on Lola ja Lotta tehneet aivopesua tehokkaasti, Wilma tosi helppo käännytettävä samoin Veronica, mutta Tuuliiin asetin toivoni, koska on urheiljia ja ajattelin, että pystyy katsomaan asioita ilman katkeruutta. Markon tiesin menevän käskyttäjänaisten mukana, on sen verran nyhverö mieheksi. Toivottavasti, kun nyt katsovat, edes joku kokee herätyksen, voi mitä tuli tehtyä. Ja entäs se, että tuomaristossa istuu kaksi luovuttajaa, onko he oikeita tekemään päätöstä voittajasta. Jos katse voisi tappaa, Lolan katseen edessä moni olisi jo vainaa. Sehän tuli television läpikin. Kim, minun silmissäni olet aina se todellinen selvityjä, jouduit henkisesti ylivoimaiseti lujimmille ja silti voitit kilpailuja silloin, kun oli pakko voittaa!
Tuulihan esitti toivomuksen Miskalle ja Virpille että olisivat äänestäneet Kimin kun Tuuli lähti. Toki Miskalla ja Virpillä oli se että Kimi loppuun asti niin jompikumpi heistä voittaa. Virpillä ei mitään saumaa kun viimeinen kilpailu piti voittaa päästäkseen finaali kaksikkoon. Kyllä muuten sen muistin osalta mutta ei kun vedessä piti juosta että ehtii. Monihan povas että Wallu voittaa koska oli uusinut hammaskaluston niin ajattelivat että voittorahoilla niinkuin ei uutta hammaskalustoa saisi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Miten hemmetissä te saatte näin paljon tunteita irti jostain tv-ohjelmasta? Mun mielestä Kim olisi ansainnut voiton mutta kisan äänioikeutetut olivat eri mieltä.
Sinun mielestä?
Selvityjät oli saarella 40 vuorokautta (?) eli 960 tuntia ja tästä tehdään 15 tunnin ohjelma jonka sinä olet nähnyt ja sinä sanot että kuka olisi pitänyt voittaa?
Onko kummempaa kulltu.
Kimillä oli loistava kehityskaari ja osoitti Selviytyjän luontonsa viimeisissä ratkaisevissa kilpailuissa. Hänellä myös ainoana kylkiluut näkyivät ihon läpi, niin tuntuu täysin kohtuuttomalta, että yksi läskipersekenraali on nillittämässä letuista ja banaaneista tuomaristossa.
Mutta ei sinänsä mitenkään yllättävää, että Lola puhui vain ruoka-asioista.
Kim on kisan todellinen voittaja ilman mitään mutinoita. Paras Selviytyjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestä?
Selvityjät oli saarella 40 vuorokautta (?) eli 960 tuntia ja tästä tehdään 15 tunnin ohjelma jonka sinä olet nähnyt ja sinä sanot että kuka olisi pitänyt voittaa?
Onko kummempaa kulltu.
Oma kirjoituksesi on kummempi kuin mun aatokset toivomastani voittajasta. Hengitä syvään, se saattaa helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään jo valmiiksi seuraavaa kautta, miten pahasti Sara Sieppi on palstalaisten ivan ja pilkan kohteena, näköjäänalkoi jo. Mun mielestä Sara on tavallinen suomalainen nainen. Keskivertoa kivemman näköinen, hyvä kroppa, herttaisen oloinen. Mutta mä olenkin 51v, ei ole mitään syytä olla kateellinen Saralle.
Meni ohi aiheen, sori siitä. Mun mielestä Kimin olisi pitänyt voittaa. Tuo katkera tuomaristo itsekin sanoi Miskaa peräkärryksi jne. mutta silti äänestivät Kimi-vihassaan Miskan voittajaksi. Katkeruus ratkaisi tämän kisan, ei oikea selviytyminen.
olihan se aikamoista selviytymistä että Miska voitti, oishan hänet pitänyt äänestää aiemmin pois kuten wallukin. Virpi ei olisi pärjännyt finaalikaksikossa, muuten kyllä se muistiosuus mutta ei nopeudessa Kimille. Virpi olisi sitten voittanut. Kolimosta olisi tippunut pois. Voitto meni oikeeseen osoitteeseen vaikka Miska sitä rahaa niin ei olisi tarvinnut edes.
pojat laskelmoi väärihn, Virpin sijasta olisi pitänyt äänestää Miska. Eihän ne arvanneet että tulee vielä kolmen skaba ja Virpillä ei olisi ollut mitään saumaa finaaliin koska piti juosta mudassa, muistin osalta olisi pärjännyt. Sitten Wallu olisi voittanut. Onnittelut, Miska voitti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuomaristossa ei sanallakaan kehunut Miskaa hyvästä pelistä. Ei tietenkään, kun Miska ei edes pelannut! Miska vaan meni muiden perässä ja oli kiva letunpaistaja. Ei ansainnut voittoa.
viimeinen kilpailu oli ratkaiseva ja Wallu hävisi sen. Miksi eivät äänestäneet Miskaa pois. ?
Ai saakeli täällä oppii uusia sanoja ....läskipersekenraali :)))
tosiaan miten hän jaksoi nillittää niistä letuista? Aina sanotaan ,että liiku enemmmän syö vähemmän jotta laihdut.Mitä teki Lola ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuomaristossa ei sanallakaan kehunut Miskaa hyvästä pelistä. Ei tietenkään, kun Miska ei edes pelannut! Miska vaan meni muiden perässä ja oli kiva letunpaistaja. Ei ansainnut voittoa.
viimeinen kilpailu oli ratkaiseva ja Wallu hävisi sen. Miksi eivät äänestäneet Miskaa pois. ?
Siksi koska eivät halunneet Virpiä finaaliin ja äänestykseen, koska Virpi olisi sen voittanut varmasti. Kaikki 3 miespuolista tiesivät etteivät voisi voittaa Virpiä äänestyksessä.
Eikös täällä joku kirjoittanut kauden alussa, että Miska oli jossain vihjaissut päässeensä top3:seen tai finaaliin? Vai muistanko väärin? Jos meni noin, niin tuleeko sanktioita?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa paikassa kaikkien täytyy kantaa kortensa kekoon. Kimihän sanoi että keräsi voimia. Eli laiskotteli ja veetuttaa varmaan jos yksi ei teemitään kun odottaa suuammollaan safkaa. On huutanut siellä rumasti, eihän me kaikkia nähdä. Kilpailu täytyy nähdä kokonaisuutena. Ei ihme että naiset oli täynnä tätä kimiä.
Ja sinähän siellä olit kärpäsenä laavussa, paraskin tietäjä.
Miska oli hyvä voittaja:) Kim ei osannut sosiaalista peliä, mikä on selkeästi tärkein tässä kisassa.
Pelasiko tuotanto Wallun ulos? Ovat kuvanneet Wallun haastattelut ja tiesivät varsin hyvin, että Wallu on tehnyt sopimukset molempien (Miska, Kim) kanssa finaalipaikasta. Oliko siksi finaalikilpailu erilainen kuin viime vuonna? Ei haluttu, että Wallun tie finaaliin olisi itsestäänselvä? Ja totta, jos kilpailijat olisivat tienneet millä tavalla finaalikaksikko valitaan, olisivat jättäneet Virpin tiputtamatta, koska Virpi olisi ollut varmuudella finaalimaratonin viimeinen. Ei siis olisi tarvinut pelätä, että joutuu loppukaksikkoon Virpin kanssa.
Olipa muuten huonosti käsikirjoitettu ja leikattu tämä finaalijakso. Arvasi heti, että Wallu ei todellakaan pääse finaaliin, koska oikein korostamalla korostettiin noita Wallun itsevarmuutta uhkuvia sanomisia. Kaikki Wallun rehentelet varmasta voitosta oli liitetty jaksoon juuri katsojien ärsyttämiseksi ja draaman kaaren vuoksi - kovat on puheet kunnes tuleekin tiputus. Vielä juuri ennen kisaa Wallun voitonvarmat tunnelmat ja a vot - takuuvarmasti kisa meneekin päin peetä. Eikö muita häirinnyt viimeisen jakson ennalta-arvattavuus tältä osin?
Kim olisi minusta ansainnut voiton, koska oli selviytynyt kaikin tavoin paremmin kuin Miska - Kim oli hyljeksitty ja inhottu, aina pudotusuhan alla, mutta silti kipusi kaikkien odotusten vastaisesti finaaliin. Käsittämättömän taidokasta peliä. Myös Wallun peliä oli viihdyttävää katsoa. Ja tuosta äänestyksestä: Ei minusta leirielämän pitäisi ratkaista, vaan kisojen voitot ja muut pelitaidot. Naisten plus Markon olisi kannattanut unohtaa oma katkeruus ja myöntää, että Kim oli kisoissa ansioitunut ja osasi pelata paremmin. Yksin, ilman turvallista liittoa tai amuletteja. Miska kulki muiden vanavedessä, kantoi amuletteja ja oli kisoissa keskinkertainen.
Miksei muuten kysytty mihin Kim käyttäisi voittopotin? Ainoastaan Miskalta kysyttiin.
Finaalikisa oli hieno, monipuolinen ja selkeästi uuvuttava. Wallulla meni plörinäksi ja alkoi jopa säälittää siinä kohdassa kun Wallu epätoivoisena voihki bambukepin kanssa: "en mä jaksa nostaa tätä, en mä pysty!", siinä oli jotain harvinaisen aitoa Wallulta. Ja voihan mutakalat sentään! :D
Vaikka olisin toivonut voittoa mielummin Kimille tai Wallulle (altavastaajat, pelillisesti parhaimmat) kuin Miskalle, olen silti iloinen, että voitto tuli sille jengille, jota kannustin (Kognak+Kim). Olisi ollut kamalaa, jos esim. Veronica, Lotta, Lola tai joku muu heidän katkeruusporukasta olisi voittanut. Ohjelman alku- ja keskivaiheilla en olisi ikinä osannut arvata, että nämä väheksytymmät altavastaajat (Kim, Wallu, Miska, Virpi) pääsee näin pitkälle. Myös 5. sijalle kivunnut Tuuli oli hyvä tyyppi. Onnistunut kausi!
Mutta onko minä-minä-minä-Lolan ploki vinkaissut? Menikö jauhoja suuhun, täh?
Vierailija kirjoitti:
Miska oli hyvä voittaja:) Kim ei osannut sosiaalista peliä, mikä on selkeästi tärkein tässä kisassa.
Tuomaristolta toivottavaa pelin katsominen kokonaisuutena ja kyky itsenäiseen ajatteluun ja arvostelukyky. Tässä tapauksessa tuomaristoa roikotettiin ihan turhan panttina mukana äänestyksissä. Olivat kantansa lyöneet lukkoon jo pelin alkuvaiheessa, johon ei muutosta mahtunut. Lotta keskittyi naurettavan näköiseen poseerausasentoon tuomaristossa.
Alkuperäissarjassa näytetään myös tuomariston ilmeitä ja reaktioita. Ei kuitenkaan meidän versiossa, koska tyhjyys sieltä paistaa ja kyvyttömyys ja haluttomuus keskittyä enää pelin käänteisiin. Lolalta tietysti ne perusilmeet!
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli täällä oppii uusia sanoja ....läskipersekenraali :)))
tosiaan miten hän jaksoi nillittää niistä letuista? Aina sanotaan ,että liiku enemmmän syö vähemmän jotta laihdut.Mitä teki Lola ?
Yleensä istui kisapaikalla luovuttaneena jalat harallaan kuin lapsi hiekkalaatikolla. Vain ämpäri ja lappari puuttuivat.
Naurettavaa kiukutttelua Lolalta jostain Kimin syömisistä. Lolallahan siellä oli aina joku lettu suuhun menossa! Musta näytti, että se söi koko ajan.
se menee just noin, ei liian törkeetä pelaamista, ei liikaa kieroilua eikä vääräilyä