Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän vaikeaa/kiusallista sanoa joitain ihan tavallisia sanoja

Vierailija
21.01.2019 |

Muistelen lukeneeni, että joillain voi olla tämmöistä, minulla myös :) En mielelläni mainitse esim. päätä :D En oikein tiedä miksi, ehkä se tuntuu liian henkilökohtaiselta, vähän kuin koskisi luvatta toisen päähän...

Tukan sijaan sanon edelleen hiukset, vaikka pitäisi tässä aikuisiässä olla jo päässyt yli siitä ala-asteaikaisesta jutusta, että tukka=alapääkarvoitus, hihii. Kukaan aikuinen ei hihittelisi, vaikka puhuisikin tukasta. Mutta minulle vain on jäänyt päälle jokin esto.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en voi sanoa "maha", mutta "vatsa" ei ole mikään ongelma 😅

Vierailija
102/117 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippu ketju! Onneksi en ole yksin asian kanssa :D

Minä en koskaan lähetä kellekään "terkkuja", hädin tuskin kärsin kirjoittaa kyseistä sanaa nytkään :D Oikein sellainen tekopirtsakkuuden ja -nuorekkuuden sanallistuma. Lähetän aina "terveisiä", niin muodolliselta kuin se ehkä kuulostaakin.

Vierailija
104/117 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki missä on kirjain "R" tai tupla L niinku LL eli koko oman nimeni sanominen on kiusallista.

Vierailija
105/117 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätin, häpyhuulet, klitoris

Vierailija
106/117 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
107/117 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista! Itselleni on vaikea sana "valehdella". Sanon huijata, narrata tms...

Vierailija
108/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
109/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieru...

Vierailija
110/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluajoilta on jäänyt sanat tukka, pannu ja muna pannaan. Sanon aina hiukset, paistinpannu ja kananmuna.

Vierailija
111/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on jostain syystä hankala sanoa monia puhekielen sanoja, kuten "jätski", "bansku", "tsekata", "nimpparit" jne. En puhu stereotyyppisen muodollista kirjakieltä mutta jostain syystä virallisemmat sanamuodot ja ilmaisut istuvat suuhuni paremmin. Tähän mennessä en ole kertaakaan saanut palautetta siitä, että puheeni olisi jotenkin hienostelevaa tai teennäistä. En tiedä sitten, mitä selän takana puhuvat vai puhuvatko ollenkaan. Ehkä se särähtäisi enemmän korvaan, jos pakottaisin itseni käyttämään epäluontevalta tuntuvia sanoja.

112/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni käytä sanaa "juusto" puheessa, kirjoitettuna se on ok. Juustoon liittyy tunkkaisuuden mielikuva, monet juustot mielestäni myös haisevat pahalta ja ovat pahan makuisia. Osasta taas tykkään todella paljon varsinkin italialaisissa ruoissa. Sana "tuorejuusto" ei ole kiusallinen, koska se ei ole tunkkaista.

Inhoan varsinkin, jos sanaa "juusto" tai "juustoinen" käytetään viittaamaan johonkin muuhun kuin juustoon. Englannissa on kuvaannollinen ilmaus "cheesy", ja jotkut suomalaisetkin käyttävät sitä: "Se oli aika juustoisesti sanottu" tms. En itse ikinä käyttäisi tuota ilmausta. Onneksi sitä kuulee aika harvoin.

Joku ensimmäisellä sivulla mainitsi sanan "aamiainen". Varsinkin joskus nuorena se oli minustakin kiusallinen. En osaa sanoa miksi. Toisaalta myös "aamupala" kuulostaa hölmöltä. Yleensä sanonkin vain, että "söin aamulla...".

Monet ri-päätteiset puhekielen ilmaukset ovat kiusallisia ja ärsyttäviä: lemppari, mäkkäri, voikkari jne.

Vierailija
113/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on hyvin vaikea sanoa: ”Millaiset häpyhuulet sulla on?”

En mitenkään saa kysyttyä...

Vierailija
114/117 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on hyvin vaikea sanoa: ”Millaiset häpyhuulet sulla on?”

En mitenkään saa kysyttyä...

Miksi? Ihan jokapäiväinen kysymys.

Vierailija
115/117 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄

Vierailija
116/117 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirosanat, en vaan pysty. En edes hoilamaan jonkun laulun mukana.

Kainalo. Haiseva, hiikinen sänki -mielikuva iskee. Ja irina laulaa 'joo en tarvi kainaloa nyt', yyh...

Vierailija
117/117 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sanomaan sanaa pers*. Kamala sana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi