Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän vaikeaa/kiusallista sanoa joitain ihan tavallisia sanoja

Vierailija
21.01.2019 |

Muistelen lukeneeni, että joillain voi olla tämmöistä, minulla myös :) En mielelläni mainitse esim. päätä :D En oikein tiedä miksi, ehkä se tuntuu liian henkilökohtaiselta, vähän kuin koskisi luvatta toisen päähän...

Tukan sijaan sanon edelleen hiukset, vaikka pitäisi tässä aikuisiässä olla jo päässyt yli siitä ala-asteaikaisesta jutusta, että tukka=alapääkarvoitus, hihii. Kukaan aikuinen ei hihittelisi, vaikka puhuisikin tukasta. Mutta minulle vain on jäänyt päälle jokin esto.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pylly sana inhottaa jostain syystä. Peppu on parempi ja neutraalimpi.

Pyllyn siis. Peppua suosin myös. T.69

Vierailija
82/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro ja Miro, ei vaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustuskyky. Järjettömän vaikea lausua. Liikaa samoja tavuja. Vas-TUS-TUS-KY-KY. On kuin rikkinäinen höyryveturi suussa :D

Vierailija
84/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussia. Aivan kamala sana enkä voi käyttää tuota edes vitsillä. Jotenkin tulee mieleen vaan joku maatalo, jossa isäntä ja emäntä nussivat toisiaan hikisessa kammarissa. Vanhempani käyttätävät myös tuota sanaa, joten korreloin sen aina heihin.

Vierailija
85/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko kirosanat tavallisiksi sanoiksi? Joka tapauksessa, niitä minun on vaikea sanoa edes ei-kiroamistarkoituksessa (esim. Helvetin enkelit, saatananpalvojat), koska kiroan hyvin harvoin ja silloin harvoin kun "joutuu" ruman sanan sanoa, pitää miettiä, että äänsinkö edes tämän sanan oikein.

Vierailija
86/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Herkku". Ei hajuakaan miksi.

Mä inhoan kans. Ja herkuttelu on ihan vihonviimeinen. "Tänään herkutellaan irtsareilla". Puistatus.

Vierailija
87/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpuikko ja peräruiske on pahimmat mitä keksin. Oikeen kärsin kun joudun kirjottamaan ne tähän. Jos joutuisin hakemaan niitä apteekista niin varmaan tilaisin pakettiautomaattiin etten joutuis pyytämään myyjältä apua ja sanomaan ääneen

Vierailija
89/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lausuisi tätä sanaa, koska se on äärimmäisen ärsyttävä: vinkeä. Siitä tulee aina tahtomattani assosiaatio: "vinkeä on p**seessäs"

Vierailija
90/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki pahaa katsoa tuota videota viesti nro 90... Miten aikuiset jatkoivat lapsen henkistä pahoinpitelyä, eli "nokkivat" vielä aiheuttamaansa puolustusmekanismia.

Vierailija
91/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset eritesanat kuten pissa, kakka, oksennus ja kuukautiset.

Vierailija
92/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä. Kuten kaikki sukupuoleen liittyvät, esim. nuorempana en pystynyt sanomaan edes "nainen". Mies on ehkä vähän neutraalimpi. Rinnat, kohtu jne -ei tod!

Paljon ihmisten nimiä jotka eivät istu suuhun. Omien lasten nimet oli aluksi vaikeita kakistaa ulos, mutta niihin totuin kyllä.

Ja kuten arvata saattaa, on paljon tavanomaisia aiheita joista en välittäisi puhua koska nolottaa.

Vierailija
93/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on jostain syystä jotenkin kiusallista käyttää nimiä joistain puhuessa. Oon aina miettinyt, että mistä ihmeestä toi johtuu.. :D Oon lukenut kanssa täältä joskus, että joillain oli kanssa samaa.

Minulle lempinimet on kiusallisia, ellei kyseessä ole tavallinen käytössä oleva lempinimi. Siis tyyliä Mikko -> Make on ok, mutta Mikko -> Mäkki ei.

Ei Mikkoa kukaan Makeksi sano. Vain Markku on Make.

Mäkki? Kyllä sinulla on joku ihan oma ongelma vielä lisäksi :D

Vierailija
94/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö, mutta ei ole kyse itse sanoista, vaan siitä mitä ne sanat edustavat teidän mielissänne. Eritteet ja muut liittyvät tietysti estoihin monella ja niin edelleen. Traumoja on monenlaisia.

Vierailija
95/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7898696789 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on jostain syystä jotenkin kiusallista käyttää nimiä joistain puhuessa. Oon aina miettinyt, että mistä ihmeestä toi johtuu.. :D Oon lukenut kanssa täältä joskus, että joillain oli kanssa samaa.

Minulle lempinimet on kiusallisia, ellei kyseessä ole tavallinen käytössä oleva lempinimi. Siis tyyliä Mikko -> Make on ok, mutta Mikko -> Mäkki ei.

Ei Mikkoa kukaan Makeksi sano. Vain Markku on Make.

Mäkki? Kyllä sinulla on joku ihan oma ongelma vielä lisäksi :D

No kyllähän lempinimi voi tulla mistä vaan. Ei siihen mitään sääntöjä tarvitse

Vierailija
96/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avomies. Minullakin on sellainen enkä siltikään voi sanoa sitä, jotenkin kauhea sana :D sanon poikaystävä, vaikka asummekin yhdessä.

Mies ehkä ylipäänsä muutenkin on kamala sana! Sanon mieluummin vaikka äijä tai ukko (en omasta puolisostani!) tai jos on tarpeeksi nuori (ehkä max 35v) niin poika... En oikeastaan ikinä kutsu ketään mieheksi.

N27

35-vuotias poika. Aika yök. Mä olen sun vastakohta, mua kuvottaa jostain syystä kun aikuisia ihmisiä pojitellaan ja tytötellään. Itse pystyn sanomaan niin vain lapsista.

Vierailija
97/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Käytän pannaa ja tukkaa tarkoituksellisen reippaasti, niin paljon ärsyttää hihittelijät.

Vierailija
98/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ja anteeksi (iillä, anteeks ei).

Jännä juttu minustakin :D semmosia vaikeita sanoja. Aikoinaan oli kans lounas mut nyt sitä on oppinut käyttää.

Vierailija
99/117 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittujen lisäksi inhokkilistalle taaplata. Erityisesti "Kukin taaplaa tyylillään".

Paituli.

Kaikki vastaavat lässyttävät sanat.

Vierailija
100/117 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin "nainen" on vaikea käyttää neutraalisti. Liikaa kuullut nuoruudessa viheltelyjä ja huuteluita "hei nainen!" Jotenkin kuulostaa halvalta tai toisaalta lääketieteellisen riisutulta "menopaussi-iän ohittanut nainen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan