Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka ovat jääneet koukkuun sijoittamiseen?

Vierailija
21.01.2019 |

Pienituloinen olen. Olen nyt viime vuosina innostunut sijoittamisesta todella paljon. Alkuun sijoitin pelkkiin rahastoihin, mutta nyt olen ostanut paljon pienellä summalla kotimaisia osakkeita. Minun pankillani osakkeiden säilytys maksaa ehkä 30 e/vuosi, mikä on toki suolainen hinta.. Toisaalta tällä tavoin voin ostaa kerralla vaikka yksittäisiä osakkeita jos huvittaa, koska kulut on vain 1% kauppahinnasta. Saan näin hyvin hajautettua eri yhtiöihin ja ostettua eri aikoina :). Hölmöähän se tietysti on, toki voisin ostaa pelkkää rahastoa niin ei tarvitsisi maksaa tuota säilytystä.

MUTTA kun osakkeiden ostaminen on mielestäni äärimmäisen mielenkiintoista ja pienet osingot mitä saan tuottaa erityistä mielihyvää. Varmaan vielä tappiollista tämä mun harrastukseni kun osinkoja ei vielä taida tulla verojen jälkeen ihan sitä mitä säilytyskulut on ja pienillä summilla kun pistää eri yhtiöön niin ei toki saa mitään isoja voittoja. Toistaiseksi tämä ei ole haitannut minua ja tavoite on kasvattaa osakkeita niin, että jään reilusti plussalle tuon säilytysmaksun kanssa ja ehkä lopulta voi saada lisätuloa kivasti :). Mielestäni tämä 30e ei ole paljon siitä, että saan oikeasti hajautettua eri yhtiöihin ja ajallisesti eli saan mielenrauhan siitä, että kaikki munat ei oo samassa korissa. Ajattelen tätä harrastuksena, harrastukset maksaa ja tämä voi tosin joskus tuottaa tulevaisuudessa.

Tämä osakkeiden ostelu on todella addiktoivaa puuhaa. En juuri osta enää vaatteita tai sisustusesineitä ihan ympäristösyistä ja saan saman ostonautinnon kun ostan osakkeita. Ainakin ympäristö kiittää ja toivottavasti joskus vielä lompakkokin.

Ihan äärettömän mielenkiintoista tutkia eri yhtiöitä ja miettiä kannattaako sitä ostaa vai ei! Onko täällä muita, jotka ovat jääneet koukkuun sijoittamiseen? Koitan kyllä pitää jalat maassa ja vähän hemmotella itseäni myös esim. elämyksillä, koska ihan kaikkea mitä jää ruuan ja laskujen jälkeen yli niin en viitsi sijoittaa.. Elämä on kuitenkin tässä ja nyt :)

Mikä teillä muilla on sijoitusstrategianne? Itse tosiaan pyrin ostamaan osakkeita, joista on mahdollista saada vakaata osinkotuottoa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla muita kun keskustelu ei ota tuulta alleen :D. Mielelläni kuitenkin kuulisin vinkkejä eettisestä sijoittamisesta, olen ajatellut OP:n rahastoja. Tosin hallinnointikulut aika kovat mielestäni.

Ap

Vierailija
2/6 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minäkin olen samassa koukussa. Aloitin ensin indeksirahastoilla, mutta ne olivat tylsiä, joten aloin ostelemaan osakkeita. Ja salkku on nyt hyvin plussalla. Minulla on nyt 10 eri firmaa salkussa. Itsekin pienituloinen ja nyt äitiyslomalla. Hauskaa seurata kursseja ja yhtiöitä. Lähipiirissä ei ole ketään, joka olis näin innostunu aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaihda esim Nordnettiin?

Vierailija
4/6 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin lapsilisistä säästetyillä rahoilla ekat osakkeeni ennen kuin täytin 10.

Siitä se lähti, nyt on ikää kohta 50 ja salkulla kokoa jonkin verran.

Vierailija
5/6 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän urheiluvedonlyöntiä kiinnostavampana ja tuottavampana. Tykkään siitä kun vedonlyönnissä kassa kiertää koko ajan ja rahat ei ole kiinni koko aikaa kuten perinteisessä sijoittamisessa olisi.

Esimerkiksi vuonna 2012 löin vetoa yhteensä 34000 eurolla, en ikinä pystyisi saamaan osakkeisiin samaa summaa.

Tykkään myös enemmän katsoa otteluita ja seurata pelaajien otteita.

Vierailija
6/6 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap että saat vähentää ne säilytysmaksut niistä osingoista maksamistasi veroista tulonhankkimiskuluina. Eli todellisuudessa et joudu maksamaan sitä 30 Euroa mikäli maksat osingoista vähintään tuon 30 Euroa veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme