Mistä tunnistaa pettämiseen taipuvaisen ihmisen?
Jos siis tapaillaan ja olisi tarkoitus ns. syventää suhdetta, niin mistä sitä huomaa, ettei toinen vedätä sinua 6-0? Millaisia merkkejä epärehellisestä ihmisestä? Jos on paljon exiä ja säätöjä, niin vaikuttaako se?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Moraalisen kompassin puute.
Heillä väärintekemistä rajoittaa kiinnijäämisen ja rangaistuksen pelko, ei se että kokee tekevänsä väärin. Jos kiinni ei voi jäädä tai ei tarvitse pelätä rangaistusta, voi tehdä mitä vain.
Tämä on totta.
Autoillessakin tämän huomaa.
Eläimet ja luonto ovat myös täysin arvotonta ja vain hyötynäkökulmasta ajateltavaa tuhottavaa/riistettävää.
Naiset kuuluvat tuohon samaan kastiin. Joksikin sellaiseksi jonka jumala on miehelle antanut käytettäväksi.
Pettäjä voi olla ihan uskovainenkin ja pitää itseään hyvänä ihmisenä. Parempana kuin ei uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttavapariskunta, jossa vaimo on pettänyt... Tämä vaimo on aina ollut sellainen mustasukkainen ja kontrollifriikki. Aina pätemässä sitä, kun ei ymmärrä "ryyppäämistä" ja baareissa notkumista ja jopa kielsi tällaisen käytöksen mieheltään. Oli aina sitä mieltä, että kerran tai kaksi vuodessa korkeintaan on hyvä määrä käydä ulkona esim. työkavereiden kanssa. Kaikki muut juhlimiset ja bilettämiset ei kuulu varatun ihmisen elämään.
En yhtään ihmettele, että asenne oli noin jyrkkä, kun kerran näin hänet baarissa ilman miestään työporukassa. Aika villi meno hänellä ja kaulaili ja flirttaili jokaisen vastaantulevan miehen kanssa. Hänen pettämisensä ei myöskään tullut yllätyksenä, kun näköjään estot lähtee saman tien, kun saa viinaa ja siitä hienostelevasta nillittäjästä ei näy jälkeäkään.
Bipo ilman lääkkeitä. Pettää aina
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttavapariskunta, jossa vaimo on pettänyt... Tämä vaimo on aina ollut sellainen mustasukkainen ja kontrollifriikki. Aina pätemässä sitä, kun ei ymmärrä "ryyppäämistä" ja baareissa notkumista ja jopa kielsi tällaisen käytöksen mieheltään. Oli aina sitä mieltä, että kerran tai kaksi vuodessa korkeintaan on hyvä määrä käydä ulkona esim. työkavereiden kanssa. Kaikki muut juhlimiset ja bilettämiset ei kuulu varatun ihmisen elämään.
En yhtään ihmettele, että asenne oli noin jyrkkä, kun kerran näin hänet baarissa ilman miestään työporukassa. Aika villi meno hänellä ja kaulaili ja flirttaili jokaisen vastaantulevan miehen kanssa. Hänen pettämisensä ei myöskään tullut yllätyksenä, kun näköjään estot lähtee saman tien, kun saa viinaa ja siitä hienostelevasta nillittäjästä ei näy jälkeäkään.
Exäni (mies) sanoi aina ettei hän vaan "ymmärrä" sitä ryyppäämistä ja baareissa käyntiä. Hän ei vaan "ymmärrä".
Kuitenkin itsensä kohdalla teki poikkeuksen. Siellä istui lihavan ja karvaisen peffansa päällä ja katseli arvostelevasti niitä naisia joiden käytöstä ei "ymmärtänyt".
Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, joiden mielestä sinkkuna harrastettu irtoseksi tarkoittaa automaattisesti pettämistä. Minulle on täysin vieras ajatus, ettei rehellisyys merkitsisi itsessään mitään vaan ainoa pettämistä rajoittava tekijä olisi matala libido. Ehkä teillä sitten menee näin päin, että lupauksilla pyyhitään peppua ja tekemisiä ohjaa pelkästään olosuhteet ja hetkelliset halut. Minä etsin nimenomaan kumppania jolla on sekä terveet seksihalut että terve henkinen selkäranka. Ilman jälkimmäistä ei minusta luottamisessa ole mitään järkeä, vaikka kumppani olisi millainen kävelevä pakastin. Mutta kukin toki tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, joiden mielestä sinkkuna harrastettu irtoseksi tarkoittaa automaattisesti pettämistä. Minulle on täysin vieras ajatus, ettei rehellisyys merkitsisi itsessään mitään vaan ainoa pettämistä rajoittava tekijä olisi matala libido. Ehkä teillä sitten menee näin päin, että lupauksilla pyyhitään peppua ja tekemisiä ohjaa pelkästään olosuhteet ja hetkelliset halut. Minä etsin nimenomaan kumppania jolla on sekä terveet seksihalut että terve henkinen selkäranka. Ilman jälkimmäistä ei minusta luottamisessa ole mitään järkeä, vaikka kumppani olisi millainen kävelevä pakastin. Mutta kukin toki tyylillään.
Osittain olen samaa mieltä. Kuitenkin se tapa millä on hakenut irtosuhteita saattaa olla sellainen, joka jää ns. "päälle". Jos vaikka on joka viikonloppu roudannut baarista jonkun sängynlämmittimen ja tyyliin "kaikki käy mikä vaan mukaan lähtee", niin sehän on ihan älyttömän helppoa pettääkin, jos tykkää vielä käydä baareissa ilman kumppania. Alkoholi sumentaa todellisuudentajua sen verran...
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen luonne, paljon kavereita, moraaliltaan sellainen joka valehtelee asioista surutta, vahva libido.
Näistä vain kaksi jälkimmäistäkin riittävät. "Hiljaisissa vesissä ne isot kalat kutevat", voi pitää paikkansa negatiivisessakin mielessä.
Ainakin se ettei halua julkisesti esiintyä kanssasi on aika varma merkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miehet, joilla matala älykkyysosamäärä pettävät useammin. Samaten runsas alkoholinkäyttö liittyy matalaan ÄO:n. Luonteenpiirteistä ehkä spontaanius, hetkessä eläminen ja tunnekeskeisyys voivat olla riskitekijöitä pettämiselle. Eli kovin tunnollinen, pedantti järki-ihminen ei ehkä petä niin helposti.
Aikamoista oikomista. Musta tuntuu että nimenomaan älykkäät juo paljon. Eri tavalla kuin tyhmät mutta monet hyvin fiksut runsaasti.
Tunnollinen ei toki petä helposti.
Taas tätä...
Musta tuntuu, että tyhmät ovat ymmärtäneet vähän väärin sen tutkimuksen, jossa älykkyys yhdustettiin päihteiden käyttöön. Älykkäät kylläkin juovat selvästi keskimäärin vähemmän kuin muut, ainakin Suomessa (Mensan kyselytutkimus). Siinä tutkimuksessa, johon täällä usein viitataan, todettiin, että osa älykkäistä saattaa juoda siksi, että kokevat olevansa ulkopuolisia ja erilaisia sekä masentuneita. Juuri se tunne sekä erilainen kohtelu voi masentaa ja masentuneethan tunnetusti juovat enemmän. Älykkyys ei itsessään ole se syy, miksi joku joisi enemmän vaan mahdollinen masennus. On myös tutkittu, että älykäs todennäköisemmin kokeilee (Huom! Kokeilee!) huumeita. Tuo varmaankin selittyy jonkinlaisella uteliaisuudella tai elämyshakuisuudella.
Se pettää, joka on pettänyt sinun kanssasi jotakuta muuta ja vaihtanut lennossa sinuun. Älkää, toiset naiset/miehet, olko naiiveja ja ylimielisiä ja kuvitelko olevanne joku poikkeus. Harvoin olette.
Vierailija kirjoitti:
Ei automaattisesti, mutta hyvä ennusmerkki se on. Mutta vaikka se ei sitä ennustaisikaan , niin ei se muutenkaan ole houkuttelevin vaihtoehto parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet exät ja säädöt on varma merkki että jotain tulee tapahtumaan. Olisin varpaillani muutaman ensimmäisen vuoden.
Minulla on exiä ja säätöjä (en kyllä tiedä mikä on paljon), mutta ikinä en ole ketään pettänyt.
Kannattaa siis seurata käytöstä miten kohtelee entisiään. Jos kaikki exät on jotain sekopää hulluja muka, niin kannattaa olla varuillaan. Samoin, jos niiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, niin ei lupaa hyvää.
Sä et ole pettänyt, mutta onko sua petetty?
Kerran on petetty. Olen vain sitä mieltä, että joku exien ja säätöjen määrä ei välttämättä kerro sitä, että onko ihminen luotettava vai ei. Toki, jos tapana on vaihtaa ihmisiä, kuin sukkia, niin se kertoo kyllä jo jostain.
Minusta useiden exien ja säätöjen määrä kertoo ehdottomasti ihmisen kevytkenkäisyydestä, kyvyttömyydestä parisuhteeseen tai pakonomaisesta tarpeesta lentää kukasta kukkaan. Ei normaali ihminen aloita parisuhdetta jos ei oikeasti meinaa siihen sitoutua, että "Hei, mä vaan nyt testaan tulisko tästä jotain...6kk meni ja Hei! Ei tästä mitään tuu, erotaan.". Eroja tulee ja se on ihan normaalia, ihmiset muuttuu pitkässä suhteessa tai niistä selviää ajansaatossa asioita joita ei voinut alussa tietää tai huomata, se on normaalia, mutta monet exät ja säädöt ei.
Tämä on mun mielestä ihan älytöntä. Mulla on useita säätöjä ja paljon yhden illan juttuja, mutta parisuhteita takana vain kaksi ja molemmat niistä vakavia. Ei se säätöjen ja entisten määrä kerro mistään mitään. Minä en ikinä aloittaisi parisuhdetta jos en olisi ihan täysin varma ja valmis sitoutumaan eikä mun mieskään aloittaisi ja hänellä on varmasti ihan yhtä paljon säätöjä takana kuin mullakin.
Mulle ei tulisi mieleenkään epäillä kumppania tollasten asioiden perusteella, pidän sitä todella epäreiluna että epäilisin pelkän menneisyyden vuoksi kun meillä kaikilla sellainen on. Itsensä voi tottakai jatkuvilla epäilyksillä ajaa hulluuden partaalle mutta kannattaako se. Ihan jokainen ihminen voi pettää. Ainoa mistä mulla hälytyskellot soisi olisi se että mies olisi pettänyt entisissä parisuhteissa, mutta sekään ei automaattisesti tarkoita että se sua pettäis. Sekin on kuitenkin ihan omissa päätettävissä että alkaako ylipäätään seurustelemaan ihmisen kanssa jonka tietää pettäneen muitakin.
No vaikka olet parin viikkoa jaksanut olla "uskollinen", niin ei se vielä kesää tee ja periaatteessakin olet niin horahtava, että saa olla joku aisankannataja, joka alkaa satojen miesten napalangoksi. Miksi se parisuhde muuttaisi ihmistä kuon taikaiskusta, niin paljon?
Voi voi, kylläpä sitä vedetään johtopäätöksiä tollaisen kirjoituksen perusteella. Olen ollut molemmissa parisuhteissa uskollinen ja ne suhteet kestivät useamman vuoden kummatkin ja loppuivat ihan muista syistä kuin pettämiseen tai sen epäilyksiin. Mulle nyt vaan sattuu olemaan seksuaalisuuden toteuttaminen sen verran tärkeää että en näe siinä mitään pahaa jos sinkkuna harrastaa seksiä. Mun mielestä "horahtavan" (jos noin julmasti haluaa ihmisistä puhua) tekee kyllä ihan muut tekijät kuin se että kuinka paljon on seksiä harrastanut. Kyse ei kuitenkaan ole mistään sadoista, mutta kyllä mun mielestä ihan vaikka kymmentä voi sanoa useaksi ja jos on koko ikä ollut aikaa niin ei siitä ihan tolkuttoman montaa tule.
Mulle parisuhde on sen verran pyhä asia että sellaiseen en herkästi ryhdy ja se mitä sinkkuna olen tehnyt ei liity siihen suhteeseen millään tavalla. Ihmiset tekee vaikka mitä kummallisia asioita elämänsä aikana niin ei mun mielestä oo vaan mitään järkeä toista tuomita menneisyyden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet exät ja säädöt on varma merkki että jotain tulee tapahtumaan. Olisin varpaillani muutaman ensimmäisen vuoden.
Minulla on exiä ja säätöjä (en kyllä tiedä mikä on paljon), mutta ikinä en ole ketään pettänyt.
Kannattaa siis seurata käytöstä miten kohtelee entisiään. Jos kaikki exät on jotain sekopää hulluja muka, niin kannattaa olla varuillaan. Samoin, jos niiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, niin ei lupaa hyvää.
Kerran on petetty. Olen vain sitä mieltä, että joku exien ja säätöjen määrä ei välttämättä kerro sitä, että onko ihminen luotettava vai ei. Toki, jos tapana on vaihtaa ihmisiä, kuin sukkia, niin se kertoo kyllä jo jostain.
Minusta useiden exien ja säätöjen määrä kertoo ehdottomasti ihmisen kevytkenkäisyydestä, kyvyttömyydestä parisuhteeseen tai pakonomaisesta tarpeesta lentää kukasta kukkaan. Ei normaali ihminen aloita parisuhdetta jos ei oikeasti meinaa siihen sitoutua, että "Hei, mä vaan nyt testaan tulisko tästä jotain...6kk meni ja Hei! Ei tästä mitään tuu, erotaan.". Eroja tulee ja se on ihan normaalia, ihmiset muuttuu pitkässä suhteessa tai niistä selviää ajansaatossa asioita joita ei voinut alussa tietää tai huomata, se on normaalia, mutta monet exät ja säädöt ei.
Tämä on mun mielestä ihan älytöntä. Mulla on useita säätöjä ja paljon yhden illan juttuja, mutta parisuhteita takana vain kaksi ja molemmat niistä vakavia. Ei se säätöjen ja entisten määrä kerro mistään mitään. Minä en ikinä aloittaisi parisuhdetta jos en olisi ihan täysin varma ja valmis sitoutumaan eikä mun mieskään aloittaisi ja hänellä on varmasti ihan yhtä paljon säätöjä takana kuin mullakin.
Mulle ei tulisi mieleenkään epäillä kumppania tollasten asioiden perusteella, pidän sitä todella epäreiluna että epäilisin pelkän menneisyyden vuoksi kun meillä kaikilla sellainen on. Itsensä voi tottakai jatkuvilla epäilyksillä ajaa hulluuden partaalle mutta kannattaako se. Ihan jokainen ihminen voi pettää. Ainoa mistä mulla hälytyskellot soisi olisi se että mies olisi pettänyt entisissä parisuhteissa, mutta sekään ei automaattisesti tarkoita että se sua pettäis. Sekin on kuitenkin ihan omissa päätettävissä että alkaako ylipäätään seurustelemaan ihmisen kanssa jonka tietää pettäneen muitakin.
Satojako vai kuinka paljon? Luulisi että sinua ei joku pettäminen haittaisi kun suhtaudut seksiin kättelyäkin mutkattomammin. Miksi sen merkitys muka niin paljon muuttuisi?
Miksi oletat että niitä on satoja tai että suhtautuisin seksiin kättelyä mutkattomammin? En minä nyt ihan jokaisen kanssa kuitenkaan sänkyyn hyppää. Kun puhun "säädöistä" niin se sisältää myös entiset tapailukumppanit. Seurustelu on kuitenkin sen verran vakava asia mulle että siihen en herkästi lähde ja jos lähden niin silloin mulla on tarkotus siinä olla loppuikäni jos sellainen onni suodaan. Miksi ihmeessä suhtautuisin parisuhteeseen samalla tavalla kuin johonkin merkityksettömään tapailuun? Tottakai parisuhteen merkitys on suurempi ja mulle mun parisuhde on mun elämän tärkein asia, ei sitä muuta se että onko mulla nuorempana sinkkuna ollut 2 vai 12 seksikumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miehet, joilla matala älykkyysosamäärä pettävät useammin. Samaten runsas alkoholinkäyttö liittyy matalaan ÄO:n. Luonteenpiirteistä ehkä spontaanius, hetkessä eläminen ja tunnekeskeisyys voivat olla riskitekijöitä pettämiselle. Eli kovin tunnollinen, pedantti järki-ihminen ei ehkä petä niin helposti.
Aikamoista oikomista. Musta tuntuu että nimenomaan älykkäät juo paljon. Eri tavalla kuin tyhmät mutta monet hyvin fiksut runsaasti.
Tunnollinen ei toki petä helposti.
Taas tätä...
Musta tuntuu, että tyhmät ovat ymmärtäneet vähän väärin sen tutkimuksen, jossa älykkyys yhdustettiin päihteiden käyttöön. Älykkäät kylläkin juovat selvästi keskimäärin vähemmän kuin muut, ainakin Suomessa (Mensan kyselytutkimus). Siinä tutkimuksessa, johon täällä usein viitataan, todettiin, että osa älykkäistä saattaa juoda siksi, että kokevat olevansa ulkopuolisia ja erilaisia sekä masentuneita. Juuri se tunne sekä erilainen kohtelu voi masentaa ja masentuneethan tunnetusti juovat enemmän. Älykkyys ei itsessään ole se syy, miksi joku joisi enemmän vaan mahdollinen masennus. On myös tutkittu, että älykäs todennäköisemmin kokeilee (Huom! Kokeilee!) huumeita. Tuo varmaankin selittyy jonkinlaisella uteliaisuudella tai elämyshakuisuudella.
Mikä ihmeen Mensan kyselytutkimus? Sellaisilla mitään arvoa ole. Tieteellinen tutkimus kertoo, että älykkäät juovat sekä enemmän alkoholia, että käyttävät runsaampia kerta-annoksia (vetävät lärvejä). Korrelaatio on selvä ja yksiselitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satojako vai kuinka paljon? Luulisi että sinua ei joku pettäminen haittaisi kun suhtaudut seksiin kättelyäkin mutkattomammin. Miksi sen merkitys muka niin paljon muuttuisi?
Jos kumppani olisi tottunut ennen suhdetta kättelemään kaikkia vastaantulijoita, niin kyllä tuntuisi jopa erikoiselta, jos äkkiä pääsisi tavasta eroon. En myöskään tahtoisi kumppania, joka koko joutuu käymään sisäistä taistelua, ettei pettäisi.
Mutta kun kyseessä ei ole tapa. Seksuaalisuuden toteuttaminen on perustarve, eikä sitä kyllä tavaksi voi kutsua. Paremmin ja useammin ne halut saa parisuhteessa tyydytettyä kuin sinkkuna niin miten se olisi muutenkaan sama asia? En minä ole sekuntiakaan tämän suhteen aikana käynyt sisäistä taistelua pettämisen suhteen kun pettäminen ei ole käynyt edes mielessä. Jos oikeasti sen kanssa joutuu käydä jotain sisäistä taistelua niin sitten kyse on paljon syvemmistä ongelmista siinä ihmisessä jolla noin pakonomainen tarve on pettää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä on iso ero miesten ja naisten välillä.
Paljon irtosuhteita sinkkuna harrastava mies ehkä pettää suhteessakin, jos on tottunut tyydyttämään itsensä vaihtuviin naisiin.
Jos taas paljon irtosuhteita harrastanut nainen löytää miehen, joka on hyvä sängyssä, hän luultavasti on tyytyväinen sen miehen kanssa. Sellaiset naiset nimittäin tietävät, että 98% miehistä on todella surkeita ja huonoja sängyssä ja he tietävät, että harvoin saa tyydytystä irtosuhteessa niin p@skojen miesten kanssa.
Näin ainakin minun kohdallani. Pysähdyin siihen mieheen ja sitouduin, joka oli selvästi ihan huippu rakastajana. Miksi ihmeessä riskeeraisin sen parhaan niiden sängyssä surkeiden muiden miesten vuoksi? Tätä miehet eivät tajua, kun he eivät pysty ymmärtämään, mitrn ala-arvoisen huonoa seksi on useimpien miesten kanssa naisen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon irtosuhteita sinkkuna harrastava mies ehkä pettää suhteessakin, jos on tottunut tyydyttämään itsensä vaihtuviin naisiin.
Jos taas paljon irtosuhteita harrastanut nainen löytää miehen, joka on hyvä sängyssä, hän luultavasti on tyytyväinen sen miehen kanssa. Sellaiset naiset nimittäin tietävät, että 98% miehistä on todella surkeita ja huonoja sängyssä ja he tietävät, että harvoin saa tyydytystä irtosuhteessa niin p@skojen miesten kanssa.
Näin ainakin minun kohdallani. Pysähdyin siihen mieheen ja sitouduin, joka oli selvästi ihan huippu rakastajana. Miksi ihmeessä riskeeraisin sen parhaan niiden sängyssä surkeiden muiden miesten vuoksi? Tätä miehet eivät tajua, kun he eivät pysty ymmärtämään, mitrn ala-arvoisen huonoa seksi on useimpien miesten kanssa naisen näkökulmasta.
Tämä on mielestäni paras selitys sille sukupuolten väliselle erolle suhtautumisessa aiempiin seksikumppaneihin. Naiset osaavat vertailla ja arvostavat miehessä (köyyännössä väkisinkin kokemuksesta opittuja) rakastajantaitoja.
Miehet taas tietävät, että naiset osaavat vertailla ja pelkäävät sitä omalla kohdallaan...
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen luonne, paljon kavereita, moraaliltaan sellainen joka valehtelee asioista surutta, vahva libido.
Tämä :(
No, pettäjöt ovat usein taustaltaan rikkonaisia ja heillä on historiassaan paljon asioita, jotka ovat vaikuttaneet heikentävästi heidän itsetuntoonsa. Tätä he sitten lähtevät paikkaamaan mm. pettämisellä. Tarvitsevat paljon huomiota kun luulevat raukat sen korjaavan pysyvästi sisäiset vauriot.
Usein myös tyhmyys ja matala koulutustaso kuvaavat pettäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Kun kerrankin saa kunnolla, niin ei siitä todellakaan luovu. Ja se, että tietää mikä on sitä _oikeasti_ kunnollista itselle, niin se edellyttää useita aiempia kumppaneita. Ei sitä omaa makua saa selville muuten. N
Niin olin muutaman kuukauden. Tyhmä olin.
Onko nyt hyvä mieli?