Mistä tunnistaa pettämiseen taipuvaisen ihmisen?
Jos siis tapaillaan ja olisi tarkoitus ns. syventää suhdetta, niin mistä sitä huomaa, ettei toinen vedätä sinua 6-0? Millaisia merkkejä epärehellisestä ihmisestä? Jos on paljon exiä ja säätöjä, niin vaikuttaako se?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miehet, joilla matala älykkyysosamäärä pettävät useammin. Samaten runsas alkoholinkäyttö liittyy matalaan ÄO:n. Luonteenpiirteistä ehkä spontaanius, hetkessä eläminen ja tunnekeskeisyys voivat olla riskitekijöitä pettämiselle. Eli kovin tunnollinen, pedantti järki-ihminen ei ehkä petä niin helposti.
Aikamoista oikomista. Musta tuntuu että nimenomaan älykkäät juo paljon. Eri tavalla kuin tyhmät mutta monet hyvin fiksut runsaasti.
Tunnollinen ei toki petä helposti.
Runsas alkoholinkäyttö ja biletys. Kaverit yleensä ovat samanlaisia ja suurin osa sinkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miehet, joilla matala älykkyysosamäärä pettävät useammin. Samaten runsas alkoholinkäyttö liittyy matalaan ÄO:n. Luonteenpiirteistä ehkä spontaanius, hetkessä eläminen ja tunnekeskeisyys voivat olla riskitekijöitä pettämiselle. Eli kovin tunnollinen, pedantti järki-ihminen ei ehkä petä niin helposti.
Aikamoista oikomista. Musta tuntuu että nimenomaan älykkäät juo paljon. Eri tavalla kuin tyhmät mutta monet hyvin fiksut runsaasti.
Tunnollinen ei toki petä helposti.
Pettäjät voivat ÄO-testeillä olla hyvinkin älykkäitä, mutta se ei tarkoita sosiaalista- tai tunneälykkyyyttä. Älykäskin ihminen voi olla täysin impulssien vietävissä, olipa humalassa tai ei, koska ei ole viisautta tai sitten vain kiinnostusta nähdä tilanteissa pidemmälle, syitä ja seurauksia.
Tämän vuoksi minua eivät houkuta ihmiset, joiden on aina päästävä "nollaamaan".
Selkeästi epäilyttävä merkki on mustasukkaisuus ja kumppanin menojen rajoittaminen. Suurin osa tietämistäni sairaalloisen mustasukkaisista (niin naisista kuin miehistä) on pettänyt ainakin joskus aiemmissa suhteissaan. Tiedän kyllä sellaisiakin tapauksia, joissa mustasukkainen ei ole koskaan pettänyt viimeisintä pitkäaikaista kumppaniaan, mutta osa pettää kaikkia. Mustasukkaisen tyypin kanssa seurustellessa kannattaa olla varuillaan.
Muutaman ystäväni kumppani tai ex-kumppani on paljastunut häntäheikiksi, ja näitä on yhdistänyt jatkuvat poikien illat. En siis itse kannata missään nimessä mitään "jos ulos mennään, mennään aina yhdessä" -sääntöjä tai poikien reissujen täyttä kieltämistä, mutta näillä häntäheikeillä ne poikien iltojen määrät ovat olleet epäilyttäviä. Ilman puolisoa on lähdetty viihteelle lähes joka viikonloppu. En itse asiassa tiedä ainuttakaan montaa kertaa kuukaudessa poikaporukalla viihteellä käyvää miestä, joka ei olisi paljastunut pettäjäksi. Ellei sitten lasketa mukaan joitain juuri baari-ikään päässeitä pojankoltiaisia, mutta jos puhutaan 25+ -ikäisistä.
Tietysti on paljon sellaisia pettäjiä, joita ei kummastakaan edellämainitusta tunnista.
Sellainen joka jatkuvasti pelkää toisen pettävän. Epäluottavainen on usein itse epäluotettava, joka heijastaa ominaisuuden kumppaniinsa.
Ei niitä tunnista niin yhtään mistään! Tiedän monta pettäjää. Osa on kunnon m***kuja, joista näkee jo kilsan päähä et pettää. (Välittävät vain itsestään ja omista haluista noin yleisestikin). Mutta myös useamman sellaisen, joista kaikki sanois "eihän nyt Mikko voi pettää!!!". Eli siis todella kilttejä, ystävällisiä, hiljasia, puolisoa kohtaan miellyttämisenhalusia tyyppejä. Lähtelellään kumppanille rakkaussydänsydän-viestejä ja seuraavalla minuutilla ollaan yrittämässä pesää joltai muulta baarissa.
Paljon irtosuhteita. Runsasta alkonkäyttöä, korkea libido, vastakkaisen sukupuolen mieleinen, riskinottoja, impulsiivinen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet exät ja säädöt on varma merkki että jotain tulee tapahtumaan. Olisin varpaillani muutaman ensimmäisen vuoden.
Minulla on exiä ja säätöjä (en kyllä tiedä mikä on paljon), mutta ikinä en ole ketään pettänyt.
Kannattaa siis seurata käytöstä miten kohtelee entisiään. Jos kaikki exät on jotain sekopää hulluja muka, niin kannattaa olla varuillaan. Samoin, jos niiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, niin ei lupaa hyvää.
Sä et ole pettänyt, mutta onko sua petetty?
Kerran on petetty. Olen vain sitä mieltä, että joku exien ja säätöjen määrä ei välttämättä kerro sitä, että onko ihminen luotettava vai ei. Toki, jos tapana on vaihtaa ihmisiä, kuin sukkia, niin se kertoo kyllä jo jostain.
Minusta useiden exien ja säätöjen määrä kertoo ehdottomasti ihmisen kevytkenkäisyydestä, kyvyttömyydestä parisuhteeseen tai pakonomaisesta tarpeesta lentää kukasta kukkaan. Ei normaali ihminen aloita parisuhdetta jos ei oikeasti meinaa siihen sitoutua, että "Hei, mä vaan nyt testaan tulisko tästä jotain...6kk meni ja Hei! Ei tästä mitään tuu, erotaan.". Eroja tulee ja se on ihan normaalia, ihmiset muuttuu pitkässä suhteessa tai niistä selviää ajansaatossa asioita joita ei voinut alussa tietää tai huomata, se on normaalia, mutta monet exät ja säädöt ei.
Tämä on mun mielestä ihan älytöntä. Mulla on useita säätöjä ja paljon yhden illan juttuja, mutta parisuhteita takana vain kaksi ja molemmat niistä vakavia. Ei se säätöjen ja entisten määrä kerro mistään mitään. Minä en ikinä aloittaisi parisuhdetta jos en olisi ihan täysin varma ja valmis sitoutumaan eikä mun mieskään aloittaisi ja hänellä on varmasti ihan yhtä paljon säätöjä takana kuin mullakin.
Mulle ei tulisi mieleenkään epäillä kumppania tollasten asioiden perusteella, pidän sitä todella epäreiluna että epäilisin pelkän menneisyyden vuoksi kun meillä kaikilla sellainen on. Itsensä voi tottakai jatkuvilla epäilyksillä ajaa hulluuden partaalle mutta kannattaako se. Ihan jokainen ihminen voi pettää. Ainoa mistä mulla hälytyskellot soisi olisi se että mies olisi pettänyt entisissä parisuhteissa, mutta sekään ei automaattisesti tarkoita että se sua pettäis. Sekin on kuitenkin ihan omissa päätettävissä että alkaako ylipäätään seurustelemaan ihmisen kanssa jonka tietää pettäneen muitakin.
No vaikka olet parin viikkoa jaksanut olla "uskollinen", niin ei se vielä kesää tee ja periaatteessakin olet niin horahtava, että saa olla joku aisankannataja, joka alkaa satojen miesten napalangoksi. Miksi se parisuhde muuttaisi ihmistä kuon taikaiskusta, niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet exät ja säädöt on varma merkki että jotain tulee tapahtumaan. Olisin varpaillani muutaman ensimmäisen vuoden.
Minulla on exiä ja säätöjä (en kyllä tiedä mikä on paljon), mutta ikinä en ole ketään pettänyt.
Kannattaa siis seurata käytöstä miten kohtelee entisiään. Jos kaikki exät on jotain sekopää hulluja muka, niin kannattaa olla varuillaan. Samoin, jos niiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, niin ei lupaa hyvää.
Kerran on petetty. Olen vain sitä mieltä, että joku exien ja säätöjen määrä ei välttämättä kerro sitä, että onko ihminen luotettava vai ei. Toki, jos tapana on vaihtaa ihmisiä, kuin sukkia, niin se kertoo kyllä jo jostain.
Minusta useiden exien ja säätöjen määrä kertoo ehdottomasti ihmisen kevytkenkäisyydestä, kyvyttömyydestä parisuhteeseen tai pakonomaisesta tarpeesta lentää kukasta kukkaan. Ei normaali ihminen aloita parisuhdetta jos ei oikeasti meinaa siihen sitoutua, että "Hei, mä vaan nyt testaan tulisko tästä jotain...6kk meni ja Hei! Ei tästä mitään tuu, erotaan.". Eroja tulee ja se on ihan normaalia, ihmiset muuttuu pitkässä suhteessa tai niistä selviää ajansaatossa asioita joita ei voinut alussa tietää tai huomata, se on normaalia, mutta monet exät ja säädöt ei.
Tämä on mun mielestä ihan älytöntä. Mulla on useita säätöjä ja paljon yhden illan juttuja, mutta parisuhteita takana vain kaksi ja molemmat niistä vakavia. Ei se säätöjen ja entisten määrä kerro mistään mitään. Minä en ikinä aloittaisi parisuhdetta jos en olisi ihan täysin varma ja valmis sitoutumaan eikä mun mieskään aloittaisi ja hänellä on varmasti ihan yhtä paljon säätöjä takana kuin mullakin.
Mulle ei tulisi mieleenkään epäillä kumppania tollasten asioiden perusteella, pidän sitä todella epäreiluna että epäilisin pelkän menneisyyden vuoksi kun meillä kaikilla sellainen on. Itsensä voi tottakai jatkuvilla epäilyksillä ajaa hulluuden partaalle mutta kannattaako se. Ihan jokainen ihminen voi pettää. Ainoa mistä mulla hälytyskellot soisi olisi se että mies olisi pettänyt entisissä parisuhteissa, mutta sekään ei automaattisesti tarkoita että se sua pettäis. Sekin on kuitenkin ihan omissa päätettävissä että alkaako ylipäätään seurustelemaan ihmisen kanssa jonka tietää pettäneen muitakin.
Satojako vai kuinka paljon? Luulisi että sinua ei joku pettäminen haittaisi kun suhtaudut seksiin kättelyäkin mutkattomammin. Miksi sen merkitys muka niin paljon muuttuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satojako vai kuinka paljon? Luulisi että sinua ei joku pettäminen haittaisi kun suhtaudut seksiin kättelyäkin mutkattomammin. Miksi sen merkitys muka niin paljon muuttuisi?
Jos kumppani olisi tottunut ennen suhdetta kättelemään kaikkia vastaantulijoita, niin kyllä tuntuisi jopa erikoiselta, jos äkkiä pääsisi tavasta eroon. En myöskään tahtoisi kumppania, joka koko joutuu käymään sisäistä taistelua, ettei pettäisi.
Miehillä ainakin nämä 2 vaihtoehtoa ovat aika yleisiä merkkejä:
1) Komea ulkonäkö, yli-itsevarma käytös, paljon bilettävä, paljon poikieniltoja, osaa lirkutella naisille, mieslapsi... Siis tällainen mistä näkee ihan kilometrin päähän, että tuo mies ei kyllä uskollinen ole eikä varmasti edes halua mitään vakavaa suhdetta.
2) Epävarmat, mustasukkaiset, omistushaluiset... Mies, joka pitää tyyliin luennon siitä miten pettäminen on väärin ja kaikki naiset on helppoja ja kaikki naiset pettää, kun lähtevät tyttöjen kanssa bilettämään ym. Tällainen mies pettää aika varmasti ja voi jopa syyksi sanoa "petin, kun sinäkin varmasti olet pettänyt" :D
Mun kokemus on käänteisestä tapauksesta eli mun mies ei petä ja tiesin sen pari kuukautta suhteen alkamisen jälkeen kun hän avautui mulle ensimmäisestä rakkaudestaan joka oli pettänyt miestäni hänen parhaan kaverinsa kanssa. Mieheni itsetunto oli tämän vuoksi hieman heikko mutta silti hän ei epäillyt minua mistään, luotti vain että olen hänelle uskollinen. Ja niin minäkin luotan häneen edelleen kahdeksan vuotta myöhemmin. Eli jos jotakuta on petetty pahasti mutta hän silti luottaa edelleen niin siinä on ihminen josta kannattaa pitää kiinni. On nimittäin todella vaikea avautua ja luottaa täysin toiseen koska siinä on itse haavoittuvainen. Mutta vain niin voi luoda parisuhteen joka on täysin avoin. Moni pelkää luottaa ettei sitten satu niin paljon jos tulee ero mutta sillä tavalla voi olla että aiheuttaa eron kun ei koskaan kunnolla heittäydy juuri siihen suhteeseen.
Exä oli seuraavanlainen
-matala äo (ei selviytynyt edes peruskoulusta)
-sivistymätön juntti (asenteet naisia kohtaan esineellistävät ja oli myös ra si sti)
-epärehellinen (tykkäsi valehdella pienistäkin asioista, luullen olevansa ovelakin)
-mustasukkainen ja vainoharhainen (syytteli koko ajan ihan pimeistä jutuista)
-kontrolloiva ja kyttäävä
-rajaton ja toisen koskemattomuutta kunnioittamaton (naisen keho oli hänen omaisuuttaan ja riistaa)
-koko ajan puhelimessaan kiinni, ihan koko ajan muka vain pelasi. Suihkussa, vessassa, kaiket yöt.
-mauttomat jutut ja naista halventavat vitsit
-jokaisen naisen tai tytön arvottaminen ja kommentointi (kukaan ei jäänyt vaille kommenttia)
Jatkuvasti netissä roikkuva ihminen. Pettää taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Exä oli seuraavanlainen
.
.
.
Ja silti olit hänen kanssaan.
Kertoo aika paljon myös sinusta. :D
Moraalisen kompassin puute.
Heillä väärintekemistä rajoittaa kiinnijäämisen ja rangaistuksen pelko, ei se että kokee tekevänsä väärin. Jos kiinni ei voi jäädä tai ei tarvitse pelätä rangaistusta, voi tehdä mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä oli seuraavanlainen
.
.
.
Ja silti olit hänen kanssaan.
Kertoo aika paljon myös sinusta. :D
Niin kyllähän nämä pettäjät ovat jonkun exiä tai nyxiä. Ei sinkku voi pettää.
Elämyshakuisuus, impulsiivisuus, riskinsietokyky. Siinä on kolme sellaista luonteenpiirrettä jotka varsinkin samassa henkilössä yhdistyessään ennustavat melko matalaa kynnystä pettämiselle. Toki tuollainen ihminen voi olla muuten verrattoman viihdyttävää seuraa, mutta tylsät ja tasaiset ovat luotettavampia.
Yksi tuttavapariskunta, jossa vaimo on pettänyt... Tämä vaimo on aina ollut sellainen mustasukkainen ja kontrollifriikki. Aina pätemässä sitä, kun ei ymmärrä "ryyppäämistä" ja baareissa notkumista ja jopa kielsi tällaisen käytöksen mieheltään. Oli aina sitä mieltä, että kerran tai kaksi vuodessa korkeintaan on hyvä määrä käydä ulkona esim. työkavereiden kanssa. Kaikki muut juhlimiset ja bilettämiset ei kuulu varatun ihmisen elämään.
En yhtään ihmettele, että asenne oli noin jyrkkä, kun kerran näin hänet baarissa ilman miestään työporukassa. Aika villi meno hänellä ja kaulaili ja flirttaili jokaisen vastaantulevan miehen kanssa. Hänen pettämisensä ei myöskään tullut yllätyksenä, kun näköjään estot lähtee saman tien, kun saa viinaa ja siitä hienostelevasta nillittäjästä ei näy jälkeäkään.
Tämä on muuten tosi!