Kevyempi vuosi 2019
Jatkoa painonpudotusketjulle.
Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.
Kommentit (1129)
Alle 90kg:ssa käyty, mutta nyt taas muutamia grammoja päälle. Motivaatio on ollut koetuksella, tuntuu, että nyt pysyttelee MONTA VIIKKOA vaaka noin 1kg sisällä suuntaan ja toiseen. Tietenkin kehon nesteet yms vaikuttavat, mutta turhauttavaa. Täysin en ole pysynyt ketossakaan, mikä harmittaa. On tullut syötyä ns. "pakkopullia", jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Suurimmasta osasta syömisiä otan itse syyt päälleni kyllä tietenkin.
Miten te muut olette löytäneet motivaatiota ns. junnausvaiheessa ja miten saada hyvä tsemppivaihe päälle.
Vaatteitakaan en ole ostanut uusia (vaikka hieman pienemmät jo sopisivat), koska rahatilanne...
-Muotila-
Ainakin täällä laihdutetaan vuoden loppuun asti ketjun nimen mukaisesti. Mullahan kiloja riittää pudotettavaksi! Aina ei vaan ole kauheasti kertomista, hidasta hommaa tämä laihdutus.
Nyt onneksi alkaa kesävihanneskausi!
Tänään vaaka 88,8.
-Muotila-
Jatkan kyllä vielå. Tavoitepainoon on n. 5 kg, tähän mennessä lähtenyt 13,8 kg tammikuusta. Jatkan tavoitepainoon päästyänikin oppimillani tavoilla arjessa, tämä alkaa kyllä tulla selkäytimestä ei tarvitse miettiä kunhan jääkaappi on täytetty oikeilla raaka-aineilla. Sitten kun on tavoitepainossa ei vain tarvitse olla niin tarkka että syntyisi kalorivajetta vaan riittää se että energian kulutus ja saanti on tasapainossa mutta joka tapauksessa aion jatkaa näin ja pitää huolta ettei pudotetut kilot enää palaa.
Fixaj
Viikossa pudonnut -0,5 kg, saldo -4,1 kg. Eli ihan sopiva tahti. Jäljellä 10,9 kg, mutta onhan tässä aikaakin. Tämä asenne pitää muistaa siinä kohtaa kun painontippuminen hidastuu.. ;)
-Ananas
Täälläkin jatketaan edelleen, tietenkin. Vietin viikonloppuna ansaittuja herkutteluhetkiä, ja se varmasti näkyy vielä pitkään vaa'alla. Se oli kuitenkin piristävä tauko arkeen, ja nyt on jo ikävä sitä raikkaampaa ja kevyempää oloa.
- Hattara
Mukana myös edelleen. Tosin jonkin aikaa on tuli syötyä aika holtittomasti, vanha tapa lohtusyömiseen iski heti kun tuli rankempia vastoinkäymisiä, mutta paino pysyi sentään suunnilleen samassa kuin oli ennen tätä kautta. Nyt muutama päivä taas mennyt tarkemmin ja aion nyt ottaa itseäni ihan kunnolla niskasta kiinni.
Luumuhillo
7 kuukauden laihdutuksen tulos -21 kiloa. Paino nyt 74 kg. Olen 177 cm pitkä, joten n. 5 kiloa olisi tarkoituksena vielä laihduttaa. Kesällä onneksi paino putoaa yleensä lähes huomaamatta. Lämpö tekee ainakin minulla sen että ei tee mieli syödä niin paljoa eikä varsinkaan mitään raskaita ruokia.
- parsakaali
Omalta kohdalta kävi nyt niin, että tavoite 57 kg on saavutettu. Jatkan yhä projektia kiinteyttämällä kroppaa, ja se on saanutkin mukavasti vauhtia, vatsalihakset näkyvät jo. Vähän harmittaa, että ehdin päästää itseni siihen kuntoon, että raskausarvet koristavat pakaroita, mutta toisaalta eipä niitä kukaan näe kuin ehkä rannalla.
Olen nyt aloittanut uudessa kokoaikatyössä kotona istumisen ja opiskelun sijaan, ja työmatkat pyöräilen aivan täysillä hiki hatussa, vaikka matkaa on vain noin 3 km. Lisäksi juon tolkuttomasti vettä. Hyvä, että tuolla ei tarvitse olla passissa koko aikaa, vaan saa ravata pissalla. Työpäivä on 8h, ja sen aikana syön yhden 190 kcal välipalakeksin lounaaksi ja yhden 88 kcal patukan välipalaksi. Illalla saattoi välillä mennä sipsiä tai karkkia, koska olen nyt höllännyt rytmiä tavoitteen lähetessä, mutta silti tuon työn alun myötä laihtuminen kiihtyi aivan selvästi, yli puoleen kiloon viikossa, vaikka näennäisesti napostelin ja lipsuin enemmän. Olikin yllätys, että tavoite tuli näin äkkiä vastaan. Aion yhä jatkaa samoilla työeväillä, itselle nuo sopivat.
Pataässä
Vierailija kirjoitti:
Omalta kohdalta kävi nyt niin, että tavoite 57 kg on saavutettu. Jatkan yhä projektia kiinteyttämällä kroppaa, ja se on saanutkin mukavasti vauhtia, vatsalihakset näkyvät jo. Vähän harmittaa, että ehdin päästää itseni siihen kuntoon, että raskausarvet koristavat pakaroita, mutta toisaalta eipä niitä kukaan näe kuin ehkä rannalla.
Olen nyt aloittanut uudessa kokoaikatyössä kotona istumisen ja opiskelun sijaan, ja työmatkat pyöräilen aivan täysillä hiki hatussa, vaikka matkaa on vain noin 3 km. Lisäksi juon tolkuttomasti vettä. Hyvä, että tuolla ei tarvitse olla passissa koko aikaa, vaan saa ravata pissalla. Työpäivä on 8h, ja sen aikana syön yhden 190 kcal välipalakeksin lounaaksi ja yhden 88 kcal patukan välipalaksi. Illalla saattoi välillä mennä sipsiä tai karkkia, koska olen nyt höllännyt rytmiä tavoitteen lähetessä, mutta silti tuon työn alun myötä laihtuminen kiihtyi aivan selvästi, yli puoleen kiloon viikossa, vaikka näennäisesti napostelin ja lipsuin enemmän. Olikin yllätys, että tavoite tuli näin äkkiä vastaan. Aion yhä jatkaa samoilla työeväillä, itselle nuo sopivat.
Pataässä
Onnea painonpudotuksestasi! Mietin tovin, että kommentoinko viestiäsi. Aika nirkosesti syöt päivän aikana, mutta jos se sinulle sopii, niin fine. Ainoa mikä vähän huolestuttaa on tuo "tolkuton" vedenjuontisi. Et kertonut määriä, mutta tiesitkö, että liiallisella vedenjuonnilla voi saada ikäviä oireita aikaiseksi tai pahimmassa tapauksessa jopa kuoleman? Vesi laimentaa elimistön elektrolyyttitasapainoa, joten esim. suolan määrä laimenee kehossa. Sen seurauksena solut turpoavat, myös aivosolut. Ensioireena on hikoilu ja päänsärky. Kannatta pysyä kohtuudessa, ehkä se normaalisuolainen vichy voisi olla ok varsinkin kesäkuumalla, kun muutenkin menettää nestettä ja elimistön suoloja hikoilun muodossa.
Rouva51
Tulipa käytyä kehonkoostumusanalyysissä. Tulos toisaalta hieman masentaa ja toisaalta tuli sisu. Kävin vastaavassa analyysissä tasan kaksi vuotta sitten eli sama laite ja sama tekijä. Positiivista on se, että lihasmassan määrä on lisääntynyt kivasti ja onkin nyt määrältään optimi, mutta rasvaa on vielä pudotettavana normaalipainon sisällä 6,9kg jotta pääsisin ideaalipainoon. Toisaalta kuka viisas on määrittänyt sen mikä on ideaalipaino? Työkaverit ovat ihmetelleet laihdutanko minä ja miksi ihmeessä? Enpä taida kertoa, että melkein 7 kg pitäisi vielä.. Tai no, miksi pitäisi pudottaa, jos on itse tyytyväinen vartaloonsa?
No, joka tapauksessa jatkan hyvin alkanutta elämäntaparemonttia eli liikun paljon ja herkuttelen harvemmin. Ei ole mitään järkeä jojoilla, kun fiksumpaa on tsekata aika ajoin vaa`alta missä mennään, parin kilon ryhtiliike on helpompi tehdä kuin karistaa 10kg pois.
Rouva51
Paino nyt 71,8 kg, eli pudotusta 5,1 kg. Jee! Olen ollut pari viikkoa ilman urheilua johtuen flunssasta. Nyt ei ole sitä enää estämässä, joten pitäisi aloittaa taas säännöllinen liikunta. Hyvä juttu kuitenkin, että syömällä paremmin paino on laskusuunnassa eikä kuitenkaan ole ”nähnyt nälkää”.
Painonpudotus on viime aikoina tasaantunut siihen yhteen kiloon kuukaudessa, mikä on kyllä sopiva tahti tähän painoon nähden. Tämän vuoden ensimmäisen puoliskon yhteenvetona: tammikuussa lähti seitsemän kiloa, helmikuussa viisi, maaliskuussa kaksi, huhtikuussa yksi ja toukokuussa yksi. (Käytössäni on siis antiikkivaaka, joten luvut eivät ole tarkkoja.)
Ensimmäiset viikot olin aika tarkalla dieetillä, sillä halusin rivakan alun joulukuun mässäilyjen jälkeen. En siis syönyt yhtään herkkuja tuona aikana. Vielä keväällä käytin vaakaa jokaisen suupalan punnitsemiseen, ja suunnittelin jopa ulkona syömiset ennakkoon. Nyt en ole ainakaan kuukauteen käyttänyt keittiövaakaa, ja poikkeuspäivinä (pari kolme kertaa kuukaudessa) syönyt aikalailla mitä haluan. Panostan kuitenkin siihen, että arkiruoka on kevyttä, monipuolista ja ravitsevaa.
Olen jo tähän painoon erittäin tyytyväinen, mutta tavoittelen kuitenkin kahdenkymmenen kilon pudotusta tälle vuodelle. Siihen nähden kilon kuukausitahti on riittävä.
- Hattara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pataässä
Onnea painonpudotuksestasi! Mietin tovin, että kommentoinko viestiäsi. Aika nirkosesti syöt päivän aikana, mutta jos se sinulle sopii, niin fine. Ainoa mikä vähän huolestuttaa on tuo "tolkuton" vedenjuontisi. Et kertonut määriä, mutta tiesitkö, että liiallisella vedenjuonnilla voi saada ikäviä oireita aikaiseksi tai pahimmassa tapauksessa jopa kuoleman? Vesi laimentaa elimistön elektrolyyttitasapainoa, joten esim. suolan määrä laimenee kehossa. Sen seurauksena solut turpoavat, myös aivosolut. Ensioireena on hikoilu ja päänsärky. Kannatta pysyä kohtuudessa, ehkä se normaalisuolainen vichy voisi olla ok varsinkin kesäkuumalla, kun muutenkin menettää nestettä ja elimistön suoloja hikoilun muodossa.
Rouva51
Juu liika vesi,etenkin jos ei syö suolaakaan voi olla vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa käytyä kehonkoostumusanalyysissä. Tulos toisaalta hieman masentaa ja toisaalta tuli sisu. Kävin vastaavassa analyysissä tasan kaksi vuotta sitten eli sama laite ja sama tekijä. Positiivista on se, että lihasmassan määrä on lisääntynyt kivasti ja onkin nyt määrältään optimi, mutta rasvaa on vielä pudotettavana normaalipainon sisällä 6,9kg jotta pääsisin ideaalipainoon. Toisaalta kuka viisas on määrittänyt sen mikä on ideaalipaino? Työkaverit ovat ihmetelleet laihdutanko minä ja miksi ihmeessä? Enpä taida kertoa, että melkein 7 kg pitäisi vielä.. Tai no, miksi pitäisi pudottaa, jos on itse tyytyväinen vartaloonsa?
No, joka tapauksessa jatkan hyvin alkanutta elämäntaparemonttia eli liikun paljon ja herkuttelen harvemmin. Ei ole mitään järkeä jojoilla, kun fiksumpaa on tsekata aika ajoin vaa`alta missä mennään, parin kilon ryhtiliike on helpompi tehdä kuin karistaa 10kg pois.
Rouva51
Ihannepainoon tarvitaan kehonkoostumus-mittaus.Yleensä rasvaprosentti on suurempi kuin luullaan.
Viikossa paino pudonnut taas kilon, nyt 73 kg. Eilen tuli vedettyä kunnon leipäoverit ja se kaduttaa, mutta toisaalta saa sitä kai välillä lipsua kunhan sitten taas vaan jatkaa terveellisellä linjalla. Minulle on iso saavutus jo nyt että olen normaalipainon sisällä ensimmäistä kertaa 15 vuoteen ja vielä muutama kilo siis tosiaan olisi tarkoitus saada pois. Huomaa kyllä kuinka paljon vaikeampaa laihdutus on nyt kun pudotettavaa ei enää ole niin paljoa jäljellä!
- Parsakaali
Työssä tulee eteen välillä näitä liikaa nestettä juoneita (vettä tai esim. oluen suurkuluttajia) joilla sitten elimistön natrium on pudonnut aivan liian alhaiseksi. Toinen vaaranpaikka tulee siinä kun tasoa aletaan nostaa normaalitasolle, jos natrium nousee liian nopeasti, voi seurauksena olla ponsin myelinolyysistä johtuva aivovaurio joka pahimmillapa johtaa kuolemaan tai vegetatiiseen tilaan. Googlella löytyy lisätietoa. Malttia kannttaa siis pitää vedenjuonnin kanssa.
Fixaaja
Pitkästä aikaa..
Täällä paino nyt 71,2kg tänään, ja tammikuun alussa oli 93,4. En ole pariin viikkoon enää vahtinut syömisiä, mutta 16/8 on tarkoitus jatkaa hamaan ikuisuuteen. Tavoite siis kirkkaasti saavutettu, kun se oli alle 75 kesään mennessä.
Ehkäsetästä
Mulla alkoi lomanpätkä, toivottavasti ei tule liikaa houkutuksia. Suunta onneksi alaspäin (vaikka hitaasti) edelleen. Voisin tehdä kokeilun nyt pariksi viikkoa ja sitten vasta katsoa vaakaa, kun taas palaan töihin. Kokeilu siksi, että koen joskus ramppaavani liian usein vaa’alla ja osaisinko ilman vaa’alla hyppäämistä harjoitella sitten joskus tapahtuvaa normaalipainossa pysymistä.
Aivan upeita pudotuksia ja onnistumisia täällä! Koetetaan tsempata lomakausien yli!
-Muotila-
99 päivää dieettiä, huomenna viimeinen päivä kun merkitsen ruokapäiväkirjaan... On jo muodostunut terveelliset tavat. Energiansaanti on ollut noin 2000 kcal päivässä, välillä lähes 3000, mutta olen kyllä liikkunutkin. Alkuviikolla oli flunssa ja muutaman päivän ajan söin tavallista enemmän "jaksaakseni", oli myös hassua kun nautin monipuolisen aamiaisen jopa 1000 kcal:n edestä, jotta jaksan..! Täytyy vaan panostaa enemmän eväisiin niin ei tarvii "tankata". Olen nyt lähes 5 kg kevyempi kuin aloittaessa. Ihan hyvältä tämä tuntuu, vaikka tiedän etten mahtuisi pillifarkkuihini. Ehkä vaihdankin farkkutyyliä.
Jatkossa päivitän painotietoni, jos tulee jotain olennaista muutosta.
A