Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
881/1129 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki! Minulla on tämä laihdutus jämähtänyt sairastelun takia, angiina vaivannut nyt jo kohta 6 viikkoa ja kaksi antibioottikuuria syöty tähän. Vieläkin tuntuu siltä ettei ehkä ole täysin poissa joten voi olla että saan taas varata uuden ajan lääkäriin :( en ole voinut siis liikkua ollenkaan yli kuukauteen. Harmittaa todella paljon sillä olin todella innostunut treenaamisesta. Paino pysynyt aikalailla samoissa (78 kg) mutta kyllä sen peilistä näkee että löystymistä on tapahtunut ja suurin osa liikunnasta kiinteytymisestä kadonnut. Niin vaikea motivoitua uudelleen, mutta toivon todella että kunhan tästä nyt parannun ei takapakkia olisi kuitenkaan tullut ihan hirvittävästi. Kiva kuulla kuitenkin että monella muulla sujuu hyvin!

- parsakaali

Sinuna lopettaisin antibioottien syömisen: ellei 2 kuuria auta, turha niillä on tuhota elimistöä enempää, sillä sekin rasittaa kehoa -> hidastaa paranemista..! Muualla Eurooppaa angiina hoidetaan kurluttamalla päivittäin suolavettä, johon uutettu keitettynä oreganoa (kitkerää, mutta tappaa bakteereja tehokkaasti). Voisit myös pureskella mausteneilikoita (ei montaa päivässä, neurostimulantti) ja tuoretta inkivääriä. HUOMATTAVASTI tehokkaampia, kuin antibiootit.

Angiina on streptokokin aiheuttama nielutulehdus joka todetaan nieluviljelyssä ja hoidetaan aina penisilliinillä. Hoitamattoman angiinan jälkitautina voi tulla nielupaise, reumakuume tai munuaistulehdus. Joten millään yrteillä ei kannata oikeaa viljelyssä todettua streptokokin aiheuttamaa angiinaa hoidella.

Vierailija
882/1129 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki! Minulla on tämä laihdutus jämähtänyt sairastelun takia, angiina vaivannut nyt jo kohta 6 viikkoa ja kaksi antibioottikuuria syöty tähän. Vieläkin tuntuu siltä ettei ehkä ole täysin poissa joten voi olla että saan taas varata uuden ajan lääkäriin :( en ole voinut siis liikkua ollenkaan yli kuukauteen. Harmittaa todella paljon sillä olin todella innostunut treenaamisesta. Paino pysynyt aikalailla samoissa (78 kg) mutta kyllä sen peilistä näkee että löystymistä on tapahtunut ja suurin osa liikunnasta kiinteytymisestä kadonnut. Niin vaikea motivoitua uudelleen, mutta toivon todella että kunhan tästä nyt parannun ei takapakkia olisi kuitenkaan tullut ihan hirvittävästi. Kiva kuulla kuitenkin että monella muulla sujuu hyvin!

- parsakaali

Sinuna lopettaisin antibioottien syömisen: ellei 2 kuuria auta, turha niillä on tuhota elimistöä enempää, sillä sekin rasittaa kehoa -> hidastaa paranemista..! Muualla Eurooppaa angiina hoidetaan kurluttamalla päivittäin suolavettä, johon uutettu keitettynä oreganoa (kitkerää, mutta tappaa bakteereja tehokkaasti). Voisit myös pureskella mausteneilikoita (ei montaa päivässä, neurostimulantti) ja tuoretta inkivääriä. HUOMATTAVASTI tehokkaampia, kuin antibiootit.

Angiina on streptokokin aiheuttama nielutulehdus joka todetaan nieluviljelyssä ja hoidetaan aina penisilliinillä. Hoitamattoman angiinan jälkitautina voi tulla nielupaise, reumakuume tai munuaistulehdus. Joten millään yrteillä ei kannata oikeaa viljelyssä todettua streptokokin aiheuttamaa angiinaa hoidella.

No eipä näytä penisilliini hoitavan. Se ei siis ole argumentti olla käyttämättä täsmällisesti sellaisia antimikrobiaalisia aineita, jotka on todettu oikeasti auttaviksi - ja vieläpä haitattomiksi elimistölle muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1129 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin perjantaina kauheat sipsi- ja karkkiöverit ja eilen vielä pullaa :( Eihän se mitään kaada, mutta vtuttaa, turvottaa, närästää ja tuntuu toivottomalta. Vappumunkit saa nyt jäädä väliin.

nimimerkki... en kehtaa kirjoittaa

Vierailija
884/1129 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, mulla on enää pari kiloa omaan ihannepainoon! Kesäkuussa on serkun häät, joissa tahtoisin olla parhaimmillani. Viimeiset kilot tuntuvat istuvan tiukassa, mutta kyllä ne lähtee. Nyt kun olo on keveämpi, liikuntakin tuntuu ihan eri tavalla mielekkäältä. Harkitsen jopa salille liittymistä kesällä kun siellä varmaan on vähän hiljaisempaa.

Pipo

Vierailija
885/1129 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- parsakaali

No eipä näytä penisilliini hoitavan. Se ei siis ole argumentti olla käyttämättä täsmällisesti sellaisia antimikrobiaalisia aineita, jotka on todettu oikeasti auttaviksi - ja vieläpä haitattomiksi elimistölle muuten.

Älytöntä huuhaa tiedettä julistat. Jos on kyseessä oikea angiina eli streptokokin aiheuttama nielutulehdus, niin se hoidetaan antibiooteilla. Jos kuuri ei auta, niin tehdään uusi herkkyysmääritys ja sen mukaan tepsivä antibiootti.

Yrteillä ja suolavesillä voi hoitaa viruksen aiheuttamia nielutulehduksia, ne paranevat hoidosta huolimatta itsekseen :)

Vierailija
886/1129 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedin perjantaina kauheat sipsi- ja karkkiöverit ja eilen vielä pullaa :( Eihän se mitään kaada, mutta vtuttaa, turvottaa, närästää ja tuntuu toivottomalta. Vappumunkit saa nyt jäädä väliin.

nimimerkki... en kehtaa kirjoittaa

Mulla myös homma lipsunut. Mutta ei anneta periksi! Oon hehkuttanut ja ennakoinut 90kg:n alitusta täällä...mutta ihmeen sitkeässä on...oma vika tietenkin...mutta taas jatketaan! Tsemppiä!

En kehtaisi myöskään nimimerkkiä laittaa...mutta arvaatte kuitenkin kuka olen.

-Muotila-

Vierailija
887/1129 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin paino heittelee, vaikkei lipsumisia ole tapahtunut. Onhan se tietysti turhauttavaa, kun parhaansa yrittää ja silti paino vain sahaa edestakaisin. Optimistina asennoidun siihen kuitenkin niin, että ennemmin junnaan tässä painossa, kuin siinä tammikuisessa painossani. Ja että ainakin ruokavalioni on terveellisempi ja kehoni voi paremmin. 

- Hattara

Vierailija
888/1129 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli viikonloppuna syötyä aika reippaasti grilliruokia, joita äiti oli rakkaudella minulle tehnyt. Lisäksi söin suklaata linja-automatkalla, mutta sen ihan halusinkin sallia itselleni palkintona hyvästä keväästä.

Nyt taas heti alkuviikosta kiinni oikeaan syömiseen ja liikkumiseen. Jospa viikonloppuruoat pistäisivät vain kroppaan lisää vauhtia ja energiaa :)

Joku oli vetänyt herkkuöverit. Tsemppiä jatkoon! Välillä tulee herkuteltua, eikä kannata antaa sen vaikuttaa pidemmän aikaa.

-Lyydi

Vierailija
889/1129 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta meni harakoille siinä mielessä, että karkkilakko ei pitänyt. Onneksi en lihonnut takaisin vaan paino on suurin piirtein sama. Vuoden alusta pudotusta on 9 kg ja vyötärö on kaventunut kahden epäonnistuneen kuukaudenkin jälkeen ja on nyt kaikkinensa 13,5 cm kapeampi. Olen kävellyt paljon mikä luultavasti vaikuttaa eniten tuohon vyötärön kaventumiseen. Huomenna syön normaalisti ja toukokuun yritän ottaa kunnon spurtin että painolukema näyttäisi vihdoin 60 kg. Välitavoite sekin ja normaalipainon ylärajoissa.

Vappuna ei laihduteta!

- tofu

Vierailija
890/1129 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, joukkoon mahtunee? Ainakin kun olen jo itsekseni vähän kaventunut :-)

Aloitin maaliskuun alussa elämäntaparemontin kun lapset vihdoin alkoivat nukkumaan öitä ja vähän jaksaa liikkua ja suunnitella syömisiä. Lähtöpainoa oli vähän yli 86 kiloa ja nyt kahden kuukauden ruokavalion kevennyksen ja liikunnan lisäämisen ansiosta vaaka näyttää 73,2 kiloa.

Vielä olisi viisi kiloa normaalipainoon ja sitten mielellään 3-4 kiloa lisää marginaalia. Pikkuhiljaa eteenpäin, tiedän ettei painonpudotus jatku samalla tahdilla kuin nämä kaksi ensimmäistä kuukautta. Mutta olen ylpeä, kertaakaan en ole repsahtanut herkuttelemaan!

Vappu

Vierailija
891/1129 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lähes päivittäin lakritsia, Iso Pepe 80 g. Ei muuta makeaa, paitsi joskus jotain hedelmää. Ainoa makea, jota joskus mietin, on suklaa kunnes muistan, ettei se ole enää nykyään kovin hyvän makuista. Yhteen aikaan korvasinkin suklaan suklaamuffinseilla, aidolla voilla ja tummalla kaakaojauheella... pieni määrä taikinaakin tyydyttää suklaanhimon (parasta ennen kuin lisää jauhon, koska siinä on leivinjauhe joka ei maistu hyvälle). Toinen mikä muistui mieleen, on rapeat letut (ei yhtään kärähtäneitä, en voi sietää palanutta rasvaa!) ja niiden kanssa mansikkahillo sekä pakastimessa hetken jäähdytetty kermavaahto. Ei nämä mitään hillitöntä himoa aiheuta, vaan ajatuksen että joskus voisi ehkä maistua.

Suolaisesta pidän nykyään enemmän. Itse tehty chiapatta, kermajuusto ja pihvitomaatti... :P

Yks päivä kaloreita tuli erityisen paljon, kun söin 50 g pinjansiemeniä, 50 g pekaanipähkinöitä, 100 g cashewpähkinöitä ja 30 g parapähkinöitä. Samana päivänä meni myös purkillinen smetanaa tillin ja katkarapujen kanssa. Smetana muuttui siinä kyllä ihmeen vetiseksi, joku kemiallinen reaktio koska ravut oli valutettu. Jatkossa laitan mieluummin kermaviiliä, kun on paljon kevyempää. Smetana on parasta pieni nokare sellaisenaan.

Naudan lihaa en ole syönyt aikoihin, kun Suomessa on vaikea saada hyvää naudan lihaa. Mieluummin syön vaikka silakoita, ja nehän on paistettuna tosi hyviä! Kananmunia menee edelleen. Kanaakin joskus. Mikään näistä ei varmaan ole niin hyvä raudan lähde, kuin punainen liha. Vai onko keltuainen? Vielä ei ole ainakaan liian aneeminen olo.

Ai niin ja ruskeat herkkusienet on edelleen mun lempivälipala... Kuullotan ison sipulin meijerivoissa, ja lisään joukkoon 100 g sieniä. Haudutan hetken. Lisäksi laitan vain suolaa. Toisinaan paistan sieniviipaleet pannulla, ja kääntelen viipaleet yksitellen - sitten syön suoraan pannulta. :) Uskomatonta, kuinka täyteen siitä tulee eikä energiaa ole juuri nimeksikään. Tänään energiansaantini oli vain 700 kcal, eilen oli 800, vaikka voisin syödä tuplasti, ehkä kiire/laiskuus... Pirkan porkkanat (Matkusta) on maistunu, ihanan mehukkaita. 

Kesällä on niin helppoa syödä kevyesti, kun on tuoreita mustikoita, mansikoita, herneitä, vesimelonia, nektariineja...  Ihanat salaatit. Ja grillatut rimpsuluut, jotka on ruokavalio-kokonaisuudessa ihanan ruokaisia. uusista perunoista en välitä, mutta itse tehdystä kesäkeitosta tykkään.

Ai niin, nyt on vasta vappu tulossa... pitäisköhän hankkia simaa, ja sitruunaa!

A

Vierailija
892/1129 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on tosi hurjia, kun on laihdutettu yli 10kg parissa kuukaudessa, kun lähtöpaino ei ole ollut +100kg... Miten teette tuollaisen? Oletteko laihduttaneet koskaan aiemmin? Oletteko olleet lapsista/nuorista saakka tukevia, vai tiputatteko aikuisena tulleita kiloja?

Mä oon varmaan sotkenut kroppani nuoruusajan laihdutuksilla ja sillä, että olen totuttanut kehoni käymään aika vähällä... Vaikka söisin koko kuukauden minimaalisen vähän, en vain laihdu kuin pari kiloa maksimissaan. Vähällä tarkoitan oikeasti, että päivään saattaa kuulua 2 kananmunaa, pari maustamatonta viiliä, vihreitä papuja ja hiukan kaurapuuroa.

Tuntuu mahdottomalta päästä itse enää edes normaalipainoon, kun on mennyt kaksi vuotta päästä 91 kilosta 77 kiloon... Ja jotkut pystyy tästä painosta tiputtamaan sen 15kg tuosta noin vaan ja sitten miettivät, miten saada vielä lisää pois.

Vierailija
893/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on tosi hurjia, kun on laihdutettu yli 10kg parissa kuukaudessa, kun lähtöpaino ei ole ollut +100kg... Miten teette tuollaisen? Oletteko laihduttaneet koskaan aiemmin? Oletteko olleet lapsista/nuorista saakka tukevia, vai tiputatteko aikuisena tulleita kiloja?

Mä oon varmaan sotkenut kroppani nuoruusajan laihdutuksilla ja sillä, että olen totuttanut kehoni käymään aika vähällä... Vaikka söisin koko kuukauden minimaalisen vähän, en vain laihdu kuin pari kiloa maksimissaan. Vähällä tarkoitan oikeasti, että päivään saattaa kuulua 2 kananmunaa, pari maustamatonta viiliä, vihreitä papuja ja hiukan kaurapuuroa.

Tuntuu mahdottomalta päästä itse enää edes normaalipainoon, kun on mennyt kaksi vuotta päästä 91 kilosta 77 kiloon... Ja jotkut pystyy tästä painosta tiputtamaan sen 15kg tuosta noin vaan ja sitten miettivät, miten saada vielä lisää pois.

Mä kans ihmettelen joidenkin huippusuorituksia, itse en paini lainkaan samassa sarjassa... Olen ajatellut, että raju laihdutus liittyy ehkä erityisen nuoreen ikään ja/tai huomattavaan ylipainon, niin että MOTIVAATIOTA & FYYSISTÄ KYKYÄ toteuttaa haaste on todennäköisesti enemmän. Itse en ole kovin vanha, mutten kovin nuorikaan, ja laihduttaminen on erilaista kuin nuorempana: en ole enää valmis tinkimään hyvinvoinnistani niin paljon lyhyellä aikavälillä. Haluan syödä vain ruokia, joista todella nautin ja joilla jaksan koko päivän - muuta vaihtoehtoa ei ole. Tahtoni ei ole kehoni järkeä voimakkaampi. Päivä kerrallaan siis, kehon ehdoilla, ja tulokset tulee kun tulee.

Tänä aamuna painoin 59,9 kg! Ensin luulin, että vaaka näyttää jotain virhelukemaa :) Nuorempana olisin luovuttanut ajat sitten mutta nyt tiedän, että tulokset kyllä näkyy aikanaan.

A

Vierailija
894/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas laihduttaminen on ensialkuun piinallista, kun tuntuu että syömisen rajoittamisesta huolimatta mitään ei tapahdu... Tai muutos on niin hidasta, että se ei kovin paljon kannusta. Mutta kyse ei ole vain painosta ja siitä, että näyttää joissakin vaatteissa paremmalta. Sitä ihan oikeasti jaksaa paremmin, kun ei käytä niin suurta osaa päivästä ruuan roudaamiseen, laittamiseen, sulattamiseen, ja sitten vielä tiskaamiseen. Vireys on ihan eri luokkaa, kun ei mässäile tylsyyteen. Rahaakin muuten säästyy.

A

Vierailija
895/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäkin painonpudotus on ollut hurjaa nämä pari kuukautta, olin laskenut sen varaan että paino putoaisi jonkun puoli kiloa viikossa, mutta ensimmäisen kuukauden aikana hävisi 8,5 kiloa (luultavasti paljon nesteitä) ja se tietysti motivoi hirveästi eikä repsahduksia ole tehnyt mieli tehdä. Itselläni vaikutti varmaan se että keho oli hirveässä stressitulehdustilassa ja oli varmaan kerännyt paljon nestettä. Kun sain vihdoin nukuttua ja aloin liikkumaan enemmän keho alkoi taas toimimaan. Olen yli nelikymppinen, mutta en kuitenkaan vielä vaihdevuosissa. Tottakai painoa oli ihan liikaa (BMI obese!) ja ylipaino oli kerääntynyt suhteellisen lyhyen ajan sisällä pikkulapsivuosina. Olin ennen lapsentekoa aina sopusuhtainen ja kovakuntoinen, mikä luultavasti myös auttoi laihduttamaan nopeammin. Olen aikaisemmin nuoruusvuosina rääkännyt kehoa hirveillä puoli porkkanaa päivässä -dieeteillä, joten laihdutushistoriaa löytyy.

Nyt olen jättänyt sokerit, jauhot ja pastat pois ja sitä mukaa on hävinnyt makeanhimo. On ihanaa kun ei päivällisen jälkeen tarvitse vain ajatella herkkuja vaan voi keskittyä elämiseen. Aiemmin oli ”pakko” löytää jotain hyvää kaapeista ja mikään ei riittänyt, ihan kuin joku riivaajaa olisi ottanut otteen. Olin ärsyyntynyt lapsille kun en saanut rauhassa mutustella salasuklaatani peiton alla ruoan jälkeen. Nyt voidaan lähteä ulos yhdessä leikkimään eikä tarvitse tuhlata elämää seuraavan sokerihumalan miettimiseen. Olin siis pahassa sokerikoukussa, ja se vei minua melkein kuin narkkaria.

Kun jätin nopeat hiilihydraatit pois on verensokerikin sen verran tasaisempi, ettei hirveää nälkää joudu kärsimään vaikka ruokaa ei saisi tietyllä kellonlyömällä neljän tunnein välein. Alussa söin useammin, mutta nyt jo kuukauden ajan olen helposti pystynyt vetämään useimmat päivät osittaisella paastolla (19h paasto, 5h ruokaikkuna). En syö aamiaista, vaan pelkästään terveellisen lounaan ja päivällisen proteiinilla ja isolla kasalla kasviksilla. Välipaloja en paljon syö, mutta välillä voin ottaa pienen kourallisen pähkinöitä ja siemeniä kahvin kanssa. Pitkä päivittäinen paasto on tosi tehokas rasvanpolttajaa, koska keho ehtii kuluttaa syödyt energiat ja levätä. Tämä tosin yleensä toimii vain vähähiilariseen ruokavalioon yhdistettynä, koska muuten nälän tunteesta voi tulla kestämätön.

Olen energinen, iloinen ja voin hyvin. Jatkuvat sairastelut ovat hävinneet ja jaksan liikkua hyvin. Pyöräilen 20km työmatkat arkisin ja lisäksi kävelen 1,5 tuntia joka toinen päivä. Odotan vielä jonkun kilon ennenkuin lähden taas juoksemaan etten riko paikkoja. Lenkkeilyn avulla olen aina saanut kilot pidettyä hyvin kurissa, 5km juoksu vie vain puoli tuntia ja polttaa hyvin kaloreita.

Kerroin vain kun jotkut kysyivät, en saarnaa että tämä tapa toimisi kaikille, tiedän varsin hyvin että laihdutus ja laihdutusmetodit ovat hyvin yksilöllisiä ja kaikkien täytyy löytää oma toimiva tapansa.

Iloista pudotusta!

Vappu

Vierailija
896/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, päivitys pitkästä aikaa. Pari kuukautta olen ollut täydellisessä karkki -ja viinilakossa. Aikaisemmin söin siis pari pikkupussia salmiakkia ja join puoli pulloa viiniä viikossa (en joka viikko, mutta kolme neljästä viikosta). Kalorimäärä 1600 kalori per pvä ja aikaisempien uinnin ja kuntosalin lisäksi olen ruvennut käymään aerobicissä 2 krt viikossa. Kolmen ja puolen kuukauden jälkeen paino on tippunut 2 kiloa, vaatekoko edelleen sama. Voinut olen ihan hyvin ja jaksanut myös urheilla. Mutta hidasta on... ylipainoa kuitenkin vielä 10 kiloa.

Pitko

Vierailija
897/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, päivitys pitkästä aikaa. Pari kuukautta olen ollut täydellisessä karkki -ja viinilakossa. Aikaisemmin söin siis pari pikkupussia salmiakkia ja join puoli pulloa viiniä viikossa (en joka viikko, mutta kolme neljästä viikosta). Kalorimäärä 1600 kalori per pvä ja aikaisempien uinnin ja kuntosalin lisäksi olen ruvennut käymään aerobicissä 2 krt viikossa. Kolmen ja puolen kuukauden jälkeen paino on tippunut 2 kiloa, vaatekoko edelleen sama. Voinut olen ihan hyvin ja jaksanut myös urheilla. Mutta hidasta on... ylipainoa kuitenkin vielä 10 kiloa.

Pitko

Respektiä sinne kun noin hyvin motivoit itseäsi vaikka ei vielä vaatteissa huomaa! Kyllähän tuolla treenaamisella ja ruokavaliolla pitäisi alkaa tuloksia näkyä. Varmaan myös pitkäkestoisempia tuloksia kuin shokkilaihduttamisella.

Vierailija
898/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla suihkun jälkeen punnitsin vielä itseni uudelleen, ja vaaka näytti 59,7 kg. Aamiainen oli niin täyttävä, että seuraavaksi söin vasta puolenpäivän jälkeen... okei nyt tein ennätyksen, 90 g parapähkinöitä. Ne piti vain huolella valkata, että on vaalea pinta, koska muuten pintaan on saattanut iskeytynä home, joka voi olla maksalle myrkyllinen. Ja keltainen pinta viittaa myös härskiintymiseen. Pinnan voi tietysti kaapia pois. Ai niin parapähkinöissä on runsaasti seleeniä... No ehkä mä sain nyt annokseni joksikin aikaa!

Ihmetteletkö, miksi paino ei putoa? Parapähkinästä voi olla apua

A

Vierailija
899/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä nyt sellainen shokkilaihduttaja (ylipainoa oli lähtötilanteessa 15 kg) kun olen pudottanut nyt 4 kuukaudessa n. 12 kg (21dayfix -menetelmällä, opettaa annoskokojen merkitystä) ? No joka tapauksessa olen tyypiltäni vähän sellainen että kaikki tai mitään, fokus on pidettävä mielessä koko ajan tai muuten ei onnistu ollenkaan. Tämä metodi on tärkeä jatko kannalta koska voin jatkaa syömistä näin tavoitteeni saavutettuankin eli syön sekaruokaa teveellisesti koostettuna mutta järkevillä annoskokoina siten että energian saanti ei ylitä kulutusta. Tavoitepainoon on 6 kg, arviolta vielä pari kuukautta ajallisesti.

Kukin tyylillään, olen 48 v ja laihduttanut ennenkin (valitettavasti). Itse en kestäisi monen vuoden projektia. Tämä kyllä sujuu mutta nyt minulla on ensimmäistä, kertaa työkalu siihen miten toimin tavoitepainoon päästyäni.

Vierailija
900/1129 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ olen siis nim. Fixaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan