Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rennot häät tulossa. En aio lähettää kutsukortteja, en kutsu lapsia enkä turhia sukulaisia, ei puheita, ei leikkejä, mitä vielä pitäisi ottaa huomioon?

Vierailija
20.01.2019 |

Kutsutaan vieraat henkilökohtaisesti whatsapissa, Facebookissa, kasvotusten tai miten nyt keneenkin yhteyttä pidetään. Lapset eivät ole tervetulleita enkä sukulaisistakaan halua paikalle kuin ne, joihin pidetään yhteyttä, eli lähinnä vanhemmat ja sisarukset.

Ei puheita, ei leikkejä, ei pönötystä. Eikä missään nimessä mitään naurettavia kirkkoseremonioita, emme kuulu kirkkoon emmekä ole uskovaisia. Ei virallista valokuvausta tai videokuvaajaa. En halua häistäni mitään hölmöä teatteria.

Pukukoodia ei myöskään tule. Ihmiset saavat ihan vapaasti päättää mitä päälleen pukevat, minua ei kiinnosta sitä yrittää dominoida. Itse haluan valkoisen mekon, tosin en mitään järkyttävän kallista morsiuspululiikkeen kertakäyttömekkoa. Sulhanen haluaa puvun takin ja farkut, päättää hänkin pukeutumisestaan aivan itse.

Hyvä ruokatarjoilu, musiikkia, alkoholia, yhdessäoloa. Vihkiminen joko maistraatissa tai paikan päällä.

Miltä kuulostaa?

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoihinkin bileisiin kannattaa laittaa joku järjestys ja joku seremoniamestarina kertomaan, että NYT otetaan hääparista nipsnaps äkkiä kuvat, NYT saa syödä ja ruokaa saa hakea tuolta ja täältä, NYT halukkaat voi mennä joraamaan jne. 

Kaiken voi rennosti hoitaa myös kerralla tyyliin "Otetaan tässä alkuun valokuvat hääparista. Kuvauksen jälkeen saa syödä ja seurustella vapaasti, ja kun itsestä tuntuu, että nyt on syöty, tuolla on tilaa tanssimiselle."

Onko teillä ruokaa ja juomaa koko illan tarjolla? Jos on, siihen on hyvä ottaa pari henkilöä seuraamaan, että tarjoilupöydissä on ruokaa niin kauan, kunnes kaikki varastotkin on syöty. Ei sinun morsiamena tai sulhasen tarvitse huolehtia tästä, vaan voitte keskittyä päivään.

Vierailija
42/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä mitä uutta ja ihmeellistä tuossa on, ihan tavalliset häät tulossa. Se, ettei lapsia kutsuta on leviämässä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiuspululiike...

Ei ristus.

Vierailija
44/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.

Miten tämä poikkeaa lähes kaikista muista häistä?

Olen ollut itse vain häissä joissa on ollut mukana myös lapsia ja hirveä määrä enoja ja tätejä ja serkkuja vain siksi koska on pakko kutsua, puheita enemmän kuin kukaan jaksaa kuunnella, pönötystä pönötyksen perään, kirkkovihkiminen jne. Oikeastaan ihmetyttää itseänikin kun luulisi rennomman meiningin olevan enemmänkin se oman sukupolveni normi... Kaverit jotka menneet naimisiin ovat valittaneet että äiti on puuttunut kuvioihin liikaa. Itse en antaisi.

Ap

Vierailija
45/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kivalta, kunhan tarjolla on myös ei-alkoholitonta juhlajuomaa ja raittiitkin kelpaavat bileisiin.

Vierailija
46/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että jos perheessä/ystävissä on yhtään puheen pitäjiä, niin ei se paljoa aikaa vie jos muutama ihminen rykäisee puheen. Se on kuitenkin rakkauden päivä, juhla teidän rakkaudellenne ja kyllä rakkaus saa välittyä päivästä puheen muodossa jos joku haluaa pitää. Itse olen kuullut tosi koskettavia ja ihania puheita ja rakkaiden ihmisten on helppo tullaisessa tilanteessa myös kertoa tuntonsa kun suomalaiset on niin juroa kansaa että harvemmin tulee sanottua sellaisia asioita ääneen. ;)

Muistakaa ottaa hääkuvat ennen tilaisuutta niin teitä ei tarvitse odotella.

Kuvat ajateltiin napsaista samalla kun muut syövät ja juovat, ei tarvita mitään ihmeellistä kuvaussessiota. Pari kuvaa ja sitten itsekin syömään. Parhaat kuvat ovat kuitenkin lopulta niitä tilannekuvia.

Musiikkia tulee myös livenä joten laitteistoa on jos joku nyt välttämättä haluaa mikrofonin käteensä.

Ap

Ennen tuli hyviä kuvia, kun pöytiin laitettiin kertakäyttökameroita. Laittakaa nettiin paikka mihin vieraat saa lähettää kuvia. Ja pyytämää joku ottamaan vaikka yksi kuva kaikista vietaista. Älkää ottako itsellenne mitään tuollaista hommaa, koska kaikki haluaa teidän huomion. Keskustella ja ottaa kuvia.

Vihjatkaa muusikoille ja vierrsille, että esiintyä saa. Itse rakastan jammailua. Joko osallistumalla tai ilman soitinta.

Hyvä ruoka ja juoma vie pitkälle.

Vierailija
47/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään lahja-listaa kannata laittaa tämmöisiim rentoihin bileisiin:) Ja tarviiko ees morsiusmekkoa, ehkä joku bleiseri+housut/Hame morsiamelle. Eikä varmaan myöskään tarvo pitopalvelua, kun pienet bileet kyseessä, voihan sitä esim anoppi ja morsiamen äiti keittiössä häätää, niin säästää budjetissa.

Vierailija
48/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rennot häät. Ensin maistraatissa vihkiminen keskenämme, sitten juhlat erikseen. Juhlissa panostettiin ruokaan ja musiikkiin, ei ollut leikkejä eikä puheita. Lapsia kyllä oli ja niitä sukulaisia. Kivaa oli kaikilla.

Vierailija
49/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ihan samanlaiset häät ja kyllä vieraat tykkäsivät. Mulla oli beige silkkimekko, joka maksoi vain  165 euroa alennuksessa, mutta oli todella kaunis tai on edelleenkin tuolla kaapissa. Aion käyttää sitä vielä jossain juhlatilaisuuksissa.  Hääjärjestelyt sujuivat ihan hujauksessa eikä ollut mitään stressiä. Kutsut hoidimme puhelimitse. 

Paljonko teillä oli vieraita? Kuulostaa hyvältä.

Ap

Vierailija
50/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, on hyvä päätös! 👍

Vierailija
51/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mietitiin joskus naimisiin menoa.... Samanlainen lista tuli siitä mitä emme halunneet, joten päätettiin olla menemättä naimisiin lainkaan :)

20v yhdessä.

Vierailija
52/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää luetteloida noin hirveän pitkästi mitä EI tule?

Nopeaa rukstata tehdyksi työlistalla.

Vierailija
53/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan kivalta, kunhan tarjolla on myös ei-alkoholitonta juhlajuomaa ja raittiitkin kelpaavat bileisiin.

Ei sinua ole kutsuttu.

Vierailija
54/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä, siinäkin säästää budjetissa kun osa niiden lasten vanhemmista jää kotiin :)

Vierailija
55/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä myöskään lahja-listaa kannata laittaa tämmöisiim rentoihin bileisiin:) Ja tarviiko ees morsiusmekkoa, ehkä joku bleiseri+housut/Hame morsiamelle. Eikä varmaan myöskään tarvo pitopalvelua, kun pienet bileet kyseessä, voihan sitä esim anoppi ja morsiamen äiti keittiössä häätää, niin säästää budjetissa.

No mitään lahjalistaa ei kyllä todellakaan tulekaan, eikä ilmoitella tilinumeroita jos ei kysytä :D ei kavereitten tarvitse meille mitään maksaa. Luulen että vanhemmilta saadaan rahaa.

Mekon haluan ja careringin, turha kuvitella että kukaan kovin rennosti värkkäisi 50 ihmiselle ruokia.

Ap

Vierailija
56/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen budjetin häät on eri asia kuin rennot häät. Rennot häät voi olla myös kalliit, tai halvat häät voi olla kaikkea muuta kuin rennot. Riippuu, mitä pitää tärkeänä.

Vierailija
57/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä, siinäkin säästää budjetissa kun osa niiden lasten vanhemmista jää kotiin :)

Kuka on edes mistään säästämisestä puhunut? Itse aion panostaa rahallisesti siihen minkä koen tärkeäksi. Lapsia taas en muuten vaan halua juhliini kiljumaan, eikä silloin voisi niiden lasten vanhempienkaan kanssa juuri seurustella.

Ap

Vierailija
58/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pienissä häissä, jossa kaikki tunsivat toisensa ja olivat yhdessä. Se toimi hyvin. Olen ollut pienehköissä häissä ehkä 20-25 vierasta, jossa ei tunnettu. Piti olla rennot, mutta hemmetti kun oli rasittavat. Siellä oli sulhasen suku ja morsiamen suku , sulhasen kaverit ja morsiamen kaverit omina klikkeinään. Kaikilla oli ulkopuolisuuden tunne. En tiedä miten sen yhteishengen saisi sinne.

Vierailija
59/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.

Miten tämä poikkeaa lähes kaikista muista häistä?

Olen ollut itse vain häissä joissa on ollut mukana myös lapsia ja hirveä määrä enoja ja tätejä ja serkkuja vain siksi koska on pakko kutsua, puheita enemmän kuin kukaan jaksaa kuunnella, pönötystä pönötyksen perään, kirkkovihkiminen jne. Oikeastaan ihmetyttää itseänikin kun luulisi rennomman meiningin olevan enemmänkin se oman sukupolveni normi... Kaverit jotka menneet naimisiin ovat valittaneet että äiti on puuttunut kuvioihin liikaa. Itse en antaisi.

Ap

Okei. Eli kun ketjussa haukut jonkun häitä, on ne olleet kaverisi häät.

Vierailija
60/167 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ne lapset olisi pakko kutsua. Ohis yh. Joka pystyy kerran vuodessa satsaamaan lapsenvahtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi