Rennot häät tulossa. En aio lähettää kutsukortteja, en kutsu lapsia enkä turhia sukulaisia, ei puheita, ei leikkejä, mitä vielä pitäisi ottaa huomioon?
Kutsutaan vieraat henkilökohtaisesti whatsapissa, Facebookissa, kasvotusten tai miten nyt keneenkin yhteyttä pidetään. Lapset eivät ole tervetulleita enkä sukulaisistakaan halua paikalle kuin ne, joihin pidetään yhteyttä, eli lähinnä vanhemmat ja sisarukset.
Ei puheita, ei leikkejä, ei pönötystä. Eikä missään nimessä mitään naurettavia kirkkoseremonioita, emme kuulu kirkkoon emmekä ole uskovaisia. Ei virallista valokuvausta tai videokuvaajaa. En halua häistäni mitään hölmöä teatteria.
Pukukoodia ei myöskään tule. Ihmiset saavat ihan vapaasti päättää mitä päälleen pukevat, minua ei kiinnosta sitä yrittää dominoida. Itse haluan valkoisen mekon, tosin en mitään järkyttävän kallista morsiuspululiikkeen kertakäyttömekkoa. Sulhanen haluaa puvun takin ja farkut, päättää hänkin pukeutumisestaan aivan itse.
Hyvä ruokatarjoilu, musiikkia, alkoholia, yhdessäoloa. Vihkiminen joko maistraatissa tai paikan päällä.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (167)
Meillä oli tuon tyyppiset häät, mutta lapsia oli mukana muutama, miehen sisarusten lapsia eikä ollut alkoholia, itse raskaana ja minun suvussa kukaan ei käytä muutenkaan. Ystäviä ei kutsuttu, koska olisi tullut liian isot. Appivanhemmat rakastivat niitä, minun vanhemmat olisivat ehkä halunneet isommat. Jotkut miehen sisaruksista - suurperhe heillä - eivät tulleet, ihan sama. Mulla oli tavallinen nätti luonnonvalkoinen juhlamekko, miehellä suorat housut, solmio ja pukutakki. Kahviteltiin ja syötiin meillä kotona, meillä oli jo sen verran iso asunto, että sovittiin. Mitään en tekisi toisin! Kappelissa vihittiin. Eikä lähetetty kutsuja. Minun eno kyllä loukkaantui, mutta vedettiin raja, koska miehen suvussa enoja ja tätejä olisi ollut ihan liikaa. Juhlittiin samalla myös valmistumistani, joka oli edellisenä päivänä.
Kuulostaa siltä, että liittonnetulee kestämään pitkään.
Mitä vähemmän hääkohinaa, sitä piempi liitto.
T. 50 v aviossa saman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten estät pönötyksen?
Olemalla pönöttämättä ja jättämällä pönöttäjät kutsumatta. Kuka nyt kavereiden kesken pönöttelee?
Ap
Jonkun uusi tytto/poikaystävä, jota et kiellä rentouden merkeissä kutsumatta, kun kaverisi sitä kysyy.
Vaikka ette kutsuja lähettäisi postina tehkää silti vaikka Wordilla PDF dokumentti jossa tärkeimmät tiedot (päivä, paikka, aika nyt ainakin). Kutsuttu saa halutessaan sen laitettua helposti talteen koneelle/tulistettua. Itellä ainakin saattaisi nuo tiedot hukkua viestiketjuun, jos en heti kaikkia asioita johonkin kirjaisi.
Muuten kuulostaa mukavalta. Jokainen saa pitää itsensä näköiset häät.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia häitä suunnittelen itsekin, joten seuraan tätä ketjua, jos tulee hyviä vinkkejä vastaan :-)
Paikkaa ei olla vielä varattu. Mietitään olisko jossain ravintolassa, josta voidaan varata erillinen huone. Tai sitten joku muu paikka, minne voi ruoan ja juomat tilata.
Kuinka monta vierasta ajattelitte kutsua?
Kutsuttavia n. 50 eli siihen varaudutaan vaikka kaikki tuskin pääsevät. Kaverit puolisoineen, sisarukset puolisoineen, vanhemmat. Etsiskelemme paikkaa jossa saisi olla omat juomat ja oma catering ja juhlia saisi vaikka yön yli.
Ap
Miltäkö kuulostaa? Siltä että kiviäkin kiinnostaa sun häät.
Kuulostaa hyvältä. Vihkimisen pitäisin paikan päällä jotta juhlat erottuu kunnolla normipippaloista. Muutenkin erilliset vihkimiset on minusta tosi tympeää touhua.
Meillä oli ihan samanlaiset häät ja kyllä vieraat tykkäsivät. Mulla oli beige silkkimekko, joka maksoi vain 165 euroa alennuksessa, mutta oli todella kaunis tai on edelleenkin tuolla kaapissa. Aion käyttää sitä vielä jossain juhlatilaisuuksissa. Hääjärjestelyt sujuivat ihan hujauksessa eikä ollut mitään stressiä. Kutsut hoidimme puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ette kutsuja lähettäisi postina tehkää silti vaikka Wordilla PDF dokumentti jossa tärkeimmät tiedot (päivä, paikka, aika nyt ainakin). Kutsuttu saa halutessaan sen laitettua helposti talteen koneelle/tulistettua. Itellä ainakin saattaisi nuo tiedot hukkua viestiketjuun, jos en heti kaikkia asioita johonkin kirjaisi.
Muuten kuulostaa mukavalta. Jokainen saa pitää itsensä näköiset häät.
Sellaisen voisin tehdäkin, ihan hyvä idea. Lähinnä huvittaa ne kavereille lähetetyt viralliset paperiset kutsut ajo-ohjeineen ja kaasojen yhteystietoineen jne... Ihan kuin oltaisiin linnanjuhlia pitämässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että jos perheessä/ystävissä on yhtään puheen pitäjiä, niin ei se paljoa aikaa vie jos muutama ihminen rykäisee puheen. Se on kuitenkin rakkauden päivä, juhla teidän rakkaudellenne ja kyllä rakkaus saa välittyä päivästä puheen muodossa jos joku haluaa pitää. Itse olen kuullut tosi koskettavia ja ihania puheita ja rakkaiden ihmisten on helppo tullaisessa tilanteessa myös kertoa tuntonsa kun suomalaiset on niin juroa kansaa että harvemmin tulee sanottua sellaisia asioita ääneen. ;)
Muistakaa ottaa hääkuvat ennen tilaisuutta niin teitä ei tarvitse odotella.
Kuvat ajateltiin napsaista samalla kun muut syövät ja juovat, ei tarvita mitään ihmeellistä kuvaussessiota. Pari kuvaa ja sitten itsekin syömään. Parhaat kuvat ovat kuitenkin lopulta niitä tilannekuvia.
Musiikkia tulee myös livenä joten laitteistoa on jos joku nyt välttämättä haluaa mikrofonin käteensä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos vieraita on yli 10, niin jonkinlaista ohjelmaa pitäisi olla. Tanssia tai hauskoja puheita tms. Koska siinä tulee eri pöytiä ja kaikki eivät ole tuttuja keskenään. Illanistujaistyyppiset seurustellut eivät riitä. Keskustelua ei vieraiden kanssa synny niin paljon.
Hyviä bileitäkin ollaan pidetty ilman ihmeellisempää ohjelmaa. Mutta musiikkia ja tanssia kyllä tulee, mies ja suurin osa kavereistaan ovat muusikkoja.
Ap
Olin viime kesänä tuollaisissa häissä, ihanaa oli. Koska ei ollut pukukoodia, laitettiin meidän kaveriporukassa parasta päälle eli iltapuvut naisille ja miehille puvut. Morsian itse oli paljon vaatimattomampi kuin me, sulhasellakin farkut ja joku paita, mutta ei se juhlimista haitannut. Vähän morsian jälkikäteen valitti, että ei tajuttu juhlien ideaa.
Alkoholi pois ja lapset tilalle. Tätä varmaan haluaa 95% vieraistasi
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Vihkimisen pitäisin paikan päällä jotta juhlat erottuu kunnolla normipippaloista. Muutenkin erilliset vihkimiset on minusta tosi tympeää touhua.
Paikan päällä olisi minustakin se paras, ehkäpä siihen voisi rahallisesti panostaa. Mieluummin maksan siitä kuin vaikka kampauksesta, jonka on tosin lupautunutkin tekemään ystäväni.
Ap
Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.
Miten tämä poikkeaa lähes kaikista muista häistä?
Vierailija kirjoitti:
Lapset pois ja perseseksiä lavalla tilalle. Tätä varmaan haluaa 100% vieraista.
Vierailija kirjoitti:
Hahah! Enemmänkin 95 prosenttisesti lapsettomia tässä kaveripiirissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli häät jossain seurantalolla, catering kasvis- ja erikoisruokavalioineen, livebändi, vähän puheita jne.
Miten tämä poikkeaa lähes kaikista muista häistä?
Kukaan ei pönötä kun ap kieltää sen ovella.
Ymmärsin, mutta kutsu se on se whatsup-kutsukin.