Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putkiremontti 48 neliön asuntoon Helsingissä: 130 000 euroa! Keksiikö kukaan selitystä? Vai onko tämä nykyään ihan normaali hinta putkiremontista?

Vierailija
20.01.2019 |

Kyseessä on vanha talo, mutta sellaisessa asun itsekin ja meillä remontti maksoi 700 e/m2. Siinä uusittiin kaikki kylpyhuoneet ja talon kaikki sähkönousut ja porrashuoneet. Putkinousuille jouduttiin tekemään lisää tilaa ja putket uusittiin perinteisellä menetelmällä. Tästä remontista on kymmenisen vuotta aikaa, mutta olen silti hyvin yllättynyt että kymmenessä vuodessa remontin neliöhinta voi nousta kolminkertaiseksi!

Tilannetta ei selitä huoneiston poikkeava vastikekerroin. Rahoitusvastiketta on jo muista remonteista alla sen verran, että maksuerä on 200 e/kk.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella paljolta. Olen itse ollut siinä käsityksestä että keskimäärin hintaa remontille tulee suunnilleen tonni per neliö.

Vierailija
82/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä todella paljolta. Olen itse ollut siinä käsityksestä että keskimäärin hintaa remontille tulee suunnilleen tonni per neliö.

Eli jos talossa on 10 kpl 100 neliön kämppää, niin se on 1000 neliötä = putkien uusiminen maksaa miljoona euroa!!! Ihan mielisairasta! Oletteko ihan sekopäitä? Kuka tuollaista maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukitus on halvempi.

Vierailija
84/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on halpa.

Juu,paskaa tehdään Priiman hinnalla,tekijät haalitaan kehitysmaista,vain molotus käy.

Vierailija
85/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buahahahahah. Tyhmä asuntovelkainen omistaja maksaa mitä vaan

Juu, ja kun myy tämän "kultamunansa" niin ei varmasti laske menetettynä tulona, vaan AINA ja KAIKKI asunnon omistajat on VOITTAJIA kun ovat SÄÄSTÄNEET ITSELLEEN vuokralaisiin verrattuna. Niin iso itsekusetus kuin olla voi. Moni vuokra-asuja on varmasti menettänyt ko. jaksolla vähemmän rahaa kuin nää OSAKEVOITTAJAT.

Itse olen maksanut viimeisen 10 vuoden aikana vuokrina noin 52000. Tuo menee jos johonkin remppaan ko. aikana, että heilahtaa. Vielä maksut välittäjille ja muille kusettajille + pankeille + lopuksi inflaatio.

Joo, tosi hyvin saatte YHDEN KURAKÄMPPÄNNE omistajat voittoa...

Vierailija
86/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos talossa on 10 kpl 100 neliön kämppää, niin se on 1000 neliötä = putkien uusiminen maksaa miljoona euroa!!! Ihan mielisairasta! Oletteko ihan sekopäitä? Kuka tuollaista maksaa?

Ei ihme, että Suomessa on lukuisia taloyhtiöitä joissa remontit ovat jääneet tekemättä kun kerta osakkaat pistävät tuolla tavoin vastaan.

Vierailija
87/146 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja kun myy tämän "kultamunansa" niin ei varmasti laske menetettynä tulona, vaan AINA ja KAIKKI asunnon omistajat on VOITTAJIA kun ovat SÄÄSTÄNEET ITSELLEEN vuokralaisiin verrattuna. Niin iso itsekusetus kuin olla voi. Moni vuokra-asuja on varmasti menettänyt ko. jaksolla vähemmän rahaa kuin nää OSAKEVOITTAJAT.

Itse olen maksanut viimeisen 10 vuoden aikana vuokrina noin 52000. Tuo menee jos johonkin remppaan ko. aikana, että heilahtaa. Vielä maksut välittäjille ja muille kusettajille + pankeille + lopuksi inflaatio.

Niinpä. Vuokra-asuminen on lähes aina halvempaa kuin omistusasuminen. Erona on vain se, että omistusasuja kuitenkin voi myydä asunnon mutta oikeaa voittoahan siitä hyvin harvoin tulee.

Vierailija
88/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni noissa vanhoissa taloissa joudutaan uusimaan rakenteita myös, esim. nostamaan kerrostaloa, jos se on lähtenyt vajoamaan. Ja tämä on se, mikä niiden remonteissa eniten maksaa.

Vierailija
89/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asunto maksaa suurin piirtein saman verran aina(samalla alueella). Joko ostat uudiskohteen, joka maksaa kauheasti, tai ostat vanhan kohteen halvalla, mutta kaikkien remonttien jälkeen se maksaa kauheasti. 

Vierailija
90/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa olisi n 30 000e joten siitä voi päätellä miten paljon ilmaa hinnassa on

20000 ehdoton maksimi noi pienelle asunnolle

Ihme ettei tuollaista ryöstöhinnoitteluasaada kuriin

Mitä vittuu selität meille maksoi 120 neliöiseen omakotitaloon 7600e siis kolmevuotta sitten.

No vielä parempi!! Piikkasitteko lattiat ja seinät auki? Onko hinnassa myös uudet saniteettikalusteet, vesieristykset, laatoitukset ja mahdollisesii keittiökin - useinhan ne uusitaan samalla? 

Vierailija
91/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että Suomessa on lukuisia taloyhtiöitä joissa remontit ovat jääneet tekemättä kun kerta osakkaat pistävät tuolla tavoin vastaan.

Tyhmiä kun evät suostu maksamaan ylihintaa?? 

Vierailija
92/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä kun evät suostu maksamaan ylihintaa?? 

Minun mieheni tekee putkiremontteja Helsingissä kerrostaloihin. Tiedän hinnoittelusta jonkin verran ja myös sen, etteivät niissä ole tyhjää. Ongelma on tämännhetken rakennustilanteessa se, ettei meinata päästä palkoille. 

Vierailija
93/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kaikki remontit on 15-20% kallimmaat kuin muualla maassa. Käytännössä kaikki urakoitsijat panee hintaan Helsinki-lisää. On tullut vertailtua täysin identtisiä temonttitarjouksia eri puolelta maata vuosien ajan.

130 000 euroa noista neliöistä on ylihintaa, vaikka jouduttaisiin tekemään remontissa hankalia ratkaisuja.

Vierailija
94/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelalliset pannaan nyt maksamaan isot remontit, ja lopulta ihmisten on pakko myydä rempatut kämpät suuryrityksille vuokra-asunnoiksi. 

Vierailija
95/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vuokra-asuminen on lähes aina halvempaa kuin omistusasuminen. Erona on vain se, että omistusasuja kuitenkin

Mutta maksaa asuntoa itselle, ei vuokaisännälle

Vierailija
96/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä kaikki remontit on 15-20% kallimmaat kuin muualla maassa. Käytännössä kaikki urakoitsijat panee hintaan Helsinki-lisää. On tullut vertailtua täysin identtisiä temonttitarjouksia eri puolelta maata vuosien ajan.

130 000 euroa noista neliöistä on ylihintaa, vaikka jouduttaisiin tekemään remontissa hankalia ratkaisuja.

Niin, koska Helsingissä on mm. korkeammat palkat kuin muualla, yrityksen toimitilat maksavat enemmän, varastorakennusten vuokrat maksavat enemmän, talot ovat ahtaammin rakennettuja, jolloin pitää vuokrata naapurilta pihaa/erilaisia kontteja/erilaisia hissisysteemeitä/rakentaa varasysteemeitä/maksaa kaupungille tiennsulkemisesta/tehdä erityissuojauksia yms yms. 

Voittomarginaali on aika sama joka puolella maata. 

Vierailija
97/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Toivottavasti Tampereella ei ole sama hinnoittelu, mulla on 80 neliön rivari.

Vierailija
98/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Toivottavasti Tampereella ei ole sama hinnoittelu, mulla on 80 neliön rivari.

Rivari on helppo remontoida.

Kerrostalo, jossa jokainen asunto on vähän erilainen, putket menee aina vähän eri paikoissa ja vielä uima-allas päälle, on käsittääkseni hankalin ja kallein. 

Vierailija
99/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vuokra-asuminen on lähes aina halvempaa kuin omistusasum

Paitsi jos valtio päättää jossain vaiheessa pakkolunastaa ihmisten asunnon valtionvelan maksamiseksi?

Vierailija
100/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alue on niin rikollista ja hämärää kuin olla ja voi. Parasta, että sitten joku virolainen firma antaa myös tarjouksen isolla alennuksella ja jättävät remontin sitten kesken puolissa välin. Rakennusalan kaikki hämäräsepot siirtyneet putkareiden pariin, kun muualla rakennusteollisuudessa ei ole töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi