Putkiremontti 48 neliön asuntoon Helsingissä: 130 000 euroa! Keksiikö kukaan selitystä? Vai onko tämä nykyään ihan normaali hinta putkiremontista?
Kyseessä on vanha talo, mutta sellaisessa asun itsekin ja meillä remontti maksoi 700 e/m2. Siinä uusittiin kaikki kylpyhuoneet ja talon kaikki sähkönousut ja porrashuoneet. Putkinousuille jouduttiin tekemään lisää tilaa ja putket uusittiin perinteisellä menetelmällä. Tästä remontista on kymmenisen vuotta aikaa, mutta olen silti hyvin yllättynyt että kymmenessä vuodessa remontin neliöhinta voi nousta kolminkertaiseksi!
Tilannetta ei selitä huoneiston poikkeava vastikekerroin. Rahoitusvastiketta on jo muista remonteista alla sen verran, että maksuerä on 200 e/kk.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä todella paljolta. Olen itse ollut siinä käsityksestä että keskimäärin hintaa remontille tulee suunnilleen tonni per neliö.
Eli jos talossa on 10 kpl 100 neliön kämppää, niin se on 1000 neliötä = putkien uusiminen maksaa miljoona euroa!!! Ihan mielisairasta! Oletteko ihan sekopäitä? Kuka tuollaista maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on halpa.
Juu,paskaa tehdään Priiman hinnalla,tekijät haalitaan kehitysmaista,vain molotus käy.
Vierailija kirjoitti:
Buahahahahah. Tyhmä asuntovelkainen omistaja maksaa mitä vaan
Juu, ja kun myy tämän "kultamunansa" niin ei varmasti laske menetettynä tulona, vaan AINA ja KAIKKI asunnon omistajat on VOITTAJIA kun ovat SÄÄSTÄNEET ITSELLEEN vuokralaisiin verrattuna. Niin iso itsekusetus kuin olla voi. Moni vuokra-asuja on varmasti menettänyt ko. jaksolla vähemmän rahaa kuin nää OSAKEVOITTAJAT.
Itse olen maksanut viimeisen 10 vuoden aikana vuokrina noin 52000. Tuo menee jos johonkin remppaan ko. aikana, että heilahtaa. Vielä maksut välittäjille ja muille kusettajille + pankeille + lopuksi inflaatio.
Joo, tosi hyvin saatte YHDEN KURAKÄMPPÄNNE omistajat voittoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä todella paljolta. Olen itse ollut siinä käsityksestä että keskimäärin hintaa remontille tulee suunnilleen tonni per neliö.
Eli jos talossa on 10 kpl 100 neliön kämppää, niin se on 1000 neliötä = putkien uusiminen maksaa miljoona euroa!!! Ihan mielisairasta! Oletteko ihan sekopäitä? Kuka tuollaista maksaa?
Ei ihme, että Suomessa on lukuisia taloyhtiöitä joissa remontit ovat jääneet tekemättä kun kerta osakkaat pistävät tuolla tavoin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buahahahahah. Tyhmä asuntovelkainen omistaja maksaa mitä vaan
Juu, ja kun myy tämän "kultamunansa" niin ei varmasti laske menetettynä tulona, vaan AINA ja KAIKKI asunnon omistajat on VOITTAJIA kun ovat SÄÄSTÄNEET ITSELLEEN vuokralaisiin verrattuna. Niin iso itsekusetus kuin olla voi. Moni vuokra-asuja on varmasti menettänyt ko. jaksolla vähemmän rahaa kuin nää OSAKEVOITTAJAT.
Itse olen maksanut viimeisen 10 vuoden aikana vuokrina noin 52000. Tuo menee jos johonkin remppaan ko. aikana, että heilahtaa. Vielä maksut välittäjille ja muille kusettajille + pankeille + lopuksi inflaatio.
Joo, tosi hyvin saatte YHDEN KURAKÄMPPÄNNE omistajat voittoa...
Niinpä. Vuokra-asuminen on lähes aina halvempaa kuin omistusasuminen. Erona on vain se, että omistusasuja kuitenkin voi myydä asunnon mutta oikeaa voittoahan siitä hyvin harvoin tulee.