Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putkiremontti 48 neliön asuntoon Helsingissä: 130 000 euroa! Keksiikö kukaan selitystä? Vai onko tämä nykyään ihan normaali hinta putkiremontista?

Vierailija
20.01.2019 |

Kyseessä on vanha talo, mutta sellaisessa asun itsekin ja meillä remontti maksoi 700 e/m2. Siinä uusittiin kaikki kylpyhuoneet ja talon kaikki sähkönousut ja porrashuoneet. Putkinousuille jouduttiin tekemään lisää tilaa ja putket uusittiin perinteisellä menetelmällä. Tästä remontista on kymmenisen vuotta aikaa, mutta olen silti hyvin yllättynyt että kymmenessä vuodessa remontin neliöhinta voi nousta kolminkertaiseksi!

Tilannetta ei selitä huoneiston poikkeava vastikekerroin. Rahoitusvastiketta on jo muista remonteista alla sen verran, että maksuerä on 200 e/kk.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee, kannattaa muuttaa pois ennen kuin putkari on 5 vuoden korjaussuunnitelmassa. Tosin joskus se voi tulla ullattaen.

Vierailija
142/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on rakennettu tolla hinnalla omakotitalo autotalleineen ja omine tontteineen.

Tämä. Koska joku vihdoinkin herää näihin remonttikusetuksiin?

Tee remontti sitten itse. 

Omaan talooni olen aina tehnytkin. Ongelma ovat taloyhtiöt. Niihin kun pätee jostakin kumman syystä aina se, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja kaikki maksavat kiltisti kusetuksen.

Kun pyytää tarjoukset kymmeneltä firmalta ja kaikkien tarjoukset ovat suurin piirtein samassa hintahaarukassa - niin miten sinä kierrät kusetuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse jos et halua maksaa. Ei se putkiasentaja sinne ilmaiseksi tule. Tässä maassa kun duunari ei saisi mitään pyytää mistään.

Ei ne duunarit niitä rahoja saa vaan sata aliurakoitsijaa on oltava.

Ennen rempat teki yksi ja sama firma alusta loppuun, joten lypsäjiä ei ollut niin paljon.

Ei tietenkään tee yksi ja sama firma. Aina on ollut erikseen pääurakoitsija joka on rakennustekninen urakoitsija. Sen ohella putkiurakoitsija ja sähköurakoitsija. Tämä on vakiosetti.

Vierailija
144/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on rakennettu tolla hinnalla omakotitalo autotalleineen ja omine tontteineen.

Tämä. Koska joku vihdoinkin herää näihin remonttikusetuksiin?

Tee remontti sitten itse. 

Omaan talooni olen aina tehnytkin. Ongelma ovat taloyhtiöt. Niihin kun pätee jostakin kumman syystä aina se, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja kaikki maksavat kiltisti kusetuksen.

Kun pyytää tarjoukset kymmeneltä firmalta ja kaikkien tarjoukset ovat suurin piirtein samassa hintahaarukassa - niin miten sinä kierrät kusetuksen?

Tämähän se on kartellien ongelma. Ei korppi korpin silmää noki.

Vierailija
145/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään järkeä :O. Vanhempieni omakotitaloon putkiremppa maksoi n.20tuhatta

Vierailija
146/146 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis missä kaupunginosassa tämä talo on, koska se on rakennettu, onko se suojeltu tms, onko siinä jotain poikkeuksellista rakennustekniikkaa, onko tuo tarjous, vai tehty sopimus, onko kyseisen firman taustatarkastus tehty, onko kyseisessä remontissa ULKOPUOLINEN valvoja.

Että tämmöisiä tulee mielee noin aluksi. Eihän tosta saa muuten mitään rotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän