Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle nimeksi Noah?

Vierailija
18.01.2019 |

Mitä mieltä nimiehdotuksesta?
Mikä toiseksi nimeksi?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Noah’n äiti myös, joka inhoaa kun suku vääntää pakolla i- kirjainta väliin; Noahille, Noahin kanssa jne. Jos joku haluaa antaa lapselleen heprealaisen ( ei jenkkilaisnimi, kuten joku mainitsi ) nimen Noah, mutta käyttää jatkuvasti Noahille, Noahin kanssa jne, voi samantien ristiä lapsensa Noahi nimiseksi.

Noah nimen taivutus on heittopilkun varassa: Noah’lle, Noah’n kanssa jne.

Vierailija
122/127 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noah’n äiti kirjoitti:

Täällä Noah’n äiti myös, joka inhoaa kun suku vääntää pakolla i- kirjainta väliin; Noahille, Noahin kanssa jne. Jos joku haluaa antaa lapselleen heprealaisen ( ei jenkkilaisnimi, kuten joku mainitsi ) nimen Noah, mutta käyttää jatkuvasti Noahille, Noahin kanssa jne, voi samantien ristiä lapsensa Noahi nimiseksi.

Noah nimen taivutus on heittopilkun varassa: Noah’lle, Noah’n kanssa jne.

Kiitos tästä! :D Täällä myös Noah'n äiti! Perheessä käytämme myös englantia, joten heittomerkin käyttö tuntuu hyvin luonnolliselta (kuten Noah's), mutta olen saanut huomata, että Suomessa muoto Noahille, Noahin yms on vakiintunut. Tämä on hämmästyttänyt (omaan korvaan kuulostaa niin eri nimeltä) ja olen jo miettinyt, olenko tosiaan ainut kenelle luonnollinen taivutustapa on heittomerkillä. En korjaa muita, mutta itse haluan taivuttaa nimen näin. Onneksi en siis ole ainut :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeah! No ähh

Vierailija
124/127 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noah Oliver

Noah Edvin

Noah Julius

Noah Aaron

Kivoja toisia nimiä mutta taitaa olla aika yleisiä?

Vierailija
125/127 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa Noah nimen on saanut noin 1300 miestä.Nimestä on ollut suositumpi muoto Nooa.

Sen on saanut vähän yli 3000 Suomalaista miestä.

Vierailija
126/127 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte lapsia, kun täällä jatkuvasti tankataan lasten nimistä.Jos sitä ette pysty perheen kanss a ratkaisemaan ,säälin lasta.

Vierailija
127/127 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankitte lapsia, kun täällä jatkuvasti tankataan lasten nimistä.Jos sitä ette pysty perheen kanss a ratkaisemaan ,säälin lasta.

Ok. Mä taas ajattelen, että kun kansainväliset nimet yleistyvät ja kieli elää ja muuttuu niin on ihan hauska keskustella taivutusmuodoista jne. Hauskaa, miten muita ihmisiä voi ärsyttää niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä