Kommentit iltalehden "vähennä lihansyöntiä" jutussa
Kun iltalehdessä on juttua siitä, että maapallon ja terveyden kannalta lihansyönti pitää vähentää ihan minimiin siis todella vähiin, niin jotkut kommentoivat siellä tyyliin "sitten en halua edes elää"
"Minä en ainakaan halua enkä aijo"
Eikö oikeasti ole elämässä mitään muuta sisältöä kuin ruoka ? Että jos jättää lihan ja alkaa vaikkapa kasvissyöjäksi (ei edes vegaaniksi) niin elämä köyhtyy niin paljon ettei edes halua elää?
Olisiko aika hankkia elämään joku muu sisältö kuin ruoka?
Miten säälittävää.ei voi muuta kuin ihmetellä.
Kommentit (182)
Olin kärsinyt jatkuvista pahoista vatsavaivoista ja se huononsi yleistä terveydentilaanikin. Ilmaa tuli päästellyksi ja siinä varmaan paljon metaania mukana. Olin valitellut useille lääkäreille asiasta. Menin taas valittamaan, ja lääkäri kertoi FODMAP-rukavaliosta. Oletti kyseessä olevan ärtynyt paksusuoli. FODMAP on tarkkaan tieteelliseen tutkimukseen perustuva dieetti ja perustelut tuntuivat uskottavilta. Vatsavaivani hävisivät heti. Kieltolistalla ovat mm. herneet, pavut, linssit, kaalit ja soijatuotteet. Samoin viljat kauraa lukuunottamatta, eräät hedelmät, sipuli, tankoparsa, punajuuri jne. Lihatuotteita kieltolistalla ei ole, maitoa lukuunottamatta, jossa on sokeria. Lisäsin jonkinverran rasvojen ja juustojen syöntiä ja hieman myös lihansyöntiä. Proteiinipitoiset kasvituotteet eivät sovi kaikille !