Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?
On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.
Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on aivan varmasti tapahtunut aina, niin kauan kuin ihmiskunta on ollut olemassa.
Omat kokemukseni ovat 1960-luvulta (kyllä, olen muinaismuisto). Lasten valvonta oli silloin paljon nykyistä vähäisempää, joten namusedät - kuten heitä silloin nimitettiin - saivat huseerata hyvin vapaasti.
On tekopyhää, että suomalaissedät nyt yksissä miehin tuomitsevat nämä ulkomaalaisnuorukaisten tekoset. Eivätpä ole itse yhtään sen parempia.
No, suomalaissedät nyt vaan ovat huomattavan paljon parempia kuin nämä tänne tietystä kulttuurista tulleet sedät. Toki meilläkin on omat kahelimme, mutta niitä on huomattavan paljon pienempi osa porukasta.
Suomalaissetä
Phah, käyhän ne suomalaiset sedätkin ulkomailla seksimatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Luettuani keskustelua tajusin olevani rassisti. Turhaan olen soimannut tiettyjä ihmisiä, koska heilläkin on tarpeet ja se on biologiaa ;) Heillä on aivan yhtäläinen oikeus deittailla lapsia kuten corolla tyypeilläkin?
Vaikka tuo onkin sarkastisesti kirjoitettu on se koko tämän ketjun sisältö tiivistettynä pariin lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen maskuliinisuus on ikiaikainen ilmiö, joka koskee jokaista kulttuuria. Ei mitenkään uusi tai vasta havaittu.
Lopeta jo. Koko "toksisuus" on lainatermi jenkeistä, jossa naisten ongelmat ovat 10 kertaisia Suomeen verrattuna.
Sama "metoon" -kanssa. Kukaan ei enää edes muista, että koko metoon alkuperäinen tarkoitus oli suunnata huomio mustan naisen kohteluun työpaikalla ja muualla yhdysvalloissa. Yksi rikas valkoinen nainen pisti oman metoonsa käyntiin, niin koko homman pointti levisi käsiin.
On hauskan paradoksaalista että samat tyypit jotka kauhistelevat kilvan sitä miten nyt on tyttöjä tai naisia kohdeltu niin kauhean pahoin ulkomaalaisten taholta, onnistuvat seuraavassa lauseessa vähättelemään MeToo-liikettä jonka tarkoitus on puuttua ihan samaan ongelmaan eli naisten seksuaaliseen häirintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli toisessa ip-lehdessä irakilais-suomalaisen naisen kertomus siitä, kuinka sinisilmäisiä suomalaiset ovat olleet näiden nuorten muualta tulleiden mm. irakilaistaustaisten miesten suhteen. On itsestäänselvää, että he tulevat täysin eri kulttuurista, mitä Suomessa on ja näin ollen heitä nimenomaan pitäisi jonkun jo suomalaistuneen irakilaisen opettaa, kuinka täällä kuuluu käytäytyä. Tämä koskee tietysti mistä tahansa maasta tulleita.
Joko opit maan tavoille tai painut takaisin. Joku selkäranka se olla pitää.
Mutta kun tää teinien hyväksikäyttö ON suomalainen tapa.
Aivan suoraa lain määrittelemää kiihottamista kansanryhmää kohtaan - tällä kertaa suomalaiset miehet. Ilmiannettu ensin ylläpidolle, mutta kun ei näköjään heitä kiinnosta niin lopulta päätin ilmiantaa poliisille. Onnittelut.
Onnittelut poliisin ajan tuhlaamisesta. Laki tuskin edes tuntee ajatusta että omaa kansanryhmäänsä vastaan voisi kiihottaa :D ja saan kyllä kansanryhmäni jäsenenä avata suuni siitä mitä tämä meidän kulttuuri on.
Voi pikkuista takkua. Luepa mitä siellä laissa ihan oikeasti sanotaan. Ihan sama mihin kansanryhmään se kirjoittaja kuuluu; jos kirjoituksesi on suoraa panettelua jotain kansanryhmää kohtaan, niin silloin se täyttää lain kuvauksen sataprosenttisesti. Toivottavasti opit sen sitten kun tuomarin nuija napsahtaa pöytään. Sitä odotellessa voit vaikka tutustua siihen, millaisia tuomioita teostasi annetaan.
"Voi pikkuista"
Ärsyttääkö kun et pysty pelottelulla hiljentämään naista jonka vaikutat kokevan itseäsi heikommaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastoja voidaan toki tuijottaa mutta pitää ottaa huomioon että LÄHESKÄÄN kaikkia rikoksia ei raportoida. Ja kun raportoidaan, on paljon vaikeampaa ilmiantaa oma sukulainen, seurustelukumppani tai ystävä kuin joku ihan vieras.
Minua groomattiin aikuisenakin, enkä tajunnut asiaa kuin vasta jälkeenpäin. Miten teini voisi ymmärtää?
Tätä tehtiin 90-luvulla ihan yleisesti eikä me voitu kertoa siitä kenellekään. Tuhannet ja tuhannet rikokset jäi ilmoittamatta. 13v. kaveri tapasi chatissa 23v. miehen joka lupasi ummet ja lammet. Arvaatte kyllä mitä tapahtui. Ei sitä ole tähän päiväänkään mennessä kerrottu kenellekään.
Nämä kaikki tapaukset on yhtä ällöttäviä tekijästä riippumatta. On todella tekopyhää väittää että Suomessa naisella on itsemääräämisoikeus ja koskemattomuus, kun niin ei käytännössä ole ollut. Missä te kaikki pyhää vihaa vaahtoavat miehet olitte kun jo vuosikymmeniä sitten meitä naisia vastaan hyökättiin?
??? No nyt on!
Aikuista ei voi "groomata". Se nyt vaan on omaa puupäisyyttä, jos jälkeenpäin kaduttaa.
No juu groomaus on huono sana siihen, mutta sanotaan vaikka että minua manipuloitiin. Esitettiin mukavaa. Osteltiin lahjoja. Käytettiin ihania sanoja. Ja pikkuhiljaa alettiin hivuttautua kohti asioita joita en halunnut tehdä. Sanottiin että hei se ok. Kaikki muutkin. Se kuuluu rakkauteen. Mikset halua rakastaa? Jos et halua, olet viallinen. Jne jne.
Vasta myöhemmin näin kaiken sen jaskan puhumisen läpi. Ja että kaikki oli yli vuoden kestänyttä näytelmää jonka tarkoitus oli saasa mitä hän halusi. Ei hän oikeasti välittänyt.
Jos aikuisena voi joutua tällaiseen, nii todellakin teininäkin. Ja tätä tekee ihan kaikenmaalaiset miehet kaiken ikäisille tytöille ja naisille.
Hei, olen pahoillani mitä sinulle on tapahtunut. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että aikuisena ihmisenä se on sinun oma vikasi. Sinä olisit voinut lopettaa sen "näytelmän" heti, kun olisit halunnut.
Lapsi on lapsentasoinen, ja siksi se on täysin eri asia.
Totta kai lapsi on eri asia. Mutta minä aikuisenakaan en nähnyt mitään varoitusmerkkejä. Se oli koko jutun pointti. Minua syyllistetään vaikka vain tuo toinen ihminen teki systemaattisesti väärin. Kun olin siinä tilanteessa, ei ollut mitään teatteria mitä olisi voinut lopettaa. Oli vain elämää ja sitä mitä luulin välittämiseksi. Se teatteri paljastui vasta myöhemmin. Siispä lapselle voi tehdä näin 1000 kertaa helpommin. Ja se ei ole lapsen vika.
Nyt on pakko sanoa, että entä sitten?
Aikuisuuteen kuuluu vastuun ottaminen omista tekemisistä ja päätöksistä. Se, että sinä et ole ollut kykeneväinen ymmärtämään että sinua kusetetaan, ei tee vastapuolesta pervoa. Mulkun ehkä, mutta ei sen enempää.
Onneksi olkoon, syyllistit juuri uhria. Menee samaan sarjaan kuin mitäs laitoit minihamee päälle. Mitäs aloit suhteeseen? Mitäs ihastuit, rakastuit? Mitäs luotit? Mitäs mitäs, oma vika.
Kaikki ovat vastuussa omista teoistaan, eli kyllä myös minä, ja mm. minä vastaan siitä miten jatkan elämää moisen jälkeen. Mutta samoin tuo tyyppi on 100% vastuussa sitä pelistään mitä pyöritti. HÄN teki minua kohtaan väärin valehdellessaan - minä en tehnyt väärin uskoessani häntä. Eihän kukaan voisi koskaan olla missään tekemisissä toisten ihmisten kanssa, jos aina kaikki olisi omaa vikaa. Sanotko kaverillesi jota lyödään täysin varoituksetta, että "Mitäs seisoit just siinä, kun kaveri päätti lyödä? Olisit seissyt 5m kauempana. Olet itse vastuussa asiasta."?
Kiehtova spekulaatio: Jos naisten ahdisteluista olisi noussut haloo vaikkapa 90-luvulla, olisiko nykyhetken lapsiuhrit vältetty? Sietäisimmekö sitten toisten kulttuurien ahdistelua kulttuurisena erityispiirteenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena.
No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.
Ihmettelen että pitääkö ihan tositapahtumia alapeukuttaa ja mikä sen tarkoitus on? Näin vain kävi.
Jos ne ajatteli että provoat? Tai seksualisoit sen tytön käytöstä vähän liiankin tarkasti.
Olisin voinut olla huomattavasti tarkempikin, ne sanomiset eivät todellakaan jääneet noihin mitä kirjoitin vaan kulleista puhuttiin kovaan ääneen humalassa, siitä kuinka kolmekymppisiä pannaan, mutta en viitsi toistaa mitä kaikkea tyttö huuteli minulle. Minua miehenä aluksi asia huvitti ja hieman imartelikin, koin myös sääliä porukan kahta syrjään jätettyä poikaa kohtaan ja sen jälkeen alkoi pelottamaan että mitä tässä oikeasti saattaa tapahtua jos en lähde nyt tilanteesta pois.
Ja juuri tämän takia sympatia taisi jäädä vähemmälle...
Meinasin sitä kun sun piti alkaa puhumaan yksityiskohtaisesti tisseistä sun muista sen sijaan että olisit vain sanonut että yritti keikistellä, flirttailla tms.. tulee tosi epämukava olo tollaista lukiessa.Kuka sinä olet ottamaan faktoja epämukavuutena? Kyllä tilanne oli raadollinen, eikä mitenkään flirttailevba vaan avoimen vaativa sekä tarjoava ja minä oikeasti siloittelin asiaa enkä kertonut vieläkään mitä kaikkea sen tytön suusta tuli minulle täysin tuntemattomattomalle koripallonheittelijälle puistossa keskellä päivää kun koulut olivat päättyneet. Mikä se oikea pointtisi on alapeukuttaa tätä tositapahtumaa joka on tuotiu esiin niin kuin se tapahtui oikeasti eikä piilotellen kuten olisit selvästi jonkun oman motiivisi takia halunnut? Tuo jauhamisesi muka liian ronskista tekstistä ei ainakaan ole mikään syy alapeukuttaa, joten miksi et olis itse rehellinen ja kertoisit syysi alapukuttaa tosiasisioita.
Onko se oikea pointti alapeukuttaa se että tiedätte että jos olisin mennyt puskaan kuselle olisi ko tyttö seurannut minua sinne. Minunko vika se on? Olin toki ilman paitaa heittelemässä korista, mitä tilanteessa tulee tehdä soittaa poliisit vai? Minulle on myös huudettu haluan spermaa ihan kiltin tytön taholta, mutta sekään ei minua sytytä, varmasti toimii kuten dickpicitkin että joku tähän sitten haksahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on aivan varmasti tapahtunut aina, niin kauan kuin ihmiskunta on ollut olemassa.
Omat kokemukseni ovat 1960-luvulta (kyllä, olen muinaismuisto). Lasten valvonta oli silloin paljon nykyistä vähäisempää, joten namusedät - kuten heitä silloin nimitettiin - saivat huseerata hyvin vapaasti.
On tekopyhää, että suomalaissedät nyt yksissä miehin tuomitsevat nämä ulkomaalaisnuorukaisten tekoset. Eivätpä ole itse yhtään sen parempia.
No, suomalaissedät nyt vaan ovat huomattavan paljon parempia kuin nämä tänne tietystä kulttuurista tulleet sedät. Toki meilläkin on omat kahelimme, mutta niitä on huomattavan paljon pienempi osa porukasta.
Suomalaissetä
Phah, käyhän ne suomalaiset sedätkin ulkomailla seksimatkoilla.
Ilmoita, jos on lapsien hyväksikäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli toisessa ip-lehdessä irakilais-suomalaisen naisen kertomus siitä, kuinka sinisilmäisiä suomalaiset ovat olleet näiden nuorten muualta tulleiden mm. irakilaistaustaisten miesten suhteen. On itsestäänselvää, että he tulevat täysin eri kulttuurista, mitä Suomessa on ja näin ollen heitä nimenomaan pitäisi jonkun jo suomalaistuneen irakilaisen opettaa, kuinka täällä kuuluu käytäytyä. Tämä koskee tietysti mistä tahansa maasta tulleita.
Aivan suoraa lain määrittelemää kiihottamista kansanryhmää kohtaan - tällä kertaa suomalaiset miehet. Ilmiannettu ensin ylläpidolle, mutta kun ei näköjään heitä kiinnosta niin lopulta päätin ilmiantaa poliisille. Onnittelut.
Eikös ylläpito ole ensisijaisesti vastuussa mitä täällä lukee, toivottavasti kukaan ei joudu syytteisiin, aihe on kuitenkin aika arka.
Voi herranjestas sentään! Luuletko ihan aikuisten oikeasti että se viestin kirjoittaja ei muka olisi ensisijaisesti vastuussa kirjoituksestaan!? Vai kuvitteleeko feministi, että kyllähän kaikkia suomalaisia miehiä saa haukkua ja yleistää ihan miten haluaa? Toivon todellakin että tällä kertaa oikeus on tasapuolinen ja tuon oksennuksen kirjoittaja saa ihan oikean tuomion.
Turha yrittää hiljentää meitä tuolla poliisiuhkailulla. Ei tehoa. Me puhutaan nyt näistä ahdisteluista mitä ollaan jouduttu kokemaan ja mille ei ole vuosikymmeniin kukaan tehnyt mitään.
Ja jos sanon että hyväksikäytöistä vaikeneminen kuuluu kulttuuriin niin se ei tarkoita samaa kuin että jokaikinen mies olisi hyväksikäyttäjä.
Heti ilmoita havaitsemastasi hyväksikäytöstä, vaikka olisi lähisukulainen.
Vierailija kirjoitti:
On aivan perseestä, että täällä mulkkujen hyväksikäyttämiksi joutuneet naiset kutsuvat nyt kaikkia suomalaisia miehiä paskoiksi.
Ei kukaan ole kutsunut kaikkia suomalaisia miehiä paskoiksi. Minua kohtaan on tehty seksuaalista väkivaltaa enkä silti kutsu kaikkia miehiä paskoiksi. Olen parisuhteessa ihanan suomalaisen miehen kanssa, minulla on hienoja suomalaisia miehiä ystävinä, minulla on isä ja poika ja veli joita arvostan ja rakastan. Mutta groomaus - ei tosin tuolla nimellä tunnettuna - on ollut arkea Suomessa koko oman elämäni ajan, ja olen syntynyt 1960-luvulla. Siitä tässä keskustelussa on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ylläpito ole ensisijaisesti vastuussa mitä täällä lukee, toivottavasti kukaan ei joudu syytteisiin, aihe on kuitenkin aika arka.
Voi herranjestas sentään! Luuletko ihan aikuisten oikeasti että se viestin kirjoittaja ei muka olisi ensisijaisesti vastuussa kirjoituksestaan!? Vai kuvitteleeko feministi, että kyllähän kaikkia suomalaisia miehiä saa haukkua ja yleistää ihan miten haluaa? Toivon todellakin että tällä kertaa oikeus on tasapuolinen ja tuon oksennuksen kirjoittaja saa ihan oikean tuomion.
Turha yrittää hiljentää meitä tuolla poliisiuhkailulla. Ei tehoa. Me puhutaan nyt näistä ahdisteluista mitä ollaan jouduttu kokemaan ja mille ei ole vuosikymmeniin kukaan tehnyt mitään.
Ja jos sanon että hyväksikäytöistä vaikeneminen kuuluu kulttuuriin niin se ei tarkoita samaa kuin että jokaikinen mies olisi hyväksikäyttäjä.
Ei kyseessä ole mikään uhkailu, vaan ihan aikuisten oikeasti ilmoitin nuo törkyviestit poliisille.
Ja jos vielä väität, että "ei tehoa", niin veikkaan että ääni kellossa muuttuu kun poliisi on oven takana. Sitä odotellessa.
Typerää poliisien resurssien tuhlaamista. Mitä kuvittelet tuon kertomisella saavuttavasi? Että lopettaisin tästä asiasta puhumisen? Hah hah. Reaktioni oli spontaani nauru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan perseestä, että täällä mulkkujen hyväksikäyttämiksi joutuneet naiset kutsuvat nyt kaikkia suomalaisia miehiä paskoiksi.
Ei kukaan ole kutsunut kaikkia suomalaisia miehiä paskoiksi. Minua kohtaan on tehty seksuaalista väkivaltaa enkä silti kutsu kaikkia miehiä paskoiksi. Olen parisuhteessa ihanan suomalaisen miehen kanssa, minulla on hienoja suomalaisia miehiä ystävinä, minulla on isä ja poika ja veli joita arvostan ja rakastan. Mutta groomaus - ei tosin tuolla nimellä tunnettuna - on ollut arkea Suomessa koko oman elämäni ajan, ja olen syntynyt 1960-luvulla. Siitä tässä keskustelussa on kysymys.
Turha näihin ketjuihin on osoittaa mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi säälittävät yritykset että "ei kun minä tarkoitin että...". Sun viestit ollaan nähty ja ne on otettu talteen. Olet itse vastuussa kirjoittelustasi, joten poliisin yhteydenottoa odotellessa...
Kyllä minä tiedän itse mitä olen kirjoittanut. Sinä taas et tiedä mitkä ovat minun "viestejäni" koska tämä on nimimerkitön ketju.
Mikä tämän ketjun otsikko oli?
Ei ole uusi ilmiö, mutta todellakin on aika saada se kitketyksi. Aikuisen on syytä tajuta olevansa aikuinen ja käyttäytyä sen mukaan. Alaikäisille ei osteta viinaa eikä tupakkaa, vaikka ne kuinka tekisivät siitä kauppaa.
Viittaan tällä omaan kokemukseeni, että kuudentoista ikäisenä hankkimalla hankin täysi-ikäisen poikaystävän, että se hakis mulle ja mun kamulle kaljaa ja kuljettais meitä autolla ettei tarvitse tammipakkasella värjötellä kaupungilla ulkona.
Laitontahan tuossa ei ollut muuta kuin se, että hän todellakin välitti meille alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyseessä ole mikään uhkailu, vaan ihan aikuisten oikeasti ilmoitin nuo törkyviestit poliisille.
Ja jos vielä väität, että "ei tehoa", niin veikkaan että ääni kellossa muuttuu kun poliisi on oven takana. Sitä odotellessa.
Typerää poliisien resurssien tuhlaamista. Mitä kuvittelet tuon kertomisella saavuttavasi? Että lopettaisin tästä asiasta puhumisen? Hah hah. Reaktioni oli spontaani nauru.
Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan onkin nyt yhtäkkiä typerää poliisien resurssien tuhlaamista ja naurettavaa puuhaa kun syytettynä olet sinä itse? Ei ole kaksinaismoralismilla rajaa.
Omaa kansanryhmää vastaan kiihottaminen... kylläpä oot nyt löytänyt vakavan rikoksen :D
Ja nyt loppui toi ketjun vieminen sivuraiteille. Jatketaan aiheesta.
https://rikoksentorjunta.fi/seksuaalirikokset
Täällä on mielenkiintoinen tilasto raiskausrikoksisen määrästä vuosittain. 1980-2016.
Ennen vuotta 1993 luku on tasainen - noin neljäsataa raiskattua naista per vuosi. Sitten se alkaa nousemaan. Vuonna 2002 tapahtuu uusi jyrkkeneminen ja taittuu uuteen nousuun 2014-2016.
Mikä selittää vuodet 1993, 2002 ja 2014?
Vierailija kirjoitti:
https://rikoksentorjunta.fi/seksuaalirikokset
Täällä on mielenkiintoinen tilasto raiskausrikoksisen määrästä vuosittain. 1980-2016.
Ennen vuotta 1993 luku on tasainen - noin neljäsataa raiskattua naista per vuosi. Sitten se alkaa nousemaan. Vuonna 2002 tapahtuu uusi jyrkkeneminen ja taittuu uuteen nousuun 2014-2016.
Mikä selittää vuodet 1993, 2002 ja 2014?
Ennen vuotta 1993 raiska#tut ei tehneet ilmoituksia, koska yleinen asenne oli uhria syyllistävä. Mitäs lähdit? Mitäs joit? Mitäs pukeudut noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan onkin nyt yhtäkkiä typerää poliisien resurssien tuhlaamista ja naurettavaa puuhaa kun syytettynä olet sinä itse? Ei ole kaksinaismoralismilla rajaa.
Omaa kansanryhmää vastaan kiihottaminen... kylläpä oot nyt löytänyt vakavan rikoksen :D
Ja nyt loppui toi ketjun vieminen sivuraiteille. Jatketaan aiheesta.
Jos olet oikeasti noin tyhmä niin selvennetään vielä: ihan sama mihin kansanryhmään itse kuulut, ja se "kiihottaminen kansanryhmää vastaan" on vain lain nimi - yleensä se tarkoittaa käytännössä että olet selkeästi solvannut jotain selvästi erotettavaa porukkaa. Ja ainakin poliisin toimenpiteiden perusteella kyseessä on nykypäivänä ihan vakavasti otettava rikos, joten turha yrittää siellä venkoilla.
Miehet koukuttavat pornoon, koska eivät osaa ja kykene puhumaan mieltä masentavista asioista. Tämä harrastus on sitten ulospääsy hankalista tunteista eikä auta kuin hetkellisesti. Eli ongelma jatkaa yhä olemassaoloaan. Pornosta tulee heille elämäntarkoitus eikä ulospääsyä ole. Tässä on selvästi toksisuutta.