Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?

Vierailija
15.01.2019 |

On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.

Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.

Kommentit (835)

Vierailija
121/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena. 

No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.

Ihmettelen että pitääkö ihan tositapahtumia alapeukuttaa ja mikä sen tarkoitus on? Näin vain kävi. 

Jos ne ajatteli että provoat? Tai seksualisoit sen tytön käytöstä vähän liiankin tarkasti.

Vierailija
122/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koulussa näytelmä johon piti pukeutua ja maskeerata. Sit käytiin nopeesti välitunnilla kaupassa noissa näytelmävaatteissa. Ohi ajavasta autosta huudeltiin pikkuh*oria ja pyydeltiin pikkul*tkia kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä pitäisi keskustella?

Aihe on samantyyppinen, kuin "Luuletteko, että hauki ei ole kala?"

Vierailija
124/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen yhteiskunta voi edes yrittää ratkaista omia ongelmiaan. Ulkopuolisten tänne tuomat ongelmat tulevat edellämainittujen päälle ja niille meillä ei ole juuri mahdollista tehdä ennalta mitään. Siinä on ero.

Tää ongelma ei oo edes kiinnostanut ketään ennen kuin ulkomaalaiset on ottaneet osaa siihen.

Sitä suuremmalla syyllä ei varmaan kannata ottaa tänne ongelmia, joille ei edes teoriassa voi tehdä mitään.

Vierailija
125/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli toisessa ip-lehdessä irakilais-suomalaisen naisen kertomus siitä, kuinka sinisilmäisiä suomalaiset ovat olleet näiden nuorten muualta tulleiden mm. irakilaistaustaisten miesten suhteen. On itsestäänselvää, että he tulevat täysin eri kulttuurista, mitä Suomessa on ja näin ollen heitä nimenomaan pitäisi jonkun jo suomalaistuneen irakilaisen opettaa, kuinka täällä kuuluu käytäytyä. Tämä koskee tietysti mistä tahansa maasta tulleita.

Joko opit maan tavoille tai painut takaisin. Joku selkäranka se olla pitää.

Mutta kun tää teinien hyväksikäyttö ON suomalainen tapa.

Muttakun siinä on ISO ero onko se -hyväksytty- tapa vai -ei-. Joka maasta löytyy pervoja. Toisissa maissa se pervoilu on hyväksyttyä.

Se on sanattomasti hyväksytty vuosikymmeniä. Ne on pelkkiä korulauseita joita julkisesti sepustetaan. Vaiettu totuus on että teinien hyväksikäyttöä on suomessa vähätelty ja hiljaa hyväksytty sekä syyllistetty uhria. Rangaistuksetkin on mitättömiä.

Melkein veikkaisin, että suomalaiset MIEHET ovat olleet vaatineet kovempia rangaistuksia useammin kuin naiset.

Tajuat kai että sillä kovemmalla rangaistuksella ei tee mitään jos käytännössä uhria syyllistetään niin paljon ettei se ikinä ilmoita.

Tätä asiaa ei korjata lainsäädännöllä vaan ASENTEIDEN ja MEIDÄN OMAN KULTTUURIN MUUTOKSELLA.

Vierailija
126/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään nyt vielä kerran selventää ketjua. Mikä ero on kantasuomalaisen ja ulkomaalaisten ero hyväksikäytössä? Ei mikään ja molemmat on yhtä kammottavaa. Ongelma on siinä ettei suomalaisten hyväksikäyttö ole yhtä tuomittavaa kuin ulkomaalaisten. Jos väität toisin niin voisitko linkata uutisen jossa otetaan yhtä vahvasti kantaa suomalaisten tekemään hyväksikäyttöön? Faktaa tiskiin eikä pelkkää huutelua kiitos. Enkä muuten edes tiedä mikä on Takku.

AP

Vierailija
127/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni nainen täälläkin on menettänyt neitsyytensä ihanalle yläkoulun aikaiselle poikaystävälleen. Joka nyt sattui olemaan parikymppinen.

Ainiin, näitä ei voi arvostella, kun ne olivat niin ihania/eivät tienneet oikeaa ikää. Joojoo. Mutta keski-ikäiset miehet ovat likaisia, joilla ei ole muuta tekemistä, kuin jahdata jotain kakaroita.

Kyllä se nyt vaan on niin, että aikuinen mies joka innostuu alle 16-kesäisestä edes ajatuksella, on puhtaasti pervo. Siitä eteenpäin tulevat lähinnä biologiset syyt vastaan.

Vierailija
128/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa nykynuoret uskaltaisivat tehdä ilmoituksen myös niistä isoveljen kavereista, suvun niljakkaista setämiehistä, bussipysäkeiden ahdistelevista humalaisista jne.  Itse en aikanaan uskaltanut, pelkäsin että itseäni jotenkin syytettäisiin.

Vierailija
129/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen yhteiskunta voi edes yrittää ratkaista omia ongelmiaan. Ulkopuolisten tänne tuomat ongelmat tulevat edellämainittujen päälle ja niille meillä ei ole juuri mahdollista tehdä ennalta mitään. Siinä on ero.

Tää ongelma ei oo edes kiinnostanut ketään ennen kuin ulkomaalaiset on ottaneet osaa siihen.

Sitä suuremmalla syyllä ei varmaan kannata ottaa tänne ongelmia, joille ei edes teoriassa voi tehdä mitään.

"Ottaa ongelmia"? Sinä haluaisit keskustella rajojen sulkemisesta ja mhnmttopolitiikasta, mutta itse (en ole ap) haluan keskustella tyttöjen ja naisten (myös poikien ja miesten, tietysti) turvallisuudesta, mikä on paljon isompi asia.

Vierailija
130/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin kuvottava 2 kk:n takainen uutinen "tavallisesta" keski-ikäisestä suomalaismiehestä. Moniko metelöi silloin?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e3a2d79b-a029-4ef5-b47c-17a52892ee25

Vierailija
131/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin samoja kokemuksia 90-luvulta eikä näistä kukaan varoitellut. Tosi monella oli täysi-ikäinen tai vanhempi poikaystävä ja chatissa ne usein alkoi.

Itselläni oli useita vanhempia seksikumppaneita. Kyllä, mun vanhemmat oli alkoholisteja eivätkä olleet kiinnostuneet mun menoista, joten hain hyväksyntää ja "rakkautta" muualta. Tosi surullista. Tämä toki oikeasti vain pahensi mun jo valmiiksi synkkää lapsuutta/nuoruutta ja viha miehiä kohtaan helpotti vasta, kun tapasin aviomieheni ja sain vielä kaksi ihanaa poikaa, jotka olen kasvattanut kunnioittamaan muita ihmisiä.

Valitettavasti uhrit ovat usein jo valmiiksi heikossa tilanteessa ja nämä tekijät aistivat sen helposti ja onnistuvat johdattelemaan mukaan. Uhrit eivät kehtaa kertoa kenellekään ja syyllistävät itseään.

Vierailija
132/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit?

Vierailija
133/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli toisessa ip-lehdessä irakilais-suomalaisen naisen kertomus siitä, kuinka sinisilmäisiä suomalaiset ovat olleet näiden nuorten muualta tulleiden mm. irakilaistaustaisten miesten suhteen. On itsestäänselvää, että he tulevat täysin eri kulttuurista, mitä Suomessa on ja näin ollen heitä nimenomaan pitäisi jonkun jo suomalaistuneen irakilaisen opettaa, kuinka täällä kuuluu käytäytyä. Tämä koskee tietysti mistä tahansa maasta tulleita.

Joko opit maan tavoille tai painut takaisin. Joku selkäranka se olla pitää.

Mutta kun tää teinien hyväksikäyttö ON suomalainen tapa.

Muttakun siinä on ISO ero onko se -hyväksytty- tapa vai -ei-. Joka maasta löytyy pervoja. Toisissa maissa se pervoilu on hyväksyttyä.

Se on sanattomasti hyväksytty vuosikymmeniä. Ne on pelkkiä korulauseita joita julkisesti sepustetaan. Vaiettu totuus on että teinien hyväksikäyttöä on suomessa vähätelty ja hiljaa hyväksytty sekä syyllistetty uhria. Rangaistuksetkin on mitättömiä.

Melkein veikkaisin, että suomalaiset MIEHET ovat olleet vaatineet kovempia rangaistuksia useammin kuin naiset.

Tajuat kai että sillä kovemmalla rangaistuksella ei tee mitään jos käytännössä uhria syyllistetään niin paljon ettei se ikinä ilmoita.

Tätä asiaa ei korjata lainsäädännöllä vaan ASENTEIDEN ja MEIDÄN OMAN KULTTUURIN MUUTOKSELLA.

En itse asiassa ole valmis purematta nielemään tätä "syyllistävää kulttuuria" varsinkaan lasten osalta.

Ne, jotka ovat mestareita syyllistämisessä/uhkailussa seurauksista/vaientamisessa, ovat nimenomaisesti lapsia hyväksikäyttävät rikolliset. Toiminnan jatkamien perustuu NIMENOMAISETI kyvylle vaientaa uhri ja eristää tämä niistä ihmisistä, joilta uhri voisi saada apua.

En mitenkään pysty käsittämään miksi länsimaissa nykyään on AIVAN PAKKO ottaa kulttuurinen ja kollektiivinen vastuu joko rikollisen rikoksesta kokonaisuudessaan tai vähintäänkin osittain.

Tälle rikollisuudelle on tyypillistä nimenomaisesti uhrin vaientaminen ja eristäminen jo heti alkuvaiheessa. Se on uhrin valmistelun varsinaista rikosta varten lisäksi "groomingin" tärkein tarkoitus.

Vierailija
134/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyrteyrt kirjoitti:

Nämä ulk0maalaiset eivät ole mitään kaheleita tai namusetiä perinteisessä mielessä. Kuvitelkaa, että teille on pienestä asti opetettu että nainen on miestä alempana ja ulk0maalainen, vääräuskoinen nainen joka ei edes peitä itseään, on lähinnä koiran arvoinen. Vapaata riistaa ja oikeastaan on kunniaksi häpäistä sellainen. Sitten kun tälläisesta muutenkin äärimmäisen ahdistavasta ja jäykästä seksuaalikulttuurista tulee nuori mies luonnollisine haluineen tähän ympäristöön, niin ei tarvitse olla mensan jäsen jotta ymmärtää mitä tapahtuu.

En usko, että kukaan täällä kiistäisi tehokkaamman kotouttamisen tarpeellisuutta. Opetusta, tietoa, mhnmttajaryhmien sisäisiä kannanottoja jne. Kukaan kirjoittajista ei varmasti halua yhtään ainutta tapausta lisää.

Vierailija
135/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena. 

No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.

Ihmettelen että pitääkö ihan tositapahtumia alapeukuttaa ja mikä sen tarkoitus on? Näin vain kävi. 

Jos ne ajatteli että provoat? Tai seksualisoit sen tytön käytöstä vähän liiankin tarkasti.

Olisin voinut olla huomattavasti tarkempikin, ne sanomiset eivät todellakaan jääneet noihin mitä kirjoitin vaan kulleista puhuttiin kovaan ääneen humalassa, siitä kuinka kolmekymppisiä pannaan, mutta en viitsi toistaa mitä kaikkea tyttö huuteli minulle. Minua miehenä aluksi asia huvitti ja hieman imartelikin, koin myös sääliä porukan kahta syrjään jätettyä poikaa kohtaan ja sen jälkeen alkoi pelottamaan että mitä tässä oikeasti saattaa tapahtua jos en lähde nyt tilanteesta pois. 

Ja juuri tämän takia sympatia taisi jäädä vähemmälle...

Meinasin sitä kun sun piti alkaa puhumaan yksityiskohtaisesti tisseistä sun muista sen sijaan että olisit vain sanonut että yritti keikistellä, flirttailla tms.. tulee tosi epämukava olo tollaista lukiessa.

Vierailija
136/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen vituttaa miehenä lukea tätä ketjua. Näköjään suomalainen mies on suomalaiselle naiselle pelkkä pervo. Whataboutismit leviävät sitä rataa, että Trumpkin olisi ylpeä.

Kyllä tämä maa on menetetty.

(ps. minusta jokainen raiskari ja lapseensekaantuja pitäisi viedä ladon taakse)

Tässäkin taas näkyy kuvottava tekopyhyys. Lapseensekantujille pitäisi tämänkin närkästyneen setämiehen mielestä antaa kuolemantuomio, vaikka suurin osa naisista on hiljaa yrittänyt antaa anteeksi ja unohtaa suomalaismiesten sekaantumisia koko ikänsä. Rohkeana arvauksena sanoisin, että jopa raiskatuista suuri osa ei ole kuolemantuomion kannalla, paitsi ensimmäisenä raivoreaktiona ehkä.

Tekopyhää on suomalaismiesten mielensäpahoittaminen suomalaistyttöjen puolesta, vaikka todellakin miehillä olisi ollut tilaisuus ihan itse lopettaa se tyttöjen kiusaaminen. On törkeää omia toisten tuska omien poliittisten tavoitteiden ajamiseen.

Entä sitten? Minä olen miehenä kuolemantuomion kannalla raiskauksissa ja lapseensekaantumisissa. Minä myös olen kuolemantuomion kannalla tapauksissa, joissa nainen on pilannut miehen elämän valheellisella raiskausväitteellä.

Molemmilta henki pois. Naks.

Niinhän joissakin maissa tehdäänkin.

Rangaistus tulee sekä raiskaajalle että uhrille.

Joissakin maissa kuitenkin rangaistus tulee vain toiselle. Joko uhrille tai r a i s k a a j a l l e.

Vierailija
137/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää se, että näiden naisten kaverit eivät koskaan auta näitä uhreja, ennen kuin paska on jo tuulettimessa. Päin vastoin, ohjataan tyttöjä niille parikymppisille jätkille. Ja niitähän nämä esi-teinien nussijat suurimmaksi osaksi on.

Jälkeenpäin haukutaan kaikki miehet paskoiksi, vaikka todellisuudessa oma kaveripiiri on seurannut jonkun pervon toimintaa vierestä ihan vapaasti vuodesta toiseen.

Siis mitä sä suollat. Kuka nainen ohjaa lapsia parikymppisten jätkien luo? Jos tunnet sellaisen niin äkkiä ilmoitus poliisille, sehän on lapseen parittamista.

Vai pitäisikö jonkun 12-vuotiaan ymmärtää toimia aikuisen tavalla?

Vierailija
138/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni nainen täälläkin on menettänyt neitsyytensä ihanalle yläkoulun aikaiselle poikaystävälleen. Joka nyt sattui olemaan parikymppinen.

Ainiin, näitä ei voi arvostella, kun ne olivat niin ihania/eivät tienneet oikeaa ikää. Joojoo. Mutta keski-ikäiset miehet ovat likaisia, joilla ei ole muuta tekemistä, kuin jahdata jotain kakaroita.

Kyllä se nyt vaan on niin, että aikuinen mies joka innostuu alle 16-kesäisestä edes ajatuksella, on puhtaasti pervo. Siitä eteenpäin tulevat lähinnä biologiset syyt vastaan.

Tämä on muuten niin totta. Muistan  kun 14-vuotiaana (poikina) yritettiin selittää samalla luokalla olevalla tytölle, että tuo sun "poikaystäväs" on ihan joku pervo 20-vuotias ukko, niin saman luokan tytöt haukkuivat meidät saamattomiksi neitsytluusereiksi.

Kyllä meillä varmaan kaikilla oli poikuus tallella, mutta en silloinkaan ymmärtänyt pointtia.

Haukkuisivatkohan vielä?

Vierailija
139/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää se, että näiden naisten kaverit eivät koskaan auta näitä uhreja, ennen kuin paska on jo tuulettimessa. Päin vastoin, ohjataan tyttöjä niille parikymppisille jätkille. Ja niitähän nämä esi-teinien nussijat suurimmaksi osaksi on.

Jälkeenpäin haukutaan kaikki miehet paskoiksi, vaikka todellisuudessa oma kaveripiiri on seurannut jonkun pervon toimintaa vierestä ihan vapaasti vuodesta toiseen.

Siis mitä sä suollat. Kuka nainen ohjaa lapsia parikymppisten jätkien luo? Jos tunnet sellaisen niin äkkiä ilmoitus poliisille, sehän on lapseen parittamista.

Kts. alempi viesti, ja hengitä rauhassa.

Vierailija
140/835 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu. Kyllä tää ohjaushomma on ihan yläkouluikäisten tyttöjen touhua. Sen ikäiset pojat ovat vielä niin nössöjä, ettei tuollaisia edes harkita.