Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?
On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.
Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Kun se radiojuontaja hyväksikäytti paria teinityttöä niin tyttöjä syyllistettiin. Muistan kuinka tyttöjä haukuttiin ja heidän kerrottiin olevan vaan rahan perässä, kun ukko joutui käräjille vastaamaan teoistaan. Niitä, jotka puolusti tyttöjä haukuttiin. Hyväksikäytetyt tytöt oli teinihu***ia. Aivan hirveää nimittelyä tälläkin palstalla. Itse olivat sinne menneet itseään tyrkyttämään, ei yli 30v. perheellinen mies ollut mistään vastuussa. Tytöt siinä syyllisiä oli.
Sellaista oli meno vielä 2000-luvun puolessa välissä. 25-30v. mies ei ollut vastuussa tekemisistään vaan vastuu siirrettiin uhreille, jotka oli tekoaikaan 13-15v. Ei mies vaan voi itselleen mitään, ei vaikka olis ihan supisuomalainen.
Aikakoneella kommentteihin:
"Sitä en tiedä, että kuinka halukkaita nämä teinit olivat seksiin ja minkä ikäisiä. Monet 14-15v tytöt tosiaan aikuisemman näköisiä ja oloisia, vaikka sisältä olisivatkin vielä lapsia."
"Nykyään " pikkutytöt" pukeutuu ja yrittää käyttäytyä " aikuismaisesti" entistä nuorempana ja vaikea on kadulla arvioida tyttöjen ikiä muutenkaan. Aikana jolloin me 30-40v naiset olimme nk " nuoria" oli muoti ja tyyli ihan eri. Aina sitä sanotaan, että " ennen asiat oli toisin / paremmin" ....
Mielestäni Timpe teki väärin säätäessään työpaikalla tyttöjen kanssa, toisaalta oli kyllä tytöissä itsessään " vikaa" myöskin kun tyrkyttivät seuraansa aikuiselle miehelle..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika kuvaavaa. Naiset haluaa keskustella kokemastaan ahdistelusta josta on syyllistämällä vaiennettu.
Joku hullu yrittää vaientaa keskustelua tekemällä viesteistä turhia ilmoituksia poliisille.
Ihan yllättäen nyt tuli asia mieleen ja halu keskustella näiden viimeaikaisten tapausten jälkeen?
No näköjään aika monella. Herää muistot omasta lapsuudesta ja nuoruudesta että hei, mullekin on tehty näin. Koska näistä viimeaikaisista tapauksista on tullut kunnon poliisitutkinta ja mediamylläkkä, vaikuttaa siltä että aika on viimein kypsä lapsiin kohdistuvasta ahdistelusta ja hyväksikäytöstä puhumiselle. Ei sellaista tehty silloin kun me olimme nuoria, ei vielä edes 2010-luvulla. Tämä on meidän mahdollisuutemme tuoda ongelma koko kauheudessaan esille ja muuttaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aah feminismin logiikka! Eli naisten ahdistelu kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, mutta ei irakiloiseen ? Ymmärsinkö nyt oikein? Toisinsanoen Suomeen tultuaan ottavat mallia suomalaisista, oppivat opettajiaan paremmaksi ja tekevät sen 17x paremmin? Tämäkö nyt on feministien summa summarum ?
Ei, ei ole. Oletko tyhmä vai leikitkö vain sellaista? Me emme halua kenenkään ahdistelevan suomalaisia tyttöjä, naisia, poikia tai miehiä. Etkö ihan oikeasti ole lukenut tätä jo ketjusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se radiojuontaja hyväksikäytti paria teinityttöä niin tyttöjä syyllistettiin. Muistan kuinka tyttöjä haukuttiin ja heidän kerrottiin olevan vaan rahan perässä, kun ukko joutui käräjille vastaamaan teoistaan. Niitä, jotka puolusti tyttöjä haukuttiin. Hyväksikäytetyt tytöt oli teinihu***ia. Aivan hirveää nimittelyä tälläkin palstalla. Itse olivat sinne menneet itseään tyrkyttämään, ei yli 30v. perheellinen mies ollut mistään vastuussa. Tytöt siinä syyllisiä oli.
Sellaista oli meno vielä 2000-luvun puolessa välissä. 25-30v. mies ei ollut vastuussa tekemisistään vaan vastuu siirrettiin uhreille, jotka oli tekoaikaan 13-15v. Ei mies vaan voi itselleen mitään, ei vaikka olis ihan supisuomalainen.
Toi tapaus itsellekin tuli mieleen.
Öööhh.... Kuka sitä kiss fm:n pervoa muka puolusti? Ei ainakaan miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin onkin, mitä suotta puhumaan matüraískauksista, puhutaan vaan suomalaisten omista rikoksista.
Ei helevetti. Kaikki, jopa sokea Reetta näkee että matüilla se kuuluu kulttuuriin ja sillä leveillään. Suomalaiseen kulttuuriin se EI kuulu, vaikka joku yksittäinen sekopää saattaisi sellaista tehdäkkin.
Sitäpaitsi, meidän ei tule katsoa yhtään írakilaisten rikosta läpi sormien, emme halua tänne rikollisia! Suomalaisista ríkollisista emme eroon pääse, mutta emme halua kärrätä tänne lisää matürikollisia, jotka näköjään tarttuvat heti toimeen.Meinasin ilmoittaa viestisi asialliseksi, mutta kokeilen sen sijaan antaa sinulle ehdotuksia joilla vältät ilmiannot tulevaisuudessa.
matü ei ole korrekti termi. Voi olla, että se sallitaan tietyillä muilla palstoilla, mutta se ei tee siitä korrektia termiä.
"Se" ei kuulu kenenkään kulttuuriin eikä sillä leveillä, levität väitteelläsi disinformaatiota.
Kukaan ei halua tänne rikollisia, ei varmasti kukaan. Kukaan ei myöskään kärrää tänne ketään. Meillä on erilaisia suhtautumisia liittyen tvphkjoihin, itse olen sitä mieltä, että jokainen hakemus tulee asiallisesti ja nopeasti käsitellä ja kotouttamiseen tulee panostaa. Tässä ketjussa ei kuitenkaan puhuta siitä vaan tyttöjen ja naisten turvallisuudesta.
Onko ennen kotouttamisyrityksiin ryhtymistä selvitetty onko ”kotouttaminen” ylipäätään mahdollista?
En tiedä onko aiheesta kansainvälisiä tutkimuksia, mutta itse uskon, että ehdottomasti parempi ainakin yrittää parhaansa kuin olla tekemättä mitään.
Onko tehty selvityksiä siitä että emme heitä vettä pohjattomaan kaivoon? Tai toisinpäin, kuinka pitkään meidän pitää heittää vettä pohjattomaan kaivoon jotta ymmärrämme että se ei täyty?
Olet sitä mieltä, että mitään kotouttamistoimenpiteitä ei tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah feminismin logiikka! Eli naisten ahdistelu kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, mutta ei irakiloiseen ? Ymmärsinkö nyt oikein? Toisinsanoen Suomeen tultuaan ottavat mallia suomalaisista, oppivat opettajiaan paremmaksi ja tekevät sen 17x paremmin? Tämäkö nyt on feministien summa summarum ?
Ei, ei ole. Oletko tyhmä vai leikitkö vain sellaista? Me emme halua kenenkään ahdistelevan suomalaisia tyttöjä, naisia, poikia tai miehiä. Etkö ihan oikeasti ole lukenut tätä jo ketjusta?
Olen lukenut ja näen tässä faktojen vääristelyä ja niiden merkityksen vähättelyä sekä keskustelun painopisteen siirtämistä. Periaatteena on muutenkin "väärin sammutettu"!
Älä vastaa kysymykseen kysymyksellä kiitos, vaan vastauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1265564/totuus-timpesta-!!!
Käy tuolta lukemassa.
Ja mieti samalla että miltä Oulun uhreista tuntuis jos kohtelu olis samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän ketjun logiikka tämä: koska suomimiehet ovat aina groomanneet, on meidän hyväksyttävä insinöörien seitsemäntoistakertainen yliedustus groomauksissa. Teen pienet palkit tuonne alas joka visualisoi tämän absoluuttisen eron.
X= yksi raiskaus.
Suomiboi
XiRakki
XXXXXXXXXXXXXXXXXKyllä ja mitä asialle tehdään, ei mitään. Otetaan lisää 17x raiskausriski-irakeja. Mikään tapa ei ole feministeille sopiva. Ette te itsekään tiedä mitä haluatte. Länsimaissa tasa-arvo pisimmällä ja naisten asema hyvä ja Suomessa alkaa olla parempikin. Mutta suurinta suojeluhalua herättää mies kulttuurista, joka on naisvihamielinen ydintään myöten. Sanokaa nyt mikä siinä viehättää?
Minua viehättää ajatus maailmasta, jossa pyritään siihen, ettei kenenkään tarvitsisi pelätä sotaa, nälänhätää tai muita kriisejä. Minua viehättää ajatus, että meistä jokainen on saman arvoinen ja ansaitsee apua sitä tarvitessaan. Minä haluan uskoa siihen, että itsekin saisin apua sitä tarvitessani. Ja minä uskon siihen, että vaikka aina porukkaan mahtuu mätämunia, niin heidän perusteella ei kuitenkaan tule leimata muita.
Totta. mätämunia saa pitää sanoakin mätämuniksi. Jotta kaikki muutkin sen ymmärtäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän ketjun logiikka tämä: koska suomimiehet ovat aina groomanneet, on meidän hyväksyttävä insinöörien seitsemäntoistakertainen yliedustus groomauksissa. Teen pienet palkit tuonne alas joka visualisoi tämän absoluuttisen eron.
X= yksi raiskaus.
Suomiboi
XiRakki
XXXXXXXXXXXXXXXXXKyllä ja mitä asialle tehdään, ei mitään. Otetaan lisää 17x raiskausriski-irakeja. Mikään tapa ei ole feministeille sopiva. Ette te itsekään tiedä mitä haluatte. Länsimaissa tasa-arvo pisimmällä ja naisten asema hyvä ja Suomessa alkaa olla parempikin. Mutta suurinta suojeluhalua herättää mies kulttuurista, joka on naisvihamielinen ydintään myöten. Sanokaa nyt mikä siinä viehättää?
Minua viehättää ajatus maailmasta, jossa pyritään siihen, ettei kenenkään tarvitsisi pelätä sotaa, nälänhätää tai muita kriisejä. Minua viehättää ajatus, että meistä jokainen on saman arvoinen ja ansaitsee apua sitä tarvitessaan. Minä haluan uskoa siihen, että itsekin saisin apua sitä tarvitessani. Ja minä uskon siihen, että vaikka aina porukkaan mahtuu mätämunia, niin heidän perusteella ei kuitenkaan tule leimata muita.
Mutta mitenkäs kun pääministerikin jo pitkä aika sitten myönsi, että niistä viime aikojen "apua tarvitsevista" vain murto-osa oli oikeasti avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena.
No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.
Ihmettelen että pitääkö ihan tositapahtumia alapeukuttaa ja mikä sen tarkoitus on? Näin vain kävi.
Jos ne ajatteli että provoat? Tai seksualisoit sen tytön käytöstä vähän liiankin tarkasti.
Olisin voinut olla huomattavasti tarkempikin, ne sanomiset eivät todellakaan jääneet noihin mitä kirjoitin vaan kulleista puhuttiin kovaan ääneen humalassa, siitä kuinka kolmekymppisiä pannaan, mutta en viitsi toistaa mitä kaikkea tyttö huuteli minulle. Minua miehenä aluksi asia huvitti ja hieman imartelikin, koin myös sääliä porukan kahta syrjään jätettyä poikaa kohtaan ja sen jälkeen alkoi pelottamaan että mitä tässä oikeasti saattaa tapahtua jos en lähde nyt tilanteesta pois.
Ja juuri tämän takia sympatia taisi jäädä vähemmälle...
Meinasin sitä kun sun piti alkaa puhumaan yksityiskohtaisesti tisseistä sun muista sen sijaan että olisit vain sanonut että yritti keikistellä, flirttailla tms.. tulee tosi epämukava olo tollaista lukiessa.Kuka sinä olet ottamaan faktoja epämukavuutena? Kyllä tilanne oli raadollinen, eikä mitenkään flirttailevba vaan avoimen vaativa sekä tarjoava ja minä oikeasti siloittelin asiaa enkä kertonut vieläkään mitä kaikkea sen tytön suusta tuli minulle täysin tuntemattomattomalle koripallonheittelijälle puistossa keskellä päivää kun koulut olivat päättyneet. Mikä se oikea pointtisi on alapeukuttaa tätä tositapahtumaa joka on tuotiu esiin niin kuin se tapahtui oikeasti eikä piilotellen kuten olisit selvästi jonkun oman motiivisi takia halunnut? Tuo jauhamisesi muka liian ronskista tekstistä ei ainakaan ole mikään syy alapeukuttaa, joten miksi et olis itse rehellinen ja kertoisit syysi alapukuttaa tosiasisioita.
Tosiasioiden alapeukuttaminen johtuu siitä ettei muka tytöissä itsesään ole mitään vikaa koskaa. Ainakan sitä ei saa tuoda esiin vaikka heissä olisikin. Tasavertaisuus tarkoittaa sitä että naisen ei koskaan tarvitse hävetä seksualisuuttaan mutta miehen tulisi vaimentaan oma seksualisuutensa aina, myös parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat voi tuolta käydä lukemassa, miten tyttöihin suhtauduttiin aikanaan. Aika karua luettavaa.
Vain feministi voi olla niin tyhmä, että kuvittelee jonkun saakelin vauva-palstan yksittäisen ketjun muutaman hölmön kommentoijan edustavan kaikkia suomalaismiehiä. Siis V*TTU nyt jotain järkeä!
Niitä ketjuja oli aika monilla keskustelupalstoilla. Ei ainoastaan yksi ketju vauvapalstalla, kuten tunnut kuvittelevan. Tuli niitä seurattua aikanaan ja ihmeteltyä että noinko täällä Suomessa tosiaan kohdellaan alaikäisiä tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X= yksi raiskaus.
Suomiboi
XiRakki
Mutta mitenkäs kun pääministerikin jo pitkä aika sitten myönsi, että niistä viime aikojen "apua tarvitsevista" vain murto-osa oli oikeasti avun tarpeessa.
Sitenkäs, että sivistysvaltiona me käsittelemme jokaisen hakemuksen asiallisesti löytääksemme ne apua tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1265564/totuus-timpesta-!!!
Käy tuolta lukemassa.
Ja mieti samalla että miltä Oulun uhreista tuntuis jos kohtelu olis samanlaista.
Joo. Tuo nimimerkki "Blue eyes" on just sellainen tyypillinen miehen nimimerkki. Eiku.
En tiedä muista, mutta kyllä ainakin meillä kaveriporukassa pervo-timppaa haukuttiin oikein urakalla.
"Jos vuoden 2017 tapausten määrä suhteutetaan väestöön, irakilaisia epäiltiin lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista arviolta noin 20 kertaa useammin kuin Suomen kansalaisia." - HS 14.1.2019
Katsotteko kun sipilä puhuu juuri tällä hetkellä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tiedetään, että ovat olleet tekemisissä vastaanottokeskuksissa lähinnä naisten kanssa ja muuten viranomaisten kanssa, niin syyllisiä ovatkin vastaanottokeskukset ja sen naiset sekä viranomaiset. Mitä te siellä vokissa oikein olette opettaneet? Oletteko siis tehneet todella kustannustehotonta ja huonoa työtä.
Miksi emme ole koskaan ajatelleet sitä näin päin. Seksihullut vokkityöläiset OPETTAVAT heitä huonoille tavoille...karmeata ajatellakin...huimaa...
Vierailija kirjoitti:
Katsotteko kun sipilä puhuu juuri tällä hetkellä asiasta?
Sipilä oli oikeassa. Ei voida määritellä yleistä lakia jos suomeen tulleet rötöstelee, vaan silloin pitää puuttua itse ongelmaan.
Nyt nuo puhuu siitä että pitäisi ottaa suomeen perheitä, eikä nuoria miehiä. Todellako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X= yksi raiskaus.
Suomiboi
XiRakki
Ei tämä vastaa silti siihen miksi se valkoinen keski-ikäinen mies on suurin rosvo ja suurin uhri ja sympatian kohde se muhamettilainen? Haluavatko ja tavoittelevatko he tällaista maailmaa kuin sinä? Tuovat tänne samoja elementtejä joita sinä haluat estää.
No koska täällä ollaan niin jenkkimedian sylissä, että suomalainen todellisuus ja jenkkitodellisuus on täysin sekaisin. Valkoinen mies on valloittaja ja raastaja. Meinasin revetä nauramaan, kun joku oli kommentoinut englanniksi erääseen amerikkalaiseen twiittiin, että suomalaiset ansaitsevat kaiken paskan mitä saavat, koska ovat olleet tuhoajia ja valloittajia koko olemassaolonsa ajan.
Siinä ei voinut kuin sulkea selaimen ikkunan, ja istua hetken ihan hiljaa.